LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ingie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 okt 2005 16:28

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ingie »

Ik wil even reageren op het berichtje van 14 december.

Doe net als ik heb gedaan en ga naar de bank en laat je geld terughalen.
Ze doen het met alle plezier voor je.
Waarschijnlijk word je weer gebeld, en op dat moment is het zaak om voet bij stuk te houden dat je er geen gebruik meer van wenst te maken.
PUNT UIT.
Je hebt toch nooit ergens voor getekend??
Wij hebben ook een mailtje gestuurd naar RADAR, KASSA en de CONSUMENTEBOND en dit als cctje bij het mailtje gedaan naar vakantiekaart.

Jij hebt je geld weer op je rekening staan en je hebt je rekeningnummer laten blokkeren voor vakantiekaart zodat ze het geld niet meer terug kunnen halen.

Tegenwoordig ben ik ook heel kortaf als ik weer lui van een call center aan de lijn heb, ik beslis wanneer ik wat koop en op welk moment en ik koop niet iets omdat ik toevallig weer eens gebeld word voor de zoveelste keer.

Veel succes aan iedereen die mee te maken heeft of nog mee te maken krijgt.

Ingie

alexanderpas
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2005 14:53

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door alexanderpas »

net een aanbieding gekregen voor een GRATIS (???) vakantiekaart
Beste VirusAlert abonnee,

Je staat bij ons geregistreerd met onderstaande gegevens. Wij zijn bezig met het updaten van ons ledenbestand en verzoeken ook jou de gegevens te controleren en aan te vullen.

Als cadeautje hiervoor ontvang je van VirusAlert.nl een gratis e-Vakantiekaart!*

Met de Vakantiekaart krijg je voortaan altijd 5% extra korting op reizen van meer dan 100 reisorganisaties. Op een gemiddelde reis scheelt dat al snel honderd euro!

Als je ergens een reis ziet vraag je 'm aan via Vakantiekaart en ontvang je direct 5% extra korting!

Nadat je de onderstaande gegevens hebt geupdate ontvang je een mailtje van Vakantiekaart met daarin "verdere uitleg" en jouw unieke inlogcode en kun je vanaf dat moment altijd 5% goedkoper op vakantie!

Fijne feestdagen!

VirusAlert redactie
ik ga het proberen voor jullie allemaal, ik zal de correspondentie met jullie allemaal delen en we zien wel hoe het afloopt.

P.S. voor zover ik weet is heeft een telefonische afspraak nog steeds geen rechtsgeldigheid in dit soort gevallen (iemand die mij kan verwijzen naar de wet die het tegendeel bewijst?) en tevens geld ook de wet koop op afstand (vermeld dit in de mailings naar hun toe!!!) en heeft nog niemand om kopieen van die bandjes die ze opnemen gevraagd!

Surya
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2005 12:30

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Surya »

Ik ben niet zo lang geleden telefonisch benaderd door vakantiekaart.nl en ben akkoord gegaan met de proefperiode van een maand. Die 2,95, daar lig ik niet wakker van, en ik wilde het wel eens bekijken. Nu heb ik een aantal positieve en negatieve ervaringen gelezen, en besloten dat ik er niet mee doorga. In de voorwaarden staat duidelijk hoe je op moet zeggen, dus ik heb gebeld met 09001238585 (10 ct/min) en terwijl ik aan de telefoon zat met een correcte medewerkster, kreeg ik de bevestigingsmail van de annulering binnen!!!

Overigens kreeg ik -na de telefonische benadering- via cvbank.nl ook een aanbieding van vakantiekaart.nl binnen, die lijkt op de aanbieding van virusalert.

Surya

Beste CVbank abonnee,

Wij zijn bezig met het updaten van ons ledenbestand en verzoeken ook jou de gegevens te controleren en aan te vullen.

Als cadeautje hiervoor ontvang je van CVbank.nl een gratis e-Vakantiekaart!*

Met de Vakantiekaart krijg je voortaan altijd 5 % extra korting op reizen van meer dan 100 reisorganisaties. Op een gemiddelde reis scheelt dat al snel honderd euro!

Als je ergens een reis ziet vraag je 'm aan via Vakantiekaart en ontvang je direct 5% extra korting!


Klik hier om je gegevens in te vullen

Nadat je de onderstaande gegevens hebt geupdate ontvang je een mailtje van Vakantiekaart met daarin "verdere uitleg" en jouw unieke inlogcode en kun je vanaf dat moment altijd 5% goedkoper op vakantie!

Fijne feestdagen!

CVbank redactie



Copyright 2000-2005 CVbank BV en partners. Alle rechten voorbehouden.


