LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] marktplaats

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door kazana »

zou wel de naam van jouw dierenarts willen hebben met die lage prijzen :wink: ik spaar me rot omdat als er ooit iets zou gbeuren dat geld niet de reden is om iets niet te laten doen

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door dens »

Kitt, kitt, toch! Je had beloofd hier niet meer te komen.....waarom doe je het dan toch? Slecht voor je om je zo op te winden. :roll:

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door kitt »

goh dens misschien kan je je geld beter besteden aan een leesbril voor jezelf!!!Mijn dieren kunnen niet ontsnappen omdat ik goed op ze let,dat is nou dierenliefde!!!!Op je eigen beesten letten,maar ik begrijp dat dat voor jou teveel moeite is!!!

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door pardon »

misschien een beetje onduidelijk voot jou kitt, maar eigenlijk had ik het idee dat jij je beestjes liever kwijt wil zijn ,dan een chip te plaatsen. het is mij ook opgevallen dat je het telkens weer over geld hebt . ik heb mijn beestjes wel gechipt . ik hou n.m van mijn beestjes en heb ze graag terug als ze ontsnappen of zo iets dergelijks. als moet ik daar tig keer voor betalen dat intereseert mij geen f""k. het zijn en blijven mijn beestjes, gesnopen

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door kitt »

en als mensen onjuiste prijzen neerzetten van de kosten van een dierenarts of kosten waaraan een dierenarts alleen maar aan verdiend(een dierenarts verdiend nl tonnen met geld aan mensen die niet verder zoeken naar een andere dierenarts die zijn/haar beroep uit dierenliefde doet).dan plaatst ik inderdaad de prijzen van mijn eigen dierenarts.En als je het tweede bericht zou lezen DENS dan zie je dat ik ook niet begonnen ben over de prijs van iets wat een dier kost.Mij maakt het niet uit wat iets kost,zolang iemand maar niet aan mij probeert te verdienen,want dat doe ik bij een ander ook niet.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door pardon »

ja , wie moet hier nu het brilletje hebben? :?

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door kazana »

Kitt geef dan eens antwoord op mijn vraag: juist vanwege die tonnen die er verdient worden

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Marieta »

Een dierenarts moet ook ergens aan zn geld komen dact ik zo. Maar de chip is wel erg belangrijk. Als ze dan hun kat kwijt zijn dan komen ze teminste bij hun baasje terug. Als ze er vanaf willen bedenken ze toch wel een smoesje.
Maar als je om je dier geeft dan laat je je eigen dieren en vooral de kittens chippen. En ook al let jij goed op je dieren, doe ik ook, er kan altijd iets gebeuren waardoor ze toch een weg naar buiten vinden. Ik hoor het vaak genoeg op mn werk. En ik en ook die mensen houden van hun dier en letten er goed op.
En ook JOU kan dat gebeuren. En ook de mensen waar je kittens naartoe gaan.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Rasje34 »

daarom ga ik naar het asiel als ik er een dier bij wil. dan betaal ik ook met liefde het geld dat ze er voor vragen, zonder asiel waren deze gedumpte dieren namelijk nergens.
Bitchy, hier zal ook ooit nog wel een hond en/of kat uit het asiel komen. Maar ik heb nog een oude rooie zemelaar van een kater hier rondlopen en wij hebben met Teun ervaren dat dat hartstikke goed ging, omdat dat nog een pup was en ook niet zo'n grote hond. Die dikke rooie was (in het begin dan :wink: ) nog gewoon de baas. Maar wij hebben eens een hond te logeren gehad van vrienden en dat ging helemaal mis. Die hond vond onze kat geweldig om mee te spelen, maar de liefde was niet wederzijds... :shock: . Zolang die rooie theemuts hier nog rondloopt, durven wij het niet aan om een asieldier in nemen. Maar als die ouwe dikkop onze Teuntje "gezelschap gaat geven" in onze tuin, dan nemen wij het zeker in overweging.
Ik vind het overigens ook heel goed van je, hoor, dat je je zo inzet voor die gedumpte dieren. Schande hoe mensen met hun huisdieren om kunnen gaan :evil: .

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik zit er elke dag bij bij die gedumpte dieren. Je hebt ook rustige honden die de kat geen aandact geven en katten die tijd nodig hebben om te wennen en dan vervolgens een paar weken/ maanden hoog blijven. Mijn ene kat zat een 2/3 maanden bijna alleen maar boven Maar in die tijd kwam ze wel steeds meer kijken en na een tijdje zocht ze hem zelf op en ligt er nu zelfs bij in de mand.
Er zijn teveel gedumpte dieren, maar dat zijn dingen die sommige mensen niet willen zien o horen omdat ze een eigen pleziertje willen en niet eraan denken wat er met de dieren kan gebeuren. En dat mensen dieren nogal snel zat zijn als ze gaan sproeien als ze ouder worden en zn kat niet willen laten helpen vanwege het geld.
Als je daar dag in dag uit in zit dan ga je wel nadenken, en ook in asiels zitten erg leuke dieren en inderdaad helemaal klaargemaakt als ze vertrekken. CHIP Geneutraliseerd en geent, mensen hebben wat dat betreft al geen kosten meer. En als mensen een nestje hebben en ze niet kwijt kunnen goh daar is een asiel toch voor?? dumpen we ze daar wel even en kosten??? Heb ik e rniet voor over dan doen we maar of we ze gevonden hebben.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Marianna »

