LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onvolledig scheidegger contract!!!!

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Ja in dreigen zijn ze heel erg goed. Ook bij ons hebben ze aangegeven diverse schrijven te hebben verstuurd, wat wij nooit hebben ontvangen. Wel vreemd hoor dat zij ineens in hun voordeel aangeven brieven te hebben verstuurd, wat bij ons allemaal niet is aangekomen.

Nee dit zaakje stinkt! ze liegen, bedriegen, bedreigen en weet ik veel wat nog meer.

Kun je wat met het incassoverhaal? Kan je bank niet nagaan wat voor incasso het is? het lijkt mij dat zij kunnen zien of het wel/geen automatische incasso is.

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Bij de bank werd mij verteld dat het ingesteld is als eenmalige machtiging. Dus het komt er op neer dat je elke maand zou moeten tekenen.

Scheidegger beweert dat het om automatische incasso gaat, maar in werkelijkheid gaat het om 'eenmalige' machtiging!

Normaal kan je een bedrag tot 30 dagen na incasso terughalen, maar bij eenmalige machtiging tot 5 dagen na incasso.

Monique27
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2008 13:40

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Monique27 »

Hallo,

mijn vriendin en ik zijn op zoek naar mensen die net als ons heel veel problemen hebben met Scheidegger.
We komen er niet vanaf en ondanks dat we er niet eens meer studeren moeten we blijven betalen.
Wij willen de zaak nu voor de rechter gaan brengen, daar de gemaakte afspraken voor aanvang van de studie op gennerlei wijze zijn nagekomen.
Men heeft al telefonisch en schriftelijk toegegeven dat ze fout zijn geweest en nog willen ze graag via de deurwaarder het geld incaseren.
Kent u dit soort praktijken of heeft u er mee te maken gehad stuur ons dan een berichtje zodat we een sterke zaak voor de rechter kunnen brengen om Scheidegger de weg van valse voorlichting te blokkeren en anderen te beschermen.
Hoop heel erg op een reactie.

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Hallo,

Ik heb een brief gehad van het incassobureau. Moet binnen vijf dagen betalen, anders volgt er dagvaarding. Knijp hem echt, maar Scheidegger krijgt geen cent meer van mij!

Zou het ook graag zien dat Scheidegger wordt aangepakt. Dit kan gewoon niet zo doorgaan.

@ Monique: wat is de hoogte van het bedrag?

Groetjes

Monique27
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2008 13:40

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Monique27 »

Hallo Essiesx,

ik had vandaag ook een brief gekregen moet binnen vijf dagen ruim 2000 betalen,
of er volgt een dagvaarding, wij zeggen laat maar komen.
Dit moet gewoon ophouden.
MENSEN MELD U ALLEN EN WE GAAN SAMEN TE WERK.

Groetjes Monique.

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Dag Monique en Essie,

Wij hebben ook van die brieven ontvangen "wij geven u nog 5 dagen de tijd om te betalen" en "het geduld van onze client is ten einde" na de 6e zelfde brief hebben we er toch wel hartelijk om kunnen lachen, dat waren inmiddels al 30 dagen :-D

Ja bekende brieven, maar laat jullie daar niet door afschrikken. Scheidegger is beroemd om hun "imponerende gedrag" ze proberen je klein te krijgen, zodat je toch aan ze gaat toegeven.

Uiteindelijk hebben wij een dagvaarding ontvangen, maar deze is uiteindelijk op verzoek van Scheidegger (nadat wij 7 mei jl. bij de rechtbank zijn geweest) weer op de rol doorgehaald. Wegens moverende redenen zien zij van vervolg af!!

Nou als dit geen bekentenis is!!!!

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Hallo allemaal,

Ik kan jullie mededelen dat er voor mij nu het e.e.a. word uitgezocht. Ookal zullen er nog vele brieven volgen, dit moet gewoon gestopt worden.

Heeft iemand bezwaar ingediend tegen het incasso? Of had je zoiets van: laat maar komen, aanpaken die lui? (niet dat ik van plan ben dat te doen hoor;))

Hou jullie op de hoogte.

