LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
SylviaBreda
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2006 08:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door SylviaBreda »

Probeer de nieuwe formule zou ik zeggen!
Maar ik zou het niet durven na alles wat er hier staat.

En gister tijdens 1 van die telefoongesprekken op tv hoorde ik een vrouw lachen, en zeggen dat er geen klachten waren.
Dat noem ik niet echt serieus genomen worden...

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

Zekerwel !!!!
Waarom, vraag jij, we worden niet serieus genomen anders zouden ze wel de telefoon op nemen!
Volgens mij begrijp je niet goed wat ik aan mijn ogen heb!!!!!
Ik draag nu een bril met jam pot glazen fijn is dat!
Het ergste is ik wou mijn ogen laten laiseren, maar dat kan niet zolang ik droge ogen heb!!!!

En welke klachten nemen ze serieus na een half jaar ja, je geloof zeker nog in sprookjes!
Ik heb ook gehoord dat ze de klachten serieus nemen, Ik heb gelukkig nog niks aan mijn oren!
Ik hen gelukkig nog geen oordruppels van het kruitvat gehad!
Anders was ik misschien ook nog doof!

En voor hun is het toch veel makkelijker dan nemen ze toch een grote klacht serieus!

Dus jij kunt niemand die last heeft van zijn ogen fijn ben jij even een gelukkig mens!
Hier zijn anders genoeg mensen die er wel last van hebben, je kunt toch zeker wel lezen hoop ik, of heb jij misschien ook lenzen vloeistof gebruikt van het KRUITVAT!!!!!!!
Ik was bijna blind en jij komt hier mee aan zetten schaam je diep!
Weet jij wat dat is een regenboogvlies ontsteking, ik geloof het niet!

Corné H.
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:28

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Corné H. »

Vanmiddag nog bij kruidvat Bergen op Zoom geweest, en ja hoor:
De schappen staan nog steeds vol met de vloeistoffen nieuwe formule.
Probeerde een medewerkster te spreken maar de kakelkipjes hadden het te druk.....

DianaH
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jan 2006 23:39

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door DianaH »

Hallo allemaal, we wachten op meer gedupeerden op http://www.lady-di.net onder de rubriek "Gezondheid"
Registreer je, en je kan je verhaal kwijt.
Samen staan we sterker, en kunnen we een lijst maken van klachten, die volgens het Kruidvat wel mee vallen.

Daar worden opmerkingen als "zekerwel" niet getolereerd, heeft namelijk helmaal niets te maken met onze klachten.

ilona_van_loenen
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:11

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door ilona_van_loenen »

Ik heb me laten adviseren door verzekeringsexperts...

je kan het beste een brief schrijven aan je Rechtsbijstandverzekeraar (hopelijk heb je die) en daarin vertellen wat er gebeurd is, hoe je ogen nu zijn, en evt. de uitslag/conclusie van de oogarts. (in mijn geval zelfs de medeling slechts 50% kans te hebben dat het ooit weer goed komt gezien de beschadiging!!! Ik loop nu al tijden met een bril en ben daar misschien voor de rest van mijn leven aan gebonden :( ).
Ook moet je aanhalen dat de zaak al bij Radar is geweest en dat er vele andere gedupeerden zijn.

Er zijn maar een aantal rechtsbijstandverzekeraars dus de kans is groot dat je niet de eerste bent met deze claim, en dat is gunstig want dan zijn ze al bekend met de zaak. Zij zullen dan Kruidvat aansprakelijk gaan stellen. Conrete rekeningen kun je dan door de verzekeraar laten claimen en naar het schijnt zelfs ook smartengeld i.v.m. "gederfde levensvreugde"...Zij zullen je dan helpen om met een reeel bedrag te komen.

Ja dit klinkt allemaal te postief, maar al zou alleen de helft effect hebben, het voelt goed dat kruidvat op deze serieuze manier aangepakt wordt. Ze hebben met kennis gehandeld naar winstbejag ten koste van onze ogen! En we hebben er maar twee!!!

Laat ze maar weten dat we allemaal bloedserieus zijn! Ik hoop voor mezelf en voor jullie dat onze acties effect gaan hebben, want daar hebben we dan allemaal baat bij!

