LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gemeenteregister.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Guillaume2
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2008 11:54

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Guillaume2 »

ook ik ben slachtoffer geworden van de malafide aquisitiepraktijken van gemeenteregister.nl
De bekende "afmeld fax" heb ik netjes teruggestuurd zoals ik met de mevrouw van het call-centre(?) had afgesproken.
er staat met koeienletters op de fax " overeengekomen wel/geen automatische verlenging" het woordje "wel" netjes doorgehaald.
Het fenijn zit hem in de minuscule letterjes op de fax en het verhaal van de mevrouw van het call-centre.
Deze afmeldfax is dus een offerte/orderbevestiging!!!
Ik heb al een afspraak met de politie voor het doen van aangifte, en ik heb deze zaak gemeld bij het steunpunt aquisitiefraude.
En de KvK zal ik ook nog gaan bezoeken.
Uiteraard ga ik onder geen beding betalen.
Het gaat om 5400,-- euro uitgesmeerd over 3 jaar.
Als ZZPer zou mij dit mischien de kop kunnen kosten.
Nou, ik dacht het niet.
Ik hoop dat justitie harde maatregelen gaat treffen, want het blijkt dus dat ze een plaat voor de kop hebben en maar gewoon doorgaan.
Hun straf zullen ze uiteindelijk niet ontlopen.

Appelaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2008 21:32

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Appelaar »

Het verhaal blijft zich herhalen, ook wij hebben op de fax extra aangegeven dat we geen vermelding wensen te hebben. Mevrouw had de smoes dat de computrer dat niet kon verwerken en dus de fax terug gestuurd met handtekening, en geen verlening aangekruist
Ook zijn gesprekken opgenomen zonder dit vooraf kenbaar te maken. Als ik hen dit onder de neus veeg, komt de reactie dat vermelden van opname niet verplicht is.
Het duppie aan de telefoon had over een afkoopmogelijkheid, ik heb aangegeven stuur maar op, dan kijk ik wel even. Krijg ik op vrijdag middag half vijf een fax dat ik accoord was gegaan met deze mogelijkheid om voor 350 € er af te zijn en binnen 3 dagen na ontvangst van de fax te reageren.! Ik heb duidelijk aangegeven in de gesprekken geen interesse te hebben. Ze zullen wel creatief met knippen en plakken zijn.
inmiddels aangifte gedaan bij steunpunt acquistitefraude en a.s. maandag doe ik aangifte bij de politie.

Het niet vermelden dat de gesprekken worden opgenomen, tekeningsbevoegdheid en de uitspraak van de rechtbank te Maastricht, verkregen via de kamer van koophandel zijn de punten waarop ik hen ga duidelijk maken dat ik het niet pik!
Hierbij de tekst van de rechtbank te Maastricht:
EXTRACT UIT:

Vonnis Rechtbank Maastricht d.d. 6 juni 2007
Publicatiedatum 10 juni 2007
LJN: BC6117,Sector kanton Rechtbank Maastricht , 249595 CV EXPL 07-830


3.3.2 Gelet op het vorenstaande is de kantonrechter van oordeel dat aan een geluidsopname
als de onderhavige in rechte slechts bewijswaarde kan worden toegekend (zie verder sub
3.4.1) als aan de navolgende cumulatieve voorwaarden is voldaan:
1) Bij het begin van de opname dient er duidelijk om toestemming voor het maken daarvan te
worden gevraagd. Het (positieve) antwoord daarop dient vervolgens afgewacht te worden.
Uiteraard dient in een geval als hier aan de orde is ook de in het gesprek overeengekomen
contractsinhoud (te leveren prestatie, te betalen prijs) duidelijk te worden vastgelegd.
Kort gezegd: deze elementen dienen ondubbelzinnig en duidelijk hoorbaar uit de opname zelf
te blijken.
2) Vervolgens dient degene die de overeenkomst heeft aangeboden de wederpartij onverwijld
een schriftelijke opdrachtbevestiging toe te zenden waarin wordt verwezen naar de geluidsopname
en de daarop vastgelegde wilsovereenstemming, in welk schrijven de contractsinhoud
nogmaals duidelijk wordt genoemd.