[img
Laatst gewijzigd door Marianna op 23 feb 2006 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door kazana »

Waanzinnige foto`s klasse :P :D .
Ben wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Rasje34 »

En dat mensen dieren nogal snel zat zijn als ze gaan sproeien als ze ouder worden en zn kat niet willen laten helpen vanwege het geld.
Geloof me, al het negatieve wat een kat kan doen, heeft die mij al gedaan. Ik heb bankstellen weg kunnen gooien, omdat ze ondergesproeid waren of helemaal kapot gekrabd (terwijl ik een mooie krabpaal had staan die OOK gebruikt werd :shock: ). Noem het maar op, of die rooie hier heeft het gedaan. Maar als ik lui op de bank ga liggen en hij komt bij me liggen spinnen, dan vergeef ik het hem alweer (en hij WEET dat :twisted: ). Maar ik zou hem nooit kunnen dumpen. Je weet nu eenmaal dat het nemen van een huisdier consequenties heeft.
Laatst gewijzigd door Rasje34 op 21 feb 2006 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Wat een mooie foto's !! En wat een mooie dieren :D

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Marieta »

Weer zo'n mooi beessie. In ons asiel zitten nu 4 rottjes. Prachtige beesten. 2 heeft echt zo'n dikke kop, echt GEWELDIG!!!
Ik heb ook net een nieuw bankstel nu. Heb het nu 2 maanden en zitten nu al gaatjes in. Heeft me 700 euro gekost dat bankstel. Maarja wilde het een keer proberen toch, volgende keer naar de kringloop. En ook deze plassen nogal eens regelmatig ergens op. Vooral de honden mand en handdoeken van de verwarming, als ze vinden dat na 1 plasje de bak al supersmerig is (die muk hebben ze zo nu en dan eens). Maar inderdaad dan doen ze weer es iets, bijvorbeeld op schoot of de hele tijd kopjes geven en dan vergeet je weer wat ze allemaal hebben gesloopt en dat ze de frietpan met 4 liter vet over de tegelvloer gegooid hebben en dat je om 8 uur smorgens kunt gaan ruimen en de halve keuken hebt kunnen verbouwen. hahahaha. Kan er nu om lachen. Maar voor veel mensen is dit DE reden om hem weg te doen. En ook de hond. Ze heet al veel geld gekost omdat ze weer es iets had gevonden en opgegeten had waardoor ik haar moest gaan laten braken. Gister weer de ruit van de gangdeur eruit gebeukt met dr kont. Gelukkig had ze zelf niks. Naja zo blijf je bezig he en je verveelt je nooit met dieren. Maar veel mensen willen een dier waar ze geen last van hebben.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door kazana »

Dan moeten ze een opgezet namaak dier nemen :twisted:

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door just the cook »

Geef ze de kost die een dier nemen waar ze zo min mogelijk omkijken naar hebben of die het beste bij hun bankstel past.

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door -margriet- »

ach, mijn zus had eerst twee katjes (van kitten af aan). Die zijn meeverhuisd naar Curacao, maar werden allebei opgegeten / doodgebeten door zwerfhonden daar (erg moeilijk om katten binnen een omheining te houden - en de honden erbuiten).

Weer terug in Nederland, wilde ze eigenlijk wel dieren maar géén katten: Het leed zou zó groot zijn als zo'n dier je ontviel (met nog twee kids die heel erg dierenvriendelijk zijn is dat ook erg moeilijk!).

Maar éérst ging er een goudvis dood... Leiden in last. :? Toen wilde men tóch wel een konijn... wél buiten, stel je voor binnen! Grote ren gemaakt, (écht een joekel :wink: ), maar toén was ie weer zó eenzaam en in de herfst lekker met je konijn knuffelen wilden de kids wel maar moeders niet (vieze kleren).

Tóen toch maar een zooi kippen erbij... Als kuiken gekregen.. en natuurlijk overleven díe ook niet allemaal ... Nee, hier hebben de kids geen last van ............toch :?

Nu .........na maaaaaaanden! éindelijk heeft ze een lieve kat gehaald uit het asiel. Een scheet is het! Maar wat nu als deze dood gaat?

Tja, je had nog niet genoeg leed........toch?? :roll: Kippen die opgehokt moeten worden, waar het konijn ook de dupe van is (zit in die zelfde ren), kids die wel willen knuffelen met al hun dieren maar het vaak niet mogen (besmettelijke ziektes van kippen en konijnen), goudvisjes die het niet lang maken..... wat wil je nou?

Tja... éindelijk hebben ze die kat. Hij heet Droppie en het ís een droppie. Ze wil hem zo veel mogelijk buiten houden (hij zit nog in de gewenningsfase - en dús binnen). Maar komende tijd mag hij niet naar buiten, of is het in ieder geval een risico om hem buiten te laten.
Hoe lastig ook......

Zo maar een verhaaltje over hoe "twisted" en met goede bedoelingen je soms "domme" keuzes maakt :)

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door S. »

Mooie foto's maar jeetje, wat een chaotisch topic! :lol:

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Marieta »

HAHAHA hoe kom je daar nu bij???
Dit is toch geen chaotisch topic?????

Margriet, dat bedoel ik nu. Er zijn zoveel mensen met goede bedoelingen mar die de verkeerde keuzes maken dat je nooit weet of je een die dat je op de wereld zet goed terecht komt.

Gesloten