Groetjes en alvast een fijn weekend

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hoi Essie,

Wij hadden inderdaad zoiets van laat maar komen. Wij wisten dat we in ons gelijk stonden. Hoewel het incassobureau er echt een vervelende werkwijze op na houdt. Het begon een soort van "stalken" te worden. Aantal dezelfde brieven ontvangen met dreigementen, na de eerste brief hadden ze al aktie moeten ondernemen, wat uiteindelijk 6 brieven later gebeurde. Alleen dat al zegt mij meer dan genoeg.

Ik hoop dat alle "medewerkers van Scheidegger" die dit forum er ook op nalezen, zich eens achter de oren gaan krabben voordat ze nog een keer de fout in gaan!!!

Jij ook vast een fijn weekend

Monique27
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2008 13:40

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Monique27 »

Hallo allemaal,
ik heb tot nu toe èèn brief gehad met de mededling dat ik binnen vijf dagen moet betalen anders volgt er een dagvaarding.
Mijn man en ik denken inderdaad "laat maar komen" wij zijn het gewoon zat en laten ook het èèn en ander uitzoeken, en zelf zijn we er ook druk mee bezig.
Eigenlijk hoop ik dat we met een heleboel mensen die in het zelfde schuitje zitten Scheidegger voor de rechter kunnen gooien en ze eens goed aan te laten pakken.
De adviseur die mij testijds heeft ingeschreven is inmiddels zover ik gehoord heb op staande voet ontslagen vanwege de vele klachten die voor hem binnen kwamen, maar ik zit hier nog steeds met een opleiding waar ik niet om gevraagd heb en moet blijven betalen.
Nadat ik enige maanden met hun had gemaild en gebeld komen ze begin dit jaar met een volgens hun een mooie oplossing ze boden mij de opleiding aan die ik graag wilde volgen nu ineens wel aan.
Heb hun toen aangegeven "zo van moet ik nu bij jullie verder terwijl ik geen vertrouwen meer heb in jullie opleidingen?
Hier kreeg ik uitraard geen antwoord op en alleen maar de woorden "maar dit wou u toch"?
Ja dat wou ik, maar nu niet meer bij jullie.
Zit soms met mijn handen in het haar wil ze heel graag aanpakken en vraag dan ook iedereen om hulp die ook verder wil.
Met z`n allen staan we sterk en dan wil ik wel eens zien hoe hun hier dan onderuit willen komen.

Allen een fijn weekend,
groetjes Monique.

Chris ten Hond

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Chris ten Hond »

[/quote]Hoi Tjibbe, of zal ik maar gewoon Loek van Rijn zeggen?

Of Loek van Rijn en Tjibbe dezelfde persoon zijn weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat Margje Doorwert en Tjibbe exact dezelfde stomme taalfouten maken en dezelfde kromme zinsbouw hebben.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Radar »

Geachte Forumgebruikers,

Zoals het u misschien al is opgevallen heeft de moderator er voor gekozen om alle bijdragen van twee forumgebruikers te verwijderen. In werkelijkheid gaat het namelijk om één persoon die meerdere gebruikers accounts heeft en dit is niet toegestaan volgens de gedragsregels van het Radar forum. Omdat TROS Radar graag eerlijke discussies wil weergeven op dit forum, heeft de moderator besloten om alle posts van deze twee forumgebruikers te verwijderen. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

TROS Radar internet

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Jammer hoor dat dit is verwijderd, het boeit me namelijk niet of er 1 en dezelfde persoon een aantal aliassen gebruikt. Wat mij wel boeit is dat de waarheid inzake deze criminelen boven tafel komt.

Scheidegger denkt natuurlijk hiermee een mijlpaal te hebben bereikt, maar er is inmiddels al zoveel informatie bekent over hun criminele praktijken, dat ze uberhaupt niet blij moeten zijn.

Doré
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2008 11:32

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Doré »

Heel jammer dat deze verwijderd zijn.

