LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ADSL via EWEKA...een groot probleem??
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
Altijd maar vage beloftes. Ik wacht nu alweer een 3/4 jaar op de bedragen die zijn beloofd vanwege de wanprestaties die ze leverden eerder dit jaar en het jaar daarvoor.
Als er vragen over gesteld worden in het eweka forum (www.ewekagg.nl/forum) dan blijft het muisstil wat de ewekagg betreft.
Ook al herhaal ik de vraag meerdere malen.
Dat zijn ook alleen maar een stelletje meelopers.
Waarschijnlijk krijgen ze korting op hun abonnementsgeld in ruil voor dat ze vooral niks negatiefs zeggen over eweka. Bah! wat een boeven!
Als er vragen over gesteld worden in het eweka forum (www.ewekagg.nl/forum) dan blijft het muisstil wat de ewekagg betreft.
Ook al herhaal ik de vraag meerdere malen.
Dat zijn ook alleen maar een stelletje meelopers.
Waarschijnlijk krijgen ze korting op hun abonnementsgeld in ruil voor dat ze vooral niks negatiefs zeggen over eweka. Bah! wat een boeven!
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
ik wacht ook al zolang maar nog steeds geen geld gezien.
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
ze proberen overal onderuit te komen !! ze beloven veel maar zijn nog geen enkele afspraak nagekomen !!!
Eweka is echt waardeloos !!!!!!!!!!!!!
Eweka is echt waardeloos !!!!!!!!!!!!!
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
waardeloos !!!!!!!!!
EWEKA de geen internet provider !!!!!!!!
Die beloftes doet maar er geen na komt !!!!!!!!!!
gewoon oplichters dus ..........
EWEKA de geen internet provider !!!!!!!!
Die beloftes doet maar er geen na komt !!!!!!!!!!
gewoon oplichters dus ..........
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
Ik snap ook niet waarom Radar niet een klein item aan besteed? Het lijkt mij duidelijk dat Eweka verzaakt in zijn diensten en lulverhalen vertelt.
Net zoals het verhaal van het afsluiten v/d lijn. Eweka beweert als je je lijn opzegt zonder te verhuizen dat je dan niet aangesloten kan worden op je nieuwe provider. Zij willen natuurlijk dat je je lijn verhuist want dat is xtra geld voor die gastuh.
Oplichters zijn het !!
Net zoals het verhaal van het afsluiten v/d lijn. Eweka beweert als je je lijn opzegt zonder te verhuizen dat je dan niet aangesloten kan worden op je nieuwe provider. Zij willen natuurlijk dat je je lijn verhuist want dat is xtra geld voor die gastuh.
Oplichters zijn het !!
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
ja valt tros radar niet op dat eweka al meer dan een half jaar op nr 2 staat bij de koude douche !! als ze nu eens wat verder keken !!!
het word echt tijd voor actie tegen deze praktijken van eweka
het word echt tijd voor actie tegen deze praktijken van eweka
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
het blijkt dus dat eweka zijn algemene voorwaarden niet eens in het register van de kvk staan !!!!
Voor meer info : http://www.adslgebruikers.nl/forum/viewtopic.php?t=676
tros radar ??????????????????????
Voor meer info : http://www.adslgebruikers.nl/forum/viewtopic.php?t=676
tros radar ??????????????????????
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
Dit onderwerp loopt al sinds 24 Apr 2002 in dit forum, en sinds die tijd is het alleen maar erger geworden.
Ze gaan nu alweer zover dat ze de beloofde kortingen voor hun wanprestaties niet meer willen betalen, oftewel: WEER VALSE BELOFTES!!
Ook als je met google een beetje zoekt kom je alleen maar ellende tegen, nooit een goed woord of zo. Het is zelfs zo erg dat medewerkers van die club de radar douche enquete aan het saboteren zijn met valse + temperaturen. Dan ben je als bedrijf echt ver gezonken.
Waarom doet Radar niks met deze bende??
Het is ongelofelijk wat voor een oplichters daar bij die club rondlopen, ook nog met een crimineel verleden!!
En aan de eweka gebruikersgroep heb je ook helemaal niks. Die spelen onder een hoedje met de criminele top van E.I.S. b.v.
Ze gaan nu alweer zover dat ze de beloofde kortingen voor hun wanprestaties niet meer willen betalen, oftewel: WEER VALSE BELOFTES!!
Ook als je met google een beetje zoekt kom je alleen maar ellende tegen, nooit een goed woord of zo. Het is zelfs zo erg dat medewerkers van die club de radar douche enquete aan het saboteren zijn met valse + temperaturen. Dan ben je als bedrijf echt ver gezonken.
Waarom doet Radar niks met deze bende??
Het is ongelofelijk wat voor een oplichters daar bij die club rondlopen, ook nog met een crimineel verleden!!
En aan de eweka gebruikersgroep heb je ook helemaal niks. Die spelen onder een hoedje met de criminele top van E.I.S. b.v.
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
kijk dit staat in de tros radar douche bij eweka :
"Eweka houdt klanten vast op basis van zgn. bij KvK gedeponeerde voorwaarden. Die voorwaarden blijken niet gedeponeerd te zijn aldaar. Tevens geeft de geflipte rechtenstudent werkend bij Eweka gewoon telefonisch aan dat die voorwaarden wel elke 3 maanden gewijzigd worden. W.S. loopt dan wel een beetje blasé te doen over zijn zgn. dichtgespijkerde contracten maar die bestaan uit niet meer dan een "OFFERTE" die getekend opgestuurd moet worden en daarna in een "BESTELLING" omgezet wordt. Van een werkelijk contract is er totaal geen sprake, laat staan dat ze weten hoe je met zoiets administratief moet omgaan. Enne, beste Wijnand, achteraf deponeren van voorwaarden gaat niet op voor de klanten die je al in je bestand hebt zitten."
