LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
[email protected]

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door [email protected] »

halo,
zowel bij IZA als bij INTERPOLIS kan ik een collectieviteitskorting krijgen maar ik krijg van beide geen goede pakketvergelijking , op grond waarvan ik een definitieve beslissing kan nemen , zodat ik in arre moede maar bij de IZA ben gebleven .Ook bij telefonische informatie krijg ik onvoldoende en vaak haast onbeleefde en chagrijnige antwoorden van m.i. wat overspannen en kennelijk wat overspannen functionarissen van een ``callcentre``.Met pakketvergelijking bedoel ik het OVERZICHTELIJK NAAST ELKAAR STELLEN VAN HET AANTAL VERCOEDINGEN EN PRIJZEN ook bij aanvullende pakketten van b.v. tandarts,brillen,fisiotherapeuten e.d. :( :(

kempie

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door kempie »

Wij zijn verzekerd bij anderzorg.En het bevalt ons goed,daarom zijn we ook niet overgestapt.Wij betalen voor basis+de duurste tandverzekering 95 euro per persoon per maand.En geen eigen risico.

A.W.G. Weijs

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door A.W.G. Weijs »

Ik zat altijd al bij VGZ en nu ik een collectieve aanbieding krijg via mijn werk zal ik er ook nu blijven.
Wat mij echter vreemd blijft is waarom ik nu eerst moet opzeggen en vervolgens weer moet aanmelden om hier aan mee te kunnen doen.

Was er niet onlangs iets verandert waardoor je bij het aanmelden bij een verzekering deze ook de voorgaande verzekering afhandelt??

[email protected]

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ben nu via mijn werk collectief verzekerd, scheelt me 27,- euro p. mnd. Krijg geen zorgtoeslag, zit 200,- euro erboven. Vind het wel raar dat je als oudere moet betalen voor kraamhulp, net of wij nog kinderen kunnen krijgen. Laten ze dat eruit halen

mfkok

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door mfkok »

Wij zijn overgestapt van CZ naar Univé. Bij CZ kreeg ik pas tussen kerst en oud en nieuw een aanbod. Ik betaal nu bij Univé 72 euo dan moet de zorgtoeslag er nog vanaf dus voor drie personen betalen wij 144 euro min 30 euro zorgtoeslag dus wij betalen 114 euro voor twee volwassen en een kind. Niet slecht vond ik....

Tjibbe

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Tjibbe »

Ik ben sinds jaar en dag via het IZA verzekerd tegen ziektekosten en het bevalt mij uitstekend dat ik zelfstandig mijn weg kan zoeken in de gezondheidszorg. Ik vind ook de vergoedingen die ik ontvang redelijk, maar ik heb wel veel bezwaar dat er een erg lage jaarlijkse begrenzing is voor de totale kosten voor aanvullende geneeskunde.
Ik ben geen voorstander van de reguliere zorg ook al maak ik daarvan zonodig òòk wel gebruik. Gevolg daarvan is dat verschillende kosten niet voor vergoeding in aanmerking komen o.a. door de amputering van een aantal homeopatische geneesmiddelen uit het vergoedingenpakket. Maar ook omdat de kosten van duurdere alternatieve consulten beperkt worden vergoed. Daardoor is de maximale jaarlijkse vergoeding in een minder gunstig jaar snel bereikt.

Ik heb de classic aanvulling genomen ook al omdat de nog duurdere aanvulling voor mijn behandelingsvoorkeur geen cent hoger ligt dan de gemaakte keuze.

IZA lijkt altijd hyperallergisch geweest voor antroposofische en andere aanvullende geneeswijzen. Toch zijn juist allergiepatiënten m.i. het meest gebaat met andere dan reguliere geneeswijzen, omdat nagenoeg elke medicatie zelf opnieuw en soms nog veel ernstiger allergische reacties oproept.