Juist het verwijderen van de reacties is vragen om aandacht in deze zaak en het gaat niet om deze persoon maar meerdere personen als ik het al een tijdje volg en zelf ook met Scheidegger te maken heb gehad wat een criminelen bij Scheidegger en de banken die zich op deze manier late gelden.

Hier konden de duizenden gedupeerden tenminste zien hoe ze hun contracten kunnen laten ontbinden en geld terugkrijgen.

Wat me helemaal bevreemdt is dat de redactie van TrosRadar zich inlaat met de partij net nu de waarheid boven water komt.

Zou het niet verstandig zijn om eerst onderzoek te plegen en dan pas te verwijderen, en de reacties terug te plaatsen als het tegenovergestelde de waarheid is. Wijdt er een uitzending aan, kijken hoe er dan gereageerd wordt!

Het is Scheidegger Opleidingen BV en de Financiële Wereld erg gelegen om deze informatie niet bekend te maken, of is het omdat ze nu de gedupeerden die bekend zijn gaan terugbetalen en de zaak in een afrondende fase is beland zodat alles wat met Scheidegger en in samenwerking te maken heeft verwijderd kan worden, dan zijn ze pas echt goed bezig.

We wachten wel af wat de volgende meldingen zullen zijn.

wbe
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2008 19:48

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door wbe »

Jammer dat niemand weet dat hr. van Rijn bij Scheidegger heeft gewerkt en met km vergoeding heeft gerommeld en er gewoon uit is gegooid..tja...

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Beste allemaal,

Het gaat in dit forum niet om dhr. Van Rijn, het gaat in dit forum om de criminele praktijken van Scheidegger. Ik persoonlijk vind het zo jammer dat telkens de aandacht, van waar het nou echt om gaat, wordt afgeleid door over dhr. Van Rijn te beginnen.

En al zou dhr. Van Rijn dit hebben gedaan, nou chapeau dan maar, want dan worden de oplichters zelf opgelicht!!

Laten we het nou eens houden bij het knelpunt en dat is Scheidegger en de kreditverstrekkers en al hun talloze gefingeerde overeenkomsten.

Doré
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2008 11:32

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Doré »

Het duurde niet lang voordat de reacties kwamen.

Zelf maar even contact opgenomen met Tjibbe Douwe (die hier verwijderd is omdat de waarheid te dichtbij kwam) Over een discussie gesproken en het verwijderen van personen en aliassen is er onderscheid tussen personen zoals Tjibbe Douwe, Margje Doorwert, Jan Willem Buitenweg en de heer Loek van Rijn die niet allemaal dezelfde personen zijn. De medewerkers en zgn reacties die geplaatst worden zoals Christ ten Hond en wbe zijn werknemers van bedrijven die samenwerken met Schiedegger Oplichtingen BV met nm. de RBS waar Scheidegger onder regie staat ivm de kredietverstrekkingen.

Na contact via het emailadres van de heer Tjibbe Douwe heb ik ook de beweringen van wbe ook eens nagetrokken en daaruit blijkt dat de heer van Rijn helemaal niet heeft gerommeld met kilometerregistraties maar dat Schiedegger Oplichtingen BV hun antwoord/reactie kaartjes zelf meerdere malen gebruikt en opvoert naar de Belastingdienst (Venlo) de nam van de desbetreffende belastingambtenaar, de heer Stevens aldaar, van de dienst Opsporing en Fraude heeft destijds een andere blik op de zaak gegeven en heeft de heer Van Rijn niet kunnen terugvinden in het verhaal van de opgave en zwart maken van de heer Van Rijn, sterker nog de heer van Rijn heeft de Belastingdienst zelfs geholpen over de werkwijze van Scheidegger en z'n kilometeropgave
en meerdere malen gebruik van deze antwoord/reactiekartjes die ook u allen in de bus krijgt met mooie beloften die ze niet waar kunnen maken zoals baangarantie (zie eerdere reacties).

Wat er ook beweert wordt zoals Esmé74 ook al aangeeft gaat het niet om de heer Van Rijn maar om kredietverstrekkingen die onder regie van de RBS tot stand zijn gekomen en nu naar aanziet ook meerdere bedrijven meetrekken.

