LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hästens bedden

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
nicoheemster
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2010 14:57

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door nicoheemster »

Nou wij zijn afgelopen weekend op pad geweest voor een nieuw bed. Na de zoveelste nacht met pijn in me schouders en gewrichten was ik het zat, Ik wil een goed bed!! Wij zijn begonnen bij hastens amsterdam. Wij vonden sommige bedden wel goed liggen, alleen beetje raar dat ze zeiden dat ze met hastens gingen stoppen en toch nog wel erg duur ondanks dat er nogal wat showmodellen stonden, Tevens vonden wij dat we niet erg provisioneel geholpen werden, we zijn verder op pad gegaan naar Auping daar was het een stuk ontspannender en werden we ook netjes te woord gestaan. Mijn vrouw vond echter de bedden er wel mooi uitzien maar niet echt super liggen. Verder wilden we toch bij voorkeur een bed met natuurlijke materialen en dat heeft auping niet/altijd combinatie met latex of polyether en daar wouden we nou is vanaf. We zijn verder gereden naar pullman maar dit vonden we echt niks evenals tempur waar ik het na 4 seconden liggen het zweet me aan alle kanten uitbrak. We zijn op aanraden van kennissen ook nog even doorgereden naar Lavital. Nou ben blij dat we dat gedaan hebben. Wat een verademing ten opzichte van de andere winkels waar we geweest zijn. Geen opdringerige verkopers maar iemand die (onziens) er echt verstand van heeft. Groot voordeel was dat buiten het feit dat de bedden echt top liggen ze hier gebruik maken van toppers met een combinatie van natuurlijke materialen wat in tegenstelling tot bijvoorbeeld de toppers zoals hastens ze gebruikt met alleen paardenhaar ervoor zorgt dat ze veel langer meegaan. Wat ik ook als absoluut pluspunt vind is dat omdat ze alles zelf maken ze een aparte schouderzone in het matras kunnen maken waardoor ik niet elke keer met me schouder in de knoop kom.Tevens kunnen ze met vele stofferingen gemaakt worden waardoor mijn vrouw haar creativiteit de loop kon laten gaan met de uitstraling van het bed. Wij vonden van alle bedden die we tot nu toe gezien hebben dit veruit het beste liggen. We hebben toch nog niet direct besloten omdat het toch een aanzienlijke investering is en daar denken we altijd eerst nog even goed over na, maar het lijkt ons allebei een goede investering.(zag trouwens op dit forum dat ze ook goed beschreven worden). Iemand ander nog een advies?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door jor »

Ik denk dat dit ( u werkwijze) de beste manier is om een bed/Matras te kopen.Het gaat tenslotte om iets waar je een flink deel van de tijd gebruik van maakt en goed slapen is dus wel heel belangrijk. Thuis slapen we op een Auping Pocketvering AVS Maestro matras en dat was/is voor ons de juiste keuze gebleken, niet goedkoop ( uiteraard wel tegenover een Hastens :? ) wel lekker slapen.

Karel Bavelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2010 13:54

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Karel Bavelaar »

Wij hebben ook gekozen voor een lavital. Hebben heel erg zitten twijfelen tussen de hastens excelsior en de comfort boxspring van Lavital. Uiteindelijk gekozen voor de comfort omdat het bed volgens ons niks onder doet voor de excelsior. Kosten excelsior van hastens zou uitkomen op 13.450 euro. Kosten voor de comfort boxspring bij lavital 8.450 euro. maar liefst een verschil van 5000 euro. Slapen er inmiddels een dikke 4 weken naar volle tevredenheid op. Ze hadden trouwens ook nog een budget variant voor 6000 euro staan maar we vonden deze lekkerder liggen.

Valk10
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2009 10:46

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Valk10 »

Dat is op zich wel aardig logisch,lijkt me.

Julie bed,welke normaliter beslapen wordt, is gesetteld.
Dat is het logeerbed dus niet. Gezien hetgene ik lees is julie slaappatroon of van de logeerders dat er veel in het midden word gelegen. Oftewel "lepeltje lepeltje"
Een bed opgebouwd uit natuurlijke materialen vraagt om een ander onderhoud dan een conventioneel bed.
Het advies is om de matrassen de eerste 8 weken iedere week te keren óf te draaien. Tevens is het goed om zeker in die periode bedmassage toe te passen.
Dat wil zeggen; de plekken waar niet op gelegen wordt of waar weinig druk op komt met de vuisten van het midden uit naar de zijkanten in te drukken.
Zo kan het bed gelijkmatig settelen!
Je zult het zien!
Natuurlijke materialen vraagt dus om een ander onderhoud,maar dat is het meer dan waard.