Ondanks het feit dat er hogere vergoedingen in de markt zijn kies ik toch voor IZA, maar voornamelijk onder het motto: Ik weet wat ik heb maar nog niet wat ik krijg. Ik kijk wel reikhalzend uit naar de resultaten met Antroposana. Voor mijn leeftijd (73) ben ik gelukkig nog een erg gezonde verzekerde, die jaar in jaar uit meer premie betaalt dan vergoedingen opstrijkt. Daarmee zit ik niet zo, het is slechts reden voor dankbaarheid. Wel sneu dat ik naast mijn premie jaarlijks ook nog niet vergoedbare kosten voor mijn kiezen krijg. Voorlopig blijft Antroposana daarom voor mij een voor de hand liggend alternatief.

lars78
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2006 00:04

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door lars78 »

Ik las hier ook iemand die zegt dat ie fysio 100% vergoed krijgt en daardoor ook gewoon haar no claim houdt, dit is niet waar. Die ben je gegarandeerd kwijt als je van meer gebruik maakt dan alleen huisarts en die paar andere dingen die niet meetellen. De no claim heeft niets te maken met eigen risico maar met het niet claimen van zorg.
Onzin! Fysiotherapie zit niet in de basis verzekering. No claim geldt alleen voor de basis verzekering niet voor een eventuele aanvullende verzekering.

Mijn verzekeraar (zilveren kruis achmea) houdt ook het eventuele eigen risico niet in op zaken uit de aanvullende verzekering zoals fysiotherapie.....

Paul

dierick

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door dierick »

De minister heeft gesteld dat er voldoende compensatie zal zijn voor de nieuwe premies. Als ik alle te betalen zorgpremies op jaarbasis optel en deel door 12 (dus per mnd) dan betaal ik pl.m. € 240 tegen tot dusver € 166; Zorgtoeslag € 0,0.
Echter een geweldig pluspunt: De loonheffing voor mijn AOW is volgens info SVB vanaf januari € 0.16 lager t.o.v. december. Wat betreft loonheffing pensioen heb ik nog geen bericht. Gezien vorenstaande verwacht ik daar een lagere inhouding van € 0,25.
Welke maatregelen heeft de minister getroffen om de uitgaven in de hand te houden? Ik heb er niets over gelezen. Waarop baseert Hogervorst zijn uitspraak dat wij maar vertrouwen moeten hebben in zijn wijzigingen? Wellicht op zijn wijsvinger? (in zijn mond)

jalos

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door jalos »

Ik vind het raar, dat zowel mijn zorgverzekeraar (t/m 31-12-2005), als die van mijn vrouw (andere maatschappij) nu al, als een soort dwangmiddel, resp. het zorgpasje als de polis voor het jaar 2006 hebben toegestuurd.
Allebei zijn we echter van plan, naar een andere maatschappij over te stappen, hoewel ik over mijn maatschappij behoorlijk goed tevreden ben. Mijn premie is daar echter verdubbeld en ik denk bij een andere maatschappij vooral met de tandartsverzekering beter af te zijn voor vrijwel dezelfde premie. Ik heb van vele maatschappijen een offerte aangevraagd. Van bijna allemaal heb ik ze binnen, maar ik vind het een doolhof. Ik realiseer me, dat ik nu nog eenmaal in mijn leven een kans krijg om te kiezen. Hierna is dat over. Mijn grootste zorg is echter, wat er gaat gebeuren, als de nieuw te kiezen zorgverzekeraar failliet gaat in de toekomst of ophoudt te bestaan. Of mogelijk zijn verwachtingen van nu niet (kan) nakom(en)t en in de problemen raakt. Hogere premies ? Toch weer verplicht overstappen naar een maatschappij waar ik veel slechter af ben ?
Ik wens iedereen wijsheid toe bij de te maken keuze.
Groetjes.
Sjef.

Natella

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Natella »

Bij CZ hebben ze een Jongerenpakket bedacht ;) die goedkoper is dan aanvullende verzekering en zit er bijna alles in wat niet in de bassispakket voorkomt, daarnaast krijg je nog 100 condooms gratis toegestuurd (op jaarbasis) Het lijkt me een goed idee! Ik blijf lekker bij CZ.

DE ENIGE WAT IK JAMMER VIND IS DAT ALS JE TELEFONISCH IETS MOET REGELEN DAN GAAT HET MEESTAl FOUT EN HALEN ZE ALLE GEGEVENS DOOR ELKAAR. WAT DAT BETREFT MOETEN ZE MEER PROFESSIONEEL OPTREDEN!