Veel succes! mocht iemand nog een serieuze tip hebben, laat het dan ook weten!

Ilona

irene.p
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2006 21:26

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door irene.p »

vanochtend zag ik toevallig een klein stukje van radar op tv.ik bleef kijken want ook ik heb last van mijn ogen.ik had zo'n maand of 3 geleden 2 flessen van de vernieuwde lenzenvloeistof gekocht.ik kreeg direct last en ging vragen bij het kruitvat of ze misschien meer klachten hadden gehad,dit was niet het geval maar ik mocht de flessen terugbrengen(zonder bon,dat was aardig vond ik)andere vloeistof gebruikt,maar bleef last houden,oogontsteking, na een kuurtje van de dokter leek het iets beter te gaan,toch kon ik nog steeds geen lenzen inhouden,na meer dan 2 maanden met bril op te hebben rondgelopen,vond ik eergister dat ik het maar weer moest proberen,weer nieuwe maandlenzen(eerder al 2 paar nauwelijks gedragen weggegooit)nieuwe mascara en oogpotlood.maar nog steeds voelen mijn ogen branderig aan,ik dacht gisteren dat het jarenlang lensgebruik de oorzaak was en schaamde me zelfs een klein beetje dat ik die flessen had teruggebracht,maar nu weet ik gelukkig beter!!!
na vanavond dit forum te hebben gelezen,morgen maar meteen een afspraak maken bij de oogarts! hopenlijk komt het weer goed. heeft iemand misschien een goed advies?(tegen dat branderige gevoel)

remisa
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:07

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door remisa »

Ik heb ook al jaren de blauwe fles van het kruidvat, tot de 'nieuwe' fles nooit een probleem gehad. Na ongeveer een halve fles begon ik problemen met mijn ogen te krijgen. Een tijdje heb ik mijn lenzen uitgelaten en het weer geprobeerd. Na dit een paar keer te hebben gedaan kreeg ik echt last van mijn ogen. Verschillende bezoeken aan de huisarts later en veel soorten oogdruppels zelf pretnisilondruppels later was het probleem nog niet over. Inmiddels loop ik bij een oogarts, zijn mijn ogen abnormaal droog, moet ik verschillende keren per dag druppelen en kan ik voorlopig geen lenzen meer dragen (dat is inmiddels vanaf augustus al, want je krabt ze er na 1 a 2 uur zelf wel uit). Erg fijn, en dat allemaal om een commercièle doeleinden.
Had ik nou de juiste informatie gekregen van die telefonistes dan had mij dat een hoop ellende gespaard, had ik geweten dat het echt aan de vloeistof lag en niet aan mijn ogen. Waarschijnlijk kon ik nu dus gewoon weer fijn lenzen in. Dat zit er voorlopig niet in, daarvoor is er inmiddels te veel beschadigd...

remisa
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:07

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door remisa »

Beste Irene
Tegen het branderige gevoel en droogheid heb ik van de oogarts Visidic Cabogel gekregen. Die zitten in pipetjes en zijn erg makkelijk mee te nemen en verzachten gelijk. (volgens mij gebruikt de optimetrist in het filmpje die ook, en krijgt die vrouw ze mee.)
Ik kan je wel aanraden om zo snel mogelijk naar de oogarts te gaan, wie weet wat je beschadigd!
Groet Remisa

amcpeters
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2006 07:53

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door amcpeters »

Ik heb nog maar een half jaar lenzen en had eerst een lenzenvloeistof bij Fielmann gekocht. Geen problemen. Maar nu gebruik ik die blauwe voor zachte lenzen van Trekpleister en heb een mini voor in de tas van Kruidvat. Bij de laatste heb ik altijd bij het inzetten branderige ogen, dat duurt even en trekt later weg. Op den duur is het net of de lenzen helemaal uitdrogen en moet ik ze weer uit doen en opnieuw inzetten. Ook als ik de lenzen een tijd uit heb voelt het nog onprettig aan. Bij die van Trekpleister is het wat minder, maar niet veel beter. Ook krijg je vaak een wazig zicht en worden de lenzen er naar mijn idee niet echt schoner van. Ik ga dus maar weer op zoek naar een betere!!!

