LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabo opmaat hypotheek spaardeel probleem

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Goodfella
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2010 16:29

Re: Rabo opmaat hypotheek spaardeel probleem

Ongelezen bericht door Goodfella »

Ook ik ga "nee"zeggen tegen het aanbod van de rabobank.
Ik heb in 2008 een opmaathypotheek afgesloten op basis van 100% beleggen.
In 2005 heb ik deze laten omzetten naar 100% sparen. De rentevergoeding die men mij heeft aangeboden is 3 euro. Ik heb hen ook de vraag gesteld of ik mijn aandelen niet kan omzetten. Ik heb nu aandelen in Robeco RG Hollands bezit. Ik zou graag willen switchen naar een mixfonds wereldwijd of obligaties.
Het antwoord was dat mijn aandelen pakket afwijkt van de standaard mix en mijn rabobank krijgt daarin geen ondersteuning meer van Rabobank nederland.
Hier snap ik dus werkelijk niets van. Mij is des tijds verteld dat ik altijd kon switchen.
Wat een ellende. Ik ga nee zeggen tegen hun aanbod, maar hoe het nu verder moet weet ik ook niet......

jonis
Berichten: 2833
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Rabo opmaat hypotheek spaardeel probleem

Ongelezen bericht door jonis »

Ik heb in 2008 een opmaathypotheek afgesloten op basis van 100% beleggen.
In 2005 heb ik deze laten omzetten naar 100% sparen.
???



Ik heb hen ook de vraag gesteld of ik mijn aandelen niet kan omzetten. Ik heb nu aandelen in Robeco RG Hollands bezit. Ik zou graag willen switchen naar een mixfonds wereldwijd of obligaties.
Het antwoord was dat mijn aandelen pakket afwijkt van de standaard mix en mijn rabobank krijgt daarin geen ondersteuning meer van Rabobank nederland.

Maar dat wil niet zeggen dat er niet geswitched kan worden, daar heb je alleen het mutatieformulier opmaat voor nodig. Het is wel zo dat zij alleen nog maar uitgaan/adviseren op basis van risicoprofiel en dat daarbij een bepaalde beleggingsmix hoort. Waarbij het ook nog zo is dat bepaalde fondsen niet meer gekozen kunnen worden, maar daar behoren "aandelen wereldwijd" niet toe.
Je zult je ook goed moeten realiseren dat zonder hun zegen het geheel je eigen pakkie an is en je hun geen "verwijten" kunt maken en dat je goed moet weten waar je mee bezig bent.
Want je keuzes: aandelen wereldwijd òf obligaties begrijp ik niet, dit zijn totaal verschillende keuzes; obligaties zou ik alleen kiezen i.p.v. spaarrente maar niet i.p.v. hypotheekrente (lange termijn misschien een %tje minder maar wel zekerheid, zeker op dit moment waarbij "iedereen" waarschuwt ; "kijk uit voor obligaties")
Bij aandelen wereldwijd t.o.v. "Hollands bezit" heb je wel een valutarisico; ook al is op dit moment de euro wat zwakte aan het vertonen, lange termijn ligt het risico van zwakte meer bij de $ (mijn visie) dan heb je met VS aandelen altijd een negatieve faktor in je resultaat door de $, wat dus remmend werkt op het resultaat van het fonds "aandelen wereldwijd"., maar ik kan natuurlijk ook wel een aantal redenen aangeven waarom je uiteindelijk toch "wereldwijd" boven "hollands bezit" zou kunnen kiezen, blijft nl toch wereldwijd maar een fragiel landje; de prestatie AEX 2000-2010 zegt genoeg (AMX is wel beter), maar dan ziet Wall Street in dezelfde periode met een negatieve $ anders uit, maar goed....dat zijn prestaties uit het verleden.

Gesloten