LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar zijn ze?????

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Maarschalk »

weet ik het bekijk het artikel en maak er maar wat van jij zevenzeikerd.
Jij bent echt vermoeiend hoor maarschalk.
Was het dit of dat.
Sommigen zijn hier daadwerkelijk alleen maar om overal zout op slakken te leggen.
Is het niet inhoudelijk dan wel over de grammatica.
Ik gun je een hoop soulsearching maarschalk.
Echt, en ik hoop dat je dan ooit het inzicht krijgt dat sommige dingen idd grijs kunnen zijn, en dat in wel miljoenen tinten.
Een hoop geschreeuw. Feiten vent, daar is niets grijs aan. Donald Trump heeft dit nooit gezegd en prof. Verbeke heeft nooit gezegd dat Philips een voorbeeld kan nemen aan hbl.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@slingerding, mijn eerdere post aangaande Jay Leno was sarcastisch bedoeld. Ik had je "artikel" nog niet gelezen.
Maar inmiddels had je ook zelf door moeten hebben dat het voor geen meter klopt.
DT heeft zijn geld verdiend met mlm? Onroerend goed zal je bedoelen.
Het is een erkend vak op de Harvard Business School? Nee dus.
1 op de 5 miljonairs vanwege mlm? Nee dus.

Ik stel aan jou dezelfde vraag als ik al eerder heb gesteld aan anderen: Als mlm echt zo geweldig is, waarom heeft ze dan toch steeds deze leugens nodig?

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Thunder »

@ Slingerding

Met alle respect, maar dit kan niet waar zijn. Als je de naam Trump en Multi Level Marketing tesamen googled, krijg je tig artikelen waar dit ook staat.

Het is namelijk een standaard tekst, die als reclame wordt gebruikt voor MLM bedrijven, maakt niet uit welk bedrijf.

Het is ooit bedoeld als grap, na een vraag die sloeg op het faillisement van de trump organisation eind jaren 80 begin 90. De repliek van Trump was als grap bedoeld, zie hiervoor de volgende link:

http://mlm.business-opportunities.biz/2 ... marketing/

Als je het verhaal ook goed leest, dan heeft hij nooooit iets met MLM gedaan. Als je het verhaal van Trump kent, dan weet je dat hij een echte marketeer is en overal geld uit weet te slaan. Mocht Trump ooit in de MLM business stappen, dan is dat als oprichter van een moeder bedrijf, omdat hij geloofd in de kracht van marketing, dit heeft bijgedragen aan de groei van zijn fortuin. Als hij ooit brood ziet in een goed MLM concept, zal hij dat gaan starten...

Dat jullie denken dat je ook maar iets er aan verdient, is mooi voor hem aangezien hij jullie "domme" "goedgelovigen" nodig heeft om een dergelijk concept uit te kunnen voeren...De oprichter verdient het geld, jullie zijn de tool om het te verdienen, maar dat snapt de MLM volgeling niet..

Maar de hele MLM business houd vast aan zijn beroemde verkeerd geinterperteerde quote en vaart daar wel bij, zolang het klootjesvolk maar geloofd dat het kan. Zo worden de directeuren en de marketeers, die dergelijk concepten bedenken en uitvoeren slapend rijk!!!

Succes en we zien je wel verschijnen in de quote van dit jaar...De eerste Nederlandse multi miljonair geboren uit de wortels van een MLM bedrijf.....prachtig, ik zie Jort al grijnzen als hij de tekst om jouw foto heen gaat typen.....

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Thunder »

@ Slingerding

Maarschalk, kan me vinden in je kritiek richting het artikel, het is een generiek artikel, dat wordt gebruikt als promotie voor MLM concepten.
Heb al meerder varianten hiervan gelezen, met verschillende aantallen miljonairs.

Hier even een quote uit eigen werk met de actuele miljonairs in Noord America.

Raportje van Merrill Lynch uit 2005, dat het aantal miljonairs in Noord America al 2.7 miljoen is en dat er in Africa alleen al 100.000 miljonairs wonen.