t.riet
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2006 10:36

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door t.riet »

Misschien dat mijn vraag al aan de orde is geweest, maar is bekend of de problemen zich ook voordoen bij het lenzensysteem van Kruidvat (Opticare) dat bestaat uit 2 flessen ? STEP 1: desinfectievloeistof zachte lezen en STEP 2: neutralisatievloeistof zachte lezen.
Ook bij dit systeem is er sprake van een NIEUWE FORMULE.
Ik heb dit nieuwe systeem een paar weken geleden gekocht maar nog niet gebruikt. Weet iemand hier iets van ?

tronca
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:15

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door tronca »

Ik gebruik al 5 jaar het 2 stappen systeem van Kruidvat voor zachte lenzen zonder problemen. Maar sinds de zomer loop ik ook met klachten.

Eind juli ging ik over van half jaar op maand lenzen. Moest ook weer nieuwe vloeistof hebben dus gelijk bij het Kruidvat gehaald. Binnen een week begonnen de eerste klachten.

-Branderig gevoel bij inzetten (dacht in het begin dat ik ze te kort in de neutralisatie vloeistof had gehad)
-Steeds gevoel of ik zandkorreltjes in mijn ogen had
-Slijmdraden die het draagcomfort nog meer verminderen
-'s ochtends dicht geplakte ogen
-En af en toe zeer pijnlijke brandende ogen (tot huilens toe)

Mijn nieuwe lenzen maar terug gebracht dacht dat het daardoor kwam!
Nieuwe paar lenzen van mijn oude systeem besteld, maar die kon ik pas na een maand weer in doen omdat ik geirriteerde ogen bleef houden. Heb in die maand ook een antibiotica zalf gehad van de huisarts omdat hij meende dat mijn ogen ontstoken waren.

Met het dragen van de halfjaar lenzen gebruikte ik gewoon weer de Kruidvat 2-fasen vloeistoffen. Ik heb toen nog 3 keer geirriteerde ogen gehad (klachten zie boven). Dus dan weer een tijdje mijn bril op.

Eind november begon het gesodemieter weer. Bril weer op en naar de opticien gegaan. Die constateerde een oogontsteking. Moest een week mijn bril dragen en dan terug komen. Klachten werden alleen maar sterker in die week dus naar de huisarts gegaan. Die gaf me weer een antibioticazalf en heeft me doorgestuurd naar de oogarts.
Heb toen gelijk schoon schip gemaakt thuis en de lenzen en vloeistoffen weggegooid maar ook al mijn make-up enz. (Tja, want je denkt op zo'n moment toch, als er ergens een bacterie inzit dan blijf ik mezelf alleen maar steeds weer besmetten.)

Net voor de kerst kon ik terecht bij de oogarts. Die zag aan de binnenkant van mijn oogleden diverse type bultjes. Konden veroorzaakt worden door het dragen van lenzen, bacterien, virussen of onbekend. Ze hebben er een kweek van genomen en as vrijdag moet ik terug komen.

Ben erg benieuwd wat er uit komt. Maar inmiddels heb ik ook al weer 6 weken mijn bril op en ik ben eigenlijk ook niet van plan om lenzen weer in te doen voorlopig. Laat ze maar weer eerst even bijkomen.
Bovendien heb ik nog regelmatig slijm in mijn ogen (gelukkig niet zo erg meer als eerst) en een paar keer per dag beginnen mijn ogen heel zeer te doen en te branden. Dus we zijn er nog niet.

