[mensen ga niet in zee met Energiedirect[/b], het is een grote oplichtersbende.
Lees en huiver.
Boeven zijn het.
Uit fatsoen heb ik u gebeld maar de ingevoerde code is niet meer geldig.
Daarna verbreekt u de verbinding, lange wachttijden en herhaaldelijk herhalen van cijfers.
Hierbij deel ik u mede dat u kunt opzeggen vanaf 01-07-2008.
De € 75,00 krijgt u van ons vanwege het vroegtijdig beëindigen.
Want denk nu niet dat geld ons iets zegt, maar kennelijk u wel.
In een eerder stadium heeft u fouten niet herkent.
Wij zijn er klaar mee, graag vandaag nog het geld storten op interim justitia + de 25,00 die vanmiddag is overgemaakt.
Deze staat ook op 21-05-2008
Dan is dit ingelost zoals u zelf eerder hebt aangedragen.
Helaas kan ik geen geld storten op intrum justitia omdat het rekeningnummer niet handmatig te gebruiken is.
Eigen heb ik anderhalf jaar met een oplichtersbende te maken gehad en ga aangifte tegen u doen.
Ik voel mij door u behoorlijk verneukt.
Een iets goedkopere prijs blijkt toch nadelen te kennen, maar wat u ermee bereikt?
Dit is werkelijk het einde.
U een klant kwijt door u eigen toedoen, veel negatieve reclame daar kunt u op rekenen, een aangifte etc.
Helaas is het tij niet meer te keren, waarschijnlijk interesseert u zich daar niet voor.
Debetreffende callcenter dame kunt u het beste een schop onder de kont geven waarmee niets af te spreken is.
Ik weet dat u intrum justitia bent en zo geld doorsluist, geniet ervan maar ik doe liever eerlijk zaken dan mensen bedonderen.
Met een noordeling valt niet te spoten.
De brief van beëindiging zie ik graag verschijnen.
Geachte heer, mevrouw,
In overleg met onze raadsman zijn we snel klaar:
Hierbij zeggen wij onze energieleveringen bij EnergieDirect per 01-07-2008 op.
Helaas dienen wij het driejarig contract niet uit en betalen GEEN boete ivm. eerder beëindigen van het contract.
Het vertrouwen in u is helemaal op.
U heeft duidelijke ons het gevoel te geven klanten weinig te respecteren en dus iedereen over dezelfde kam te scheren.
Het inlevingsvermogen is zeer laag.
Het is niet anders zou ik zeggen.
Helaas moeten wij constateren dat EnergieDirect hun afspraken allemaal niet zo nauw neemt en de consument maar
wat op de mouw speldt.
Wij maken hiervan melding aan de “Energie waakhond“ en de diverse media.
Dit kan en mag niet!
Een betaal afspraak met een collega wordt zonder pardon uit handen gegeven aan Intrum Justitia.
Zonder verder mij gecontacteerd te hebben worden wij door EnergieDirect aangemerkt als wanbetaler, helaas treft u aan de verkeerde.
Misschien lukt het bij anderen wel maar het is erg treurig gesteld.
Afspraken met u collega veegt u af aan de spreekwoordelijke kont.
Omdat het mij niet om die luizige € 30.00 gaat of wat dan ook als kosten voor Intrum Justitia maar om het nakomen van afspraken.
Wij wijzen elke vorm van verdere contractbinding af.
Immers in een relatie moet het van beide kanten komen en niet van één kant.
Omdat wij zo snel mogelijk deze zaak willen afhandelen zonder rompslomp rest ons niets anders.
Wij verzoeken u kennis te nemen hiervan, het geld 348.28 wat gestort is over te boeken op Intrium Justitia zodat ik vanavond het rest gedeelte voldoe.
De praktijken die u bezigt rieken bijna aan oplichting, maar niet over onze rug.
Eind deze maand kunt u € 109.00 afschrijven, per 1 juli kunt u voor het restbedrag een acceptgiro sturen. Dit kost ook al een paar euro extra maar het is zo.
Per 1 juli zijn automatische niet meer toegestaan.
Mocht er toch een boete zijn van € 25.00 of € 50.00 dan is het ook niet anders.
Wij zijn u beter kwijt dan rijk.
---- "Energie:direct" <
[email protected]> schrijft:
Geachte heer
Bedankt voor uw bericht.
In uw e-mail geeft u aan het niet eens te zijn met de overdracht naar
Intrum Justitia. Om deze reden hebben wij uw gegevens gecontroleerd in
onze administratie.
Hieruit blijkt dat het overgedragen bedrag van 348.28 euro uw periodieke
nota (jaarnota) is. Deze periodieke nota gaat over de periode 1 maart
2007 - 20 maart 2008. Energie:direct heeft in de maand maart het bedrag
geprobeerd te incasseren. Echter zonder resultaat, uw bank geeft aan dat
uw rekeningnummer is geblokkeerd. U dient hierover contact op te nemen
met uw bank.