Volgens de MLM promotie verhalen zal dus 20% van deze miljonairs zijn ontstaan vanuit MLM verkopen..

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Maarschalk »

http://money.cnn.com/2005/05/25/pf/record_millionaires/

Hier wordt een cijfer genoemd van 7,5 miljoen in 2004. Het toont wel aan samen met Merril Lynch cijfers dat 200.000 erg laag is.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Nummer 2 die het officieel zegt dat betreffende verhaal niet waar is.

BTW. Ik heb altijd gezegd dat betreffend verhaal niet klopt.


GreetZ en een fijn en ja-maar vrij weekend,

Alex van Breemen

www.e-nergetix.be

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@slingerding, kom je hier nog terug om je ongelijk toe te geven?
En ga je daarna alle mensen die je inmiddels hebt (getracht) te werven voor mlm om hun te vertellen dat het Donald Trump verhaal NIET WAAR is?

Takketrolletje
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:38

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Takketrolletje »

Ja ja, je ongelijk toegeven is geen schande hoor! Kom ik hierbij ook even doen. Ik ben nu ook overtuigd dat het artikel waarin gezegd wordt dat er 200.000 miljonairs zijn, waarvan 50.000 MLM-ers, niet klopt. Inderdaad zuller er vast meer miljonairs zijn in de Verenigde Staten en hoeveel dat er geworden zijn door MLM, zou ik echt niet weten.

Of dat Donald Trump verhaal waar is? Ik geloof het niet... ik kan nergens een betrouwbare bron vinden die dit kan bevestigen.

Helpanderen
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:17

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Helpanderen »

Wel grappig dan Jan zegt dat echte MLM dingen moeten rechtzetten en dat de meeste de structuur helemaal niet begrijpen. Het verdienen van 3000 euro per maand is volgens Jan niet uitzonderlijk.

Misschien dat Jan met zijn diepere kennis van de MLM organisatie uit de doeken kan doen hoe die 3000 euro per maand wordt verdiend?

Hoeveel omzet moet je hebben op hoeveel levels om meer dan 3000 euro om te zetten (want je moet natuurlijk zelf ook de producten blijft kopen)?
Ik wil dan geen vage **** zien in je berekening maar een heldere transparante uitwerking want dat moet mogelijk zijn als je de structuur begrijpt.

En dan nog iets. Waarom zou je op level 103 instappen in een MLM? Je kan beter je eigen MLM beginnen met bijvoorbeeld producten van Unilever en DE. Je gesprek met deze bedrijf hoeft niet lang te zijn om hun te overtuigen dat dit concept ook hun toekomst is. :shock:

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door joopataa »

En dan hier even voor onze onzichtbare JvE.

http://www.merchantsofdeception.com/dutch.html

Dan weet je in ieder geval wat je niet moet doen als men je vraagt voor hun concept!
Joopat :D

Helpanderen
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:17

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Helpanderen »

Jan van E geeft trouwens zelf op andere sites al antwoord.

Wereldwijd 100.000.000.000 omzet en 54.000.000 distributeurs.

(Cijfers uit de samenvatting van Jan van een verslag van het XII Wereldcongres in Londen voor Direct Sales bedrijven.)

En we blijven geloven!! :D




Ooh ja, dit s gemiddeld 1891 dollar OMZET per jaar!!!! Ik kost per dag meer in real life

http://beta.prikpagina.nl/list.php?f=485


Ik moet kennelijk nog beter lezen: Minimaal 50.000 miljonairs door MLM alleen al in Amerika.

50.000x1.000.000=50.000.000.000 !! Laten we voor het gemak niet praten over winst maar over omzet (een IBO'er maakt graag positieve sommen) De producent pakt 70% van de totale markt want hij geeft 30% korting (en hij maakt het voor 15% volgens het verhaal). Van de resterende 30% van de totale markt van 100.000.000.000 (=30.000.000.000) zijn er minimaal 50.000 miljonair geworden.
Volgens mijn simpele som ontbreekt er dan 20.000.000.000.

Gelukkig zijn er 53.000.000 distributeurs die daa wel voor willen opdraaien.

