LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
commonsence

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door commonsence »

"Verplicht een karretje of mandje pakken?"
Doe ik nooit! Niemand kan mij verplichten een van de smerigste dingen te pakken omdat de supermarkt dat wil. Enige tijd geleden was op de tv in een programma belicht hoe die mandjes en supermarktkarretjes vol bacterien zaten. Die worden nooit gewassen volgens de zoon van een vriend van mij die in een AH als student in z'n vrije uren werkt. Ik doe altijd bij AH mijn boodschappen uit het schap rechtstreeks in de GEKOCHTE!!!!met AH bedrukte (reclame) tassen (die we vanwege de reclame erop feitelijk voor niets zouden moeten krijgen). Of waar we geld voor toe hadden moeten krijgen omdat wij met die tassen reclame voor AH maken. Maar de consument slaapt en laat zich vaak ongemerkt te veel en, steeds meer welgevallen. En daar wordt handig op geanticipeerd door die vossen. En..wat doe ik daar alleen tegen?
Nooit heeft iemand mij aangesproken over het feit dat ik geen mandje of karretje neem. Het nadeel is wel het ongemak vanwege het aldoor toenemende gewicht naarmate ik dichter bij de kassa kom.
Over het manipulatieve gedoe van de slimme beleidsmakers uit Zaandam bij de kassa's zal ik hier niet uitwijden. Daar besteed ik liever een onderwerp aan.

hoveling

Ongelezen bericht door hoveling »

Als je boodschappen doet in een winkel en de winkel stelt als huisregel dat een mandje of winkelwagen verplicht is, heb je je gewoon aan hun regels te houden en hebben ze het recht je de winkel uit te zetten!! Wil je dat niet, dan moet je je ook niet meer in die betreffende winkel vertonen. Wat doe je als je met je handen vol, een pot jam uit je klauwen laat vallen, opruimen zal je zeker niet doen, betalen al helemaal niet...... dus is de winkel de dupe en kunnen voor de kosten opdraaien omdat jij verrrot een wagentje te nemen........dacht het dus niet!!!!

commonsence

Ik dacht het dus WEL meneer Hoveling!
Zoals in mijn laatste bericht omschreven doe ik al vele jaren mijn boodschappen bij AH en niet anders. Als u ergens anders zetbaas bent van de AH formule hoop ik voor u, die winkel niet tegen te komen op mijn landelijke wandelgangen, daar zelfs U met uw huisregels slechts tot op zekere hoogte mensen tot aanpassing kunt BEWEGEN. Echter mijn argumentatie, dat volgens experts die mandjes en karretjes te smerig zijn om aan te raken, is voldoende om van u te EISEN op het moment van uw "ik dacht het niet" confrontatie met mij, dat u die mandjes en karretjes en plein publique gaat wassen. Dat zou een leuke sensatie worden want dat heeft nog NOOIT iemand van het personeel van die AH's gezien! Dan zal ik pas daarna die regel respecteren en een wagentje pakken. Ik verzeker u dat ik de toehoorders mee krijg en ik denk dat de plaatselijke AH directie die mij wekelijks zien boodschappen doen op MIJN manier zich goed realiseren dat een aanpak op uw gepropageerde manier van mij voor een hoop ongewenste deining zal zorgen die zeker door mij de kranten zal halen meneer Hoveling! :twisted:

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

Nou, als ik een toehoorder zou zijn, zou ik elke winkelier die u eruit zet omdat u zich niet aan de huisregels houdt, groot gelijk geven.

Die "vieze" winkelwagentjes zijn erg goed voor de weerstand :p

hoveling

Dank je wel, tienepien. Laat ik eerst eens voorop stellen dat ik zelf helemaal niet werkzaam ben, laat-staan in een supermarkt dus ook geen aandelen! Familieleden zijn wel werkzaam in de supermarkt (in loondienst en nee, niet bij AH ) en ik weet van hun dat er iedere maand spiksplinter nieuwe mandjes en karretjes worden besteld, aangezien ze voortdurend gestolen worden, door de klanten, dus ze krijgen niet eens de kans om vies te worden. Maar ik weet wel hoe het komt hoor, die vieze karretjes. Mensen vervoeren hun hondje in een karretje, kinderen zitten met hun vuile schoenen gewoon tussen de boodschappen ipv in het daarvoor bestemde kinderzitje, enz.... Alle artikelen die in een supermarkt worden verkocht zitten allemaal in een dichte verpakking en de groenten moeten na het afwegen in zakken worden gedaan dus als iedereen zich daar nou eens aan zou houden, blijft het mandje/karretje netjes schoon!

