LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleiding door dating site www.be2.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Guardian72
Contacteer:

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

coolcatje schreef:Ik kan het bedrag ook niet laten storneren bij de bank want ik heb een machtiging gegeven.
Ik zou nog eens bij je bank langs gaan.
Je hebt voor zover je weet machtiging gegeven voor 19,95 euro - toch?
Dus niet voor 238.

Daarnaast heb je binnen X dagen gereageerd - waarbij je dus de machtiging hebt ingetrokken.

Print deze verzonden berichten uit - en ook de aanmeldpagina waar het bedrag van 19,95 staat - en ga persoonlijk naar de bank.
Leg het uit, en zeg dat men gebruik heeft gemaakt van een ingetrokken machtiging - en overhandig je afmelding.

elly1

Ongelezen bericht door elly1 »

Als je met IDEAL hebt betaald is de bank niet bereid je geld te stoneren. Heb ik ook meegemaakt, zaak ook uitgelegd bij de bank, maar mijn ervaring bij de ABN/AMRO was dat ze het niet doen! Heel vervelend en niet echt klantvriendelijk in dit soort situaties! Je moet echt met spoed je brief maken. Op de Radarsite zelf staan ook voorbeeldbrieven.
elly1

Stuiterball

Ongelezen bericht door Stuiterball »

Kunnen we geen aangifte doen bij de politie??
hoe meer klachten hoe meer kansen??

ToBeLuved

Ongelezen bericht door ToBeLuved »

Mensen die bij be2 staan ingeschreven. Verwijder meteen je profiel! Blokkeer je banrekening tegen Global Collect en betaal niet!
Het zijn oplichters!!!!!! :evil:

elly1

Ongelezen bericht door elly1 »

En tip sites zodra ze reklame maken voor BE2. Ik heb ze volgens mij met succes van Hyves afgekregen!
Het zou me niets verbazen als ze ook al een site op Facebook hebben, ik zal eens checken en melden at een "boeven" het zijn. Daar moet je geen reklame voor vvillen maken!

Mees42

Ongelezen bericht door Mees42 »

Hallo iedereen.

Ik zie dat het al een tijdje geleden is dat er een reactie op geplaatst is.

Maar ik wil iedereen er op wijzen dat ze weer actief zijn zo is er bij mij door ADYEN bv een bedrag van 149,40 afgeschreven tewel ik geen machteging of akkoord heb gegeven. Ik ben naar de ABN AMRO bank gegaan en heb het rekening nummer laten blokeren en die hebben een onderzoek in gesteld. Ook wil ik jullie een tip geven omdat het bedrag niet terug geboekt kan worden. Ik heb aangifte gedaan omdat dit namelijk pure diefstal is ook gaat de bank aangifte hier van doen.

Mensen Let dus goed op en mocht het gebeuren doe aangifte wand samen staan we sterk

Gr jeffrey

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Mees42 schreef:Hallo iedereen.

Maar ik wil iedereen er op wijzen dat ze weer actief zijn zo is er bij mij door ADYEN bv een bedrag van 149,40 afgeschreven tewel ik geen machteging of akkoord heb gegeven. Ik ben naar de ABN AMRO bank gegaan en heb het rekening nummer laten blokeren en die hebben een onderzoek in gesteld. Ook wil ik jullie een tip geven omdat het bedrag niet terug geboekt kan worden. Ik heb aangifte gedaan omdat dit namelijk pure diefstal is ook gaat de bank aangifte hier van doen.

Gr jeffrey
Dat kan wel.
desteef schreef:
Je bank is verplicht mee te werken aan de procedure "melding onterechte incasso".
Dit kan tot 13 maanden nadat het bedrag is afgeschreven. Het is geen kwestie van willen of niet, je bank MOET hier aan meewerken. Helaas is 9 van de 10 bankmedewerkers niet op de hoogte van een dergelijke procedure, dus het zal je nogal wat moeite kosten om de boel in beweging te krijgen. Als een bank blijft weigeren, dien een klacht in bij de geschillencommissie en bewaar alle brieven, en belgegevens van gesprekken (wie gesproken, wanneer en hoe laat).
Je bank is verplicht om het op te lossen!

