LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop nooit een ACER laptop of computer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Cesar »

koppijn :( :( :(

Waar en klein zakenman groot in kan zijn. :roll: :roll: :roll:

In ouwehoeren..... :twisted:

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door gravedigger »

Je kunt je ook afvragen OF het wel een kleine zakenman is. Een zakenman heeft geen tijd om 24/7 op een forum door te brengen. Dat zou betekenen dat hij nooit iets te doen heeft. Tip: Neem het BW eens goed door als je je toch verveelt !!!

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Henk25 »

Thisbe heeft het na 2 berichtjes opgegeven. Het zou toch leuk zijn als iemand hem een tip had kunnen geven ipv steeds te zeggen: "jammer maar helaas".

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door gravedigger »

Gebeurt in elk topic waarin BBCS verschijnt.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door jor »

Klopt, en dat gebeurt keer op keer met bezoekers met een garantievraag!.Met name BBCS sneeuwt dit topic met zijn zinloze en oeverloze bijdrage zo onder dat de vraagsteller snel afhaakt. Een forumverzieker van de bovenste plank.Al kom je met 20 wetten die zijn ongelijk aantonen, hij zal toch blijven zeuren en klieren tot iedereen het zat is en verdwijnt.Ook ik vraag me nog steeds af hoe iemand die zegt een bedrijf te leiden hier 24/7 aanwezig is. Zijn eigen algemene voorwaarden goed aanpassen doet hij ook niet, geen tijd voor zeker.

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Geplaatst op 02 Nov 2008 10:23 door MichielFRL

Er wordt maar gezeurd over garantie zus en garantie zo, maar wat vaak vergeten wordt is dat de consument voor een zo laag mogelijke prijs gaat en niet voor een duurder notebook met betere garantie voorwaarden. Garantie moet ook betaald worden, is het niet bij aankoop dat achteraf!
De winkelier heeft uit eigen vrije wil een overeenkomst gesloten met een koper. Beide partijen beloven (impliciet) een bepaalde prestatie te leveren. Als de winkelier deze prestatie niet of gebrekkig heeft levert dan heeft hij wat goed te maken. Je plaatst de winkelier in een slachtofferrol op het moment dat je dan klaagt dat de aankoopprijs eigenlijk te laag was en daar de consument de schuld van geeft.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door BBCS »

Je plaatst de winkelier in een slachtofferrol op het moment dat je dan klaagt dat de aankoopprijs eigenlijk te laag was en daar de consument de schuld van geeft.
De consument vraagt toch ook steeds om lagere prijzen?

En ga nu niet lopen zeggen dat dat niet zo is, want dat is dus wel zo.

De consument krijgt waar hij om vraagt, dat noemt men de marktwerking en vraag en aanbod.

De meeste consumenten kopen laptops uit de lage prijsklasse, en daar hoort dan ook een dito kwaliteit en verwachting aan.

Als je als consument zijnde een goede laptop wilt hebben en waarbij de fabrikant 3 jaar garantie geeft, kies dan ook die laptop waarop 3 jaar garantie zit.

Ga dan ook niet lopen te zeuren over de prijs, want die is inderdaad hoger dan de laptops waar maar 1 jaar garantie op zit.

En wil je kwaliteit:

Koop dan een goed merk, bijvoorbeeld HP, Compaq, Toshiba en laat dan wel die Medion en Packard Bells liggen. Want dat is troep.

En nee, je kunt en mag van een 17 inch laptop van Packard-Bell niet hetzelfde verwachten als van een 17 inch Toshiba of een 17 inch Compaq.

Maarja, er zullen wel weer mensen zijn die roepen dat dit onzin is en ook zeggen dat je van een goedkope Packard-Bell hetzelfde mag verwachten als van een dure Compaq.
Wordt weer onder de noemer consumentenrecht geschoven.

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je bent weer bezig met een monoloog. Dat de consument een product zo goedkoop mogelijk wil of dat er maar 1 jaar fabrieksgarantie op een product zit is nog geen legitieme reden voor de winkelier om een gebrekkige prestatie te leveren.

