LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
seconds-out

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

Chocomelk schreef:
Zeer goed plan !
Als jij alleen je eigen mening accepteert en niet de mening van
een ander dan moet je alle leden van hier maar op negeer zetten.
Ja potverdrie, je draait de boel om! :twisted:
IK geef mijn mening! Jij bekritseert alleen maar!

Dat mag ook wel, maar dan moet je wel met steekhoudende argumenten komen!
Dat doe je NIET!
Jij hebt een mening die blijkbaar anders is en puur persoonlijk.
Ik probeer mijn mening te onderbouwen met voorbeelden waardoor het duidelijker wordt.
Jij NIET!

Wat wou je nou ontkennen dan?
Dat automobilisten geen les zouden kunnen geven want..?
Dat is gewoon niet waar.

oom Wout

Ongelezen bericht door oom Wout »

Er is absoluut geen sprake van dat wordt overwogen dit systeem in Nederland in te voeren. In België heeft men jaarlijks verhoudingsgewijs ongeveer 2 x zoveel verkeersdoden als in Nederland. Hoe zou dat nou komen....
In België is men aan het nadenken hoe ze van dat onzalige systeem af kunnen komen. Er zijn recentelijk veel zware ongevallen geweest tijdens "rijlessen" door ouders.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Instructeur 69 schreef:
Iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Maar geen onzin uitkramen a.u.b. In België mag een ouder lesgeven als een leerling eerst een cursus heeft gevolgd bij een erkende rijschool. De lessen zijn daar ongeveer 2 x zo duur als in Nederland. MAAR, dat in Nederland plannen zijn om in de toekomst zijn om elke automobilst les te laten geven zoals jij zegt is ONZIN! Gewoon een fabeltje waarbij de wens de vader van de gedachte is. Er gaan in België en in Engeland, waar "ouderlessen" ook zijn toegestaan, steeds meer stemmen op om dit af te schaffen en de "Nederlandse" methode aan te nemen. Niet in de laatste plaats omdat er regelmatig dodelijke ongelukken gebeuren bij het geven van die rijlessen.
Dat van eerst een cursus volgen was Seconds-out denk ik vergeten erbij te melden, ik was er wel van op de hoogte, ook was ik op de hoogte dat er steeds meer stemmen zijn om het af te schaffen.

Ik ben van mening dat een normale automobilist niet geschikt is om rijlessen te geven.
Een rij instructeur moet niet voor niets eerst een pittige opleiding doen.

Chocomelk

seconds-out schreef:
Wat wou je nou ontkennen dan?
Dat automobilisten geen les zouden kunnen geven want..? Omdat ze er niet geschikt voor zijn !
Dat is gewoon niet waar.
Vette letters is mijn tekst.

Chocomelk

oom Wout schreef:Er is absoluut geen sprake van dat wordt overwogen dit systeem in Nederland in te voeren. In België heeft men jaarlijks verhoudingsgewijs ongeveer 2 x zoveel verkeersdoden als in Nederland. Hoe zou dat nou komen....
In België is men aan het nadenken hoe ze van dat onzalige systeem af kunnen komen. Er zijn recentelijk veel zware ongevallen geweest tijdens "rijlessen" door ouders.
Klopt.

Chocomelk

seconds-out schreef:
Dat mag ook wel, maar dan moet je wel met steekhoudende argumenten komen!
Dat doe je NIET!
Jij hebt een mening die blijkbaar anders is en puur persoonlijk.
Ik probeer mijn mening te onderbouwen met voorbeelden waardoor het duidelijker wordt.
Jij NIET!
Lezen aub.
chocomelk schreef:Totaal niet mee eens dat elke automobilist dat zomaar kan andere autorijles geven.
Je krijgt toch je eigen rij-methode, ik kijk echt niet meer overdreven elke paar seconden in de spiegels zoals mij is aangeleerd en nog wel meer dingen niet wat me is aangeleerd.
Ik kijk alleen met mijn ogen in de spiegel, verdraai mijn hoofd niet en en en.