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

Hallo,

Mijn naam is John. Het afgelopen jaar heb ik zo nu en dan eens rondgekenken op de forums over mlm. Ik heb nooit eerder gereageerd.
Ik ben bovendien ook niet van plan om hier heel veel tijd aan te gaan geven. Wat mij telkens opvalt is de naam Maarschalk. Maarschalk heeft standaard zijn weerwoord als het erom gaat om alles wat mlm betreft in een negatief daglicht te zetten. Wat ik me afvraag is hoe dat het komt dat maarschalk zoveel tijd heeft om zich hier druk over te maken en bovendien vraag ik me af waarom maarschalk zo gedreven is om mlm in een negatief daglicht te zetten. Natuurlijk wil ik best benoemen wat mijn drijfveer is om dit te schrijven. MLM is voor mij op de eerste plaats iets waar ik elke dag veel van leer. Ik ben er dus trots op om kennisgemaakt te hebben met deze leerschool. Eigenlijk denk ik dat maarschalk een uitstekende mlm er is! Als maarschalk net zoveel tij en energie zou stoppen in het werken met mlm als in het afkraken daarvan, dan zal maarschalk vast een van de top performers in de branche worden. Maarschalk ik ben benieuwd naar jouw drijfveren om mlm constant in een negatief daglicht te stellen. Groeten John.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door joopataa »

Als Maarschalk tijd heeft zal hij best wel reageren, om je dan een beetje te helpen de tijd te verdrijven.
http://www.merchantsofdeception.com/dutch.html

Weet je in ieder geval hoe ik er over denk.
Joopat :D

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

Bedankt joopaata voor je reactie. De link die je hebt geplakt over amway is mij bekend. Voordat ik begon met mlm heb ik namelijk ale denkbare **** die over mlm op het internet te vinden is verzameld. Maar ik ben een beetje een eigenwijs type. Ik deed het toch, ondanks alle rommel die te vinden is op het net. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niets heb met amway. Dat neemt niet weg dat de schrijver van het artikel wel zelf de top heeft gehaald. Dat bewijst dat het niet onmogelijk is. Er is ook niemand die zegt dat het gemakkelijk is. Dat is de fout die de meeste mlm ers maken. Zodra blijkt dat het allemaal wat moeilijker is dan ze dachten, dan haken ze af. Waarom zou het gemakkelijk moeten zijn om een toppositie te krijgen? Die krijg je in gewone bedrijven ook niet gemakkelijk. Je moet er wat voor over hebben, en over de juiste kwalliteiten beschikken. Zo heb ik bijvoorbeeld in mlm geleerd om niet zo snel mensen te verooordelen die beter geboerd hebben dan ik. Die hebben er tenslotte meer voor gedaan, heben een grotere visie en in elk geval de capaciteiten om zich in de juiste netwerken te begeven.
Groeten,
John
(NB Ik wacht nog steeds op een discussie met Maarschalk, ik hou nou eenmaal van pittige gesprekken met mensen die het met mij oneens zijn.)

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Thunder »

@ john

Nou ik kan wel een voorzetje geven...

MLM als marketing concept, is een pracht idee, immers de bewezen reclame methode is mond op mond reclame en reclame in vertrouwelijke omgevingen.
De bedenkers van het MLM concept, hebben die bijzonder goed ingezien en hebben een ingenieus systeem bedacht om dit concept te vermarkten...

Voor de moederbedrijven levert het dus een positief effect op de cijfers.
Even geillustreerd, een "netwerk" van 100.000 verkopers, die allemaal 1 produkt afnemen, al is het maar om te proberen, is voor het moeder bedrijf al een afzet van 100.000 producten, alleen al aan monsters. Tel uit uw winst, als deze "verkopers" in staat zijn allemaal 1 product te verkopen...De wet van de grote getallen spreekt hier boekdelen...

MAAR! Wat tegenstanders tegen het hoofd stoot, incluis mijzelf is het feit dat de "verkopers" het concept verheerlijken tot een bron van grenzeloze inkomsten en de weg naar gehele onafhankelijkheid in sociale en financiele zin.

