LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Cesar »

Nou, Lia,

Je geeft zelf al aan dat je dit niet serieus moet nemen.
Wanneer J.I. al een jaar bezig is met "lastig vallen" hebben ze geen sterke zaak.
Gewoon negeren.

Heb je al eens gevraagd waar dit over gaat?

begrip
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 okt 2008 09:27

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door begrip »

Als er een incassobureau in Nederland is dat je niet serieus moet nemen dan is dat wel Intrum Justitia. Ze zullen nooit hun excuses aanbieden voor door hun gemaakte fouten. Ook zullen ze nooit bevestigen dat het om een misverstand gaat. Maar een jaar later kunnen ze plotseling weer een aanmaning sturen die betrekking heeft op een vermeende vordering die niet bleek te kloppen. Ik heb nog nooit met zulke amateurs te maken gehad.

Een tip: Nooit bellen maar altijd schriftelijk reageren!!!
Ze ontkennen regelmatig dat je gebeld hebt.

suusje79
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2008 20:52

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door suusje79 »

Beste mede "slachtoffers"

Ook ik ben er blijkbaar ingetrapt samen met een vriendin van me. Ik wilde voor haar een singlecard aanvragen om haar een steuntje in dr rug te geven. Blijkbaar niet goed uit gepakt, want nu 2 jaar na dato krijgen wij alle 2 een rekening van IJ.
Ik heb nog nooit een kaart ontvangen maar zij wel. Geen gebruik gemaakt van deze kaart want tja.. echte kortingen kreeg je niet. Ik wist ook niet van tevoren dat wij hier geld voor moesten betalen. Werd volgens mij 2 jaar geldeden ook niet vermeld, anders had ik haar nooit aangemeld. Tja nederlanders ook..
Nu rest mij de vraag.. Wat nu te doen?
Hen mailen? Brief schrijven? Ik werk voor een advocaten kantoor.. Zou het slim zijn om hen in te schakelen? Of geheel negeren?

Ik heb geen zin om mijn vriendin te belasten met een boete...

graag hoor ik iets van jullie.

Gr Suus

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Beste begrip,

citaat:
Een tip: Nooit bellen maar altijd schriftelijk reageren!!!
Ze ontkennen regelmatig dat je gebeld hebt.

Gewoon opnemen, zonder mededeling mag wel niet, maar soms moet je even buiten de wet treden om je gelijk te halen.
Het geheel wordt als mp3 opgeslagen , versturen per mail naar
[email protected] en dan hebben ze waar ze recht op hebben.
Een bekentenis van hun eigen kant.
Aanpakken die hap.

Hannes82
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2008 13:08

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Hannes82 »

Ik heb een brief gekregen van IJ met daarin een aankondiging van dagvaarding.
Omdat ik gewoon betaald heb laat ik het erop aan komen.

Dat zal dus binnenkort wel voor een rechter komen denk ik. Confused
Uiteindelijk is het allemaal bij de kantonrechter uit gekomen.
Daar heb ik al mijn papieren laten zien, en binnen 5 min stond ik weer buiten.
2 weken daarna werd de zaak geseponeerd.

IJ, leuk bedrijfje...

mr money
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:09

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door mr money »

Het zijn allemaal vuile stinkgieren! Maar IJ is de ergste in dit gierennest!

Ik kreeg laatst een aanmaning van IJ het ging over een hoofdsom van €18,29 (was aan me voorbij gegaan) Ik heb de hoofdsom direct aan de opdrachtgever overgemaakt. maar kreeg alsnog een acceptgiro van €62,50 van IJ.

€37,50 incassokosten en €25,= registratiekosten.... ze verzinnen maar wat! Na een mailtje te hebben gestuurd met de vraag waar deze belachelijk hoge kosten op gebasseerd zijn kreeg ik een week later weer een acceptgiro met alsnog €15,= administratiekosten er boven op! Dus het werdt opeens € 77,50! vuile klootzakken!

Ook werd ik platgebeld door zo'n doos, en als men dan een doordachte vraag steld weten ze daar totaal geen antwoord op te geven en loop het gesprek op niks uit.

De laatste keer belde ze zelfs op zondagavond waardoor ik helemaal uit m'n slof schoot en die persoon voor alles heb uitgemaakt.

Het zijn allemaal gieren! :x

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Royalflush »

Als een schuldeiser meent nog geld van iemand te krijgen, dan moet hij naar een gerechtsdeurwaarder gaan of direct naar de kantonrechter. Incassobureaus zijn slechts moderne knokploegen die proberen geld te innen voor hun cliënt en zijn daarmee nutteloos.

