LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over T N T Post pakket servise

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
nvvvd
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2012 10:31

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door nvvvd »

PostNL probeert klanten af te poeieren!

PostNL jaagt klanten de kosten in!

Lees mijn verhaal en de reactie van PostNL

Goedemorgen, Op 24 oktober jl. heb ik u de volgende brief gezonden waarop ik helaas nog geen reactie op heb ontvangen.

>>Wateringen, 24 oktober 2011 Geachte heer/mevrouw, Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende. Dagelijks verzend ik pakketten via Post.nl. Jullie levering ben ik over het algemeen zeer tevreden over, echter heb ik in het afgelopen jaar meerdere malen meegemaakt dat pakketten zoek zijn geraakt of beschadigd zijn aangekomen bij mijn klanten. Uiteraard begrijp ik dat dit soort situaties kunnen ontstaan maar.., wanneer het pakket niet geleverd wordt door het zoekraken begint het probleem. Uw helpdesk is slecht te bereiken waardoor mijn klant de kosten in wordt gejaagd. Voorbeeld van zoekgeraakte pakketten. Het laatste pakket met barcode 3SSAGE0018117 is wederom zoekgeraakt. Mijn klant heeft zolang aan de telefoon gezeten dat zij het maximale bedrag van € 22,50 plus mobiele kosten voor het telefoontje kwijt is. Na een half uur aan de telefoon te hebben gezeten, heeft mijn klant opgegeven en u een e-mail gestuurd. U heeft mijn klant bericht contact op te nemen met de afzender om het uit te laten zoeken. Dat hebben wij gedaan en kregen wederom na een 15 minuten in de wacht te hebben gestaan, antwoord van u. De formulieren zijn netjes naar mij toegezonden en heb deze ingevuld. Waar heb ik nou problemen mee? Klant besteld goedkope producten bij mij via mijn webwinkel. Vervolgens komt het product niet aan. Klant wordt kosten ingejaagd met hoge telefoonkosten naar u. Ik wordt de kosten ingejaagd door hoge telefoonkosten en dan heb ik het nog niet over de bijbehorende administratie. Wanneer er pakketten zoekraken, dus niet geleverd worden, moet ik alsnog de verzendkosten betalen. Nadelen voor mijn klant Klant denkt goedkoop product aan te schaffen via een webwinkel en maar wordt echter door derden de kosten ingejaagd. Klant raakt het vertrouwen kwijt om via een webwinkel te bestellen. Nadelen voor ons bedrijf Wij raken onze klanten kwijt door fouten of problemen van derden. En het levert negatieve reclame op. Hoe vind ik dat u mij en de klant tegemoet kunt komen? Geen levering betekent geen dienst van uw kant, verzendkosten retour. Indien klant kan aantonen middels telefoonfactuur welke kosten er zijn gemaakt om u te bereiken ontvangt mijn klant deze kosten retour. Graag verneem ik uw reactie per brief of e-mail. In de tussentijd is het pakket terecht echter met veel schade. Hoe gaat u dit oplossen? Het pakket was aangetekend verzonden! Graag verneem ik uw reactie. <<

Reactie PostNL op 19-12-2011
Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u ontevreden bent over de service van PostNL Pakketten. Mijn excuses hiervoor.

Helaas kan ik uw telefoonkosten niet vergoeden. Aansprakelijkheid voor gevolgschade is namelijk uitgesloten in de Algemene Voorwaarden van PostNL.

In de toekomst kunt u overwegen om onze klantenservice kosteloos te benaderen via één van onze andere kanalen. Zo kunt u gebruik maken van onze Track & Trace functie of u kunt uw vragen stellen via het formulier op onze website.

Ik raad u aan zendingen voor 1,30 euro meer aangetekend te versturen. Uw zendingen zijn dan verzekerd tegen schade of vermissing tot maximaal 500 euro. Mocht uw zending dan kwijt of beschadigd raken krijgt u hier een vergoeding voor.

Ik vind het vervelend dat uw zending uiteindelijk beschadigd is aangekomen bij de ontvanger. Mijn excuses hiervoor. Een collega die verantwoordelijk is voor schadebehandeling belt u binnen 2 werkdagen om de schade aan uw pakket te inventariseren.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,

PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten


Lees vooral het dikgedrukte
Aangetekend versturen? Heb ik gedaan!
Binnen 2 dagen terug bellen? Doen ze niet!

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Lees ook mijn volgende verhaal

nvvvd
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2012 10:31

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door nvvvd »

PostNL probeert klanten af te poeieren!

PostNL jaagt klanten de kosten in!