Ben erg benieuwd of er nog meer mensen zijn die de 2-fasen vloeistoffen gebruiken en ook die klachten hebben!

violaaa
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:02

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door violaaa »

Tronca, ik denk dat jij hetzelfde hebt als ik: conjunctivitis papillary. Moet je maar eens zoeken via Google. Ik heb ook van die bobbeltjes aan de binnenkant van mijn oogleden, dankzij de Kruidvatvloeistof. :evil:

Nickyf
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2006 14:15

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Nickyf »

Ik heb net lenzen gekocht bij de kruidvat, en lenzen vloeistof. wat moet ik doen? moet ik ze ergens anders gaan kopen of andere vloeistof? zijn de lenzen wel goed? of is alles al verandert?

pattimukaij
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2006 14:18

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door pattimukaij »

Hallo, ik ben Dianne en heb ook ontstoken ogen.Eigenlijk heb ik al een paar maanden last van mn ogen, begon met droge ogen, branderig gevoel, maar ik deed er niet veel aan(spoelen met gekookt water).Totdat m'n ogen ontstoken raakten.geen licht verdragen, erg branden, plakkerig maar ik hield de lenzen gewoon in( ik kan niet zonder ze heb namelijk aan beide ogen -11).Ben wel naar de dokter geweest, en ja hoor... waar ik al bang voor was antibioticazalf,maar!!! mag je alleen gebruiken zonder lenzen,en dat kan niet ,heb dus ook geen bril en kan die nu op dit moment ook niet aan laten meten omdat mn ogen niet optimaal zijn door de ontsteking.Probleem dus..Mijn vriendin belde me op na aanleiding van de uitzending, en het grappige is dat ik lensvloeistof van de AH gebruik,daarvoor had ik wel vloeistof van Kruidva,ze zeiden dat dat het zelfde was.Ik heb al 30 jaar lenzen maar heb dit nog nooit meegemaakt.Is dit toeval,of zou het bij mij ook aan de vloeistof liggen?????

Saar
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Saar »

@ Nicky F: Dit hele onderwerp gaat alleen over de vloeistof. Ik zou je niet aanraden om het te gaan gebruiken.

Overigens heb ik een mailtje gekregen van het Kruidvat; ook aangebroken flessen kun je terug brengen en geld terug krijgen.

Dat vind ik toch wel netjes van ze.

Anne-Pauline
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2006 16:25

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Anne-Pauline »

Ben Nederlandse en woon in België. Na het zien van de uitzending van Radar op de Nederlandse TV ben ik vandaag mijn voorraad lenzenvloeistof hier in België bij het Kruidvat gaan terugbrengen. Dit was geen probleem. Heb het geld meteen retour ontvangen zelfs zonder kassabon!
Laatst gewijzigd door Anne-Pauline op 11 jan 2006 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

peefie
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2006 18:57

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door peefie »

Nou ja, ik had de stugste medewerkster van Kruidvat in Wijk bij Duurstede waarschijnlijk tegenover me. Kon NIET geruild worden of geld terug zonder bon. Dat zullen we nog wel eens zien en morgen ga ik gewoon terug 8)

Ladybird7
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2006 14:46

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Ladybird7 »

Ik heb vandaag mijn flessen vloeistof ook terug gebracht. Deden ze helemaal niet moeilijk over, ik had alleen niet het idee dat iedereen die daar rond liep op de hoogte was. Ze zouden wel een contact leggen met het hoofdkantoor. Tevens heb ik ze erop geattendeerd dat er nog steeds flessen in de winkel staan. Ze zei dat wanneer het echt zo was dat ze die flessen er ook uit ging halen. Maar ik denk dat wanneer ze contact heeft gehad met het hoofdkantoor dat ze de flessen gewoon moet laten staan omdat het niet voor iedereen geldt. Ik snap niet dat de verantwoordelijke persoon geen bericht heeft gestuurd naar alle Kruidvat-filialen om de flessen uit de winkel te halen, of om op z'n minst het personeel op z'n hoogte te stellen.

Groetjes Anke

Saar
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Saar »

Peefie, je kunt als je wilt, een kopie van die e-mail van het Kruidvat krijgen. Dan piept ze wel anders!

moppert
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:54

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door moppert »

hai mijn naam is hester
ik heb nog maar 1 halve dag lenzen in van de kruidvat
heb daar ook vloeistof van namelijk het blauwe flesje!
nu heb ik maar 1 rood oog en het voelt raar als is het laat knipperen!
kan dat aan de vloeistof liggen of komt het doordat ik nog maar net
lenzen heb? kan iemand me helpen?

kuss hester :cry:

Gesloten