Ik zou wel eens willen weten hoe je huis er uit ziet, zonder bacterieen, want stel je voor.......laat je eens behandelen tegen smetvrees :!:
Als er iemand bij jouw thuis komt, moet men zich toch ook houden aan jouw huisregels? Gooi ik per ongeluk een paar volle glazen chocolademelk van tafel op je vloerbedekking, ruim het niet op want het is niet mijn huis en ga daarna naar huis, daar wordt jij ook niet vrolijk van dat je met de schade blijft zitten. Dit is het zelfde als dat een supermarkt zijn huisregels heeft en op zijn spullen let die door de klanten worden stukgegooid op de grond zonder te betalen voor de schade en dan gewoon doorlopen alsof ze gek zijn.
Als het mijn winkel zou zijn en jij komt als klant en weigert een mandje/karretje te nemen en ik krijg nog een grote bek ook, nou dan ben je mijn! Ik pleur je zo naar buiten en je bent nooit meer welkom. :!: Je hebt tot nu toe geluk dat ze je nog nergens de toegang hebben ontzegd. De klant is koning maar je kan te ver gaan.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Ga van de week weer naar Lidl.
Ze hebben gereedschap in de aanbieding
die elders € 40 en € 60 kost voor € 10 en € 20.
Dus voor dat verschil mogen ze in al mijn tassen
kijken en keer ik mijn broekzakken ook
nog binnenste buiten. :lol:

commonsence

Meneer Hoveling, Dank u hatelijk voor uw welgemeende advies aan mij om me tegen smetvrees te laten behandelen. U bent een beminnelijk en sociaal mens. :lol:
Ook de programmamakers van ik meen radar of anders kassa zou u dat advies moeten geven want die hebben de nationale goegemeente onze onschuld ten aanzien van de mandjes en winkelwagentjes ontnomen door het resultaat van hun wetenschappelijk onderzoek van die GIGA hoeveelheid bacterien over ons uit te storten.
Maar ook ik wil de vrijheid nemen om u een goed advies te geven.
U ziet in mijn voorgaande betoog spoken die geen enkele lezer ziet. Te weten dat ik vanalles uit mijn [quote]KLAUWEN laat vallen omdat ik geen mandje en wagentje neem om vervolgens door te lopen etc.etc. Heeft u daar vaker last van? Ja zeker heeft meneer Hoveling dat! Want u schijnt ook dagelijks waar te nemen dat moeders hun vieze kinderen en hondenliefhebbers hun honden in de wagentjes en mandjes zetten. U heeft ontegenzeggelijk ernstige last van hallucinaties. Daar zijn pillen tegen denk ik maar die zijn waarschijnlijk niet in de supermarkt te koop, waarde meneer Hovelink.
U bent gelukkig wel weer erg zeker van uw fysieke overwicht waarin u stelt mij even uit uw winkel te gooien.
Fijn moet dat zijn om zulke plezierige dagdromen te hebben.
Zolang ik boodschappen doe heb ik nog NOOIT een hond in een mandje of winkelwagentje bij AH gezien.
En Tienepien moet met haar instelling van "lekker weerstand opbouwen" nooit de smaakpolitie onverwachts op bezoek krijgen want dan wordt waarschijnlijk duidelijk waarom u dat weerstand verhaaltje als excuus gebruikt om zelf in een broedplaats voor bacterien te leven.

tienepien

Ik ben benieuwd naar een onderzoek naar de gevolgen van het gebruiken van winkelwagentjes. Welke ziektes loop je daardoor op?
Er schijnen trouwens ook erg veel bacterien op geld te zitten. En op deurklinken.

Tsja, er zijn allerlei onderzoeken waarin het verband tussen het vaker voorkomen van allergieen en extreme hygiene aangetoond is. (Ik heb even geen zin en tijd om te googlen) Weerstand opbouwen is geen fabeltje hoor :) Lees eens iets over het immuunsysteem, is machtig interessant!

Daarnaast is er denk ik een subtiel verschil tussen bacterien in eten (waar de smaakpolitie (en officieel de keuringsdienst van waren) over gaat) en bacterien op winkelwagentjes. Ik neem tenminste aan dat u niet te pas en te onpas met uw handen in uw mond zit, of de kar ermee duwt.

