LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onur Air
Re: Onur Air
heel grappig "Gast", je begrijpt natuurlijk wel wat ik bedoel, maar om een lang verhaal kort te maken hou ik het op algemene maatstaven
Re: Onur Air
en KLM toestel op Londen Heathrow.
Moeten we de KLM nu ook gaan boycotten???
Startbaan op Londen Heathrow gesloten na remprobleem KLM-toestel
11-05-2005
LONDEN - Op de luchthaven Londen Heathrow is een baan gesloten vanwege een technisch defect aan een Boeing 767-300 van KLM. Vlak voor vertrek naar Amsterdam blokkeerden tijdens het taxiën de remmen van een van de wielen aan het toestel. Daardoor kon er niet opgestegen worden en werd de baan gesloten.
Volgens KLM is niemand bij het incident gewond geraakt. Alle 106 passagiers zijn omgeboekt op de eerstvolgende vluchten naar Amsterdam. De betrokken vlucht had het nummer KL1010.
Door de geblokkeerde baan liepen tientallen vertrekkende vluchten vanaf Europa’s grootste luchthaven minstens een uur vertraging op. Londen Heathrow beschikt slechts over twee banen.
Conclusie is dat sit soort problemen elke maatschappij kan treffen.
Dus laten we aub ophouden te zeuren over Onur Air. Ben vele malen met deze maatschappij gevlogen. Altijd perfect voor elkaar. Langzamerhand zie ik een hetze ontstaan tegen bepaalde maatschappijen. [/b]
Moeten we de KLM nu ook gaan boycotten???
Startbaan op Londen Heathrow gesloten na remprobleem KLM-toestel
11-05-2005
LONDEN - Op de luchthaven Londen Heathrow is een baan gesloten vanwege een technisch defect aan een Boeing 767-300 van KLM. Vlak voor vertrek naar Amsterdam blokkeerden tijdens het taxiën de remmen van een van de wielen aan het toestel. Daardoor kon er niet opgestegen worden en werd de baan gesloten.
Volgens KLM is niemand bij het incident gewond geraakt. Alle 106 passagiers zijn omgeboekt op de eerstvolgende vluchten naar Amsterdam. De betrokken vlucht had het nummer KL1010.
Door de geblokkeerde baan liepen tientallen vertrekkende vluchten vanaf Europa’s grootste luchthaven minstens een uur vertraging op. Londen Heathrow beschikt slechts over twee banen.
Conclusie is dat sit soort problemen elke maatschappij kan treffen.
Dus laten we aub ophouden te zeuren over Onur Air. Ben vele malen met deze maatschappij gevlogen. Altijd perfect voor elkaar. Langzamerhand zie ik een hetze ontstaan tegen bepaalde maatschappijen. [/b]
Re: Onur Air
Natuurlijk 'dit soort problemen kan elke maatschappij' overkomen, maar het verschil zit hem wel in of technische mankementen al bekend zijn bij de vliegtuigmaatschappij en men er zo mee wil gaan vliegen omdat het teveel geld kost om te repareren.
Re: Onur Air
ik heb 2 jaar met onur air gevlogen nooit problemen gehad dat er nu iets gebuurt met de toestellen .dat het goedkoop is weten we allemaal maar mensen kiezen daar toch zelf voor en ten tweede kan er met alle maatschappijen wat gebeuren. niemand garandeert je wat
Re: Onur Air
o jeeee wij gaan zaterdagavond 14 mei vliegen naar antalya wie gaat nog meer wie durft
Re: Onur Air
Ik vlieg zondagochtend naar alanya met Onur en ik heb er totaal geen probleem mee, wat ik veel erger zou vinden is dat wellicht het vliegtuig niet gaat omdat er en de media enorm aangedikte (daar is de telegraaf nogal goed in) verhalen ontstaan waardoor nu ook de politiek op de achterste poten begint te staan, met als gevolg een verzoek om geen vluchten van Onur air meer te laten vertrekken. Ik hoop dacht het vliegtiug gaat, want ik wil gewoon op vakantie!
