Pagina 8 van 24
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 01 jul 2008 00:03
door Joers
Verder stappen zijn zinloos! Een garage hoeft jou niet te vertellen dat ee ndistributieriem vervangen dient te worden. Dat kun je bovendien niet eens zien aan die riem! Bovendien heb jij zelf niet aangegeven dat ze daar naar moesten kijken. Jij laat een grote beurt doen (bi jeen bepalde km-stand) en dan hoeft een monteur niet te zorgen voor een nieuwe riem. TENZIJ je er zelf uitdrukkelijk naar vraagt/informeert
Elke chauffeur moet weten dat om de ongeveer 100.000 km. zo'n riem aan vervanging toe is.....
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 02 aug 2008 03:43
door cyberface
Ik ben in mijn jonge leven begin jaren 90) 4 jaar werkzaam geweest bij kwik fit in Belgie toen dat nog bestond.
Vlak na mijn dienstplicht (was toen nog) kon ik meteen aan de slag als monteur, en ze waren maar al te gretig om me aan te nemen ik heb een diploma automechanica. Er werd me nog verteld dat ik de enige was die ze aangenomen hadden met zulk diploma met name dat de rest bakkers en beenhouders etc etc waren...
Het loon was niet zo superieur, maar er werd gesproken over doorgroeimogelijkheden, bonussystemen, enz
na ongeveer een jaar werd ik gepromoveerd, niet omdat ik er rijp voor was naar mijn gevoel maar gewoon omdat er een plaatsje vrij kwam.
assistent manager was de mooie benaming voor alle rottigheid.
Enerzijds de klant die je gelukkig en blij moet maken terwijl je hem een oor aan naait en anderzijds bovenaf die dagelijks zeuren over dat cijfer dat je moet halen.... %remmen % schokdempers % uitlaten % banden, bovendien bij 2 banden monteren de 2 andere proberen te ballanceren, en vooral veel uitlijnen = veel winst ! want winstmarge op banden is laag ! en de telefoon techniek goed moet doen volgens de regeltjes, zeer belangrijk de klant binnenkrijgen in je filiaal omdat je de techniek goed hebt toegepast. mystery calls om na te gaan of je het inderdaad goed deed, niet goed = slechte punten = cursus na je werkuren ONBETAALD. iedere maand vergadering s'avonds net na sluitingsuur of toch zo snel mogelijk ONBETAALD om dan uitgekafferd te worden dat je niet deftig genoeg gekleed was, nog zwart zag of gympies aan had, omrijden langs huis om te douchen eten en iets deftig aan te trekken was in zo'n korte tijdsspanne onmogelijk. In feite word je als werknemer een beetje gebrainwashed...
en dat alles met een team dat bestaat uit bakkers, beenhouders, en wat weet ik nog meer onervaren lui tot klungels. die lopen constant in opleiding, die houden het voor bekeken na x aantal tijd, dan komt er een nieuwe, weer van 0 beginnen. ondertussen maken die meer stuk dan dat ze een reparartie goed uitvoeren, maar das niet belangrijk, winst wel !
Uiteindelijk hebben meer de targets niet gehaald omdat ze te hoog lagen, dus meer geen bonus dan wel. Maar ondertussen probeer je wel te doen wat je baas je vraagt.
dus na 4 jaar ben ik bij de concurentie gaan werken, en een paar jaar later is kwik fit opgedoekt en verdwenen uit Belgie, waarschijnlijk overgenomen door Speedy.
Bij die concurentie heb ik 12 jaar achter de kiezen, ongeveer hetzelfde systeem, maar wel personeelsvriendelijker en vooral klantvriendelijker en veel meer proffesioneler.
Nu het grote probleem met zo'n ketens is dat je alle merken krijgt en kun je je dus niet echt specialiseren.
Maar met de juiste documentatie kom je een heel eind op weg.
En het is nu juist die knowledge die niet altijd door wagenmerken word vrijgegeven.
