Re: Klacht over T N T Post pakket servise
Geplaatst: 28 feb 2012 10:53
PostNL probeert klanten af te poeieren!
PostNL jaagt klanten de kosten in!
Lees mijn verhaal en de reactie van PostNL
Goedemorgen, Op 24 oktober jl. heb ik u de volgende brief gezonden waarop ik helaas nog geen reactie op heb ontvangen.
>>Wateringen, 24 oktober 2011 Geachte heer/mevrouw, Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende. Dagelijks verzend ik pakketten via Post.nl. Jullie levering ben ik over het algemeen zeer tevreden over, echter heb ik in het afgelopen jaar meerdere malen meegemaakt dat pakketten zoek zijn geraakt of beschadigd zijn aangekomen bij mijn klanten. Uiteraard begrijp ik dat dit soort situaties kunnen ontstaan maar.., wanneer het pakket niet geleverd wordt door het zoekraken begint het probleem. Uw helpdesk is slecht te bereiken waardoor mijn klant de kosten in wordt gejaagd. Voorbeeld van zoekgeraakte pakketten. Het laatste pakket met barcode 3SSAGE0018117 is wederom zoekgeraakt. Mijn klant heeft zolang aan de telefoon gezeten dat zij het maximale bedrag van € 22,50 plus mobiele kosten voor het telefoontje kwijt is. Na een half uur aan de telefoon te hebben gezeten, heeft mijn klant opgegeven en u een e-mail gestuurd. U heeft mijn klant bericht contact op te nemen met de afzender om het uit te laten zoeken. Dat hebben wij gedaan en kregen wederom na een 15 minuten in de wacht te hebben gestaan, antwoord van u. De formulieren zijn netjes naar mij toegezonden en heb deze ingevuld. Waar heb ik nou problemen mee? Klant besteld goedkope producten bij mij via mijn webwinkel. Vervolgens komt het product niet aan. Klant wordt kosten ingejaagd met hoge telefoonkosten naar u. Ik wordt de kosten ingejaagd door hoge telefoonkosten en dan heb ik het nog niet over de bijbehorende administratie. Wanneer er pakketten zoekraken, dus niet geleverd worden, moet ik alsnog de verzendkosten betalen. Nadelen voor mijn klant Klant denkt goedkoop product aan te schaffen via een webwinkel en maar wordt echter door derden de kosten ingejaagd. Klant raakt het vertrouwen kwijt om via een webwinkel te bestellen. Nadelen voor ons bedrijf Wij raken onze klanten kwijt door fouten of problemen van derden. En het levert negatieve reclame op. Hoe vind ik dat u mij en de klant tegemoet kunt komen? Geen levering betekent geen dienst van uw kant, verzendkosten retour. Indien klant kan aantonen middels telefoonfactuur welke kosten er zijn gemaakt om u te bereiken ontvangt mijn klant deze kosten retour. Graag verneem ik uw reactie per brief of e-mail. In de tussentijd is het pakket terecht echter met veel schade. Hoe gaat u dit oplossen? Het pakket was aangetekend verzonden! Graag verneem ik uw reactie. <<
Reactie PostNL op 19-12-2011
Geachte mevrouw,
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u ontevreden bent over de service van PostNL Pakketten. Mijn excuses hiervoor.
Helaas kan ik uw telefoonkosten niet vergoeden. Aansprakelijkheid voor gevolgschade is namelijk uitgesloten in de Algemene Voorwaarden van PostNL.
In de toekomst kunt u overwegen om onze klantenservice kosteloos te benaderen via één van onze andere kanalen. Zo kunt u gebruik maken van onze Track & Trace functie of u kunt uw vragen stellen via het formulier op onze website.
Ik raad u aan zendingen voor 1,30 euro meer aangetekend te versturen. Uw zendingen zijn dan verzekerd tegen schade of vermissing tot maximaal 500 euro. Mocht uw zending dan kwijt of beschadigd raken krijgt u hier een vergoeding voor.
Ik vind het vervelend dat uw zending uiteindelijk beschadigd is aangekomen bij de ontvanger. Mijn excuses hiervoor. Een collega die verantwoordelijk is voor schadebehandeling belt u binnen 2 werkdagen om de schade aan uw pakket te inventariseren.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
Met vriendelijke groet,
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten
Lees vooral het dikgedrukte
Aangetekend versturen? Heb ik gedaan!
Binnen 2 dagen terug bellen? Doen ze niet!