Dit is KUL!!! Voor de "verkopers" geldt, zij willen er geld uit slaan en worden gedreven door de bonus structuren, die ten grondslag liggen aan het MLM concept.

Dit zal er op den duur toe leiden, dat de product verkoop ondergeschikt gaat worden aan het vergroten van je netwerk en dus het "klimmen" op de ladder in de MLM piramide.
Immers het grote geld wordt verdient met een zo groot mogelijke downline, hier is immers het multiplier effect het grootst.

Dit weerspiegeld zich ook in de marketing strategie van de "verkopers", het gaat niet om het product, Nee, je moet lid worden van de club, om zo een fractie van de inkomsten voor je topline te verzorgen.

Het effect van een MLM strategie voor het moeder bedrijf kan immens zijn, uitgaande van de grote van de sociale kring van mensen. Maar hier treedt op den duur ook de verzadeging op.

Immers, de groep die als eerste ten prooi valt aan de ronselaars, is de nabije omgeving. Deze is echter snel verzadigd, de expansie drift wordt minder en je downline groeit niet meer zo exponentieel als je is voorgehouden.

Daargelaten dat de product verkoop bij een vergroting van je netwerk met een nagenoeg gelijke ratio afneemt, want je buurman koopt niet via jouw de producten meer. Maar is lid geworden en besteld direct bij het moeder bedrijf, wat rest is slechts en fractie van zijn omzet.

Meer producten afzetten betekend dus, niewue klanten zoeken, maar die nieuwe klanten worden gepushed om ook lid te worden, door het presenteren van de bonus regelingen. Dit betekend, ook hier geen product verkoop meer, maar wel weer een extra persoon in je downline..

Ergo, het draait alleen om zieltjes winnen, gekeken vanuit het perspectief van de mensen in het netwerk.

Voor het moeder bedrijf, daar geld het multiplier effect, zoals boven omschreven en de gegarandeerde afzet van proefmonsters voor nieuwkomers en wanneer nieuwe producten worden gelanceerd.

Resumerend, reken je zelf niet rijk, verheerlijke het niet, je bent niets anders dan een marionette van het moederbedrijf, die lachend de miljarden opstrijkt.....

Helaas dringt dit niet tot de spelers in het netwerk door....

John, voorzie me van repliek....

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

Beste Thunder,

Het is in elk bedrijf zo dat het bedrijf geld verdient aan zijn medewerkers. Dat is evengoed het geval bij mlm als bij willekeurig elk niet mlm bedrijf. Zodra je minder oplevert dan je kost dan mag je erop rekenen dat je eruit ligt !
Een voordeel voor het moeder bedrijf van een mlm is dat ze geen financieel risico lopen voor hun distributeurs, aangezien zij zelfstandig zijn. Bovendien nemen de distributeurs de marketingkosten voor hun rekening. Dat scheelt het moederbedrijf een hoop! Voor de distributeur staan daar wel voordelen tegenover. Op de eerste plaats vangt de distributeur het geld wat anders aan promotiekosten zou moeten worden uitgegeven door het moederbedrijf (Bonussen). Maar het belangrijkste voordeel voor de distributeur is gelegen in het feit dat hij of zij de gelegenheid krijgt om zijn lot in eigen hand te nemen. Dus niet het risico te lopen dat je na een leven hard werken voor de baas op straat komt te staan. Dat neemt niet weg dat je die kans wel moet nemen om door hard te werken van je business een succes te maken!
Wat betreft verkoop en recrutering. Er is niemand die een downline kan ontwikkelen zonder dat hij zelf verkoopt aan klanten.
In een goede mlm organisatie is het zelfs zo dat een bepaalde minimum eigen verkoop voorwaarde is om in aanmewrking te komen voor bonussen uit de downline. Indien een recruitor zelf geen klantenkring heeft opogebouwd, kan hij onmogelijk iemand anders vertellen hoe hij een klantenbasis moet opbouwen. Distributeurs aanwerven zonder eigen klantenbasis heef om bovenstaande redenen geen zin. Daar komt bij dat de kosten om een distributeur te recruteren veel groter zijn dan dan de opbrengst van een verkocht pakketje aan een nieuwe downliner. Een persoon in de dowline is alleen maar intressant als die op zijn beurt een klantenkring kan opbouwen. Distributeurs die alleen maar rekruteren met het oogmerk snel rijk te worden haken ALLEMAAL af. Dat komt doordat nogmaals de kosten groter zijn dan de directe opbrengsten en doordat distributeurs zonder klanten opnieuw distributeurs zonder klanten weven. Distributeurs zonder klanten stoppen uiteindelijk omdat er dan noch vanuit zichzelf , noch vanuit de downline opbrengsten zijn. De structuur is leeg. Er zijn alleen maar kosten.
Distributeurs die een klantenkring opzetten, vinden distributeurs die een klantenkring gaan opzetten. Dat beteken dat je zelf geld verdient en dat je downline dat ook doet terwijl je downline ook geld verdient. DAt is de manier waarop het moet werken.
Dan wat betreft marktverzadeging. De gunstigste situatie is een grioeiende markt. In een markt die niet meer groeit of stagneert is mlm veel moeilijker. Dat neemt niet weg dat een op klanten gerichte aanpak altijd nog voor een redelijke boterham kan zorgen. Tot slot kan elk bedrijf , ook een mlm in elkaar storten. Dat heeft dus niets te maken met mlm an sich. Vele grote bedrijven zijn al ineengestort na jarenlange bloeiperioden. Dat zal wellicht ook eens bij een mlm gaan gebeuren !

