LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Ja.. en dan mag je niet discrimineren. Maar waarom mag de AID dat dan wel? :cry:
Het klopt gewoon van geen kant die hele vervelend wet :twisted:

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

Een stafford moet ten alle tijde aagelijnd,gemuilkorft en geholpen zijn,stamboom of niet!!!!

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

Dit is een antwoord op Babs@dieszel,een stuk terug, die het zo goed schijnt te weten met haar 3 chiwawa's!

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

Die zogenaamde actie in Den Haag is ook een flop geweest op 22 april!Sta je dan met een paar paardekoppen voor doedel.Deze wet zal NOOIT OF TE NIMMER VERDWIJNEN VOOR DIT RAS!!!!!!!!!!!!!!!

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

nog zo 1 die denkt zo ''foute'' honden uit te bannen....
sorry, maar zo werkt het niet, een hond heeft een scherp karakter, maar het zijn de baasjes die ze verpesten en vals maken, GEEN ENKELE HOND wordt vals geboren.
nu is het dit ras.
straks de rottweiler? of een ander ras dat iemand niet bevalt?

doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doeja »

Een stafford moet ten alle tijde aagelijnd,gemuilkorft en geholpen zijn,stamboom of niet!!!!



hhhhhmmmmm :roll: :roll: :roll: nou sorry maar dit klopt toch echt niet hoor!!!!!!!! is dit je eigen mening? of is dit een wet??? :lol: :lol:
enne.... ff ter info, nee de demonstratie was geen flop jammer he? en nou gaan we ook nog ff verder met de petitie........ :lol: :lol:
wij staan wel achter de stamboomloze hoor, ze zouden ook iets moeten oprichten voor hersenloze :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door doeja op 23 apr 2006 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Zo zo, wat ben jij goed ingelicht Jan Tiel, kom jij nog uit het jaar van de houten gulden ofzo? Of heb je al die tijd onder een baksteen gelegen?

Ik denk dat Kittje getransformeerd is :P

doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doeja »

:lol: :lol: :D :D :lol: whahahahahahahaha misschien de man van kitt??? hahahahaha sorry de tranen rollen over mijn wangen whahahahahahaha

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Een stafford moet ten alle tijde aagelijnd,gemuilkorft en geholpen zijn,stamboom of niet!!!!
Ga aub de wet na lezen,leeghoofd,en kom maar terug als je wel iets kan zeggen wat waar is :lol:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

misschien de man van kitt
Ik weet het wel zeker :lol: :lol: :lol:

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Inmiddels is dit ook weer een zeer verheffende discussie geworden :roll:

Beste eigenaren van de "gewraakte" hondenrassen.
Ik begrijp best dat jullie veel van jullie honden houden en er van overtuigd zijn dat het geen gevaarlijke honden zijn.
Maar het valt niet te ontkennen dat er bij eengrote groep op zijn minst vooroordelen zijn over de genoemde rassen en misschien zelfs de bazen.

De angst voor die honden, ook al vinden jullie dat onzin, is voor degene die dat heeft een reeele angst, dat kan je belachelijk maken maar daamee doe je de naam van de hondenrassen geen goed.
Ook het uiten van beledigingen en bedreigingen alsmede het erbij halen van een oorlog of "slechte" buitenlanders heeft als enig effect dat de vooroordelen bevestigd worden.

Het is niet aan de tegenstanders of de overheid om te bewijzen dat de honden niet gevaarlijk zijn, dat kunnen alleen de liefhebbers van de rassen.
Als de liefhebbers van de honden willen dat er minder negatief op die rassen gekeken wordt dan zal dat op een positieve manier gebracht moeten worden.
Zoals het hier gaat werkt alleen maar averechts.

Ik wens u wijsheid en veel plezier met uw huisdier

groeten

doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doeja »

precies, en daarom byv ook deze petitie :wink: , en dat mensen een voor hun doen reeele angst hebben dat valt wel te begrijpen, maar dat er grote indianen verhalen bij gehaald worden?? nee............... :cry:
ja "wij" willen bewijzen dat het een goed ras is, want wij kennen het ras, en als je het ras niet kent moet je niet gelijk van alles gaan roepen......en ook als je de wet niet kent!!!
Maar je hebt gelijk , we zullen t op een positieve manier moeten doen, en de demonstratie is dan ook op een hele positieve manier verlopen, want zoals sommige over de eigenaren denken.......(aso's tatoo's etc)
wij zijn hele beschaafde mensen, die zich "helaas"ook wel eens laten uitlokken tot "verkeerde"uitspraken......... :roll:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

wij zijn hele beschaafde mensen, die zich "helaas"ook wel eens laten uitlokken tot "verkeerde"uitspraken.........
Maar dat is niet meer dan normaal,als je bedenkt dat het onze harige kindjes zijn die bij ons weggehaald worden,en zonder reden afgemaakt worden alleen omdat ze het "verkeerde" uiterlijk hebben.Wat zou jij doen willem als ineens jou hondje afgepakt werd of afgevallen werd?Zou jij hem niet beschermen,en zou jij gewoon beschaafd kunnen blijven?We praten hier tenslotte niet over een voorwerp maar over een levend,liefhebbend en geliefd wezen,en dat schijnen die mensen die de staff afvallen allemaal te vergeten!!Het zijn geen oude schoenen die je weggooid,het is 1 van de belangrijkste dingen die er is voor de eigenaar zelf,en wie kan beschaafd blijven als iets zo dierbaars word afgenomen!!Willem zeg nou zelf,kan jij dat?

