Ik
kalk nergens. Sedert enkele jaren worden schulden verlegd naar de erfgenamen en daaraan ontkomt niemand behoudens onvermogen. Dat deel wat de persoon wegens onvermogen niet kan betalen wordt omgeslagen naar de vermogende erfgenamen.
Het niet eens zijn met mijn inbreng hier is iets anders dan mij afvallen want dat laat ik niet ongemerkt aan mij voorbij gaan. Wanneer je uitspraken doet, uitstekend maar haal niet meteen mensen onderuit want als je dat doet ben je zelf geen knip voor de neus waard en kan je voor de medemens weinig of niet betekenen. Steek dan eerst jouw handen in eigen boezem en hang hier niet de alwetende uit want zoals je ziet struikel je daarover vroeg of laat. Jammer, jammer. Erfrecht kom ik maar al te vaak tegen en zelfs mensen die vanwege de schulden van overleden familieleden, dus georven schulden, in de WSNP zijn beland.
Een meningsverschil is iets anders dan iemand onderuit halen en wie kaatst kan de bal terug verwachten.
verwerpen
Een erfgenaam kan ook een erfenis verwerpen, zodat hij niets met de nalatenschap te maken heeft.
Om de schuldeisers zoveel recht te doen, zijn de nodige formaliteiten voorgeschreven voor beneficiaire aanvaardingen en verwerping.
Indien de erfgenamen besluiten de nalatenschap te verwerpen of beneficiair te aanvaarden, moet een beschikking door de arrondissements-rechtbank worden afgegeven. Bij de griffie van de rechtbank moet dan een verklaring worden overlegd.
www.erfrecht.nl
http://home.hccnet.nl/m.breemans/erfrecht.html
Lees en wordt wijzer en de hoop dat u er iets van opsteekt.