Het volgende is het geval, er zijn een aantal adviseurs benaderd en er zijn een aantal bereid om een belastende verklaring af te leggen over de werkwijze en instructies die zijn gegeven door Scheidegger Opleidingen BV en middels Comfort Card en de RBS over het tot standkomen van gefingeerde contracten waarbij vele gedupeerden in zijn geluisd.

Nu worden ze zelf geconfronteerd met hun eigen werkwijze en benieuwd of dit eens in de media terechtkomt.

Toch wel vreemd als de Moderator van Tros Radar dit soort verhalen verwijderd en die van bepaalde reacties en met vermelding van diegen die deze zaken bekend maakt juist laat verdwijnen, zijn jullie soms bang voor de dreigementen en intimidaties van Scheidegger Oplichtingen BV en The Royal Bank of Scotland, zij hebben meer te verbergen en de ruim 300.000 contracten met een gemiddelde van € 2.500,- per contract en omgerekend is dat ruim € 7.5 Miljard en of dat geen fraude is ipv kilomterfraude dan weet ik het niet meer.

Wat de heer Van Rijn allemaal heeft mee moeten maken is zelfs te triest voor woorden en zelfs lovenswaardig voor waar hij mee door blijft gaan, gelukkig heeft hij anderen bereid gevonden om hem te steunen.

Trouwens als dit niet waar is en de heer Van Rijn in beweringen van Chris ten Hond (christenhond - leuke woordspeling) en wbe ? (geeft vraagtekens bij de heer Van Rijn bij navraag) diegene is die zelf debet is aan zijn hele situatie, waarom worden er dan contracten ontbonden als deze via hem met aanwijzingen aan het adres van Scheidegger Oplichtingen BV en Comfort Card/RBS, The Royal Bank of Scotland en de andere kredietverleners worden bekend gemaakt.

Ik heb hier een kopie van een schrijven van een Hoofd Commerciële Planning de heer A.L. van SO die aangeeft om geen negatieve uitlatingen meer kenbaar te maken via de site van Tros Radar, zijn ze nu echt zo stom om te geloven dat dit niet naar buiten komt met en grote bos bloemen als dooddoener. De heer A.L. van SO geeft dit als zgn. Aanbevelingen aan in de brief echter dit zijn verkapte bedreigingen in de trant van als je dit niet doet dan als......... wat? dan net als bij de heer Van Rijn komen ze even een bezoekje brengen en je met de dood bedreigen of zo, stelletje criminelen zijn het, zo daar heb je een discussie. laten gijzelen zijn ze ook goed in om je monddood te maken en leugens verspreiden zoals smaad en laster terwijl ze zelf niet anders doen!!!!!!!!!!!

Het zou Tros Radar zeer aangelegen zijn om dit eens van een andere kant te bekijken want voorlopig heeft de heer van Rijn en met behulp van de eerder genoemde personen het wel voor heel wat anderen voor elkaar gekregen om contracten te laten ontbinden en het geld terug te krijgen. Naar ik begrepen heb heeft de heer Tjibbe Douwe die verwijderd is omdat hij te veel informatie vrijgaf hoe contact en de gefingeerde contracten kan laten ontbinden een nieuwe ingang gekregen met de verklaringen van de adviseurs van Scheidegger die een duidelijk beeld geven, 1 is er zelf ontslagen nadat bekend werd dat de werkwijze Scheidegger Opleidingen BV en RBS te heet werd en dus als het ware is geslachtofferd, terwijl hij volgens hem de werkwijze heeft gewerkt zoals Scheidegger en RBS heeft voorgeschreven, ook de zgn nieuwe directie en reorganisatie met nieuwe aandeelhouders veranderd niets aan deze situatie en gaan op dezelfde voet verder alléén om de oude bewindvoerders uit het zicht te houden (helpt niet hoor).