Valk10
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2009 10:46

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Valk10 »

Hallo Nesth. Ik zal je kennis wat verbreden. Kuilen is bij de conventionele bedden het juiste woord.
Maar NIET bij natuurlijke materialen!!! De materialen ( Wol/Katoen//Vlas/Paardenhaar) hebben namelijk hele karakteristieke eigenschappen en een zeer groot adaptief vermogen.

Dat mensen ,die zo'n bed nog nooit eerder hebben gehad, denken dat hun nieuwe bed aan het kuilen is is enerzijds wel logisch. Zei het dat ze zich niet realiseren hoe het bed zich gedraagt en zal gaan ervaren.

Het gaat zich aanpassen en settelen naar de slaaphoudning en lichaamspostuur.
De eerste periode moet je de matrassen keren en draaien. En tevens bedmassage toepassen. Hoe meer het gesetteld is des te nog lekkerder gaat het liggen. Tja,ze werken al meer dan anderhalve eeuw met natuurlijke materialen.
En zeer zeker niet zonder reden!!!!

Noem het dus geen kuiling meer,want dat is het namelijk niet.

Valk10
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2009 10:46

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Valk10 »

Jammergenoeg heeft u geen compleet advies gekregen. Zowel bij de verkoop als bij de plaatsing.
Bij het juiste onderhoud van het bed had u zonder twijfel een andere ervaring opgedaan. Ook hier dus een geval van onwetendheid!
Draaien/keren/bedmassage!!!

En dan is het voortaan weer fantastisch slapen.
De 2000T is een hemels bed!

Valk10
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2009 10:46

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Valk10 »

just_me_peet schreef:Hallo allemaal,

Vandaag zijn mijn partner en ik gaan kijken voor een nieuw bed in Doetinchem. Nu zijn wij gaan kijken voor een Auping bed en een Hastens bed (Swiss Sense werd ons afgeraden door gebrek aan kwaliteit). Wij hebben op een Auping Monaco Maximus gelegen die ons erg goed beviel. Tevens in de Hastens store vonden wij de Hastens Superia het lekkerst liggen. Nu lees ik hier allemaal nare ervaringen over Hastens en zijn wij erg gaan twijfelen. Wij vonden de Auping lekker liggen, maar het Hastens bed lag toch echt wel lekkerder. Heeft iemand suggesties over wat we het beste kunnen doen?

Alvast bedankt!
De laatste keuze!!! Wanneer je mijn reacties leest, zal je er achter komen dat de meeste mensen dus geen kennis hebben opgedaan omtrent slapen op natuurlijke materialen. Wanneer je zo'n bed bij de juiste dealers koopt krijg je die informatie dus wel.

Net zoals het opvullen bij Lavital de meest grote onzin is die ik hier op het forum heb gelezen. Die proberen op zo'n manier de mensen, zonder de juiste kennis ,de zakken te legen. Misbruik maken van ,noem ik dat.
Jammer geld!

De investering in de Superia zal is een zeer goede. Het zal een feest zijn om iedere avond in bed te kruipen.

christol55
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2010 10:22

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door christol55 »

Ik ben het in geen geval eens met valk. Wij hebben 2 jaar geleden een hastens gekocht na een uitgebreid advies bij hastens rotterdam(lijnbaan). Omdat we lichamelijke klachten hadden hoopte we dat het bed mee zou helpen om ons iets lekkerder te laten slapen. Wij hebben gekozen voor de hastens comfortable een verstelbare variant. We kregen het bed pas 16 weken(zou 8 zijn) nadat we het besteld hadden en ook nog in de verkeerde kleur???? Uiteindelijk hier maar genoegen mee genomen omdat we geen zin hadden om nog 16 weken te wachten. Vanaf dag 1 EEN GROOT DRAMA! Bed ligt voor geen meter,overal kuilvorming,dekmatrassen glijden alle kanten op,verstelbare box doet het om de havenklap niet,bed stinkt aan alle kanten en de stof wordt heel snel lelijk. We hebben wel tig keer gebeld met de dealer maar zelden of nooit respons en nu zijn ze inmiddels faillet en weg, zat ik dan met me bed van in totaal 11.800 euro waar ik totaal niks aan heb. We hebben hem god zij dank nog kunnen verkopen met heel veel verlies uiteraard. We hebben nu een boxspring van Natural-beds en dit is duizend keer beter dan wat we hadden van hastens en veeeeeeeeeel goedkoper. We slapen nu wel lekker en veel minder klachten dan voorheen. Nee hoor er zijn echt betere en veel goedkopere alternatieven dan het marketing verhaaltje van hastens en bijgeleverde service. Bij mij komt dat blauwe ruitje er in elk geval nooit meer in! Trouwens we waren in rotterdam alexandrium en daar was de hastens winkel ook al dicht, zegt genoeg denk ik.