seconds-out

oom Wout schreef:Er is absoluut geen sprake van dat wordt overwogen dit systeem in Nederland in te voeren. In België heeft men jaarlijks verhoudingsgewijs ongeveer 2 x zoveel verkeersdoden als in Nederland. Hoe zou dat nou komen....
Er zijn WEL plannen in Nederland om jongeren een tijdje onder begeleiding van een oudere automobilist te rijden!
Dat er in Belgie meer verkeersdoden vallen is ook al lang bekend, jouw bewering dat dat komt door gebrekkige rijlessen geloof ik geen barst van. Want dan zouden de rijexamens simpelweg niet deugen. :shock:
Als jij trouwens zo goed op de hoogte bent van Belgie had je ook kunnen weten dat de meest zware ongelukken ontstaan zijn door overmatig drankgebruik!
Ook geloof ik niet dat er veel zware ongevallen zijn geweest tijdens de rijlessen.
En ja er zullen wel ongelukken gebeuren, dat zal ik ook niet ontkennen.

Eigenlijk geloof ik van je hele verhaaltje dus geen sikkepit. :D
Laatst gewijzigd door seconds-out op 19 jan 2012 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

seconds-out schreef:
Er zijn WEL plannen in Nederland om jongeren een tijdje onder begeleiding van een oudere automobilist te rijden!
Dat er in Belgie meer verkeersdoden vallen is ook al lang bekend, jouw bewering dat dat komt door gebrekkige rijlessen geloof ik geen barst van. Want dan zouden de rijexamens simpelweg niet deugen. :shock:
Ook geloof ik niet dat er veel zware ongevallen zijn geweest tijdens de rijlessen.

Als ze hun rijbewijs hebben ja, ze mogen nu met 17 jaar gaan autorijlessen en halen ze hun theorie en praktijkexamen mogen ze tot hun 18de jaar onder begeleiding rijden, maar ook niet zomaar elke begeleiding !.
Rijles vanaf 17 jaar

Met ingang van november 2011 is het eindelijk zover. Dan gaat de proef begeleid rijden van start. De reden hiervoor ligt in het feit dat in een land als Duitsland ongeveer 28,5% minder ongevallen plaatsvinden onder de jonge bestuurders tussen 18-24 jaar.

Wat houdt de proef begeleid rijden in:

Vanaf 16,5 jaar mag iemand al het theorie-examen afleggen en vanaf het moment dat je 17 jaar bent, mag je het praktijkexamen afleggen.
Na het behalen van het rijbewijs mag je tot je 18e verjaardag uitsluitend rijden onder begeleiding.

Aan welke eisen moet een begeleider voldoen?

•minimaal 10 jaar in het bezit van een geldig rijbewijs
•geen strafblad hebben in het verkeer
•zijn tijdens het begeleiden niet onder invloed

Instructeur 69

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

seconds-out schreef:Dat automobilisten geen les zouden kunnen geven want..?

Ik zou zeggen: Kijk om je heen. Ik kan geen 5 minuten op de weg zitten of ik zie, fouten, overtredingen, hufterig verkeersgedrag enz. Foutief of geen richting aangeven ( b.v. bij het verlaten van een rotonde), mensen die me geen voorrang verlenen als ik uit een erf (zonder uitritconstructie) kom, het massaal negeren van het vop, het in 95% van de gevallen onterecht voeren van het mistachterlicht (zicht van minder dan 50 meter door mist of hevige sneeuval komt 1 keer in de 5 jaar voor) enz. Daarnaast komt bij lesgeven natuurlijk meer kijken dan de stof zelf. Ook dien je over didactische vaardigheden te beschikken. Het is natuurlijk een ongeloofelijke contradictio in terminis dat jij vindt dat aan de ene kant er rijinstructeurs zijn die geen les kunnen geven en je aan de andere kant vindt dat elke automobilist dat kan.
Laatst gewijzigd door Instructeur 69 op 19 jan 2012 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Instructeur 69 schreef: Het is natuurlijk een ongeloofelijke contradictio in terminis dat jij vindt dat aan de ene kant er rijinstructeurs zijn die geen les kunnen genev en je aan de andere kant vindt dat elke automobilist dat kan.
Índerdaad raar maar waar. :shock:

seconds-out

Chocomelk schreef:
seconds-out schreef:

Als ze hun rijbewijs hebben ja, ze mogen nu met 17 jaar gaan autorijlessen en halen ze hun theorie en praktijkexamen mogen ze tot hun 18de jaar onder begeleiding rijden, maar ook niet zomaar elke begeleiding !.
Rijles vanaf 17 jaar

Met ingang van november 2011 is het eindelijk zover. Dan gaat de proef begeleid rijden van start. De reden hiervoor ligt in het feit dat in een land als Duitsland ongeveer 28,5% minder ongevallen plaatsvinden onder de jonge bestuurders tussen 18-24 jaar.