Van de deurwaarders zoals GGN Brabant en Hoist via Comfort Card heb ik zelf ook kopieën van de correspondentie als bewijs in handen wilde ook alles weten voordat ik hier de waarheid neerzet en niet in de manipulaties van Scheidegger en RBS trappen, die zijn niet waar en enkel en alleen om de heer Van Rijn in een kwaad daglicht te zetten terwijl hij wel degene is die het voor de gedupeerden opneemt ondanks de situatie waarin hij zit, komt er dan geen enkele politici of verslaggever voor hem op om dit aan de buitenwereld op Radio of TV bekend te maken over dit soort praktijken of worden deze ook al bang gemaakt.

Wie maakt ook melding van dit soort praktijken?

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Hallo allemaal,

Na een rustige periode, kreeg ik vandaag weer post van de rechtsbijstand. Ze kunnen niets doen. Het enige wat ze kunnen proberen is een schikking treffen...

Volgens de rechtsbijstand heeft ßcheidegger een sterke zaak. Ik zal morgen nog het e.e.a. bespreken. Maar kans van slagen is er dus niet (zoals al verwacht).

Zien mensen nou echt niet waar ze daar in Venlo mee bezig zijn!!??

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hoi xessiex,

Wat raar dat de Rechtsbijstand hier niets mee kan, al is het alleen maar op de manier waarop Scheidegger incasseert.

Onderstaand heb ik van hun website gekopieerd:

********************************************************
Scheidegger helpt je! Duidelijk, open en eerlijk. Jouw belang staat voorop.
Met ruim 200 medewerkers en 600 docenten staan we voor je klaar.

Naast de hoofdvestiging in Venlo is Scheidegger gevestigd in Vianen en Zwolle.
*********************************************************

Is dit niet misleidend? maar dit bewijst maar weer eens dat Scheidegger werkt op veel woorden maar weinig daden!!!

Succes, hou je ons op de hoogte?

Groet,

Esmé

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Hi,

Word vandaag of morgen teruggebeld doorde rechtsbijstand.

Mijn ouders zeggen nu 'betaal dat bedrag, dan ben je eraf'. Zit wel wat in natuurlijk. Zeker omdat ik nog steeds met mijn gezondheid zit en er veel dingen gaande zijn. Maar moeten ze dan maar weer gelijk krijgen?

Hoe gaat het nu bij jou?

Groetjes

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hoi xessiex,

Ik snap je ouders wel, omdat je natuurlijk nu met je gezondheid zit, maar ik snap jou ook heel erg goed. Er wordt je onrecht aangedaan en dat accepteer je niet, begrijpelijk.

Dit bewijst maar eens ter meer hoe Scheidegger te werk gaat. Wij hebben destijds een dagvaarding ontvangen en moesten 7 mei jl. naar de rechtbank. Wij hebben daar ons "zegje" gedaan en toen kreeg Scheidegger nog 4 weken de tijd om te reageren. Zij hebben uiteindelijk om royement gevraagd en zien verders overal vanaf. Nou mijn inziens is dat wel degelijk een bekentenis dat ze fout zitten.

Als ze maar enigzins het idee hadden dat ze een sterke zaak hadden, hadden ze wel doorgegaan. Nogmaals mij zegt dit meer dan genoeg.

Nu hebben we de strafzaak nog lopen. Onze aangifte werd destijds geseponeerd, maar wij zijn in beroep gegaan tegen de seponatie. Rechtbank heeft de "zaak" weer heropend en ik ben gehoord als getuigen en die "studieadviseuse" van Scheidegger zou de week na mij verhoord worden.

We zijn nog in afwachting op een reactie van de rechtbank.

Waarschijnlijk (dat vermoeden heb ik) heeft Scheidegger zich vastgeklampt aan de seponatie van onze aangifte. Wij kregen hun dagvaarding (zij wisten niet dat wij in beroep zijn gegaan tegen de seponatie) en de dag erna kregen wij schrijven van de rechtbank dat ze alsnog een onderzoek gingen instellen.

Ik denk maar zo.... wie het laatst lacht...... en ik ben er van overtuigd (met alles wat ik nu weet en wat er nog staat te gebeuren voor Scheidegger) dat ik diegene zal zijn die het laatste lacht!!

Gesloten