Op 11 december 2009 schreef ik in dit forum al:
In plaats daarvan moet de tip luiden:
1) stel de Bank aansprakelijk (en stuur stuitingsbrief)
2) stop ORV en zoek desgewenst op Independer.nl de goedkoopste "kale" ORV
3) schat situatie in en switch van beleggen naar spaar-deel binnen MGV (tenzij je nog een tijdje in de rollercoaster van de beurs wil vertoeven)
4) laat de Bank weten dat dit 'damage control' maatregelen zijn, die een verdere schadeclaim onverlet laten
Zoals diverse meelezers wel zullen weten (zie mijn andere berichten op de vele subfora) heb ik mijn geschil aanhangig gemaakt bij KiFiD. De ombudsman heeft zich in mijn geval, net als bij de zaak 'Crommentuyn versus Reaal' als een 'harlekijn' van de verzekeraars gedragen. Nadat ik mij al - vanwege ontbreken tijdige reactie Ombudsman - had gemeld bij Geschillencommissie, kwam deze begin dit jaar alsnog af met zijn 'oordeel' (zonder de hoor en wederhoor procedure te hebben afgemaakt!), waarin hij de opstelling van de Bank geheel 'redelijk' en 'marktconform' vond. Enfin, inmiddels in de wachtkamer bij de Geschillencommissie.
Maar ondertussen natuurlijk hardnekkig ook aan 'verdere schadebeperking' ('damage control') gedaan, zeker ook weer na de desbetreffende Radar uitzendingen over het kunnen verlagen van de ORV-dekking. Zoals bekend het 'verdienmodel' van ABN AMRO (de Bank rekent lage kosten, maar woekert met ORV-dekking).
Maar de Bank weigert doodleuk aan deze polisverbetering mee te werken, onder het mom dat de consument dan eerst
schriftelijk dient af te zien van alle aan de polis verbonden fiscale voordelen (sic!). Absurd, omdat niet de Bank maar de Belastingdienst daar over gaat, bovendien inhoudelijk onjuist (de fiscale vrijstelling oud regime box 3 blijft gewoon in stand), maar bovenal ongehoord, gezien de uitdrukkelijke polisvoorwaarde dat deze damage control binnen MGV nu juist tot de positieve producteigenschappen behoort. Ook een sommering met ultimatum leidde niet tot resultaat. Uiteraard zal dit gedrag van de Bank ingebracht worden tijdens de geschilprocedure.
Maar zo lang kan ik niet wachten, mijn geloof in de rechtstaat begint te wankelen, bij het ongelimiteerd voortduren van deze bankroof.
Daarom heden de volgende klacht gemeld bij AFM:
Rotterdam 4 maart 2011
Betreft: Weigering ABN AMRO mee te werken aan schadebeperkende maatregelen Meegroeiverzekering onder polisnummer x.xxx.xxx.x
Zoals uit de hiernavolgende correspondentie blijkt, weigert de ABN AMRO gehoor te geven aan mijn sommatie de polis te verbeteren conform de daartoe in de polisvoorwaarden aangegeven condities.
De Bank beroept zich daarbij op onrechtmatige argumenten. Door de weigering van de Bank gaat de maandelijkse diefstal van mijn poliswaarde van ca. € 200 ongebreideld door. Deze vorm van ‘witteboordencriminaliteit’ dient per onmiddellijk te stoppen.
De Bank verschuilt zich achter de Ombudsman KiFiD, die de opstelling van de Bank ‘redelijk’ zou achten. Nu weten we inmiddels dat de Ombudsman zich gedraagt als de ‘harlekijn’ van de verzekeraars, maar dat kan voor de Bank geen excuus vormen zich onrechtmatig te gedragen. Mijn geschil is voorgelegd aan de Geschillencommissie KiFiD en ik sta daarbij sterker dan al in de recente uitspraak in hoger beroep ‘Crommentuyn versus Reaal’ naar voren is gekomen en ben er derhalve van overtuigd dat de volledige schade (die op kan lopen tot € 50.000) uiteindelijk aan mij vergoed zal worden. Maar dat kan nog 3,5 jaar duren en zo lang wil ik niet wachten met het een halt toeroepen aan de vorm van diefstal die de Bank momenteel ongehinderd pleegt. Het afwachten van de definitieve uitspraak tast mijn geloof in de rechtstaat te zeer aan.
Ik verzoek de AFM om de Bank per onmiddellijk te gelasten haar obstructie van de polisverbetering te staken en een boete van € 50.000 op te leggen, om herhaling, ook bij andere gedupeerden, te voorkomen.
Op dit moment ben ik een van de actiefste ‘publicisten’ op het TrosRadar Forum over ‘woekerpolissen’. Ik zal dan ook melding maken van de voortvarendheid waarmee AFM deze zaak weet aan te pakken.
Hoogachtend,
M. van Rossum