Een incassobureau hoef je per definitie nooit te betalen, tenzij je ze zelf hebt ingeschakeld en dus een overeenkomst met ze hebt gesloten.

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Ik had dus net als Paul1980 gedonder met Tele2. Net als hij had ik een rekening dubbel betaald, alleen had ik de 2e betaling naar een andere rekening van tele2 gedaan. Die is dus nu nog steeds zoek. Maarrrrrrrrrr, omdat ik er van uit gegaan was dat er niks meer openstond had ik een maand open laten staan. Dacht dat verrekenen ze wel. Dus niet dus, en net als paul IJ aan mijn rok. Inmiddels ben ik wel mooi afgesloten, en zitten de partijen op berichten van elkaar te wachten, intrum op bericht van tele2 dat alles betaald is, en tele2 op intrum dat het dossier gesloten is en ik weer aangesloten kan worden. Mijn laatste kontakt was over een fax die ik aan IJ verzonden had over de onterechte afsluitng. Werdt mij verteld dat de verwerkingstijd van een fax wel 40 DAGEN kan zijn. Dit lieve mensen is pure pesterij. Heb tot nog toe nog nooit een normale vriendelijke medewerker aan de lijn gehad daar. Worden écht op hun kutgedrag aangenomen. Deze laatste.....en ik zeg er even bij dat ik met opzet bijzonder vriendelijk...ingetogen was......vlikte het zelfs om mij brutaal en of ik mij wel even wilde gedragen. volgens mij zetten ze aantekeningen over klanten en hun manier van reageren in het systeem. Heeeeel Dubieus.

Maar wie kan mijn volgende vraag beantwoorden. Ik kreeg op de zelfde van zowel tele2 als IJ een brief over het zelfde notanummer. In neem aan dat ik dan IJ mag negeren. In dit geval betrof het IJ INCASSO, en niet deurwaarder. Ben je als consument verplicht incassokosten te betelane, ook als je de rekening al direct aan de provider hebt voldaan ? Zij houden mij nu n.l vast i.v.m incassokosten. Vraag me af of dit wel mag.

juffie38
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:29

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door juffie38 »

Een poosje geleden kreeg ik een brief van intrum justitia.

Ik had mij namelijk vorig jaar ingeschreven als singelcard (kaarthouder).
Dat was voor een jaar gratis. Ik had er verder totaal niet bij stil gestaan dat het notabene voor twee stilzwijgend verlengd zou worden tegen betaling.
Ik heb echter totaal geen bericht gehad dat het gebruik van deze singlecard bijna verstreken zou zijn. Ik vind dat het wel zou moeten!

Nou mooi mis dus. In de brief staat dat ik mij niet aan de gestelde twee maanden voor het verstrijken van de einddatum van de singlecard heb afgemeld. Eerlijk toegegeven heb ik niet gedaan, heb er helaas niet bij stil gestaan dat ik het moest doen. Totaal vergeten!!

Vraag : tegenwoordig mag je toch niet zomaar iets verlengen notabene voor een tijd van twee jaar?

Zijn er meerdere mensen die hier mee te maken hebben en of ze eventjes 25 euro willen betalen binnen 21 dagen, want anders wordt het 50 euro wat je moet betalen voor een jaar. Ik zit dus nu vast aan iets voor de komende twee jaren wat ik helemaal niet wil!

Zijn er nog meer gedupeerden?

Ik vind het ronduit een schande dat ze ook al staat het in de voorwaarden dat ze het zomaar stilzwijgend verlengen.

Mij staat echter bij dat dat tegenwoordig niet meer zomaar mag.

Wie kan mij helpen?

Vriendelijke groeten,

Juffie

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Dat ken ik. mijn kontrakt bij tele2 loopt nota bene eind maart ook af. Gelukkig is tele2 wel zo coulant dat ze na 2 jaar aalleen nog per maand verlengen, dus kan ik zowiezo de boel opzeggen zonder al te veel gedoe.

Maar nog zo iets leuks. Ik kreeg bij mijn kerstpakket van die "speel een keer gratis mee in de postcodeloterij "bonne...ken je die ? Ook een instinker hoor, want als je je niet direct weer afmeld speel je automatisch mee. Ben benieuwd hoeveel klanten ze daarmee geronnen hebben rond de kerstperiode.

Kortom, lees altijd de kleine lettertjes, en is iets niet duidelijk of tegenstrijdig, vraag het na.