Lees mijn verhaal en de reactie van PostNL


Wat is de reden van uw klacht : Gedrag chauffeur
Wat is uw klacht : Geachte mevrouw/heer, Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende. Woensdag 22 februari jl. kwam ik om 17.15 uur bij het postkantoor om mijn pakketten te brengen. Omdat de dames van het postkantoor problemen hadden met de printer, heb ik een half uur moeten wachten. De eerste pakket met barcode 3SANGT245172310 was wel gelukt om via de computer te verwerken. Dit pakket bevatte 2 emmers verf met een gewicht van ca. 14 kg per stuk. Omdat ik al regelmatig heb meegemaakt dat pakketten beschadigd retour komen, heb ik op alle kanten van het pakket vermeld dat het gaat om VERFWAREN en dat het pakket rechtop vervoerd moet worden. Plus er zit een grote sticker op met ZWAAR en BREEKBAAR. Toen kwam de vriendelijke chauffeur van TNT om de karren met pakketten op te halen. Hij zag dat wij nog volop bezig waren om handmatig de rest van de pakketten te voorzien van een verzendsticker. De dames van het postkantoor verzochten hem vriendelijk te wachten. Deze vriendelijke chauffeur had daar geen problemen mee tot dat...... De chauffeur zei dat wanneer de stickers erop zaten hij de pakketten wel op de kar zou zetten, top dacht ik. Nou zo top was dat niet want alle pakketten werden niet opgezet maar opgesmeten. Hierop vroeg ik hem vriendelijk wat voorzichtiger met mijn pakketten om te gaan omdat ik al regelmatig schadepakketten retour heb gekregen. Tevens gaf ik aan dat het verstandig was mijn pakket van 28800g die hij bovenop de kar gooide beter rechtop kon zetten anders zou de kans bestaan dat de verfemmer open kon klappen, ondanks dat wij de emmers extra hebben dichtgeplakt voor eventuele stoten tijdens transport. Hij zei dat het wel zo moest want hij had geen kar meer en wees mij erop dat hij niet van plan was alle pakketten na te kijken wat erop stond. Ondanks dat ik het meerdere malen aan hem vroeg, vertikte hij het om normaal met andermans spullen om te gaan. U begrijpt dat mijn bloed ongeveer stond te koken. Ik ben een kleine zelstandige en probeer mijn brood te verdienen met mijn webwinkel. Service staat bij mij voorop en mijn klanten verwachten niet dat ze beschadigde producten ontvangen. Na het over en weer woord met de chauffeur vroeg ik zijn naam. Dat ging hij niet geven. Hij zei dat ik maar contact op moest nemen met zijn manager. Maar zijn naam kreeg ik ook niet. Ik heb vernomen van de dames van het postkantoor dat hij ... heet en hij rijdt in het busje van TNT met het kenteken 5-VRB-91. Ik verwacht van u dat u mijn klacht serieus neemt en dit op een juiste wijze oppakt.

Reactie PostNL 23-2-2012
Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat een chauffeur van PostNL Pakketten zich niet naar behoren heeft gedragen. Mijn excuses hiervoor.

Uw klacht wordt besproken met de betreffende chauffeur om herhaling in de toekomst te voorkomen. U ontvangt hier geen verdere reactie op.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,

PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten


Let vooral op het dikgedrukte
Verder geen reactie van PostNL? Ik heb vorig jaar voor € 5000,00 verzendingen gedaan via PostNL en dit duidelijk gemaakt in een e-mail naar PostNL. Zij durven echter niet de moete te nemen een klacht serieus op te nemen.

Resultaat: mijn klant heeft heeft het pakket niet ontvangen en PostNL houdt mij wederom aan het lijntje.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door electomonteur »

die uitspraak van u ontvangt hier geen reactie op klinkt mij als bedankt voor de meldinmg maar als u ophangt gaat de klacht zo via control a del weer weg en heeft nooit bestaan of word nooit behandeld

ik heb al div klachten bij post nl gedaan en eis elke keer dat ik op de hoogte word gehouden van de procedure aan gezien ik er anders geen vertrouwen meer in heb
en tot nu toe word ik voor elke klacht binnen 1 week terug gebeld hoe en wat er is gedaan en wat er nog gaat gebeuren

dus als de klachten service aan de telefoon meld u hoort hier niet meer over gewoon zeggen ik eis het proces van de klacht te volgen
an gezien er anders mogelijk helemaal niet mee word gedaan
dus eis ik op de hoogte te blijven van de procedure

zullen ze eerst moeilijk gaan doen en dan gewoon melden dat als je er niet van hoort je zelf een ex-term bureau inschakelt en als post nl fout is alle kosten volledig op hun worden verhaald
dan kan het namelijk wel en word je netjes op de hoogte gehouden

maar eerlijk gezegd klopt er wel meer niet aan de voorwaarden van post nl
mogelijk moet eer eens een onderzoek naar worden ingesteld

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door bosse bol »

electomonteur Als ik U berichten zo her en der lees zou ik niet willen
dat U bij mij ook maar een draadje veranderd. :wink:

Heb een gesprek gehad met een oudere postbeambte die nog voor zijn werk staat maar het helemaal naar de knoppen ziet gaan.We hadden een borreltje op. :D :D
Paketjes die er duur uitzien worden achterover gedrukt.Enveloppe waarvan
blijkt dat er wat in zit worden geopend en de inhoud verdwijnt.Helemaal
erg met die bubbeltjes enveloppen.Hoop bubbeltjes enveloppe moeten wegens
omvang als paket verstuurd worden maar worden bij het sorteren zo
behandeld dat ze door de brievenbus passen.Gevolg een hoop schade en
je betaald voor paket en het wordt als brief bezorgd.Verder lopen er op het
sorteercentrum een hoop buitenlanders rond die geen Nederlands kunnen
waardoor de paketten overal terecht komen behalve daar waar ze horen.
Dit zijn dus enkele oorzaken waardoor het zo slecht gesteld is met PostNL alleen mag daar niks over gezegd worden helemaal niet over die buitenlanders
want anders zal je wel achter een bepaald iemand aanlopen :shock:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Jolijn »

bosse bol schreef:electomonteur Als ik U berichten zo her en der lees zou ik niet willen
dat U bij mij ook maar een draadje veranderd. :wink:
Lekker laten zitten....dat losse draadje. 8)

Gesloten