Valk10
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2009 10:46

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Valk10 »

christol55 schreef:Ik ben het in geen geval eens met valk. Wij hebben 2 jaar geleden een hastens gekocht na een uitgebreid advies bij hastens rotterdam(lijnbaan). Omdat we lichamelijke klachten hadden hoopte we dat het bed mee zou helpen om ons iets lekkerder te laten slapen. Wij hebben gekozen voor de hastens comfortable een verstelbare variant. We kregen het bed pas 16 weken(zou 8 zijn) nadat we het besteld hadden en ook nog in de verkeerde kleur???? Uiteindelijk hier maar genoegen mee genomen omdat we geen zin hadden om nog 16 weken te wachten. Vanaf dag 1 EEN GROOT DRAMA! Bed ligt voor geen meter,overal kuilvorming,dekmatrassen glijden alle kanten op,verstelbare box doet het om de havenklap niet,bed stinkt aan alle kanten en de stof wordt heel snel lelijk. We hebben wel tig keer gebeld met de dealer maar zelden of nooit respons en nu zijn ze inmiddels faillet en weg, zat ik dan met me bed van in totaal 11.800 euro waar ik totaal niks aan heb. We hebben hem god zij dank nog kunnen verkopen met heel veel verlies uiteraard. We hebben nu een boxspring van Natural-beds en dit is duizend keer beter dan wat we hadden van hastens en veeeeeeeeeel goedkoper. We slapen nu wel lekker en veel minder klachten dan voorheen. Nee hoor er zijn echt betere en veel goedkopere alternatieven dan het marketing verhaaltje van hastens en bijgeleverde service. Bij mij komt dat blauwe ruitje er in elk geval nooit meer in! Trouwens we waren in rotterdam alexandrium en daar was de hastens winkel ook al dicht, zegt genoeg denk ik.
Jammer dat julie die ervaring hebben. Let wel, Van Dam is vanuit Zweden geroyeerd als dealer. Er zijn veel meer verhalen over deze ex-dealer.

Gezien julie ervaring hebben julie blijkbaar totaal geen uitleg gehad omtrent het onderhoud en de gedragingen van natuurlijke materialen!

En jammergenoeg ook géén lering getrokken uit mijn berichten.
Die heb ik namelijk niet uit mijn duim gezogen. Maar zijn gebaseerd op kennis én feiten.
De opmerking " marketingverhaaltje" , sorry hoor, is in mijn en duizenden andere ogen klinklare onzin,voortgebracht uit een negatieve ervaring.

Wanneer julie de juiste uitleg zouden hebben gehad, was de ligervaring zeker anders geweest.
Iedereen moet wennen aan een nieuw bed. De één langer dan de ander. Ligt er ook aan op wat voor slaapsysteem je daarvoor hebt gelegen.
Maargoed,wil ook niet zeggen dat ieder bed aansluit op de slaapbehoefte,kwaliteit er buiten gelaten!! En dat geldt voor alle merken.

En dat julie bed steeds haperde,tja, een hagelnieuwe 9volts blokbatterij voor de netwerkvrijschakeling doet wonderen.Staat in het onderhoudsboekje.
Het relais in de stekker wordt daarmee omgezet zodat het bed stroom krijgt. Wanneer dekmatrassen verschuiven geeft dit aan dat er rumoerig wordt geslapen. Andere merken gebruiken veelal synthetische- of rubberdeeltjes in de tijk om dat te voorkomen.
Hästens niet,gebruikt alleen maar natuurlijke materialen.