Inzake originele onderdelen, zijn beter maar ook duurder, maar nie over de hele lijn, sommige onderdelen zijn origineel zelfs goedkoper dan imitatie...
Originele onderdelen worden gemaakt door exterene fabrikanten met de originele stempel in. Bosal maakt oa voor sommige typen van vw en GM (opel) uitlaten, Monroe leverde complete voorgemonteerde veerpootsystemen (schokdemper, veer, veerschotel,....) klaar voor montage onder de volvo's die in Gent werden gemaakt...
Dit zijn dingen die ik met eigen ogen gezien heb tijdens een bezoek aan beide fabrikanten.
Dus wat noemt origineel...de stempel in het onderdeel en het doosje of zakje met de merknaam op en de reusachtige prijs soms, het komt erop aan de fabrikant van het betrefende originele onderdeel te achterhalen,een winkel te zoeken die dat merk aan de man brengt en die prijs te vergelijken. Heb je geen originele onderdelen maar ook geen immitatie
Als je een auto wil samenstellen met alle onderdelen in het magazijn te kopen kost ie het driedubbele misschien het vierdubbele dan dat ie nieuw uit de fabriek kost. Winst zit de onderdelen en niet het verkopen van een nieuwe bij de dealers.
Na 16 jaar in autotjes ben ik erop uitgekeken, dus tijd voor iets anders namelijk straddle carriers preventief onderhouden aan de haven.
Daar word geanticipeerd om pannes te voorkomen, pannes kosten teveel geld aan de firma en dat is het enige uitgangspunt.
Is het niet goed een onderdeel vroegtijdig te vervangen ? ik denk het wel, panne is een gevolg daarvan, en zo denk ik al meer dan 16 jaar maar niet alle autorijdende klanten denken daar hetzelfde over, men rijd liever verder tot men gestrand is, of iets naars voorheeft. Maar het moet wel volgens een normale eerlijke manier verlopen en dat is meestal niet het geval, winstbejag is de boosdoener.
Mvg
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 02 aug 2008 04:08
door cyberface
Geen advies op papier... daar heb je het bewijs in handen,
nalatigheid kan je het noemen 70% van de chauffeurs weet niet waneer die moet vervangen worden. en is bij iedere merk en type motor nog verschillend.
er zijn er die op 40.000 km dienen vervangen te worden, er zijn er die 80.000 km,90.000,100.000,120.000,150.000 km dienen vervangen te worden maar die breken na 60.000 km wegens een olielek op riem dan word die slap en breekt tenslote... preventief visueel nazien is de boodschap
in geval van weinig km per jaar word gesproken over om de 3,4,5,6 jaar vervangen.... ook alweer merk en type moter gebonden.
Raar dat de klanten dienst jou doorverweist naar de monteur, normaal zou men zoiets onderling met jou worden geregeld of besproken, zo ging dat vroeger, het lijk erop dat ze er geen raad mee weten.
Zo zie je maar kwik fit doet wel onderhoud maar niet volledig, jou in de waan laten.
Als autospecialist is het deel van je job de klant op de hoogte te brengen wat er dient te gebeuren inzake onderhoud ad hand van de gelopen km of leeftijd vd wagen, maar daar is wel een goed ingevuld en bijgehouden onderhoudsboekje voor nodig. en dat ontbreekt meestal en is het vrijwel onmogelijk na te gaan of ie al dan niet vervangen is en waneer.
mvg
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 26 aug 2008 23:27
door chanmartino
wat een gedoe over kwikfit.
oke de dingen die ze doen is niet altijd oke.
ik zelf ben asistent manager bij de firma en heb regelmatig te maken
met de fouten van de monteurs.
ivm de arbijdsmarkt hebben we inderdaat regelmatig jongen monteurs.
maar al ben ik er manager het is en blijft een vervelend bedrjf je bent er gewoon een nummer en als er iets is kun je het zelf op lossen
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 27 aug 2008 17:28
door Pascal73
Kijk daar heb je wat aan als bedrijf zijnde.......
