ze kunnen alleen maar zeggen dat het allemaal rommel is zonder zelfs nog maar te weten wat er in die kasten zit
ik weet weldegenlijk wat er in zit.. maar "at the risk of repeating my self" zou ik zeggen lees nog eens wat andere topics....
As an MB support tech a very common issue I see is that someone has flashed their BIOS, it went wrong, and are in need of a new one. The interesting part is how they go about requesting a new chip. More often than not they "claim" that the power went out during the exact moment that the chip was being flashed. Thereby making it "not their fault" The flashing of a chip takes about 30 secs. I think most people would agree that this seems suspicious. (The power going out at that EXACT moment.) Over a period a time I have received claim after claim of this "phenomenon". Each time increasing my skepticism, to the point where I don't believe this claim at all anymore. With each such claim it becomes more and more statistically improbable that a "sudden local power failure" was the problem. If that was so I think we would be seeing a lot more complaints against the energy companies on the local news each night!
Euh.. nail? head! .... YEP!... its just an example on "Oh damn.. i fluked..." oh well... just say it aint my fault!... (shaggy had a song on that... "it wasnd me!") this is just a small example on a standard reaction of a customer that flukes himselve and how people react, this is not hardware related at all! it can happen with a microwave for example...(dont try and dry your dog in it... just becous the manual did not say you could not....)
maar over expirementeren gesproken... er is juist een hele grote groep Hobbie pc vern..ers.. hobby pc reperateurs of techneuten kan ik ze nl niet noemen.. zo ben ik op moederboarden al verschillende malen verbogen plastik strips en afgeboken bruggen tegen gekomen bij de memmory banks (die gap zit niet voor niets in een geheugen strip...!)
afgebroken heatsinks door het verkeerd klemmen van het koelblok en de ventilatoren op de processor.
verdwenen jumpers of verkeerd ingestelde switches... verbogen USB slots...
Usb stekkers in Netwerkaansluitingen (ok dat heb ik in een vlugge bui ook al eens gehad... toch sluit ik narigheid niet uit..
Live ISDN stekkers in netwerkkaarten...
Live ISDN of Netwerk kabels in testers...
van afgebroken pinnen van de processors naar aangepaste AT EN ATX voedingen (die stekkers op het mb... en dan afvragen waarom het mb rookte of het net meer werkte....
tot uitgezaagde AGP videokaarten om ze in een PCI slot te passen... en waarom zou dat nou niet werken.....
VGA Cables in COM ports...DVI in gameports...
Ps2 in S-video
en flashen van de bios... die inderdaat fout gaat... zelf doe ik dat op een UPS wel zo veilig
maar de keren dat ik het deed op op live stroom... 0 to 0 fails becous of power loss....
Maar het blijft nog altijd:
If it ain't broke... dont (try and) fix it!
Trouwens nog mooier is... dat een klant naar je toe komt met het boekje van de concurrent en dat hij aan jou wil vragen hoe hij het beste zijn pc inelkaar kan gaan zetten...
met onderdelen van de concurrent... dat je geen medewerking verleend aan die onzin, dat ze gewoon de onderdelen bij jezelf kunnen kopen en dat je ze dan pas advies geeft... en dan achteraf toch zelf de pc inelkaar gaat zetten met de onderdelen van de conccurent en daarna (hoe kan het ook anders... euh nou jah..) terug naar jou komt omdat het een en het ander niet werkt... met allerlij tekeningetjes van hoe en wat het inelkaar steekt aankomt en dan het liefste op je vingers wil gaan staan kijken hoe jij dat allemaal inelkaar zet, Jah he... Hoepel op zeg kben geen filantropische instelling.... als je er van wil leren kom je maar op cursus a 175,- euro per uur dan heb ik alle tijd voor je
..
En dat meen ik dus he.. dat gebeurt gewoon... of is dat gewoon een teken van goede service? mjah.. dan vindt ik ook weer ga dan ook naar de concurrent voor service..of je betaald gewoon meer...
met het risico een beetje te overdrijven... denk ik dat dat toch per 3 maanden minstens 1x gebeurt.... (in het verleden behaalde scores bieden geen garantie voor de toekomst
)
maar geeft ook weer een kick hoor, tenminste bij mij wel.. mijn medewerkers vinden het maar niets maar ok dit is mijn standaard zin
... "ag meneer... met alle liefde en plezier kunt u mee kijken hoe het werkt maar daar berekenen wij wel een ander uur tarief voor, dit uur tarief is 175,-- per uur en dit gaat minstens 2 tot 3 uur duren maar dan hebben we wel alle tijd voor u... schikt maandag ochtend of dinsdag ochtend 10:00 voor u?"
en dan blijft het of stil...of grinniken ze een beetje en hoeft het ineens niet meer... of loop je het risico dat men de pc op pakt en weg is... nou toedeledokie zou ik zeggen
ik heb mijn handen vol aan mijn eigen klanten die WEL een pc bij mij gekocht hebben en die WEL onderdelen bij mij kopen en tevreden zijn... (vaak zijn dat soort mensen ook nooit tevreden te stellen, niet mijn klanten dus maar die conccurentkopers..(alweer een nieuw woord heden nacht
)
)