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

Aan Showgirl:

De baasjes zijn net zo verkeerd bezig als de honden zelf,want weet jij wat de achtergronden van de ouders en voorouders van de pups zijn?????Allemaal vechthonden en daarom horen ze hier in NL ook niet thuis!!!!!!!!!!!!!!Ze geven alleen maar ellende en mensen en kinderen die door dit "ras"gebeten zijn/worden,dragen de littekens hun hele leven mee en vindt dan dat de hond moet inslapen een goede optie!!!

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Hallo Willem, zoals jij het nu brengt zou je denken dat de ''vechthonden liefehebbers'' hier op het forum aan het ''rellen'' zijn. Echter vindt ik dat je alles goed gelezen moet hebben voordat je je conclusies trekt.

De mensen hier hebben slechts een grotere mond gehad tegen Kitt, en waarom? heb je dat ook gelezen Willem? Zij begint dirct hoog van de toren te blazen, en daarbij verteld ze dat ze met alle liefde onze honden komt afspuiten!! Is dat geen provoseren dan?

Ben je gewoon wat angstig voor onze honden, prima.. daar zal geen mens iets van zeggen... wij zijn geen stel kleuters en kunnen op een normale manier met andere liefhebbers en niet-liefhebbers praten. Maar dan moet er niet met twee maten gemeten worden Willem!
Want lees de eerste berichtjes van Jan (vorige blz.) maar weer, hij komt hier al binnen in de discussie met de opmerking dat er een stel paardekoppen naar de demonstratie zijn geweest die daar voor doedel hebben gestaan :!: Is dat dan wel een normale manier van praten hier?

Ik vind dat je gelijk hebt dat er normaal gepraat moet worden zonder andere te beledigen, maar het is niet correct dat je juist weer degene hier op aanspreekt dich zichzelf of hunden honden slechts verdedigen, net zoals mijn honden zal ik NOOIT uit mijzelf een gevecht beginnen, maar probeer je moedwillig het bloed onder mijn nagels vandaan te halen,.... tja ga je gewoon te ver :?

Dus... niet met 2 maten meten!
En verder wens ik je net zoveel wijsheid en plezier toe :!:

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Ze geven alleen maar ellende en mensen en kinderen die door dit "ras"gebeten zijn/worden,dragen de littekens hun hele leven mee en vindt dan dat de hond moet inslapen een goede optie!!!
Ja hoor, daar gaan we weer!
Lees eerst de hele discussie eens door, dan zul je zelf kunnen lezen dat hetgeen je nu weer zegt kant nog wal raakt.

Je mag je mening hebben hoor, prima, maar probeer die hier niemand op te dringen met feiten die nergens op gebaseerd zijn!

Je haald duidelijk weer Mens-agressief en hond-agressief gedrag door elkaar, staffies bijten nu eenmaal GEEN mensen. en die enkele hond die dat wel doet, hoort inderdaad niet in deze samenleving thuis, daarin heb je gelijk, maar dat gaat niet op voor een heel ras, daar de staffordshire terriers verantwoordelijk zijn voor 0,2 % van de bijtincidenten t.o. mensen / kinderen.
Er bestaat geen grotere kindervriend dan een Staff, dus niet zo bevooroordeeld AUB.
De voorouders van een Staff zijn vechthonden geweest, maar dan zou je ook moeten weten dat Staffies altijd al zo gefokt zijn dat zij NOOIT of te nimmer agressie tegenover mensen mochten tonen, en dit doen zij dan tot op de dag van vandaag niet!

Maar goed, deze discussie gaat er niet over of het ras verboden moet worden, want dat is totaal niet relevant!
Het gaat erom dat een hond (van welk ras dan ook) zonder stamboom niets minder waard is dan een hond met boom.

doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doeja »

tja, nu word het toch weer moeilijk om "beschaafd"te blijven :roll: :roll: :roll: . Oke ik heb mijn best gedaan hoor :lol: :lol: :lol: , maar zolang hier van die hersenloze op t forum zitten............ :cry: :cry: :cry:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

het doet gewoon zeer dat er mensen zijn die een hond die niet eens bovenaan de lijst van bijtincidenten staat dood willen hebben :(
daar mag je best met gevoel op reageren.
JanTiel
Geplaatst op: 24 Apr 2006 07:33 Onderwerp:
Aan Showgirl:
De baasjes zijn net zo verkeerd bezig als de honden zelf,want weet jij wat de achtergronden van de ouders en voorouders van de pups zijn?????
waarom is de hond zelf verkeerd bezig, ik snap dat niet!
probeer je nou uit te leggen dat een pas geboren Staff al agressie zal vertonen? :shock:
ga toch aub een eind fietsen! een mens kan elk dier agressief maken, niet alleen een stafje.
ik denk dat je gewoon bang bent van dit ras.
jammer hoor dat je niet de moeite doet om ze te leren kennen en ze bijvoorbaad gewoon dood wenst.

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

Jullie weten het wel allemaal lekker te vertellen.........mijn hond begint geen gevecht hoor,mijn hond doet dat nooit.........Er moet gewoon opgetreden worden tegen dit ras,klaar uit!!

doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doeja »

klaar uit!!! :roll: :roll: :roll: :roll: jou wil is wet????
nou hier gaan we maar niet eens tegen in discussie...... heeft toch geen nut!! :shock:

Gesloten