Waar en klein zakenman groot in kan zijn.

In ouwehoeren.....

LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
De winkelier heeft uit eigen vrije wil een overeenkomst gesloten met een koper. Beide partijen beloven (impliciet) een bepaalde prestatie te leveren. Als de winkelier deze prestatie niet of gebrekkig heeft levert dan heeft hij wat goed te maken. Je plaatst de winkelier in een slachtofferrol op het moment dat je dan klaagt dat de aankoopprijs eigenlijk te laag was en daar de consument de schuld van geeft.Geplaatst op 02 Nov 2008 10:23 door MichielFRL
Er wordt maar gezeurd over garantie zus en garantie zo, maar wat vaak vergeten wordt is dat de consument voor een zo laag mogelijke prijs gaat en niet voor een duurder notebook met betere garantie voorwaarden. Garantie moet ook betaald worden, is het niet bij aankoop dat achteraf!
De consument vraagt toch ook steeds om lagere prijzen?Je plaatst de winkelier in een slachtofferrol op het moment dat je dan klaagt dat de aankoopprijs eigenlijk te laag was en daar de consument de schuld van geeft.
En waarom dan wel?Het is in ieder geval wel duidelijk dat je je spullen niet bij BBCS moet kopen.. Je wordt belazerd waar je bij staat
Precies !Nee, omdat je alle wetten aan je laars lapt (behalve je eigen dan) !!
Het is helemaal niet interessant voor een consument met welk doel een fabrikant een produkt maakt. De consument heeft NIETS met de fabrikant te maken, maar alleen met de winkelier.
Kijk, wanneer ik een boormachine koop, gelijk welk merk, dan wil ik daar mee boren.
Ik gebruik het dus waar het is voor ontworpen.
Als de machine dan stuk gaat dan kan de fabrikant wel stellen dat het niet is gebruikt waar het voor ontworpen is maar zagen doe ik dus niet met een boormachine.
Je vergist je.Indien ik dus een laptop koop en ik zit graag te chatten, zoals BBCS, dan kan die laptop ook kapot gaan. Het heeft niets te maken met waar het apparaat is voor ontworpen..
Je kan nu als fabrikant toch niet zeggen dat zijn laptop niet is ontworpen om te chatten doch alleen maar om mailtjes te lezen.
Precies !!Volgens de wet moet je met een boormachine kunnen boren.
Met de goedkope boormachines kun je een paar gaatjes achter elkaar boren, niet de hele dag door.
en hier liegt BBCS weer gewoon lekker verder..Als je de goedkoopste accuboormachine van de Gamma neemt en de duurste accuboormachine van Makita of DeWalt, dan mag je van die machines volgens het consumentenrecht hetzelfde verwachten, dus de dezelfde kwaliteit en betrouwbaarheid.
En dat is de grootste onzin die er is.
Wat een ongeloofelijk geouweh*er, wat heeft dit nu met de opmerking/vraag van topicstarter in het ComputerTopic te maken!!Geplaatst op 03 Nov 2008 10:16 door BBCS
Volgens de wet moet je met een boormachine kunnen boren.
Volgens de wet moet je met een accuboormachine kunnen boren en schroeven.
Naar boven
Heeft NIETS met garantie te maken en ook niet met de consumentenwetgevingMet de goedkope laptops kun je bijvoorbeeld geen 3d spellen spelen, maar met die dure laptops bijvoorbeeld wel.
Heeft NIETS met garantie te maken en ook niet met de consumentenwetgevingBij die goedkope laptops zit bijvoorbeeld geen Firewire, geen optical poorten, kleiner scherm, enz, enz.