De winkelier heeft uit eigen vrije wil een overeenkomst gesloten met een koper. Beide partijen beloven (impliciet) een bepaalde prestatie te leveren. Als de winkelier deze prestatie niet of gebrekkig heeft levert dan heeft hij wat goed te maken. Je plaatst de winkelier in een slachtofferrol op het moment dat je dan klaagt dat de aankoopprijs eigenlijk te laag was en daar de consument de schuld van geeft.

jpderuijter
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 okt 2007 09:35

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door jpderuijter »

Weet je wat: we leggen het radar voor :P
Kan ik gelijk de koude douche uitdelen voor ACER!

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het is in ieder geval wel duidelijk dat je je spullen niet bij BBCS moet kopen.. Je wordt belazerd waar je bij staat

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door BBCS »

Het is in ieder geval wel duidelijk dat je je spullen niet bij BBCS moet kopen.. Je wordt belazerd waar je bij staat
En waarom dan wel?

Dat ik dus aangeef dat je van de goedkoopste laptop niet hetzelfde mag verwachten als van de duurste?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door gravedigger »

Nee, omdat je alle wetten aan je laars lapt (behalve je eigen dan) !!

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nee, omdat je alle wetten aan je laars lapt (behalve je eigen dan) !!
Precies !

@MichielFRl,

Het is helemaal niet interessant voor een consument met welk doel een fabrikant een produkt maakt. De consument heeft NIETS met de fabrikant te maken, maar alleen met de winkelier.

Dat verhaal over garantie is prachtig voor de zakelijke markt, maar ook weer niet interessant voor de consument. Die heeft met de consumentenwetgeving te maken en die is daar duidelijk in.

Dat winkeliers niet happy zijn met de wetgeving is ook wel duidelijk, maar dat is het probleem van de winkelier en die moet maar zorgen dat daar dan verandering in komt.

En anders maar lekker op de zakelijke markt gaan werken ( waar wel met dit soort termijnen wordt gewerkt ) of de goedkopere produkten de deur uit doen en enkel de duurdere segmenten aanbieden.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door BBCS »

Het is helemaal niet interessant voor een consument met welk doel een fabrikant een produkt maakt. De consument heeft NIETS met de fabrikant te maken, maar alleen met de winkelier.

Nu ga jij gigantisch onderuit!

Want volgens jou:

Als je de goedkoopste accuboormachine van de Gamma neemt en de duurste accuboormachine van Makita of DeWalt, dan mag je van die machines volgens het consumentenrecht hetzelfde verwachten, dus de dezelfde kwaliteit en betrouwbaarheid.

En dat is de grootste onzin die er is.

De kwaliteit en betrouwbaarheid verschilt per merk en per type.

Neem nu laptops:

Van een Packard-Bell kun je niet de dezelfde kwaliteit en betrouwbaarheid verwachten als van een Compaq.

Dat is echt geen onzin.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Cesar »

Kijk, wanneer ik een boormachine koop, gelijk welk merk, dan wil ik daar mee boren.

Ik gebruik het dus waar het is voor ontworpen.

Als de machine dan stuk gaat dan kan de fabrikant wel stellen dat het niet is gebruikt waar het voor ontworpen is maar zagen doe ik dus niet met een boormachine.

Indien ik dus een laptop koop en ik zit graag te chatten, zoals BBCS, dan kan die laptop ook kapot gaan. Het heeft niets te maken met waar het apparaat is voor ontworpen..

Je kan nu als fabrikant toch niet zeggen dat zijn laptop niet is ontworpen om te chatten doch alleen maar om mailtjes te lezen.

Vervolgens snap ik het verhaal van MichielFRL niet.

Hoezo heeft BBCS gelijk

Op welke punten.

Noem er eens één.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door BBCS »

Kijk, wanneer ik een boormachine koop, gelijk welk merk, dan wil ik daar mee boren.

Ik gebruik het dus waar het is voor ontworpen.

Als de machine dan stuk gaat dan kan de fabrikant wel stellen dat het niet is gebruikt waar het voor ontworpen is maar zagen doe ik dus niet met een boormachine.