Maar goed, terug naar de winkel!

hoveling

Tja, als je nooit een winkelwagentje neemt en alles moet vasthouden kun je nooit veel boodschappen meenemen om langgenoeg in de winkel te zijn om honden en kinderen in wagentjes te aanschouwen.Het komt echt heel veel voor. Of je moet naar de dokter voor een nieuw bril :!: Hoe doe je dat dan als je een feestje hebt en flessen of pakken drinken moet meenemen, laatstaan de nodige kratten bier........... En ja, ik kan je wel degelijk eigenhandig de deur uitzetten en anders bel ik de politie dat U op mijn terein niet meer gewenst ben! Wat is het leven toch simpel.........

bot321

En ja, ik kan je wel degelijk eigenhandig de deur uitzetten en anders bel ik de politie dat U op mijn terein niet meer gewenst ben! Wat is het leven toch simpel.........
---------------------------------------------------------------------------------

Toch niet zo simpel als je denkt.Je kan nml. niemand eigenhandig
de deur uitzetten want je winkel is toegangkelijk voor publiek.
Alleen de rechter kan een verbod uitspreken.
En ja,als jij probeerd mij eigenhandig de deur uit te zetten krijg
je mooi klappen met mijn plastic tasje zo oud als ikben. :wink:

commonsence

[quote]Wat is het leven toch simpel......
Ja, dat was het voor mij ook tot, volgens mijn moeder, mijn 3de jaar, toen ik niet meer in Sinterklaas geloofde!
Daarna leer je van het leven, mits je hersens het aankunnen, en als het goed met die hersens van je blijft gaan - tot je dood toe!
Je leert in contexten denken, meneer Hoveling en dat is, als je het goed doet, niet simpel.
Alleen de niet denkers vinden het leven simpel :!:
Vandaar nogmaals meneer Hoveling, de medewerkers van een supermarkt blijven met hun handjes van mij af. Wanneer ze mij zien maakt dat "toch maar niet aanraken!" voor hen wel wat makkelijker meneer Hoveling! :wink:

S.

Ongelezen bericht door S. »

Ben je zo vies, dat niemand jou durft aan te raken? :wink:

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Toch niet zo simpel als je denkt.Je kan nml. niemand eigenhandig
de deur uitzetten want je winkel is toegankelijk voor publiek.
Ik ben bang dat dat wel mag. Als iemand zich niet aan de huisregels houdt, kan het personeel deze persoon uiteindelijk sommeren de winkel te verlaten. Doet hij dit niet, of komt hij terug, dan volgt een tweede sommatie, en dan kan de politie ingeschakeld worden wegens lokaalvredebreuk.

Ik moet zeggen dat ik zelf overigens wel begrip heb voor de supermarkten, waarin jaarlijks voor miljoenen euro's gejat wordt, maar aan de andere kant vind ik deze behandeling wel erg schofterig. Ik heb zelf een keer gehad in de AKO dat de eigenaar dacht dat ik een tijdschrift in mijn rugtas stak, heb toen de tas voor hem opengehouden, waarna hij reageerde met een "sorry". Zo kan het dus ook.

hoveling

Een winkel is niet toegankelijk voor publiek zoals een openbaar gebouw zoals bv een gemeentehuis. Een winkel is vaak in particuliere handen en zij hebben het recht hun eigen huisregels op te stellen en zonodig bezoekers(klanten) de toegang te weigeren als zij zich niet aan de huisregels houden. Het is tekenend dat U geen antwoord durft te geven op mijn vraag hoe U boodschappen doet als U voor een feestje, kerst,enz.. bv veel nodig heeft. Dan moet U toegeven dat U toch een winkelwagen gebruikt(met bacterieen natuurlijk) .... dus het gezeik dat je geen wagentje neemt slaat gewoon nergens op!!!!!