Re: Onur Air
De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) heeft een pagina op haar website met informatie over het verscherpt toezicht op luchtvaartmaatschappijen. Geeft vragen op een aantal veelgestelde vragen:
http://www.ivw.nl/nl/actueel/verscherpt ... /index.jsp
http://www.ivw.nl/nl/actueel/verscherpt ... /index.jsp
Re: Onur Air
ohjee, wij vliegen zaterdagochtend naar bodrum.
ik zal wel drie uur lang met mijn billen samengeknepen zitten en bij elk geluidje hard gaan gillen maar we gaan WEL!!!!!!!!!!!!!!!1
ik ga gewoon 3 uur bidden.
is er nog iemand die zaterdagochtend vliegt 10.40 uur??????????
ik zal wel drie uur lang met mijn billen samengeknepen zitten en bij elk geluidje hard gaan gillen maar we gaan WEL!!!!!!!!!!!!!!!1
ik ga gewoon 3 uur bidden.
is er nog iemand die zaterdagochtend vliegt 10.40 uur??????????
Re: Onur Air
Het laatste nieuws is dat ik in de ochtend krant heb gelezen,en houd u vast,Onur krijgt een lintje van de airbus fabrikant.Jippie!!!!!!!!!!!
Re: Onur Air
Welke krant? Toch niet in de telegraaf hè?
Maar als het nieuws waar is, dan JOEPIIIIIIIIIII
Maar als het nieuws waar is, dan JOEPIIIIIIIIIII
Re: Onur Air
unny het staat in de ochtend krant de tele graaf ,ook dat de zwarte lijst niet bekend word gemaakt en van d e 4568 hebben 17 een vliegverbod en in 48 gevallen een vliegbeperking.In 31 landen zijn er overvalscontroles gehouden.ze geven de namen van de risico maatschappijen niet prijs .En onder dat stuk staat het stukje over het lintje van Onur.
Re: Onur Air
Misschien een klein tipje van de sluier, met absoluut niet de bedoeling iemand bang te maken:
Een luchthaven (achter de douane) is een vrij gebied. Landen hebben daar weinig over te zeggen, nationale wetten gelden er niet.
Vandaar daar er ook zo weinig gecontroleerd wordt. Ze mogen het gewoon niet.
Toestellen worden gecontroleerd door het land waar de maatschappij is ingeschreven. Dus Turkse toestellen door Turkse authoriteiten. Enkel als men vermoed dat er iets grondig mis is, mogen er in Nederland controles plaatsvinden.
Er zijn maar héél weinig toestellen meer die écht Nederlands zijn (ook niet bij de Nederlandse luchtvaartmaatschappijen) omdat ons land erg duur is bij het onderhouden van toestellen, moeilijk in het verkrijgen van vergunningen etc.
Prijzen van vliegvakanties staan onder druk. Reizen met een excursiebus zijn bijvoorbeeld al duurder en luxer dan een vliegreis. De komst van low-budget maatschappijen hebben er ook geen goed aan gedaan. Piloten van Ryan Air moeten afstand doen van hun recht om niet te vliegen als er een kleinigheid defect is. (uiteraard mogen ze wel hun veto uitspreken als het niet veilig is).
Al met al wordt de kwaliteit niet beter.
Tot nu toe is er nog geen sprake van onveiligheid met kans op dodelijke ongevallen, maar er wordt wel op een lijntje gebalanceerd. Door de maatschappijen, door de touroperators en niet te vergeten door de klant.
Een verstandig mens weet wanneer hij voor de aller-aller laagste prijs moet gaan. Zodra hij zijn leven in handen legt van maatschappijen moet hij niet ten koste van alles die prijs als hoogste goed zien.
Een goede oplossing zou zijn de prijs van vlucht en hotel los te koppelen. Dan kon je inderdaad kiezen voor een iets betere vlucht en op het hotel sparen (als daar behoefte aan is).
Nu is er vaak geen keuze, zeker niet vanaf regionale luchthavens.