P.S.: HET BLIJFT TOCH PEPERDUUR VOOR ARME STUDENTEN DIE FULL-TIME MOETEN STUDEREN EN WERKEN. NIET NORMAAL!

[email protected]

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door [email protected] »

Beste mensen,
Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat men (regering & verzekeringmaatschappijen) alles tot het laatste moment gewoon geheim en ondoorzichtig hebben gehouden om te voorkomen dat men teveel oppositie zou krijgen waardoor het gehele (in mijn ogen asociale) systeem hoogstwaarschijnlijk afgeblazen zou worden.
Waarna men de slachtoffers gewoon voor een voldongen feit heeft geplaatst én het voor hen slikken of of stikken is geworden.
Dat schijnt helaas representatief te worden voor de politiek van hr. Zalm en zijn vrindjes. (Want J.P.Balkenende is slechts een aardige man die uitstekend geschikt is om als "Katvanger en kop van jut" te dienen voor de Zalm bende.
Ik heb er helaas geen andere woorden voor, want wanneer iedere burger kan zien en horen dat men zich "aan de Top" (die overigens ook NIETS zinnigs presteert) alleen maar de zakken vult en elkaar de zakken met geld toesteekt, terwijl de burger steeds meer wordt uitgekleed!
Dat kan toch geen enkele èchte democraat met droge ogen aanzien?
Vind u het dan vreemd dat de burger, na alle andere (MISLUKTE en goud kostende) privatiseringen, nu ook geen enkel vertrouwen heeft in dit uiterst asociale systeem?!

MirjamVeenstra

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door MirjamVeenstra »

Ik hoor veel medelevende geluiden tov studenten. Ook ouderen met een klein AOWtje en gezinnen die rond het minimum loon leven en bijstandsmoeders en alleenstaanden hebben het moeilijk. Dus ik heb niet in het bijzonder medelijden met studenten. Wat ik veel te vaak hoor is dat ouders EN de studie, boeken en onkosten betalen en de kids zelf de beurs laten houden! (dus basisbeurs, aanvullend EN uitwonende beurs) En zelf in sommige gevallen lui als dikke stront, dus een bijbaantje wordt niet over gesproken. Dan zit ik met mn oren te klapperen soms.

Klinkt raar uit mijn mond, aangezien ik tijdens de studie thuis heb gewoond. Maar schijn bedriegt: ik heb vier jaar lang mijn basisbeurs opgespaard (= nooit een cent ervan uitgegeven), in ruil hebben mijn ouders 4 jaar studie- en boekengeld betaald. Vanaf mijn 16e heb ik bijbaantjes gehad (vanaf mijn 17e op het HBO) en had soms 4 baantjes tegelijk. Vanaf mijn 20e heb ik mijn eigen zorgkosten betaald. Dus ik heb geluk gehad m.i. Het geld wat ik verdiende + belastingteruggaven heb ik opgespaard door de jaren heen en daar heb ik nu een wasmachine, koelkast en andere benodigdheden om een eigen huishouden draaiende te houden van gekocht.
Nu ben ik 22, woon sinds augustus 2005 op mezelf en verdien onregelmatig (uiteraard!). Ook mijn zorgpremie verdubbelt (collectiviteit kan ik wel schudden), de energiekosten nog net niet en veel geld voor extra's heb ik niet. Soms moet ik zelfs nog bij mijn ouders eten en restjes meenemen om niet op water en brood te hoeven leven.
Sinds een dikke maand gaat het iets beter en red ik het aardig. Maar het lullige is dat ik net zoveel en zulke hoge vaste lasten heb als anderen, gemiddeld verdien ik echter minder omdat ik onder die 23-jaar grens zit. Toch zal ik niet steen en been klagen, aangezien ik tenminste vindingrijker ben geworden en slimmer omga met mijn geld en bovendien leer blij te zijn met minder (en te genieten van een leuke extra aankoop).