Mees42

Jolijn schreef:
Mees42 schreef:Hallo iedereen.

Gr jeffrey
Dat kan wel.
desteef schreef:
Je bank is verplicht mee te werken aan de procedure "melding onterechte incasso".
Dit kan tot 13 maanden nadat het bedrag is afgeschreven. Het is geen kwestie van willen of niet, je bank MOET hier aan meewerken. Helaas is 9 van de 10 bankmedewerkers niet op de hoogte van een dergelijke procedure, dus het zal je nogal wat moeite kosten om de boel in beweging te krijgen. Als een bank blijft weigeren, dien een klacht in bij de geschillencommissie en bewaar alle brieven, en belgegevens van gesprekken (wie gesproken, wanneer en hoe laat).
Je bank is verplicht om het op te lossen!
ik ben persoonlijk langs geweest en meteen zijn er papieren in gevult. Hoop alleen dat ik mijn geld terug krijg wand dat kon hij niet met zekerheid zeggen. maar ik heb ook aangifte gedaan en een advocaat in geschakeld we zijn al in volle gang er mee en hopen dat we het bedrijf voor de rechter kunnen slepen zodat ze deze praktijken niet meer uit kunnen voeren

Guardian72
Contacteer:

seconds-out schreef:Datingsites zijn over het algemeen criminele organsaties.
Denk maar niet dat daten ook maar iets voorstelt>> het is uitsluitend een dekmantel om mensen geld af te troggelen.

Nooit aan beginnen dus, elke datingsite tilt je als ze de kans krijgen.
Beetje kort door de bocht - want ik ken er ook die oprecht zijn, en waar je echte mensen ontmoet.

Mees42

Die zijn er misschien wel maar deze is een pure oplichter

MMaas

Ongelezen bericht door MMaas »

Er was plots 149,40 euro van mijn rekening afgeschreven, na controle bleek het van dit bedrijf te zijn: www.be2.nl.
Bij mijn bank zeiden ze dat ik het niet terug kon halen omdat het een eenmalige machting was die ik afgegeven zou hebben (dit heb ik nooit gedaan).
Hoe ze aan mijn rekening nummer zijn gekomen is mij een raadsel want ben er nooit ingeschreven gestaan.
Heb enkele mailtjes naar hun toegestuurd maar tot op heden nog steeds geen reactie.
Heb aangifte gedaan wegens diefstal en morgen wordt de dagvaardiging afgegeven aan dit bedrijf.
Meeste zouden denken: waarom voor de rechter slepen voor maar 149,40 euro?? Mijn broer is advocaat dus die doet dit allemaal gratis voor me maar ik wil er zeker van zijn dat ze zulke dingen niet meer doen bij andere mensen.
Ben klaar met zulke bedrijven die ongestoord geld van iedereen zijn rekening af kunnen schrijven.
Hoe dan ook ik zal er voor zorgen dat ik het geld terug krijg, heb nu toch vakantie voor 6 weken dus ze gaan elke dag van me horen totdat ik het terug heb.
Wou alleen dus even melden hier dat ik hier serieus mee aan het werk ga en dat ik net als andere hier bestolen ben van de website www.be2.nl

Mees42

MMaas schreef:Er was plots 149,40 euro van mijn rekening afgeschreven, na controle bleek het van dit bedrijf te zijn: http://www.be2.nl.
Bij mijn bank zeiden ze dat ik het niet terug kon halen omdat het een eenmalige machting was die ik afgegeven zou hebben (dit heb ik nooit gedaan).
Hoe ze aan mijn rekening nummer zijn gekomen is mij een raadsel want ben er nooit ingeschreven gestaan.
Heb enkele mailtjes naar hun toegestuurd maar tot op heden nog steeds geen reactie.
Heb aangifte gedaan wegens diefstal en morgen wordt de dagvaardiging afgegeven aan dit bedrijf.
Meeste zouden denken: waarom voor de rechter slepen voor maar 149,40 euro?? Mijn broer is advocaat dus die doet dit allemaal gratis voor me maar ik wil er zeker van zijn dat ze zulke dingen niet meer doen bij andere mensen.
Ben klaar met zulke bedrijven die ongestoord geld van iedereen zijn rekening af kunnen schrijven.
Hoe dan ook ik zal er voor zorgen dat ik het geld terug krijg, heb nu toch vakantie voor 6 weken dus ze gaan elke dag van me horen totdat ik het terug heb.
Wou alleen dus even melden hier dat ik hier serieus mee aan het werk ga en dat ik net als andere hier bestolen ben van de website http://www.be2.nl
is ook bij mij gebeurd onder de naam ayden . mijn bank is er nog mee bezig. ik heb ook aangifte gedaan van diefstal het rekeningnummer is bekent bij de politie...