* om de e-Vakantiekaart te activeren dien je ouder dan 18 jaar te zijn, woonachtig in Nederland en mag je niet al lid zijn van vakantiekaart. De e-kaart is digitaal en wordt niet fysiek verspreid. Zie verder de bijzondere voorwaarden die je krijgt na activering.

Je ontvangt deze mail omdat je bent ingeschreven bij CVbank.
Wil je geen enquêtes meer ontvangen, klik dan hier.

zibertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2006 21:16

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door zibertje »

Ingie,

kun je aangeven hoe het bij jou gegaan is? Ik heb namelijk ook ons geld laten terughalen, ook al van de 2,95. Kreeg de pas veel te laat binnen, dus kon ik niet meer op tijd opzeggen, maar heb alles weggegooid, want dacht dat dit reclame was. Ik wist niet dat mijn vriend ja had gezegd tijdens het telefoontje. Maar dat wist ik wel toen de pas binnenkwam en had nadat die 2,95 was afgeschreven en teruggehaald een mail gesturud. Later kregen we een rek. van in de 50,- ook dat bedrag heb ik terug laten halen en gebeld. Kunnen we er dus niet meer onderuit, mail is nooit aangekomen...jaja..
Bij deze wil ik mijn ontevredenheid nogmaals aan u verduidelijken en u
vriendelijk verzoeken ons geen betalingsherinneringen toe te sturen, daar
wij geen gebruik willen maken van de vakantiekaart!

Daarna heb ik onderstaande mail gestuurd:
Afgelopen vrijdag hebben wij ook al een zeer onprettig telefoongesprek met
een van uw medewerkers gevoerd, nadat wij een betalingsherinnering ontvingen.

Ja, wij zijn, helaas benaderd voor een proefperiode vakantiekaart, maar wij hebben
direct contact opgenomen en ook per mail gebruik gemaakt van ons recht tot annuleren
bij verkoop op afstand.

Die euro 2,95 probeerde u toch af te schrijven, maar hebben wij via automatische incasso weer
terug geboekt. Nu probeerde u weer euro 49,95 af te schrijven, ook deze hebben wij weer via
incasso teruggehaald. Daar wij grote andere zorgen aan ons hoofd hebben, hebben wij
u niet herhaaldelijk gebeld, maar wij wensen absoluut geen gebruik te maken van 'uw aanbod',
ook dat hebben wij eerder aangegeven!

Deze telefonische overeenkomst is niet rechtsgeldig en ook kunt u niet zomaar geld van onze rekening afschrijven.
Hoe wit u überhaupt bewijzen, zonder ID en/of handtekening dat de persoon die u aan de telefoon heeft gehad "ik"
was en daarnaast hoe weet ik of mijn gesprekspartner wel meerderjarig was en/of is wie hij beweerd te zijn...

Maar ik kreeg toen een mail terug, waarin dus vermeld staat dat we gewoon moeten betalen...dat was half december...

Maar wat ga ik nu doen??

Kun je misschien een voorbeeld van het mailtje naar Rada, Kassa en de Consumentenbond mailen? dan heb ik deze email adressen en kan ik de brief wat aanpassen en weer naar [email protected] sturen.
Ik ben toch bang dat er een deurwaarder op de stoep zal staan...?

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dutchie »

In het telefoongesprek bevestig je dat de € 2,95 mag worden afgeschreven en dat deze niet wordt geretourneerd als je binnen de gestelde tijd alsnog opzegt. Dit staat op band en is daardoor rechtsgeldig!

Laat varen die € 2,95 omdat ze a) in hun recht staan en b) invorderingskosten een veelvoud zijn (jouw geval zal maar net als afschrikwekkend voordeel gebruikt gaan worden).

DutchMill
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2006 14:28

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door DutchMill »

Kreeg vanochtend ook zo'n dame (Marijke...) van de vakantiekaart aan de lijn. Ik had een prijs gewonnen! Op mijn vraag ivm wat voor prijsvraag dan, zei ze iets over aankopen bij een postorderbedrijf en toen ik zei dat ik helemaal geen aankopen bij een postorderbedrijf had gedaan werd er kort gezegd dat het verstuurd zou worden en werd er opgehangen . Vreemd zaakje. Geen woord over wat die vakantiekaart is en niets over kosten, lidmaatschap of zo. Er is ook niet gevraagd naar mijn rekeningnummer. Ik ben op internet gaan zoeken wat het eigenlijk is en zo kwam ik oa hier terecht. Mocht er wat van mijn afrekening afgeschreven worden dan gaat er meteen een klacht naar de Postbank over misbruik van de incasso.