Let wel, met bovenstaande bedoel ik niet alle studenten over een kam te scheren of mezelf de hemel in te prijzen. Maar ik denk dat het zoveel jaren van je leven scheelt als je probeert een andere bril op te zetten en in plaats van alleen maar te klagen eens proberen het beste beentje voor te zetten en anderen te helpen en niet zoveel zwelgen in zelfmedelijden.
Daarentegen wil ik niet zeggen dat je helemaal niet meer mag klagen, maar.. gister sprak ik een man die zoveel ellende in zijn leven had meegemaakt en dat met mij deelde in luttele minuten. Hij drukte mij op het hart alles eraan te doen om gezond en gelukkig te zijn/worden/blijven..
Zoiets deed me toch weer realiseren hoe goed ik het heb, hoe 'rijk' ik ben.

Veel mensen die ik aan de telefoon spreek zijn in blinde paniek en zien de dingen niet meer zo helder. Maar de helft van de tijd is dat omdat iedereen elkaar zo op zit te fokken en angst in praat. Maar uiteraard speelt de media daarbij ook een grote rol. Zoals het feit dat een zorgverzekeraar durfde te verkondigen dat zij de huisarts volledig vergoeden. Dat doen ze allemaal! Het zit in het basispakket! Maar direct hangen honderden mensen aan de lijn: 'vergoeden jullie de huisarts wel??'
Natuurlijk heb ik begrip voor die twijfel en angst, maar zoals we allemaal wel weten gaat niets vanzelf en is niets gratis. Dus kom voor jezelf (en je gezin, partner etc) op en zorg dat je goed geinformeerd bent.
Leeftijd, gezinssamenstelling of inkomstenbron zijn geen excuses om niet te weten wat er gaande is. Haal die metro/spits, kijk naar het nieuws, bel voor offertes, vraag een kennis/buurvrouw/huisarts/vader/zoon/dochter/docent/verpleegster om hulp of help een ander. En duim in de tussentijd voor de val van het kabinet. :D Of lees de dingen die ik in dit forum heb neergepend. Kan ook.

Excuses voor het lange verhaal. :oops:

easytalker

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door easytalker »

Mooi verhaal.

Hoe wil je gelukkig zijn/worden, als in sommige gevallen totaal geen uitzicht is.

Maak van heel dichtbij mee. Een bijstandsvrouw, die door leeftijd ( bijna 40) en kleine handicap geen uitzicht op betaalde baan heeft. Moet rondkomen van € 638. Gaat af: € 200 huur, € 100 energie, € 75 ziektekostenverzekering, € 50 verzekeringen( brand, leven enz.) telefoon/internet € 50. Laten we zeggen € 50 voor onvoorziene uitgave, blijft over € 113 voor eten en dergelijke. Voor de goede orde, dit alle per maand!

Probeer dan maar eens vrolijk te blijven.

[email protected]

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo,

Wij zijn verzekerd via Amicon, is nu Menzis. Wij hebben met Amicon verder geen problemen gehad, alleen met de tandartsverzekering is mijn man wel in de problemen geraakt. Hij had een kroon nodig en die werd vergoed, toen ie later weer naar de tandarts moest kregen we een rekening van ruim 200 euro omdat hij, door de kroon, boven zijn limiet zat....we zijn nu wezen "verzekeringshoppen", maar zijn toch bij Menzis gebleven, ook door het collectieve aanbod van de werkgever. Door de bomen zag je bijna het bos niet meer. Alles is best ingewikkeld. Nu hebben we beide de volledigste aanvullende tandartsverzekering genomen. Wel vindt ik het schandalig dat je voor de kraam moet betalen, wij hebben 2 kids en willen niet meer, dus kraamzorg is voor ons niet meer aan de orde. Daar komt nog bij dat ook mannen hiervoor verzekerd zijn en dit niet eens kunnen gebruiken. Daar hadden ze de keuze vrij voor moeten laten, stop dan standaard de fysio in het pakket ipv kraam.

schorpias

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door schorpias »

:? ik kreeg 2 weken voor dat het jaar om was bericht van werk van mijn man om collectief verzekerd te zijn bij groene land avero te gaan dat gaan we nu doen alleen heb ik nog geen bericht hoeveel ons dat gaat kosten feit is wel dat we duurder uit zijn .
voor dat dit verand werd waren we 132.90 kwijt wat we nog maar net op konden hoesten ,nu kregen we bericht van groene land achmea dat we per polis ik 125.00 en mijn man 125.00 dus de kinderen zijn gratis maar in onze ogen betaal je het er dik bij wij zijn nu dus 250.00 euro aan de zorgverzekeraar kwijt .
afz. gezin met 6 personen

irma1946

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door irma1946 »

