LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gediscrimineerd door de overheid

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

sorry christelijk

Inter

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Inter »

Ik weet alleen, dat er nu ook onderlinge irritatie op de werkvloer onstaat, dit omdat er in Den Haag weer zonodig iets moet worden bedacht om mensen tegen elkaar uit te spelen.
Dat was er vroeger ook al maar toen had de niet-roker wel eens ruzie met de roker.
Nu er een wet is kan je de niet-roker niet meer de schuld hiervan geven.

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Dat was er vroeger ook al maar toen had de niet-roker wel eens ruzie met de roker.
Nu er een wet is kan je de niet-roker niet meer de schuld hiervan geven
Ja die ruzie's komen op alle gebieden voor, weggebruikers, drankgebruikers, geschillen op financieel gebied, mannen en vrouwen, kinderen en loopt soms geheel uit de hand.

Maar rokers niet rokers is de laaste tijd 'hype' en dit geeft hele vreemde situatie's (bij de supermarkt, in de regen, bij de achterdeur, vier rokende medewerkers)
Er zijn groepen mensen, hier in Nederland, die niet zo slecht worden behandeld en hiervoor als crimineel worden afgeschilderd.

:(

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Maar rokers niet rokers is de laaste tijd 'hype' en dit geeft hele vreemde situatie's (bij de supermarkt, in de regen, bij de achterdeur, vier rokende medewerkers)


Maar dat ligt aan je werkgever omdat hij geen rookkamer in het gebouw heeft gemaakt.
De overheid heeft de werkgever hier in vrij gelaten maar dat is ook weer zoiets om de niet-roker hiervan de schuld te geven.
Andere verhalen hebben hier niks mee te maken.
Ben tegen snelheidcontroles zoals het nu gebeurt maar dwaal ik zo af.
Daar zijn andere plaatsen voor.

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Ben tegen snelheidcontroles zoals het nu gebeurt maar dwaal ik zo af.
Daar zijn andere plaatsen voor.
Nee hoor je dwaalt niet af, zo heeft een ieder zijn eigen frustratie, het is maar net wat je direct raakt.

:(

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Ben het helemaal eens met notebook en inter. Had het zelf niet beter kunnen zeggen.
1 Gij zult niet roken in het aangezicht van den ander
dit moet zijn:
'Gij zult geen kanker veroozaken bij jezelf en je naasten!'

QM

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Gast
Nee hoor je dwaalt niet af, zo heeft een ieder zijn eigen frustratie, het is maar net wat je direct raakt.
Ja dit raakt me echt .Maar ik ga niet op persoon iemand aanvalllen daar hou ik niet van.

Inter

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Inter »

Ik was me naam weer vergeten .

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

GESTOPT

help me om het vol te houden

want als we eerlijk zijn wil iedereen stoppen, zeker nu het tegenwoordig onbetaal is

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

onbetaalbaar dus :wink:

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

'Gij zult geen kanker veroozaken bij jezelf en je naasten
QM gefrustreerd, je moet goed lezen!!!, waar jij over praat is pas ter sprake wanneer men het gebod negeert.

Moeilijk om een sigaret te laten liggen, ontwenningsverschijnselen?

Peter v.d. L

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Peter v.d. L »

'Gij zult geen kanker veroorzaken bij jezelf en je naasten
@QM

Ik lees met grote verbazing je reactie's op een roker, die aangeeft dat hij geen gevaar ziet in het geen wat hij doet.
Jouw bewering dat hij ook kanker veroorzaakt bij de ander, is nooit medisch bewezen en berust alleen op vermoedens.
Men heeft vaak gezegt, ook huisartsen, dat wanneer er niet geinhaleert wordt (geen teer op je longen), dat dan de schade aan je gezondheid beperkt is.
Dus toch zeggen dat een roker jouw gezondheid schaadt, is alleen een argument om jouw positie als niet roker te versterken en bevestigt niet jouw bewering.

Om je tegemoed te komen, heeft men in Nederland voor die extreme antie- rokers al voldoende maatregelen genomen.
Maar ik denk dat een donkere zonnebril in dit geval meer effect heeft, dan zie je de ander niet roken en dat doet dan misschien al een boel goed.
Als je de mens wilt verbieden te roken, kun je je beter inzetten om te tabakswaren industrie aan banden te leggen, net als een drugsdealer!

:shock:

Roker

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Roker »

Quasi Modo

Ik verbied jouw toch ook niet om NIET te roken, ga wat nuttigs doen "onrecht in de wereld".

:D

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Reactie van PvdL is net als vele anderen een typische junk met overeenkomstige argumenten. Kan ik alleen maar om lachen of medelijden mee hebben. Ligt aan mijn bui!
QM

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Past in de goede lijn, we moeten in de toekomst langer gaan werken, zo ook produktiever worden.
Om dit te kunnen volbrengen is het van belang de mensen in goede conditie te houden en roken verbetert je conditie niet (dus afschaffen)
Produktiviteit verhogen, iemand die niet rookt, neemt meestal een korte pauze.
Bij 15 a 20 sigaretten per dag betekent dit 150 tot 200 niet produktieve minuten.
Berekening 200/60, afrondend 3 uur maal 38 euro is € 114,00 per dag per persoon.
Aantal rokers, plus minus 3 miljoen .................................

Als je zo door gaat, kan ik mij voorstellen, dat er mensen zijn die nu in 2004 alles proberen om de roker te omschrijven als een individu die onze economie om zeep helpt en de concurentiepositie grote schade toebrengt.

Al honderden jaren rookt men, maar nu pas is het schadelijk, past precies in onze intollerante wereld.

:?

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Reactie van PvdL is net als vele anderen een typische junk met overeenkomstige argumenten. Kan ik alleen maar om lachen of medelijden mee hebben. Ligt aan mijn bui!
Ik denk niet dat jij een lachend figuur bent, maar iemand die zwakke plekken gebruikt om je als 'goede' Nederlander te profileren.

:D

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Reacties van voorgaande naamloze gasten zijn enkel een bevestiging van mijn eerder gedane bewering[en].
QM

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Tuuuuuuuuuuurlijk QM. Jij hebt WEER de klok horen luiden! :P

Een niet meer roker.

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Reacties van voorgaande naamloze gasten zijn enkel een bevestiging van mijn eerder gedane bewering
@QM

Heb je het journaal gezien, de oudste vrouw van de wereld, rookt zowel een pijp en een sigaar, als dit niet aantoont dat roken slecht is weet ik het niet meer.
QM je hebt mij overtuigt en ik zal nooit meer roken, dit omwille jouw gezondheid (of ben ik nu te links, omdat ik wel rekening wil houden met de ander?)

:D

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Gast je geeft wel een goed voorbeeld, de vergrijzing in Nederland zal ernorm toenemen en gezien dit feit, is verstandig om niet meer te roken.

Je zult straks maar 200.000 mensen hebben die 116 jaar oud worden, dan mag J.P. een miljard per jaar verdienen om zijn sociale verplichting gestalte te kunnen geven.

:D

Gesloten