Groeten,
John

Helpanderen
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:17

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Helpanderen »

John10, standaard praat natuurlijk.

Je hebt iets aangeleerd, niet geleerd in mlm!

De kans op succes is uiterst klein en dat wordt op de één van andere manier nooit verteld.
Die bijeenkomsten zijn ook niet representatief. Men wordt aangeleerd succes uit te stralen en zeker niet te vertellen over dat men faalt. De falers die het door hebben zijn eruit gestapt en zie je dus ook niet op de bijeenkomsten.
Een dure auto op het parkeerterrein suggereert succes en daarom checken we maar even niet of de bestuurder uberhaupt wel de eigenaar is van de bolide. :D

Ga maar lekker in discussie met Maarschalk en niet zeuren dat hij daar tijd voor heeft want dat was toch juist van de redenen om met een MLM in zee te gaan :!:

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

Beste helpanderen,
De kans op succes bij mlm is niet alleen heel erg klein. De kans op succes bij mlm is zelfs 0,nihil. Het gaat niet om de kans op succes, maar om het werk wat je gaat doen om succesvol te zijn! Het feit dat de overgrote meerderheid der mlm ers de financiele vrijheid niet halen ligt in het feit dat diezekfde overgrote meerderheid er niet echt voor willen werken. Maar dat kun je degenen die hun werk wel gedaan hebben natuurlijk niet kwalijk nemen.!
Groeten John

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door student26 »

Je kan het wenden, je kan het keren. Feit blijft dat het gros geen bal verdient, hoe hard ze er ook voor werken en hoeveel tijd, geld en energie ze er ook insteken. Je argument over het lot in eigen handen nemen vind ik ook behoorlijk onzinnig. Je bent in feite niet meer dan een verkoper waar ook nog eens de kosten op afgewimpeld worden. Beval je niet meer, dan kan je er net zo hard uitgeknikkerd worden als bij ieder ander bedrijf. Vindt het moederbedrijf dat de prijzen te hoog zijn t.o.v. de concurrentie, dan verlagen ze die en dat zal jij doodsimpel moeten slikken. Daaag omzet... In een stagnerende of krimpende markt, tenslotte, is MLM niet alleen moeilijk, maar een rekenkundige onmogelijkheid.

Helpanderen
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:17

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Helpanderen »

Kijk, student26 heeft het door.

Meedoen aan MLM is je als consument vrijwillig beperken tot één producent. In economische termen noemt men de situatie waarin je als consument maar uit één producent kan kiezen een monopolie. Een beetje consument weet natuurlijk wat de nadelen zijn van een monopolie.

Gesloten