Je kunt er mee boren, dat klopt.

Maar de goedkope boormachines zijn ontworpen voor het lichte werk, niet voor het hele zware werk.

Met de goedkope boormachines kun je een paar gaatjes achter elkaar boren, niet de hele dag door.

De fout die toch wat mensen maken is een product kopen en dan achteraf bepalen wat de eigenschappen behoren te zijn.

Als je een product wilt gaan kopen, kijk je eerst waaraan het product moet voldoen en dan ga je kijken welke product het beste bij je wensen passen.

Neem nu even als voorbeeld die accuboormachine:

Doe je alleen wat lichte werkzaamheden en gebruik je die machine niet zo vaak, dan voldoet de goedkope machine van de Gamma.

Ga je ook zware werkzaamheden uitvoeren en gebruik je die machine best vaak, ook vaak achter elkaar, dan is de goedkope machine van de Gamma een slechte keuze, omdat die al snel zal bezwijken.
Je kunt dan beter een Makita of een DeWalt nemen. Die zijn er voor gebouwd om voor het zware werk te gebruiken.

Volgens de wet moet je met een boormachine kunnen boren.
Volgens de wet moet je met een accuboormachine kunnen boren en schroeven.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door BBCS »

Indien ik dus een laptop koop en ik zit graag te chatten, zoals BBCS, dan kan die laptop ook kapot gaan. Het heeft niets te maken met waar het apparaat is voor ontworpen..

Je kan nu als fabrikant toch niet zeggen dat zijn laptop niet is ontworpen om te chatten doch alleen maar om mailtjes te lezen.
Je vergist je.

Met de goedkope laptops kun je bijvoorbeeld geen 3d spellen spelen, maar met die dure laptops bijvoorbeeld wel.

Bij die goedkope laptops zit bijvoorbeeld geen Firewire, geen optical poorten, kleiner scherm, enz, enz.

Daarnaast heb je merken die veel goedkoper zijn en ook minder lang meegaan, en je hebt merken die duurder zijn, betere betrouwbaarheid hebben, enz, enz.

Daar zit gewoon verschil in. Of je het er mee eens bent of niet.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door angel1978 »

en daar gaat het gezwets weer verder !!!
Volgens de wet moet je met een boormachine kunnen boren.
Precies !!

en dus is dit complete onzin !!!
Met de goedkope boormachines kun je een paar gaatjes achter elkaar boren, niet de hele dag door.
Als je de goedkoopste accuboormachine van de Gamma neemt en de duurste accuboormachine van Makita of DeWalt, dan mag je van die machines volgens het consumentenrecht hetzelfde verwachten, dus de dezelfde kwaliteit en betrouwbaarheid.

En dat is de grootste onzin die er is.
en hier liegt BBCS weer gewoon lekker verder..

Precies waarom ik al zei:

Het is in ieder geval wel duidelijk dat je je spullen niet bij BBCS moet kopen.. Je wordt belazerd waar je bij staat

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 03 Nov 2008 10:16 door BBCS

Volgens de wet moet je met een boormachine kunnen boren.
Volgens de wet moet je met een accuboormachine kunnen boren en schroeven.

Naar boven
Wat een ongeloofelijk geouweh*er, wat heeft dit nu met de opmerking/vraag van topicstarter in het ComputerTopic te maken!!
Je sneeuwt weer het hele topic onder met je domme gel*l.
Laatst gewijzigd door jor op 03 nov 2008 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Met de goedkope laptops kun je bijvoorbeeld geen 3d spellen spelen, maar met die dure laptops bijvoorbeeld wel.
Heeft NIETS met garantie te maken en ook niet met de consumentenwetgeving
Bij die goedkope laptops zit bijvoorbeeld geen Firewire, geen optical poorten, kleiner scherm, enz, enz.
Heeft NIETS met garantie te maken en ook niet met de consumentenwetgeving

Het is in ieder geval wel duidelijk dat je je spullen niet bij BBCS moet kopen.. Je wordt belazerd waar je bij staat
http://www.bits-bytes-cs.nl/

Gesloten