Guardian72
Contacteer:

MMaas schreef:Er was plots 149,40 euro van mijn rekening afgeschreven, na controle bleek het van dit bedrijf te zijn: http://www.be2.nl.
@ MMaas,
Ga terug naar je bank - persoonlijk - en eis dat zij dit alsnog terugboeken.
Je geeft aan geen machtiging - dan is het aan de bank dit te controleren, en indien ze niets vinden (tja, wat er niet is) zijn ze verplicht terug te boeken.
Weigeren ze medewerking - dan je aangifte uitbreiden en de bank als medeplichtige opvoeren (welke bank is het?)

Leuk systeem - omdat iemand jat en het een 'eenmalige machtiging' noemt - heb je het volgens je bank maar te slikken? Dacht het niet!
De regels zijn duidelijk - als de klant (of slachtoffer) aangeeft "ik heb geen machtiging afgegeven - er is sprake van fraude - MOET de bank actie ondernemen, onderzoek doen, en bij gelijk van de klant geld terugstorten.

Mees42

Guardian72 schreef:
@ MMaas,
Ga terug naar je bank - persoonlijk - en eis dat zij dit alsnog terugboeken.
Je geeft aan geen machtiging - dan is het aan de bank dit te controleren, en indien ze niets vinden (tja, wat er niet is) zijn ze verplicht terug te boeken.
Weigeren ze medewerking - dan je aangifte uitbreiden en de bank als medeplichtige opvoeren (welke bank is het?)

Mijn bank heeft inmiddels het geld terug geboekt gekregen met het onderzoek. Ik heb dus het bedrag van 149,40 weer terug ( gelukkig)

Gr jeffrey

Leuk systeem - omdat iemand jat en het een 'eenmalige machtiging' noemt - heb je het volgens je bank maar te slikken? Dacht het niet!
De regels zijn duidelijk - als de klant (of slachtoffer) aangeeft "ik heb geen machtiging afgegeven - er is sprake van fraude - MOET de bank actie ondernemen, onderzoek doen, en bij gelijk van de klant geld terugstorten.

lammi

Ongelezen bericht door lammi »

Wou alleen dus even melden hier dat ik hier serieus mee aan het werk ga en dat ik net als andere hier bestolen ben van de website http://www.be2.nl
Heb je op andere datingsides gestaan waar je wel een rekeningnummer hebt doorgegeven?

iltjuh

Ongelezen bericht door iltjuh »

Helaas ben ik nu ook een gedupeerde, echter heb ik nog nooit op deze site gezeten!
Ga niet zo maar mijn rekeningnummer aan een site geven, daar let ik heel erg goed op.
Inmiddels de bank gebeld en binnen 10 werkdagen hoor ik meer.
Ze gaan nu een onderzoekje starten of ik niet ooit ergens een incasso opdracht heb goedgekeurd van hun...

Succes iedereen en ik hoop dat iedereen alles terug gaat krijgen!!

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

iltjuh

@Seconds-out

Zodra ik meer weet volgt dat nog ;) Hoop toch dat dit snel voorbij is.
Bij mij gaat het MAAR om 9,99 euro maar toch, blijkbaar kunnen ze overal achterkomen je zo geld los peuteren zonder dat je het zelf in de gaten heb

iltjuh

Ik heb afgelopen vrijdag een mail gestuurd naar be2.
Echter, ik krijg vandaag reactie.
Willen ze mijn rekening afschrift als kopie en ik hoor dan pas of ik van hun mijn geld terug krijgt.

Heb alle overige bedragen in paint bewerkt want zij hebben helemaal niets te maken met je bankzaken!

Wordt vervolg dus

Gesloten