Girl27
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 feb 2009 19:32

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Girl27 »

Ja Juffie er zijn meerdere gedupeerden!
Check: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=844154#844154

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Beste MoeBenIkErVan,

ik ben een medewerker van Tele2, graag zou ik u willen vragen om u gegevens en uw klacht naar [email protected] te sturen zodat ik u zo goed en spoedig mogelijk van dienst kan zijn.

Mvg,
Webservice Tele2.

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Beste tele2 medewerker,

Bedankt voor je antwoord, maar dat sloeg dus écht helemaal nergens op. Zelfs jullie hebben geen verstand van de regels.

Wat een sukkels. Ik sticht een anti tele2 site :evil: :evil: :evil: :evil:
Laatst gewijzigd door MoeBenIkErVan op 06 feb 2009 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbaalervan
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2009 10:44

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ikbaalervan »

Schulden hebben is heel erg vervelend zeker als je er zelf niks aan kunt doen.
Maar ik heb ze nu eenmaal en doe er alles aan om er uit te komen.
Ik kon volgens intrum justitia een betalingsregeling met ze regelen.
Dit was voor mij erg prettig uiteraard.
MAAAAAAR toen begon het gezeik.

Er moesten gegevens worden gestuurd ed.
Geen probleem ik heb geen geheimen voor ze.
Maar als ik vervolgens als die gegevens onderweg zijn,en terwijl ik al een regeling met de heb toch constant 2 tot 3x per dag gebeld blijf worden door verschillende personen die compleet langs elkaar afwerken en dus blijkbaar hun administratie niet goed doen en niet overleggen met een ander.
En ze dagelijks moet zeggen dat er al een regeling is en dat ze dan steeds een nieuwe smoes moeten verzinnen waarom ze nu weer bellen.
Een smoes om maar weer goed te praten dat ze Weeeeer eens bellen en goed te praten dat ze mensen tot in de treuren toe blijven wijzen op het feit dat ze schulden hebben terwijl je kei hard je best doet om er uit te komen.
Ik kan dat gewoon niet anders zien als STALKEN,mensen onder druk blijven zetten.


En ze blijven maar brieven sturen,soms wel 3x per week dezelfde brieven.
ook twijfel ik sterk aan de hoogte van de kosten die ze overal bovenop gooien ik geloof echt niet en bij dat standpunt blijf ik ook dat er zoveel kosten op horen te komen.

Nou er bestaan warme en koude douche's maar intrum justitia geef ik liever een blok ijs.
Bij intrum justitia werken geen mensen met gevoel en begrip en meedenkendheid daar werken mensen met een hart van steen die alleen maar denken aan geld geld en nog eens geld.

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Best IkBaalErVan,

Ik raad je aan om inderdaad niet meer in te gaan op die telefoontjes maar voortaan ALLES op papier te hebben.Zeg dan ook maar dat ze jemaar moeten schrijven en niet meer moeten bellen.
Als jij iets te melden heb, doe dat per brief en zet er bij "in afwachting van uw schriftelijk antwoord". zo voorkom je dat de een zegt dit, en de ander dat, en ondertussen heb jij geen bewijzen. IJ is daar inderdaad errg goed in. Wil niet weten wat voor rand-debielen daar werken. Ze moten wel erg goed verdienen om al dat personeel te betalen :x

Let ook goed op of het gaat om de incassodienst van IJ of de gerechtsdeurwaarder, want ze hebben alletwee het zelfde logo op het briefhoofd. als het incasso betreft mogen ze alleen incassokosten berekenen volgens strenge richtlijnen, meer niet, maar ook voor de gerechtsdeurwaarder zijn strenge regels waar ze zich aan moeten houden. Deze kan je terug vinden op de site van de beroepsorganisatie voor gerechtdeurwaarders ; www.kbvg.nl
Helaas heb ik zelf ook veel ervaring met deze lui, en heb ik ook al een aantal keren een klacht over deurwaars en hun buitensporige kosten ingediend bij de kamer voor gerechtdeurwaarders. als ik je ergens mee kan helpen moet je maar een gil geven.