Ik had een offerte aangevraagd bij FBTO. Tot mijn stomme verbazing hadden ze ook de premie al van mijn rekening geincaseerd. Ik denk dat dat niet de bedoeling van een offerte. Ik heb de incasso uiteraard terug laten draaien. Dit is geen stijl. Daarom heb ik besloten om bij mijn oude zorgverzekeraar te blijven, want van een aantal andere heb ik zelfs nog niets gehoord.

MirjamVeenstra

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door MirjamVeenstra »

Mooi verhaal.

Hoe wil je gelukkig zijn/worden, als in sommige gevallen totaal geen uitzicht is.

Maak van heel dichtbij mee. Een bijstandsvrouw, die door leeftijd ( bijna 40) en kleine handicap geen uitzicht op betaalde baan heeft. Moet rondkomen van € 638. Gaat af: € 200 huur, € 100 energie, € 75 ziektekostenverzekering, € 50 verzekeringen( brand, leven enz.) telefoon/internet € 50. Laten we zeggen € 50 voor onvoorziene uitgave, blijft over € 113 voor eten en dergelijke. Voor de goede orde, dit alle per maand!

Probeer dan maar eens vrolijk te blijven.
Ik had wel verwacht dat mijn woorden anders zouden worden geintepreteerd. Ik heb het nergens over vrolijk! Het gelukkig zijn/worden sloeg in mijn verhaal niet op iedereen. Zou mooi zijn, maar ik weet dat dat niet altijd en voor iedereen lukt. Ik had het alleen over het beste beentje voor zetten. Ik heb maandenlang rond moeten komen van 675 (ja, met 40 uur werken) daarbij 200 huur, 150 energie, 50 ziektekosten, tel/int/tv 75 etc. Nu verdien ik een paar maanden bijna het dubbele, maar zoals voor veel mensen is ook voor mij dit werk tijdelijk, dus al het extra geld gaat in de spaarpot om evt. een aantal maanden van rond te kunnen komen. Dus nee, ik ben ook niet altijd vrolijk, dat hoeft ook niet en kan ook niet.
Helaas wordt het voor veel mensen onmogelijk gemaakt om iets te maken van het leven, zoals bij de bijstandsvrouw genoemd hierboven. Maar daarnaast zijn er ook veel mensen die wel de mogelijkheid hebben, maar hun tijd verkwanselen aan zeuren en roddelen en neuspeuteren. :?

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

Dan nog even dit. Deze persoon waar ik het over had, zeurt zeer zeker niet en peutert ook niet uit haar neus. Ik weet wel, dat je haar ook niet persoonlijk bedoelt, maar toch! Sommigen hebben ZO makkelijk praten.

Zij doet met veel pezier een aantal uren per week vrijwilligerwerk en probeert er ook wat van te maken.

Nee, zij zeurt beslist niet. Degene die zeurt en klaagt dat ben IK omdat dit niet eerlijk is, terwijl ik zelf NIETS te klagen heb!

Maar daar gaat dit inderwerp ook eigenlijk niet over. Daar zijn al genoeg topics over! Dus over tot de orde, zou ik zeggen. :wink:

wilmar

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door wilmar »

ik zat bij Ohra, deze maatschappy stuurde mij direct de duurste verzekering, vond het een beetje raar, dus maar eens bij een ander gekeken nl, Agis, Friesland en toch maar ook de Ohra, wat betreft wachttijd en klantvriendelijkheid wonnen Agis en Friesland het direkt, wat betreft snelheid offertes de Friesland en de premie wint ook de Friesland dus daar zijn we maar bij gegaan en tot op heden worden we zeer snel en korrekt behandeld, houen zo Friesland
:D groetjes Wilmar

easytalker

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door easytalker »

Sorry, vergeten mijn alias erbij te zetten, maar bovenstaande was van mij! :oops:

Gesloten