Op zulk personeel kan je op bouwen.
Chanmartino, als ik jou was zou ik me diep schamen en snel ontslag nemen bij KF. Jij vind het bedrijf niets...en het bedrijf heeft niets aan jou. Een win-win situatie zou ik zo zeggen.
Blijft wel dat KF zeker geen hoogstaande kwaliteit kan leveren en het personeel of gedemotiveerd is (chanmartino) of niet voldoende opgeleid.
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 22 nov 2008 23:23
door govert tukker
GOEDEN AVOND
IK WIL REAGEREN OP DE ONBESCHOFTE SERVICE BIJ KWIKFIT OOSTERHOUT NB 23 4 2008
MET MIJN AUTO EEN ROVER NAAR KWIKFIT DAAR AANGEKOMEN
GEVRAAGT KAN U EEN NIEUWE ACCU PLAATSEN
ER WERT MIJ VERTELT WIJ HEBBEN VANDAAG GEEN TIJD PUNT UIT
TWEE MAANDEN ERVOOR MET EEN VASTGELOPEN REMKLAUW VOOR
OOK BIJ KWIKFIT OOSTERHOUT DAAR WERT MIJ VERTELT
BRENG DE AUTO MAAR ALS WE TIJDHEBBEN EN ANDERS NIET
IK KOOP NOOIT MEER IETS VAN KWIKFIT BIJ DIT BEDRIJF WORDJE BELAZERT EN SLECHTBEHANDELD
G TUKKER OOSTERHOUT N B
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 24 nov 2008 15:21
door Kwik-Fit Webcare
Geachte heer Tukker,
Het spijt ons hier te moeten lezen dat u zich slecht behandeld voelt door Kwik-Fit.
Wij nemen deze kwestie zeer serieus en willen deze kwestie graag persoonlijk met u bespreken.
Wij verzoeken u daarom vriendelijk uw contactgevens aan ons door te geven via
[email protected].
Met vriendelijke groet,
Marleen Vellinga
Webcare Kwik-Fit
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 23 dec 2008 12:20
door bonny*
Ben er geweest en is tevens de allerlaatste keer !
Auto daar laten keuren, normaal doen we dat bij andere garage maar door gezondheidsproblemen hebben we het daar laten doen.
Nou hadden we dat maar nooit gedaan.
Afspraak gemaakt voor het keuren.
U kan u auto brengen tussen 8-9 uur in de morgen, auto kan de hele dag gekeurd gaan worden, afspraak kennen ze daar niet.
Ik ben gebeld met de mededeling u auto is afgekeurd op 4 punten, de punten zijn genoemd.
Omdat we op dat moment het financieel niet zo breed hadden hebben we er voor gekozen om het zelf op te knappen en niet daar te laten doen.
Dat is dus schijnbaar in verkeerde keelgat gevallen daar.
Auto opgehaald, zie ik op afkeuringsbewijs 2 punten staan, ik zeg waar zijn die andere 2 punten dan, nee mevrouw dat is niet zo heel belangrijk daar word auto niet op afgekeurd, ik zeg aan telefoon zei u van wel.
Nee mevrouw heb ik niet gezegd.
Afijn, auto op die 2 punten in orde gemaakt.
Kun je weer je auto brengen tussen 8-9 uur in morgen, gebeld rond de klok van 12 uur met de vraag hoe laat onze auto weer klaar is, oh mevrouw dat kan wel een hele dag duren !
Normaal is als auto word afgekeurd word hij nagekeken op die punten die in orde zijn gemaakt, maar nee daar niet, auto word op nieuw helemaal gekeurd.
Je bent dus gewoon je auto een hele dag kwijt !