Ben het zéérzeker wel met julie eens dat er niet naar behoren is geluisterd door de dealer. Zo ga je namelijk niet met je klanten om!! En ook dat is een feit!!!

mrroy44
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2006 09:07

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door mrroy44 »

Wat leuk toch altijd van die verschillende meningen te lezen. Soms gebaseerd op ervaringen maar soms ook volledig uit de lucht gegrepen.

Vooral wanneer je leest over dat een goed matras niet meer hoeft te kosten dan €1000 en dat alles wat je meer betaald geldverkwisting is. Als je een auto koopt kan je voor €8000,- een prima auto kopen, maar dat betekend toch ook niet dat de rest onzin is? Is een Ferrari niet meer waard dan een Mercedes, en een Mercedes niet meer dan een Toyota en een Toyota niet meer dan een Skoda? Wat je er voor over hebt is een ander verhaal.

Als je een bed gaat kopen zijn een paar zaken belangrijk, maar één van de belangrijkste zaken is het budget. Wanneer niet meer dan €1000 te besteden hebt, zal je waarschijnlijk geen Hastens gaan kopen. Dat betekend niet dat je dan geen goed matras kunt kopen, maar je koopt dan een matras wat past binnen je budget. Nogmaals een Skoda is ook een goede auto, maar sommige mensen stellen andere eisen en hebben daar ook een ander budget voor.

Stel dus eerst vast wat je budget is en ga vervolgens uitgeslapen testen.
Ieder merk heeft zijn eigen kwaliteiten. De één licht heerlijk op een Auping bed, de ander licht heerlijk op een Hastens. De twee merken zijn onvergelijkbare grootheden. Ze liggen totaal verschillend.
Bij een Auping lig je meer op het Matras, Bij Hastens lig je er meer in. En zo heb je nog vele andere merken als Jensen, Kuperus, Tempur etc.
Wanneer je een redelijk budget hebt van meer dan €1000 euro tot ca. €10.000 heb je binnen deze merken redelijk wat keuze. Het beste kan je dus eerst gaan kijken welk soort matras voor jou het beste ligt. Sommige matrassen liggen ook warmer dan andere matrassen, ook dat kan een overweging zijn.

Maar ook als een matras van meer dan €1000,- voor jou te veel is kan even verschillende merken uitproberen een openbaring zijn. Je weet dan in ieder geval wat je zoekt in een bed. Wat voor soort bed voor jou het beste werkt.
Daarna is het makkelijker om een vergelijkbaar bed bij een goedkopere beddenzaak als beterbed of ikea te kopen.
Hier slaag je makkelijk voor een kleiner budget.
Voor sommige mensen geldt dat ze op een dergelijk bed ook net zo lekker slapen als op een eerder genoemd merk-bed. Misschien gaat het matras iets minder lang mee, maar dan kan je altijd wat vaker een nieuw matras kopen. Maar dat betekend dus niet dat een merk bed zijn geld niet waard is. Het met de hand maken van bedden, en het gebruiken van materialen van hoge kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs. Natuurlijk betaal je daarnaast ook een stukje voor de naam, maar dat geld ook voor je levis, g-star, nike's en zelfs je Douwe Egberts, Verkade en Coca Cola producten. Ook daarbij geldt dat het naar verhouding een stuk goedkoper kan. Koop maar eens de komende 25 jaar B-merk producten i.p.v. A-merken. Je zal dan zien dat je van het geld wat je bespaart misschien wel een Hastens had kunnen kopen.

Maar goed, iedereen is verschillend, de één slaapt heerlijk op een ikea bed, de ander zweert bij Hastens.
Ik zelf heb een paar jaar lang heerlijk op een Ikea bed geslapen, maar werd de laatste tijd steeds vaker wakker met pijn in mijn heup doordat het matras duidelijk te hard werd.
Gisteren hebben we uitgebreid bedden getest en omdat we een leuk spaarpotje hadden gekozen voor een Hastens Luxuria. Deze kwam namelijk van alle bedden het meest overeen met het lig gevoel wat wij wensten. maar ook Kuperus kwam redelijk in de buurt en is weer wat goedkoper. Toch was dat net niet wat we ervan verwachtten. We hebben bewust geen duurdere Hastens geprobeerd maar alleen gelegen op bedden binnen ons budget. Bij Auping lagen we te veel op het matras en ervaarden daarmee dat dat dus niet ons type matras is. Maar voor een ander kan dat dus juist wel werken.