Ik hoop dat dit andere van inspiratie zal voorzien en dat we waakzaam dienen te blijven tegen dit soort lieden.
En mochten zij dit lezen: jullie zijn nog niet van mij af! :twisted:

gr appelaar

Appelaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2008 21:32

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Appelaar »

Beste Panda, hoe is het verder afgelopen? wat voor fax heb je gestuurd met welke text? hebben ze je nogh verder lastig gevallen?

Voor anderen: hoe gaat de politie om met de aangifte? hier zijn ze nogal terughoudend namelijk.

gr appelaar

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Fedde3 »

Gemeenteregister en juridische stappen? Beste Appelaar, Guilaume en alle anderen, zodra (de advocaten van) Gemeenteregister / Roma dat nog durven, verwijs dan maar fijn naar de uitspraak van 2 april 2008 van de rechtbank Zwolle-Lelystad, klik hier:
http://www.fraudemeldpunt.nl/index.php?p=176&news=19

Een verwijzing naar de berisping van hun advocaten kan ook heel verfrissend werken voor deze 'heren':
http://www.fraudemeldpunt.nl/index.php?p=70&news=107

Misschien kunnen ze nog wel blaffen, maar of ze nog kunnen bijten is de vraag!

Appelaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2008 21:32

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Appelaar »

Bedankt voor de tips, ik krijg zin in een rechtszitting! wellicht kunnen we gezamelijk optrekken? Ik zal via deze site iedereen op de hoogte houden. Ze zijn nu in het staduim gekomen dat ze dreigen met de gerechtsdeurwaarder! kijken of die incasso sukkels nog durven! nou, we staan klaar met een "warm" ontvangst :lol:
gr Appelaar

Ropa-ews
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2008 19:07

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Ropa-ews »

Zo, ik lees ook al een tijdje mee..

Ik ben er ook "ingetuind"

Ik heb aangifte gedaan enz.

Nu viel vandaag een betalings herinnering binnen Binnen acht dagen te voldoen.

Dus we wachten nog maar even af.

Ik vroeg me af, is er een speciaal gebied waar ze opereren?

Ik zit in de Regio Den Bosch

Appelaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2008 21:32

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Appelaar »

Beste Ropa-ews,
niet betalen, gewoon afwachten, laat ze maar dreigen en wacht op de rechtszitting! deze verliezen ze namelijk altijd. Doe wel aangifte bij steunpunt acquisitiefraude en maak melding bij de KvK.
Nee, ze opereren landelijk!

succes,
appelaar!

Ropa-ews
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2008 19:07

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Ropa-ews »

Ik heb vandaag een melding gedaan bij SAF

En de kvk

mijn rechtsbijstand Zei ook wachten. En hij zou een briefsturen de 20 al in een zeer korte periode.

We wachten af

ansportief
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2008 23:37

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door ansportief »

Een maand geleden belde er iemand van Gemeenteregister die naar de baas vroeg (omdat hij fax had getekend, en al een paar keer met ze gesproken had), maar ik zei dat de baas er niet was, maar dat dat ook niet uitmaakte, want ik zei dat we op internet goed in de gaten hielden wat erover vermeld stond. En dat we dus ook wisten dat zelfs de advocaten die voor hen werkten berispt waren door de rechtbank, en dat we daardoor zeker wisten dat we in ons recht stonden als we geen zaken met ze wilden doen. Verder heb ik ze veel succes gewenst en opgehangen zonder dat ze iets terug konden zeggen.
Daarna hebben we niets meer van ze vernomen, dus volgens mij is dit het beste wat je kunt zeggen.

bot
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2008 13:43

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door bot »

[email protected] doet het weer. Nu met Media Source Nederland en de site uwondernemers.nl. Werkwijze is min of meer gelijk aan de praktijken rond gemeenteregister.

Ik moet nog even nadenken of en hoe ik ga reageren.

bot
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2008 13:43

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door bot »

[email protected] doet het weer. Nu met Media Source Nederland en de site uwondernemers.nl. Werkwijze is min of meer gelijk aan de praktijken rond gemeenteregister.

Ik moet nog even nadenken of en hoe ik ga reageren.

Gesloten