peerbilkay
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 12:13

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door peerbilkay »

Ik heb ook zo'n vakantiekaart van €49,95 en dacht hier goedkoop mee uit te zijn.
Nu had ik een offerte gemaakt via het reisburo en toen bij hun gekeken en nu blijkt dat ik bij hun met die kaart en kortingsbon nog duurder uit ben dan bij rechtstreekse boeking.
Ik heb 2x een email naar hun gedaan voor een reaktie maar ontvang niks van hun terug.(onbeschofd gewoon)
Daarom raad ik iedereen aan om die €49.95 in hun zak te houden want dat is weggegooid geld.
ikzelf vind ook dat ik dat geld heb weggegooid en had ze beter met de vakantie kunnen benutten.
Het is namenlijk zo, als je bij hun boekt doen hun dat ook weer via een eigen reisburo La Plaza.
U bent dus gewaarschuwd

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door hathor »

Ook ik ben vanavond gebeld door de Vakantiekaart. Was speciaal geselecteerd of iets dergelijks. Meteen ging het door me heen: vakantiekaart, dat is foute boel. Dat is het voordeel als je regelmatig op het Tros Forum rondstruint. Heb ook gelijk gezegd dat ik daarvoor al gewaarschuwd was via internet. Vervolgens wilde die juf weten wat daar dan allemaal wel stond (weet ze natuurlijk best wel!) maar dat wist ik niet meer precies. Wat ik wel wist was dat ik nergens op in moest gaan. En dat heb ik dus niet gedaan. Bedankt Tros Radar Forum!!!

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

ook ik ben gisteren benaderd: hele leuke opening, ik was geselecteerd!! god god wat was ik blij....aheum...ik heb gezegt: stop dat geratel en zoek een andere baan: trouwens het callcentre dat deze project doet is: AD HOC:in alphen aan den rijn en is een super ordinair callcentre, voor diegene die zijn gal wil spugen en klachten wil indienen hier het adres: www.adhoc.nl, ADHOC Groep BV, Halverwege 3, Postbus 616, 2400 AP Alphen aan den Rijn, telefoon: 0172-495525. Ik doe een oproep, laten we hun nou eens gaan slaken in plaats van hun ons..... :evil: :evil: :D :D

BugMeNot
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2006 18:45

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door BugMeNot »

Vanavond was de derde keer in 4 dagen, ik word hier zo moe van.
Op de vraag hoe ze aan mijn telefoonnummer komen geven ze geen antwoord, ook wel begrijpelijk want ik heb een jaar geleden m'n telefoonnummer laten registreren bij InfoFilter.

Kan er nou helemaal niets gedaan worden aan dit soort smerige verkooppraktijken?

electric
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:10

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door electric »

Ook wij zijn in de val van vakantiekaart getrapt. Speciaal geselecteerd, winnaar, bla bla bla... De €50,- is gisteren afgeschreven. Morgen laten we het geld terugboeken en mailen we naar het info@... adres om duidelijk te maken dat we niets te maken willen hebben met hun "diensten".

Oh, mocht iemand geïnteresseerd zijn, dit komt uit de (publiekelijk toegankelijke) whois informatie van vakantiekaart.nl:
Registrant:
Vakantiekaart B.V
Johan de Wittlaan 1 c
3445 AG WOERDEN
Netherlands
Administrative contact:
J vander Tempel
+31 (0)348482334
[email protected]

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Je raadt het nooit maar ik ben gebeld voor de vakantiekaart. Ik zou een enquete hebben ingevuld. Dat klopt al helemaal niet, want dat doe ik nooit. Ik heb meteen het verhaal afgekapt. GEEN INTERESSE

Wat ik alleen niet snap, is dat die mensen het nog steeds proberen. Er is al zoveel publiciteit aan besteed op de diverse forums. Mensen zouden nu toch wel beter moeten weten?

Kruiningen
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2006 13:53

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Kruiningen »

OOk ik ben zo stom geweest om in te gaan op iets wat "goedkoper: leek te zijn.

2 weken na telefonische aanmelding nog geen kaart ontvangen..
De eerste "aanbieding" die ik op vroeg, bleek € 200 duurder te zijn dan de reis die ik uiteindelijk zelf boekte, men kon via deze reisagent niet boeken, het was een direct booker?
Toen ik vervolgens met ze mailde om te zeggen dat ze de kaart maar moesten houden omdat ik de 2 vakanties die ik dit jaar ga houden, bij hen niet "goedkoper" of zelfs helemaal niet kon boeken, kreeg ik afwijkende reakties; men reageert niet op de gestelde vragen; nu maar
een wat dreigender mailtje verzonden, kijken hoe ze nu reageren.