commonsence

Zeer geachte heer Hovelink,

U bent een charmante doordrammer met uw beschaafd taalgebruik :!:
De grap is namelijk dat alles wat u voor zeker aanneemt blijkbaar mijlen ver van de werkelijkheid ligt. Misschien omdat u het leven zo simpel vindt :?: :wink:
Wanneer ik feestjes geef laat ik alles brengen of door caterings verzorgen. Wat een verassing toch voor meneer Hovelink!
Natuurlijk kan iemand je winkel uitgezet worden echter alleen door de politie. GEEN eigen rechtertje spelen volgens het Nederlands wetboek van strafrecht. Anders zijn de gevolgen niet te overzien bij menigeen.
Regels moeten gerespecteerd worden maar moeten wel voor reden vatbaar blijven. Zodra het op manipulatie lijkt steek ik een protesterend vingertje op. Ik zal geen mandjes en wagentjes gebruiken, laat niets tot nog toe uit mijn handen vallen, ben voor 5.000.000euro WA verzekerd met het hele gezin en mijn levende have en blijf mij verzetten tegen de almaar toenemende dwingeland policy van de grootgrutters waarbij de klant steeds vaker behandeld wordt als domme, makke schapen die moeten kopen, betalen en WEGWEZEN!
Was u nog niet opgevallen, meneer Hovelink, want het leven is toch zo heerlijk simpel? :roll:

hoveling

Ten eerste is het misschien tijd om terug naar de schoolbanken te gaan, want mijn naam goed spellen is toch wel erg moeilijk. Als je geld genoeg hebt kun je idd je boodschappen thuis laten bezorgen, maar hoe denk je dat de werknemers van AH die jouw boodschappen verzamelen om te bezorgen dat doen dan? Daar wordt wel degelijk een winkelwagen voor gebruikt, je denk toch niet dat zij net zo gek zijn om alles in hun handen te houden? Je leeft in een fantasiewereld. En wat het wetboek betreft, je mag wel degelijk in je eigen huis/winkel voor eigen rechter spelen door mensen de toegang te weigeren en daar zal de politie graag een handje bij helpen als dat nodig is......... Net wat je zelf zegt, regels moeten gerespecteerd worden, nou doe dat dan en neem een wagentje of heb je daar je personeel voor?
Als je voor een feestje zelfs een cateraar kunt betalen, snap ik die verwaandheid nu volkomen.........mensen die geld hebben denken altijd dat ze meer zijn dan een ander.........je bent niks meer of minder dan ieder ander.....ik hou niet van mensen met kapsones :!:

bot321

Nou hoveling vriendelijk persoontje ben je.
Normaal reageren is blijkbaar te moeilijk voor je.
Komt natuurlijk omdat je geen vrienden heb waar je
een voorbeeld aan kunt nemen.
Zou zeggen ga zelf eens terug naar de schoolbanken
en begin met de A.J.L.O ( Alle Jesus Lager Onderwijs)
Jesus met een s anders zie je weer sterretjes.

commonsence

Hoe spijtig dat meneer HovelinK!!! niet van mij denkt te houden wegens mijn door hem vermeende kapsones. Ik had toch zo graag zijn voorhoofd willen meten en daarna een moderne schoktherapie op het simpele bolletje loslaten.'t kan tenslotte verkeren, je weet maar nooit.
Mijn financieel welzijn staat buiten deze discussie, dacht ik. Ik reageerde op al uw hyper-stellingen tegen mij alleen maar secondair. Aan EEN conclusie kan ik mij niet onttrekken.
nl, u heeft voortdurend een te snel, onjuist oordeel over situaties, mensen en 't leven.
Dat is erg hinderlijk voor uzelf en niet minder voor de u mogelijk(?) liefhebbende omgeving. Laat ze het lezen en vraag hun mening over mijn conclusie.
Hierbij sluit IK deze zinloosheid van mijn reacties op u. Wanneer u nog eens tot volwaardig denken gekomen bent en de wereld, RADAR en ik bestaan nog dan zou het een vervolg kunnen krijgen welk mij misschien nog boeit.
Het gaat u goed meneer Hove-linK!!!! :D :lol: :P :!:

tienepien

eeeeeeeeeeeen ja hoor, daar zijn we weer: het kleuterschoolniveau (en oke, vooruit, wat moeilijke middelbare school woorden.)

hoveling

Je hebt altijd mensen die perse gelijk willen hebben, dus ook al heb je GEEN gelijk, je KRIJGT van mij gelijk. Ik ga niet meer met mensen als jij in discussie.
Laat je even weten hoe het afgelopen is als je door het weigeren van het gebruik van een karretje, de winkel bent uitgezet? Ben heel benieuwd naar je reactie........dat je toch ongelijk had, maar dat lef zal je wel niet hebben.

Groeten.

Gesloten