( andere garage waar we normaal heen gaan is komen en nog wel zonder afspraak, ff wachten tot je aan de beurt bent en auto word gekeurd en je kan weer gaan)
Wat ik ook belachelijk vind is dat je € 15,00 moet betalen voor het herkeuren en dat binnen 4 werkdagen.
Nog nooit meegemaakt, nog nergens.
Dan hoe de mensen aan de telefoon zijn.
Ik vraag netjes van goh waneer is onze auto ongeveer klaar, mevrouw ik heb u toch gezegd dat het kan zijn dat u de hele dag de auto kwijt bent, nee mijnheer dat heeft u NIET gezegd, ja mevrouw heb ik wel gezegd.
Ach heeft geen zin om mee te praten met zo iemand.
Ik heb gezegd dat ik een klacht ga indienen, oh mevrouw die klacht komt toch bij mij terecht dus zeg het maar hoor.
En als u het niet aanstaat komt u de auto toch ophalen, over klantvriendelijkheid gesproken, bah !
Echt de laatste keer dat ik kwikfit heb bezocht.
Hadden we maar geluisterd naar de mensen dat we daar niet heen moesten gaan.
Waren dus eigenlijk al gewaarschuwd maar dacht het zal wel meevallen, niet dus !
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 23 dec 2008 16:26
door Mallemalle
wat betreft die 15 euro herkeuring:
normaal betaal je 45 euro voor een keuring, kom je binnen 2 weken terug betaal je niets meer, als je meer moet betalen, doorrijden naar een ander apk station
kwik fit maakt reclame met apk keuringen voor bedragen in de orde van 29 euro, maar verteld er niet bij dat een herkeuring ook geld kost
ik weet niet wat de keuring je koste, maar als dat 30 euro was dan is die 15 euro herkeuring redelijk normaal omdat je dan toch op 45 euro komt
het beste kun je gewoon naar ene onafhankelijk apk station gaat die gene belang heeft bij afkeur, dwz, verkoop onderdelen en reparatie
wordt tijd dat men die kwik fit gasten eens keihard gaan aanpakken iig
los daravan heb ik menig keer overwogen om ene goedgekeurde auto bij wijze van test eens bij kwik fit te laten keuren, ik ben monteur dus ze lullen mij niet zomaar het riet in, zal mij benieuwen wat er gebeurt, ik denk dat ik het wel weet, afkeur
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 23 dec 2008 17:52
door bonny*
Meen dat we eerste keer iets van 38 euro hebben moeten betalen.
Weet wel dat ik er nooit meer zal komen, eens en nooit meer.
Toevallig nog met vrienden over gehad, die waren totaal niet tevreden over kwikfit, kwamen voor een nieuwe uitlaat, ja maar.............u banden zijn ook niet al te best........nee wil alleen maar nieuwe uitlaat en meer..........ja maaaar.......nee niet ja maar......alleen nieuwe uitlaat en verders niets.
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 23 dec 2008 20:05
door Mallemalle
typisch kwik fit
afkeuren en zeuren over onderdelen die zij verkopen
ik durf er mijn schoonmoeder om te verwedden dat als je 10 auto's laat keuren, er bij 10 auto's iets aan de hand is met banden uitlaat of remmen
nooit wat anders, een versleten gordel of zo,want dat heeft men niet in het magazijn en kan men niets op verdienen
ze kunnen verder ook niks anders dan wat remmen banden en uitlaten vervangen en dan doen ze het nog niet eens fatsoenlijk
als je een auto ziet rijden waarvan de uitlaat er scheef en te laag onder hangt, dan is dat gegarandeerd een kwik fit gevalletje
kwik fit bestaat op basis van klanten die 1 keer komen en nooit weer
je zou denken dat op een gegeven moment de koek wel op is, men onderhand wel weet dat je er niet moet zijn
helaas rijden er nog dagelijks dozijnen naieve mensen naar kwik fit
1 malig gelukkig
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 24 dec 2008 16:45
door Spenkie
Hallo,
Ik heb zaterdag mijn auto laten uitlijnen.