Natuurlijk goedkoper hadden we ongetwijfeld ook goed geslapen, maar vraag eens aan iemand in een Mercedes of hij met een Skoda niet ook op zijn werk had gekomen? Soms wil je iets meer dan een goed matras. Als je dan het budget er voor hebt, waarom dan niet?

Valk10
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2009 10:46

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Valk10 »

Hallo.
Dat heb je heel goed weergegeven. Zo is het helemaal.
Iedereen zijn eigen budget,en zijn eigen beleving van comfort.
Bij een ieder ligt dat weegschaaltje op een ander niveau.

Heb meestal gereageerd op de ligverhalen. Met als conclusie de grote onwetendheid omtrent gedragingen van natuurlijke materialen.
Ook een aantal Nederlands bedrijven die daar handig op inspeelden door de consument op een ongelovelijke manier een oor aan te naaien.
Zal geen namen noemen,maar deze bedrijven gaven aan dat ze de bedden dan weer gingen opvullen. Wat een giller. En de concument maar betalen.

Dit terwijl natuurlijke materialen zich subliem aanpassen aan het postuur en de slaaphouding. Maar ook dat deze bedden een heel ander onderhoud vergen door de karakteristieke eigenschappen.

Wat julie goed hebben gedaan is hetkijken naar een nieuw slaapsysteem "binnen" het budget. Want ook binnen het Hästens verhaal heb je vele verschillende slaapsystemen. En inderdaad is niet ieder systeem passend bij je slaapbehoefte.
Dat wil ook zeggen dat je wel een Hästensbed kan beslapen,maar niet dat het dan ook aan je behoefte voldoet omdat het een Hästens is.

En er zijn gewoon talloze mensen die wel een Hästens hebben gekocht,maar niet het budget hadden of het er voor over hadden om dat specifieke bed te kopen die bij hun past.

Is ook gewoon een feit dat je er het verstandigste aan doet om naar een echte beddenspeciaalzaak te gaan. Voor eengoed,eerlijk en gedegen advies.
Bij de jongens van twee halen en één betalen weet je van tevoren al wat je krijgt.

En dan heb je tegenwoordig ook een hele grote keten die qua naam iets anders doet vermoeden,maar eigenlijk niet zo is,waarvan de hele handel uit China komt.
En wanneer de containers in de haven aankomen,deze helemaal worden volgespoten met insecticiden. En daar lig je dan later gewoon bovenop te slapen.

Tja,er is een hele hoop handel,maar als consument moet je heel goed nadenken wat je wil,wáár je naartoe gaat voor een nieuw bed,welke service je bij het betreffende bedrijf krijgt en je goed laten adviseren welk slaapsysteem het beste bij je zou kunnen passen.

Een goed bed is immers een investering in je eigen,een stukje gezondheid wat je koopt. We worden steeds drukker met ons leven,dus wordt de kwaliteit van onze slaap ook steeds belangrijker.

De investering in een goed bed werkt in alles door!

p.geenjaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2011 11:31

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door p.geenjaar »

Wij zijn vrijwel allemaal overgegaan op Lavital. Zeer tevreden, volledig aangepaste maatvoering(gelijk voor de caravan ook een matrasje op maat laten maken), aangepaste schouderzone en heupzone helemaal perfect. Mijn ouders slapen al 14 jaar op een Lavital(vital) onlangs hun matras voorzien van nieuwe vering en een nieuwe stoffering voor een zeer voordelige prijs, klaar voor de volgende 15 jaar. Ja het is niet het goedkoopste bed op de markt en wij vonden het ook best moeilijk om zo veel geld te investeren in een bed maar door de positieve verhalen van mijn ouders en inmiddels het overgrote deel van de familie(waaronder zelf iemand die twee jaar geleden nog een hastens hadden gekocht maar daar niet tevreden over waren door de matrassen die veel te zacht waren) zijn ook wij overstag gegaan. Inmiddels ben ik zwanger en hebben wij voor zowel de wieg als voor ons ledikant een lavital matrasje op maat laten maken.

svbladel
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:02

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door svbladel »