Energie:direct heeft u hierover een herinnering gestuurd met het verzoek
het openstaande bedrag zo spoedig mogelijk over te maken. Doordat u het
bedrag niet handmatig heeft overgemaakt is het bedrag op 16 mei 2008
overgedragen naar Intrum Justitia. Na deze overdracht heeft u het bedrag
van 348.28 euro handmatig overgemaakt op 19 mei 2008. U heeft het bedrag
overgemaakt naar energie:direct. Het openstaande bedrag plus incasso
kosten diende betaalt te worden aan Intrum Justitia.
Energie:direct kan het bedrag van 348.28 euro verrekenen met de hoofdsom
bij Intrum Justitia. U dient dan alleen de incasso kosten nog te betalen
aan Intrum Justitia. Voor de hoogte van de incasso kosten kunt u bellen
naar het telefoonnummer, 070-4528855. Als u akkoord gaat met de
verrekening vernemen wij dit graag van u middels een reply op deze
e-mail.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bij vervolgcontact over dit bericht kunt u verwijzen naar het
referentienummer
Met vriendelijke groet,
Energie:direct
xxx
Klantadvies
www.energiedirect.nl
U schreef ons:
==================================================
Geachte heer xxx,
Klacht:
Het houdt ons toch even bezig en voelen ons ondanks de afspraak op een
niet al te nette manier behandeld door EnergieDirect.
Wij begrijpen dat u de debiteuren uiteraard/helaas moet manen, maar van
3 berichten die we vanmiddag bij thuiskomst lazen moet ik toch wel
even slikken.
Dit alsof we de grootste wanbetalers zijn die u kunt bedenken.
Ik ga er alsnog van uit dat u onderstaande als een vergissing beschouwd
en gaan dan ook niet akkoord met de inhoud daarvan.
Trouwens het betaald bedrag heeft betrekking op de factuur waarop 348,28
gespecificeerd is en niet op andere bedragen.
ook is het niet juist wat u voorstelt om het met de nieuwe nota te
verrekenen maar vooralsnog ga ik ervan uit dat EnergieDirect het gezonde
verstand laat zegevieren.
Trouwens met Intrum Justitia heb ik niets te maken, een deurwaarder kan
pas stappen ondernemen.
Een incassobureau probeert alleen nog meer mensen onder dwang bang te
maken en extra kosten op te strijken.
En omdat ik met Energiedirect een afspraak heb lijkt mij het poeha en
verdere dreigementen behoorlijk van de hoge toren geblazen.
Ik doe met u zaken en als u de afspraken niet archiveert of iedere
consument maar predikaar wanbetaler opspeldt zijn we snel uitgesproken.
Verder nog even het volgende omdat ik mij diep beledig voel door u
organisatie ben ik eens gaan grasduinen.
Uiteraard wil ik niet direct in de media uw vuile was buiten hangen,
maar mocht het zo zijn dat u niet wilt wijken van standpunt het
regelrecht het internet opgaat.
Verder begrijp ik niet veel van de jaarafrekening maar t.o.v. vorige
jaren verschilt het allemaal niet zoveel.
Geld interesseert mij niet Dhr. xxx en vind u dat Intrum Justitia ook
maar een paar euro tientjes moet hebben, moet u het niet nalaten.
Enkel dan stort u € 348,28 terug en gaat u niet verrekeken, maar dat
heb ik u al uitgelegd.
U mag wel weten pislink te zijn omdat ons/mij hier onrecht aangedaan
word waar wij niet van houden.
Op 16 mei 2008, om 16:08 heeft Afd. Klantenadvies energie:direct het
volgende geschreven:
Openstaande vordering
Datum: 16 mei 2008
Uw klantnummer:
Geachte heer/mevrouw,
Volgens onze administratie hebben wij, ondanks onze voorgaande>
herinnering, van u nog geen (volledige) betaling ontvangen voor de>
recente factuur ad € 348,28.
Hierdoor zijn wij genoodzaakt het thans openstaande achterstallige>
bedrag conform onze algemene voorwaarden over te dragen aan Intrum>
Justitia. Zij nemen binnen enkele dagen contact met u op over de>
verdere afwikkeling.
Wij wijzen u er met nadruk op dat betaling van dit overgedragen>
achterstallig bedrag alleen nog kan geschieden via Intrum Justitia.
Eventueel alsnog rechtstreeks van u ontvangen betalingen zullen wij
verrekenen met onze eerstvolgende nieuwe factuur.
Met vriendelijke groet,
Energie:direct
xxx
Manager Klantenadvies
Let op: Deze e-mail is automatisch door ons systeem verstuurd. U> kunt
hier niet op antwoorden.
==================================================