Toen het eindelijk klaar was zij die man, het is maar goed dat we geen uurloon rekenen want alles zat zo vast.
(is tog juist goed zou je zeggen).
Ik betalen en wegrijden, valt me meteen op dat de auto onwijs naar rechts trekt.
Ik direct rechtsomkeert, ikke naar binnen heen en ik zeg de auto trekt als een gek naar rechts waarop hij antwoordt "ooh dat licht vast aan de bandenspanning
". Dus ik naar huis met een enorm naar echts trekende auto, kom ik thuis aan het kijken, is men hele wiel aan de bovenkant naar binnengeklapt hij zat gewoon tegen de vering aan!!
Ik was pisnijdig, als dit op de snelweg was gebeurt kon je me afvoeren tussen 6 plankjes, kom ik aan het kijkenm hebben ze de hele bouten van de vering onderaan niet aangedraaid, kon ze met de hand een stukje aandraaien
.
Ik maandag direct er weer hen, en er kon nog geen sorry vanaf alleen een beetje gemompel. Weer uit laten lijnen. zelfde probleem weer trok weer naar rechts. ik direct naar een andere bandenboer gereden.
Daar aan de computer gezet en het spul stond kats scheef, direct na het uitlijnen van kwik fit!
Komt die man aan het kijken, hebben ze weer de bouten neit aan gedraaid, waarop hij zegt volgensmij proberen ze je te laten verongelukken want dit kan echt niet!
Ik zou echt iedereen AFRADEN om naar kwik fit te gaan, wat een KNAKEN bedrijf!!
m.v.g,
Rick Spenkelink
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 24 dec 2008 19:34
door Mallemalle
ik zou daar serieus werk van maken, dit gaat echt te ver
prutsers zijn het
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 24 dec 2008 21:35
door Spenkie
Ja dat ga ik ook wel doen.
Naar de kerst ff het hoofdkantoor bellen.
Heb van de bandenboer een afschrift hoe krom het was nadat kwikfit uitgelijnd heefd en hoe hij het heeft gedaan.
Ik ben er zelf bij geweest en hij draide gewoon mett de handen de bouten los.
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 24 dec 2008 21:40
door bonny*
Hoop dat je er wat mee opschiet met het hoofdkantoor.
Ik zei dat laatst ook tegen die man en die zei ach heeft geen nut want die klacht komt toch bij mij terecht en ik moet er over oordelen en niet het hoofdkantoor.
Het is een flut firma !
Ik ga er nooit maar dan ook nooit meer naar toe, zal het dus ook
niemand aanbevelen.
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 25 dec 2008 03:19
door Mallemalle
de ombudsman of consumentenbond moet je zijn, die maken er werk van is mijn ervaring
tros radar mag er zelf ook wel eens een programma aan wijden
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 27 dec 2008 22:05
door D1RK
Let Op!
Kwik fit is per vestiging verschillend.
Bij mij zijn er 2 in een stad en die zijn zo verschillend.
Van dubieus tot erg goed en behulpzaam.
Dus veroordeel nooit deze naam maar de vestiging want er zitten diverse zakkenvullers tussen die de boel belazeren.
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 28 dec 2008 01:27
door Mallemalle
als er tussen filialen rotte appels zitten is kwik fit hoofdkantoor daar net zo goed verantwoordelijk voor
punt uit
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 30 dec 2008 15:32
door Kwik-Fit Webcare
Beste Rick en 'Bonny*',
Wanneer jullie contact met ons opnemen, kunnen wij zorgen voor een passende oplossing.
Je kunt een berichtje sturen naar
[email protected].
Ik zie jullie reactie tegemoet.
Groeten,
Marleen
Kwik-Fit Webcare
Re: Kwik fit praktijken
Geplaatst: 30 dec 2008 20:42
door Mallemalle
mooie aanbieding, maar mosterd na de maaltijd