Wij hebben sind 3 jaar ook een hastens adjustible elektrisch verstelbaar.
Ik vind het eerlijk gezegd een vervelend bed. Lig voor geen meter.
Stinken doet hij niet, maar het matras van mn vriendin ligt gewoon scheef.
Ik heb gebeld naar de Store. Ook Failliet maar werd via de website door een andere deale benaderd. Heb nog 22 jaar garantie maar wat is garantie?
Als je erop gaat liggen rol je er bijna vanaf. Je ligt er schef op. De boxspring staat recht naast elkaar en op zelfde hoogte uiteraard. Ze vertelden mij het volgende:
Als je niks aan het matras kunt zien, dus kuilen of andere dingen is er geen garantie. Dus als de veren zwakker worden en je op bepaalde punten sneller doorligt heb je pech!!! Dus enkel als je de topper eraf haalt en je ziet dat bepaalde veren niet helemaal omhoog komen heb je garantie. Klopt helemaal geen ruk van!

Het lijkt wel hoe meer je betaald hoe minder service je krijgt!
Ik heb ook een Natuzzi bankstel waar de verf van af komt. Ze moeten na maanden nog komen kijken!!!

Beter naar de Ikea voor een bed, hoorde ik net op de radio. Komt beter uit de bus als de Hästens!! Tjinggg tjinggg :!: :!:

Doortje21
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2008 16:01

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Doortje21 »

Wat een ellende met die Hästens bedden. Stinken, kuilen, harde plekken en dan ook nog eens peeeeeeeperduur. Mij niet gezien.

Een revalidatie-arts zei eens tegen me:
een goed bed is een persoonlijke zaak. De een ligt heerlijk op een plank met een dunne goedkope matras en een ander op een een of ander peperduur slaapsysteem, met alle variaties daar tussenin. Duur betekent niet automatisch goed. Voor sommige mensen volstaat een goedkoop systeem veel beter dan een of ander duur systeem.
Volgens mij heeft deze man groot gelijk.

Wij liggen al jaren heerlijk op een standaard Auping spiraal met een Dunlop pocketveringmatras (matras wordt wel iedere week omgedraaid). Mijn man heeft een Tempurkussen en vindt dat zalig. Ik heb ook zo'n kussen uitgeprobeerd, maar vind het vreselijk. Ik heb inmiddels mijn tweede SwissFlex-kussen (na 6 jaar gebruik van het eerste). Dat is duur, maar sinds ik dat gebruik heb ik geen nekklachten meer. Wij gebruiken dus niet zo duur en ietsje duurder door elkaar, maar alles is afgestemd op onze persoonlijke behoefte. En daar gaat het volgens mij om.
Mensen, laat je niet gek maken door gladde verkopers met sprookjesverhalen, maar oordeel gewoon zelf en stel ook je eigen grenzen wat betreft je budget. Bedenk daarbij dat minder duur ook kan volstaan en ga vooral niet wakker liggen van een product dat je eigenlijk niet kunt betalen.
Het gaat om jouw persoonlijke ervaringen en mogelijkheden en dat is het enige dat telt!

Gerard2926
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2011 11:25

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Gerard2926 »

Garantie op dit soort bedden is vaak alleen op veer en framebreuk.
De veren in uw matras breken echt niet en gaan ook nooit stuk ( thermisch gehard staal ) Dus die garantie is nergens op gebaseerd!

Zijn uw matrassen echt niet goed meer, maar wel in de stof mee gestoffeerd?

Misschien is het een idee om er dan een nieuw binnenwerk in te laten zetten. Kost nog geen € 1.000,00 :)

sandrabeuking
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2011 14:45

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door sandrabeuking »

Wij wilden een natuurlijke boxspring kopen en zijn bij alle aanbieders geweest. Als eerste bij Hastens(vriendelijke ontvangst, wij vonden de 2000T het lekkerst liggen....prijs 24.000 euro),daarna bij Vi spring(vonden wij beduidend minder dan Hastens wel iets goedkoper 21.000 euro),daarna bij Merens boxsprings(zeer slechte ontvangst bedden waren van matige kwaliteit vergeleken met Hastens en Vi spring, heeft ons nog zeker 8x gebeld terwijl we toch heel duidelijk hebben aangegeven niet voor een Merens te gaan, geen fijne man die eigenaar. Daarna door naar van Binnen in Rotterdam maar die verkochten natuurlatex wat wij geen natuurlijk materiaal vinden. Daarna naar Lavital(vergelijkbaar met hastens alleen echt maatwerk en fairtrade en biologisch), prima ontvangst, zeer heldere uitleg. Een bed vergelijkbaar met de 2000T van Hastens was 10.000 euro goedkoper. Daarna naar Kuperus gekeken maar dat vonden wij toch minder lekker liggen als Hastens en Lavital(verglijkbaar ligcomfort). Volgende week gaan wij definitief beslissen.