Kruiningen

Kruiningen
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2006 13:53

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Kruiningen »

Heren Dames,
de oplossing is nabij..
Na mijn minder vriendelijke mailtje, waarin ik schreef dat ik zelfs gratis geen gebruik meer wil maken van de kaart.(Ze beweerden plots dat de kaart geheel gratis was, terwijl mij verteld was dat ik indien ik de kaart niet tijdig zou retourneren nog € 50 zou moeten betalen).
Nog even melding gemaakt van de negatieve reakties op dit forum.. en gedreigd met "het feit dat ik indien genoodzaakt verdere noodzakelijke stappen zou ondernemen" als antwoord ontving ik binnen een half uur het volgende bericht

Geachte mevrouw ,
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw verzoek tot de
annulering van het Vakantiekaartcontract ter zake van:

De annulering is door ons verwerkt.
Uw aanmelding bij Vakantiekaart is geannuleerd.
De Vakantiekaart met kaartnummer xxxx is gedeactiveerd.
Inloggen op de persoonlijke pagina’s is niet meer mogelijk.
Uw contract is hiermee beeindigd.
Wij zullen u geen enkele vorm van kosten in rekening brengen.
Wij betreuren dat u geen gebruik meer wilt maken van de Vakantiekaart,
maar respecteren uw keuze.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.



Met vriendelijke groet,

Het Vakantiekaart team

MarcovanDrasten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:58

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door MarcovanDrasten »

Is toch toppie die Vakantiekaart.

Ben vorig jaar al met ze op vakantie geweest en heb ook al voor dit jaar geboekt.

Je krijgt korting maar je hebt wel de service van een reisburo. WAnt als je een reis boekt via Vakantiekaart dan wordt de reis afgehandeld door een erkend reisburo dat bij Vakantiekaart is aangesloten.

Ze zijn altijd 5% goedkoper dan andere reisburo's. Ik kan het weten want mijn vriendin werkt bij D Reizen.

Het is heel simpel. Reisburo's krijgen provisie als ze reizen van touroperators verkopen. Gemiddeld is dat zo'n 10%. Vakantiekaart geeft simpelweg de helft, oftewel 5% van de provissie, direct terug aan de klant.

De kaart is een echte aanrader!

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door FG1 »

Marco, als je vriendin bij D-reizen werkt dan kan zij toch reizen met korting. En deze korting is hoger dan vakantiekaart heeft...dus ik vraag me af waarom je bij vakantiekaart boekt?

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Marco, ook ik ben het niet helemaal met je eens. Ik werk voor een bedrijf met een eigen reisburo. Het personeel krijgt de volledige provisie die het reisburo ontvangt als korting uitgekeerd. En geloof mij, dan is nog nooit 10% geweest. Meestal 6%.
Laatst gewijzigd door Globetrotter op 23 jan 2006 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door FG1 »

Tja en ik werk bij een reisburoketen, daar ontvangen wij dus echt wel meer commissie. Dus Marco heeft daar dus wel gelijk in!

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Dan heb ik het bij het verkeerde eind. Hiervoor mijn excuses!

peerbilkay
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 12:13

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door peerbilkay »

:D Hallo
Onlangs had ik ook een negatieve reaktie geplaatst over de vakantiekaart.(zie verder bij peerbilkay).
Nu had ik via dit forum een ander email adres gekregen en opnieuw kontakt met hun gezocht.
Binnen 5 minuten kreeg ik een mail terug dat ze het uit zouden zoeken en dat ik diezelfde middag nog bericht zou krijgen.
Om 17.00u kreeg ik bericht dat ze het te druk hadden gehad maar dat ik na het weekend gebeld zou worden.
's Maandags kreeg ik inderdaad telefoon dat ze er ook niks van snapte want ik had gelijk wat betreft de offerte's die ik had op laten maken.
Als tegenprestatie kreeg ik mijn geld €49.95 terug en kon ik mijn vakantiekaart toch blijven gebruiken en ze zouden het uit zoeken wat betreft de 5% kortingsregeling.
Het is nu 2 weken later en ze hebben mijn geld netjes terug op mijn rekening gestort. :lol: :D
Ik ben toen gaan kijken wat de kortimg betreft bij de offerte's en dat is nu ook aangepast, ik krijg nu ook de voole 5% korting.
Ik was in eerste instantie ook boos en dacht dus dat ik voor €50 genaaid was maar met goede kontakten kan het dus ook goed komen.
groeten Peer

Gesloten