Een luchthaven (achter de douane) is een vrij gebied. Landen hebben daar weinig over te zeggen, nationale wetten gelden er niet.
Vandaar daar er ook zo weinig gecontroleerd wordt. Ze mogen het gewoon niet.
Toestellen worden gecontroleerd door het land waar de maatschappij is ingeschreven. Dus Turkse toestellen door Turkse authoriteiten. Enkel als men vermoed dat er iets grondig mis is, mogen er in Nederland controles plaatsvinden.
Er zijn maar héél weinig toestellen meer die écht Nederlands zijn (ook niet bij de Nederlandse luchtvaartmaatschappijen) omdat ons land erg duur is bij het onderhouden van toestellen, moeilijk in het verkrijgen van vergunningen etc.
Prijzen van vliegvakanties staan onder druk. Reizen met een excursiebus zijn bijvoorbeeld al duurder en luxer dan een vliegreis. De komst van low-budget maatschappijen hebben er ook geen goed aan gedaan. Piloten van Ryan Air moeten afstand doen van hun recht om niet te vliegen als er een kleinigheid defect is. (uiteraard mogen ze wel hun veto uitspreken als het niet veilig is).
Al met al wordt de kwaliteit niet beter.
Tot nu toe is er nog geen sprake van onveiligheid met kans op dodelijke ongevallen, maar er wordt wel op een lijntje gebalanceerd. Door de maatschappijen, door de touroperators en niet te vergeten door de klant.
Een verstandig mens weet wanneer hij voor de aller-aller laagste prijs moet gaan. Zodra hij zijn leven in handen legt van maatschappijen moet hij niet ten koste van alles die prijs als hoogste goed zien.
Een goede oplossing zou zijn de prijs van vlucht en hotel los te koppelen. Dan kon je inderdaad kiezen voor een iets betere vlucht en op het hotel sparen (als daar behoefte aan is).
Nu is er vaak geen keuze, zeker niet vanaf regionale luchthavens.
Re: Onur Air
Dat zou inderdaad wel eens eenoplossing kunnen zijn en dat dan word opgepikt doorde reisorganisaties.Het loskoppelen.Eigenlijk in tweeen splitsen.Wie weet komt er wat van. Je kan ook losse tickets kopen en een accomodatie boeken.Ik zie er wel wat in .Maar moet wel goed uitgewerkt worden natuurlijk!!!!!!!
Re: Onur Air
Volgens mij gebeurt dat al. Komende oktober heb ik bij OAD naar Bodrum geboekt. In de prijsbijlage kon ik precies kiezen met wie ik vlieg. De basisprijs is met Onur, voor Transavia en Martinair bestaat een toeslag. Duidelijk en simpel, pluim voor OAD.
Re: Onur Air
Dit is pas dat ik de tweede keer met oad reis en heb er nooit aangedacht.We gingen veelal met sudtours Maar die hebben wel eens moeilijk gedaan zodat we overgegaan zijn op oad dit jaar en verledenjaar.Mar bedankt alvast.!!!
Re: Onur Air
Nou breekt mijn klomp, zie ik vanmorgen op het nieuws dat onur air een lintje krijgt voor de best ondehouden vloot?
He?
He?
Re: Onur Air
Zojuist gelezen op www.nu.nl... Ze hebben dan eindelijk een vliegverbod voor een maand gekregen...
Re: Onur Air
Dat stond ook in de krant vanochtend van dat lintje.En gast duck als je een link plaatst moet je wel zorgen dat die werkt.Dus werkt die niet En ik heb nieuws gevolgd en er is niet bekend dat onur een tijdelijk verbod heeft.Daar is het wachten op.Niet voorbarig zijn ducky,en pas zeggen als het bekend is.Maar van dat lintje heb ik gelezen in de krant
Op pagina 3 van vandaag de telegraaf.En we wachten op nieuws van 1 uur.gegroet.!!
Op pagina 3 van vandaag de telegraaf.En we wachten op nieuws van 1 uur.gegroet.!!