mrroy44
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2006 09:07

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door mrroy44 »

Even een update: We slapen nog steeds heerlijk op ons Hästens bed. Maar om het matras ook goed te houden zit er wel een kleine gebruiksaanwijzing bij. Je moet het wekelijks keren, de ene week draai je de onderkant naar boven, en de andere week het hoofdeind naar het voeteneind. Daarnaast moet je het regelmatig masseren. Met je vuisten het hele bed af bewerken en even induwen. (pas op met droge handen, soms kunnen daarbij kleine wondjes hierbij openspringen)

Als je dit steeds doet voorkom je kuilvorming. Ik weet dat het moeilijk is om dat week in week uit te doen, maar als je je auto (ja daar is het voorbeeld weer) niet goed onderhoud is er ook geen garantie die de problemen dekt.

Voor wie denkt goedkoop uit te zijn bij een Hästensstore die bedden verkoopt van andere failliete filialen, deze winkels zijn ondanks hun eigen zeggen vaak geen officiële Hästensdealer en mogen op die bedden niet dezelfde garantie bieden. Kijk dus goed of je Hästensstore in deze lijst staat: http://www.hastens.com/nl/Stores/Nederlands/

Maar goed, het blijft natuurlijk ene persoonlijk verhaal, voor de een is een Hästens hèt bed, voor de anderligt een ander bed beter. Maar wie beweerd dat Hästens niet deugt, zou zich toch eens achter de oren moeten krabben, want ik denk dat ze dan wat minder geliefd waren, het kan alleen zo zijn dat het voor jou niet het juiste bed is. En als je last hebt van ernstige kuilvorming etc, vraag je dan eens af of je het bed wel goed keert en masseert zoals hierboven. Natuurlijk materiaal als paardenhaar gedraagt zich namelijk anders dan schuim.

karst
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2011 12:21

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door karst »

NOOIT MEER EEN HASTEN.
Wij hebben in 2008 een Citation Hasten gekocht met alles er op en er aan.Aan de ene zijde een medium en andere kant een stevig matras.Totale aanschafprijs ruim 25000,-euro.Vanaf dag 1 klachten,wegzakken,niet kunnen omdraaien,erg warm en nat van zweet in bed.Diverse mails gestuurd naar Hasten,en steeds het antwoord ,,moet wennen,,Mijn vrouw slaapt op haar 20 jaar oude bed op de logeerkamer en ik op de Hasten met iedere ochtend rug en spier pijnen.Als iemand belang heeft voor mijn bed kan hoor,wil het wel missen voor 10000, euro ,dus met 15000,-euro verlies.
NOOD OPLOSSING GEVONDEN VOOR HET WEGZAKKEN.
Van een oud bed heb ik de houten bodum tussen de 2 matrassen gelegd van de Hasten wat een stuk verbetering is i.z. het weg/doorzakken.Nu geen verstelbare been en hoofd meer en de massage werkt ook niet goed meer maar kan wel ietsje beter slapen.IK NOOIT MEER EEN HASTEN.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Chocomelk »

25000,00 voor een compleet bed en geen service ! :twisted:
Je mag er toch wel vanuit gaan dat een bed voor zoveel geld geen klachten hoort te geven zoals oa doorzakken.

En dan een mail terug krijgen met het antwoord dat het wennen is.....belachelijk !

mrroy44
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2006 09:07

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door mrroy44 »

Natuurlijk is het raar als men na zo'n tijd nog het antwoord geeft dat het wennen is.
Wat zei de dealer er zelf over?

Dat verhaal van zwetend wakker worden is op zich vreemd. Want het natuurlijke materiaal van Hastens moet juist meer ademen dan een bed van polyester etc. Ik zelf ben nog steeds zeer te obver en heb het juist normaal altijd super snel warm in bed.

Voor wat betreft ze lig kuilen is het een vaker gehoorde klacht, maar vaak komt het door dat het matras niet voldoende gekeerd en gemasseerd wordt. Het is immers natuurlijk materiaal wat in kan klinken en daarom goed verzorgd moet worden.
Hoe vaak keer en masseer je het?

Gesloten