Wat houdt de proef begeleid rijden in:

Vanaf 16,5 jaar mag iemand al het theorie-examen afleggen en vanaf het moment dat je 17 jaar bent, mag je het praktijkexamen afleggen.
Na het behalen van het rijbewijs mag je tot je 18e verjaardag uitsluitend rijden onder begeleiding.

Aan welke eisen moet een begeleider voldoen?

•minimaal 10 jaar in het bezit van een geldig rijbewijs
•geen strafblad hebben in het verkeer
•zijn tijdens het begeleiden niet onder invloed
Dat bedoelde ik dus, :D
Had al eerder zoiets gelezen, maar het fijne wist ik er niet meer van.
Kijk..nu ben je WEL nuttig.
Dank

Chocomelk

seconds-out schreef:
Dank
Van dat alles was ik op de hoogte maar jij schijnbaar niet, ze kunnen niet gaan autorijlessen met een ouder, neeeee, ze moeten eerst hun theorie en praktijkexamen behaalt hebben !
Pure onzin wat je dus schreef :
seconds-out schreef:In Belgie en andere landen denken ze daar toch anders over>>> daar is het zelfs toegestaan dat een automobilist les geeft.
In Nederland zelf zijn er ook plannen om zoiets in de toekomst toe te staan.

seconds-out

Chocomelk schreef:
Instructeur 69 schreef: Het is natuurlijk een ongeloofelijke contradictio in terminis dat jij vindt dat aan de ene kant er rijinstructeurs zijn die geen les kunnen genev en je aan de andere kant vindt dat elke automobilist dat kan.
Índerdaad raar maar waar. :shock:
Ho ho ho!!!
Ik heb NIET beweerd dat instructeurs geen goed les kunnen geven, alleen dat sommigen dat NIET doen!! (om wat voor reden dan ook)
Ik zal ook niet beweren dat ELKE automobilist goed les zal geven, maar wel dat hij het in principe zou kunnen>> als ervaren chauffeur weet hij alle regels. kent hij de techniek en weet hij waar hij op moet letten.

BTW je latijns kan weer de kast in, je bent behoorlijk voorbarig met je conclusies.

Instructeur 69

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

seconds-out schreef:Ik zal ook niet beweren dat ELKE automobilist goed les zal geven, maar wel dat hij het in principe zou kunnen>> als ervaren chauffeur weet hij alle regels. kent hij de techniek en weet hij waar hij op moet letten.

BTW je latijns kan weer de kast in, je bent behoorlijk voorbarig met je conclusies.
Ja sorry hoor. Ik las toch echt dit citaat van je:
seconds-out schreef: Hoe moeilijk kan het nou zijn om gewoon goed les te geven?
Elke automobilist kan dat ook!
Dus voorbarig??
Laatst gewijzigd door Instructeur 69 op 19 jan 2012 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out

Chocomelk schreef:
seconds-out schreef:
Dank
Van dat alles was ik op de hoogte maar jij schijnbaar niet, ze kunnen niet gaan autorijlessen met een ouder, neeeee, ze moeten eerst hun theorie en praktijkexamen behaalt hebben !
Pure onzin wat je dus schreef :
seconds-out schreef:In Belgie en andere landen denken ze daar toch anders over>>> daar is het zelfs toegestaan dat een automobilist les geeft.
In Nederland zelf zijn er ook plannen om zoiets in de toekomst toe te staan.

Is dat onzin?
Ik zei toch zoiets!!
Omdat ik het fijne er niet vanaf wist !(jij blijkbaar wel, fijn voor je)

Wat is nou je punt??
Ik zei alleen dat ze in Nederland ook zoiets zouden willen toestaan. Verder reikte mijn kennis op dat moment niet.
Dat klopt toch??? de details erover heb je net zelf haarfijn uit de doeken gedaan!