Zo, en dan nu, een fijn weekend met minimale stress toegewenst aan allemaal. voor mij helaas nog steeds een internetloos weeken, maja....kom ik nog es toe aan een goed boek misschien :D

dreadinc
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2009 20:19

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door dreadinc »

ik had een aanmaning gekregen op 22 november 2007 van intrum justitia,waarbij ik achteraf 70 euro teveel betaald heb. tot nu bel ik 1x in de maand dus tot nu zon 17 x om te vragen of ze het openstaande bedrag zo spoedig mogelijk terug te betalen maar helaas. het ligt nu bij de boekhouder en als het goed is word ik nu voor de 2e keer terug gebeld.
mensen wacht alsjeblieft totdat de juiste rekening komt anders kan je net als ik zon 15 maanden of langer wachten tot dat ze dit terug betalen.

word vervolgd

dreadinc
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2009 20:19

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door dreadinc »

ik had een aanmaning gekregen op 22 november 2007 van intrum justitia,waarbij ik achteraf 70 euro teveel betaald heb. tot nu bel ik 1x in de maand dus tot nu zon 17 x om te vragen of ze het openstaande bedrag zo spoedig mogelijk terug te betalen maar helaas. het ligt nu bij de boekhouder en als het goed is word ik nu voor de 2e keer terug gebeld.
mensen wacht alsjeblieft totdat de juiste rekening komt anders kan je net als ik zon 15 maanden of langer wachten tot dat ze dit terug betalen.

word vervolgd

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door frenkievee »

@Dreadinc,
Eigenlijk moet je nu hetzelfde doen als wat Intrum altijd doet:

Een aangetekende brief sturen, met daarin je uitleg wat er gebeurd is, dat je die 70 Euro terug wilt hebben, met rente vanaf de datum dat je betaald hebt, En dan diverse kosten opvoeren die je gemaakt hebt:
zoveel uur hiermee bezig
de kosten van het bellen
de kosten van de aangetekende brief

Uiteraard een maximale termijn geven (3 weken of zo) en aangeven dat je dan verdere (juridische) stappen gaat nemen.

Eens kijken hoe ze dan reageren.....

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Royalflush »

Inderdaad. Indien er 70 euro te veel is betaald is er sprake van een onverschuldigde betaling en deze kan teruggevorderd worden. Intrum zal dit ook terug moeten betalen. Handel dit alleen schriftelijk af. Specificeer het terug te betalen bedrag, stel een termijn (maximaal 14 dagen) binnen welke Intrum dient terug te betalen. Vermeld er tevens bij dat u gerechterlijke stappen zult ondernemen wanneer IJ in gebreke blijft en dat u alle kosten die dit met zich meebrengt zult verhalen op Intrum Justitia. Hierbij valt te denken aan incassokosten, procedurekosten, rente etc.

amber23
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2009 19:00

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door amber23 »

PWN heeft een vordering gedaan via intrum justitia naar mij toe, prima ik ben bereid te betalen want ik weet dat dat voorheen door verhuizing niet gelukt is. De dag dat de vordering gedaan is wordt ik vanaf 08:00uur sóchtends gebeld, op zaterdag notabene, door een onbekend nummer. En nog een keer en zo nog drie keer, ik neem op, en krijg intrum justitia aan de telefoon of ik wist dat er een vordering was gedaan. Ik vertelde dat ik dat nog niet wist en heb afgesproken met ze dat ik de brief die die dag verstuurd zou worden zou afwachten om een betalingsregeling te treffen.
Maandagochtend om 08:00 wordt ik weer gebeld, zo nog zes keer, ik neem op, intrum justitia aan de telefoon, of ik van plan ben de nota te voldoen bij hun. Ik vertel dat het een dag verder is en dat ik nog geen brief heb ontvangen van ze ( wat logisch is op maandag ). Ze zegt vertelt mij dat ze mij precies kan vertellen wat ik moet betalen, 195 euro.. En vraagt daarna direct of ik dat ga betalen. Ik vertel haar nog maals dat ik eerst de nota wil zien, om er zeker van te zijn dat die klopt, en dat ik het raar vind dat ik nu al terug gebeld wordt hierover. ze vertelt mij dat dat normaal is en het een computersysteem is die dat elke dag doet, tot dat ik betaal of zeg dat ik betaal. Ik zeg: nou dat vind ik een beetje dom want dat kost jullie extra moeite, als je nog niet eens een nota hebt gestuurd. Ik heb de nota pas na een week ontvangen en ben elke dag vanaf 08:00uur sóchtends tot 21:00 sávonds wel minimaal tien keer gebeld!
Dit is toch te erg voor woorden? Of is dit echt een normale gang van zake met een incasso bureau? Zie nu net dat ze me ook nog emailtjes sturen met herinneringen.. Hoe komen ze aan mijn email??
Echt te gek dit?! Kan hier niks tegen gedaan worden, vind dit een beetje een breuk in mijn privacy..

Gesloten