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Lees ook mijn volgende verhaal
PostNL jaagt klanten de kosten in!
Lees mijn verhaal en de reactie van PostNL
Goedemorgen, Op 24 oktober jl. heb ik u de volgende brief gezonden waarop ik helaas nog geen reactie op heb ontvangen.
>>Wateringen, 24 oktober 2011 Geachte heer/mevrouw, Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende. Dagelijks verzend ik pakketten via Post.nl. Jullie levering ben ik over het algemeen zeer tevreden over, echter heb ik in het afgelopen jaar meerdere malen meegemaakt dat pakketten zoek zijn geraakt of beschadigd zijn aangekomen bij mijn klanten. Uiteraard begrijp ik dat dit soort situaties kunnen ontstaan maar.., wanneer het pakket niet geleverd wordt door het zoekraken begint het probleem. Uw helpdesk is slecht te bereiken waardoor mijn klant de kosten in wordt gejaagd. Voorbeeld van zoekgeraakte pakketten. Het laatste pakket met barcode 3SSAGE0018117 is wederom zoekgeraakt. Mijn klant heeft zolang aan de telefoon gezeten dat zij het maximale bedrag van € 22,50 plus mobiele kosten voor het telefoontje kwijt is. Na een half uur aan de telefoon te hebben gezeten, heeft mijn klant opgegeven en u een e-mail gestuurd. U heeft mijn klant bericht contact op te nemen met de afzender om het uit te laten zoeken. Dat hebben wij gedaan en kregen wederom na een 15 minuten in de wacht te hebben gestaan, antwoord van u. De formulieren zijn netjes naar mij toegezonden en heb deze ingevuld. Waar heb ik nou problemen mee? Klant besteld goedkope producten bij mij via mijn webwinkel. Vervolgens komt het product niet aan. Klant wordt kosten ingejaagd met hoge telefoonkosten naar u. Ik wordt de kosten ingejaagd door hoge telefoonkosten en dan heb ik het nog niet over de bijbehorende administratie. Wanneer er pakketten zoekraken, dus niet geleverd worden, moet ik alsnog de verzendkosten betalen. Nadelen voor mijn klant Klant denkt goedkoop product aan te schaffen via een webwinkel en maar wordt echter door derden de kosten ingejaagd. Klant raakt het vertrouwen kwijt om via een webwinkel te bestellen. Nadelen voor ons bedrijf Wij raken onze klanten kwijt door fouten of problemen van derden. En het levert negatieve reclame op. Hoe vind ik dat u mij en de klant tegemoet kunt komen? Geen levering betekent geen dienst van uw kant, verzendkosten retour. Indien klant kan aantonen middels telefoonfactuur welke kosten er zijn gemaakt om u te bereiken ontvangt mijn klant deze kosten retour. Graag verneem ik uw reactie per brief of e-mail. In de tussentijd is het pakket terecht echter met veel schade. Hoe gaat u dit oplossen? Het pakket was aangetekend verzonden! Graag verneem ik uw reactie. <<
Reactie PostNL op 19-12-2011
Geachte mevrouw,
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u ontevreden bent over de service van PostNL Pakketten. Mijn excuses hiervoor.
Helaas kan ik uw telefoonkosten niet vergoeden. Aansprakelijkheid voor gevolgschade is namelijk uitgesloten in de Algemene Voorwaarden van PostNL.
In de toekomst kunt u overwegen om onze klantenservice kosteloos te benaderen via één van onze andere kanalen. Zo kunt u gebruik maken van onze Track & Trace functie of u kunt uw vragen stellen via het formulier op onze website.
Ik raad u aan zendingen voor 1,30 euro meer aangetekend te versturen. Uw zendingen zijn dan verzekerd tegen schade of vermissing tot maximaal 500 euro. Mocht uw zending dan kwijt of beschadigd raken krijgt u hier een vergoeding voor.
Ik vind het vervelend dat uw zending uiteindelijk beschadigd is aangekomen bij de ontvanger. Mijn excuses hiervoor. Een collega die verantwoordelijk is voor schadebehandeling belt u binnen 2 werkdagen om de schade aan uw pakket te inventariseren.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
Met vriendelijke groet,
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten
Lees vooral het dikgedrukte
Aangetekend versturen? Heb ik gedaan!
Binnen 2 dagen terug bellen? Doen ze niet!
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Lees ook mijn volgende verhaal