Chocomelk

seconds-out schreef:

Is dat onzin?
Ik zei toch zoiets!!
Omdat ik het fijne er niet vanaf wist !(jij blijkbaar wel, fijn voor je)

Wat is nou je punt??
Ik zei alleen dat ze in Nederland ook zoiets zouden willen toestaan. Verder reikte mijn kennis op dat moment niet.
Dat klopt toch??? de details erover heb je net zelf haarfijn uit de doeken gedaan!
Ja dat is onzin want er mag in Nederland geen les gegeven worden door een normale automobilist alleen mag er les gegeven worden door een rijschool/bevoegd instructeur.
Als je kennis daarover niet reikt, wat kan, dan moet je niet iets gaan roepen wat
totaal niet waar is.

seconds-out

Instructeur 69 schreef:
seconds-out schreef:Ik zal ook niet beweren dat ELKE automobilist goed les zal geven, maar wel dat hij het in principe zou kunnen>> als ervaren chauffeur weet hij alle regels. kent hij de techniek en weet hij waar hij op moet letten.

Ja sorry hoor. Ik las toch echt dit citaat van je:
Dus voorbarig??
Ja, kan dat ook!!
Of die dat ook doet is een tweede. niet iedereen heeft zin / tijd / gelegenheid om les te geven.
Maar hij kan het wel! Hij heeft alle kennis om een ander wat te leren! (Als hij zou willen....)
Geloof dat je de boodschap ook niet goed begrijpt en die zin ook uit zijn context rukt>>> het was een reactie omdat men zich afvroeg waarom er zoveel slechte instructeurs zijn.
Daarom dus die opmerking>>> hoe moeilijk kan het nu zijn om gewoon goed les te geven...het antwoord daarop was>>> elke automobilist kan dat. Het is dus ook bedoeld om aan te geven dat goed les geven helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn, we praten hier tenslotte niet over hogere school wiskunde.
Ook propageer ik niet, dat iedereen zo maar les zou kunnen krijgen van een automobilist, dat lijkt me niet zo handig, als je zelf niet kunt ingrijpen bij een noodsituatie, wat bij een instructeur wel mogelijk is.
Voor jou blijkbaar iets zeer tegenstrijdig, het zij zo... :lol:

Daarom voor jou alleen de note>>>
ALS DE AUTOMOBILIST HET OOK ZOU WILLEN.
Dat komt dus na" elke automobilist kan dat". maar dat snap je zelf wel denk ik.
Ik zelf denk dat het met dat met deze note nu wel begrijpelijk voor je zal worden

seconds-out

seconds-out schreef:
Dus voorbarig??
Ja, kan dat ook!!
Of die dat ook doet is een tweede. niet iedereen heeft zin / tijd / gelegenheid om les te geven.
Maar hij kan het wel! Hij heeft alle kennis om een ander wat te leren! Als hij zou willen.... Maar dan heb je misschien ook gelijk het antwoord over de oorzaak van slecht functionerende instructeurs. :idea:
Geloof dat je de boodschap ook niet goed begrijpt en die zin ook uit zijn context rukt>>> het was een reactie omdat men zich afvroeg waarom er zoveel slechte instructeurs zijn.
Daarom dus die opmerking>>> hoe moeilijk kan het nu zijn om gewoon goed les te geven...het antwoord daarop was>>> elke (goeie) automobilist kan dat ook. Het is dus ook bedoeld om aan te geven dat goed les geven helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn, we praten hier tenslotte niet over hogere school wiskunde.
Ook propageer ik niet, dat iedereen zo maar les zou kunnen krijgen van een automobilist, dat lijkt me niet zo handig, als je zelf niet kunt ingrijpen bij een noodsituatie, wat bij een instructeur wel mogelijk is.
Voor jou blijkbaar iets zeer tegenstrijdig, het zij zo... :lol:

Daarom voor jou alleen de note>>>
ALS DE AUTOMOBILIST HET OOK ZOU WILLEN.
Dat komt dus na" elke automobilist kan dat". maar dat snap je zelf wel denk ik.
Ik zelf denk dat het met dat met deze note nu wel begrijpelijk voor je zal worden[/quote]

Chocomelk

En toch ben ik van mening dat een automobilist niet de geschikte persoon is om iemand auto-rijles te geven.

Gesloten