"Eweka houdt klanten vast op basis van zgn. bij KvK gedeponeerde voorwaarden. Die voorwaarden blijken niet gedeponeerd te zijn aldaar. Tevens geeft de geflipte rechtenstudent werkend bij Eweka gewoon telefonisch aan dat die voorwaarden wel elke 3 maanden gewijzigd worden. W.S. loopt dan wel een beetje blasé te doen over zijn zgn. dichtgespijkerde contracten maar die bestaan uit niet meer dan een "OFFERTE" die getekend opgestuurd moet worden en daarna in een "BESTELLING" omgezet wordt. Van een werkelijk contract is er totaal geen sprake, laat staan dat ze weten hoe je met zoiets administratief moet omgaan. Enne, beste Wijnand, achteraf deponeren van voorwaarden gaat niet op voor de klanten die je al in je bestand hebt zitten."
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
offtopic: Wanneer gaan we naar de hoofdpagina net als UPC?
klachten genoeg hierzo
- contracten blijken allemaal ongeldig !
Wanneer gaat radar wat doen?
klachten genoeg hierzo
- contracten blijken allemaal ongeldig !
Wanneer gaat radar wat doen?
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
DE EWEKA AANBIEDING DIE HET HELE JAAR DOOR GELDT !!!
Gegarandeerd het duurste abbonement
met de hoogste starttarieven.
min. elke week een gratis offline periode.
tijdens deze offline periode kunt u bijv. boodschappen doen.
Het hele jaar door doen wij beloftes.
die wij dan vervolgens niet nakomen.
Daartegenover staat dat wij ten aller tijden,
geld blijven afschrijven van uw rekening.
U hoeft hiervoor niets te doen.
U kunt ook weinig doen want wij reageren
toch niet op uw email.
Wij zullen u zo weinig mogelijk te woord te staan.
Gegarandeerd het duurste abbonement
met de hoogste starttarieven.
min. elke week een gratis offline periode.
tijdens deze offline periode kunt u bijv. boodschappen doen.
Het hele jaar door doen wij beloftes.
die wij dan vervolgens niet nakomen.
Daartegenover staat dat wij ten aller tijden,
geld blijven afschrijven van uw rekening.
U hoeft hiervoor niets te doen.
U kunt ook weinig doen want wij reageren
toch niet op uw email.
Wij zullen u zo weinig mogelijk te woord te staan.
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
Het bewijs dat bij Eweka de zaken NIET op een rijtje staan.
Contracten niet in orde
Voorwaarden ongeldig
http://www.ewekagg.nl/forum/index.php?a ... d3a3006c1e
Contracten niet in orde
Voorwaarden ongeldig
http://www.ewekagg.nl/forum/index.php?a ... d3a3006c1e
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
deze tekst is gekopieerd uit het forum van EwekaGG op www.ewekagg.nl
Wie zijn wij?
Wij zijn een aantal klanten, variërend van dorpsgek, contractbeheerder, juridisch adviseur tot advocaat die vinden dat alle klanten van Eweka recht hebben op duidelijke voorwaarden en een duidelijk contract zonder mistige zaken of onduidelijkheden.
Waarom zo?
Waarom niet? We leven in een vrij land en als het al ergens mogelijk is je mening te spuien over zaken is dat wel in Nederland en waarom zouden niet alle klanten op de hoogte zijn van lopende zaken? Met openheid en eerlijkheid zijn problemen het soepelste op te lossen.
Waarom open en eerlijk en toch een topic lock?
We hebben de G.G. gevraagd om deze topic te locken zodat hier geen meters discussie gaan ontstaan. Vaak missen de discussies op een forum het uiteindelijke doel en na 3 bladzijden wordt het onoverzichtelijk en off-topic.
Met welk doel?
Het doel van het beschikbaar stellen van deze info is een gezond overleg of discussie op gang brengen tussen de G.G. en Eweka over de problemen die er zitten in de voorwaarden, het “contract” en de ontevredenheid van een aantal klanten en -misschien- hieruit voortvloeiend: een nieuw contract en nieuwe duidelijke algemene voorwaarden.
Disclaimertje?
Alle gegevens zijn naar waarheid en eerlijkheid op- en uitgezocht en juridisch laten controleren en we zijn van mening dat er een flink probleem zit in een aantal zaken maar: Ben je van plan naar een advocaat of rechter te stappen of wil je proberen onder je “contract” uit te komen met onderstaande gegevens, prima, doe ermee wat je zelf wilt maar kom niet bij ons of de G.G. of Eweka uithuilen of verhaal halen, alle gevolgen zijn voor jezelf.
Het verhaal ...
Er waren eens een aantal idioten ..... die op een mistige dag wat juridisch aan het kleppen waren over de klagende klanten van Eweka en we vroegen onszelf af wie er nou gelijk had daarin en hoe zitten de zaken nu werkelijk. Er ontstond een compleet forum elders met klachten, het forum op Tros radar werd groter, voller enzovoorts maar er kwam niemand met een oplossing en er was ook niemand die zaken ging controleren. Uiteindelijk besloten we zelf maar eens wat te gaan controleren, waarom niet, als er problemen zitten in voorwaarden en contracten moeten die opgelost worden!
*******************************************************************************************************
Het “contract”:
In het huidige “contract” van Eweka wordt niet gesproken over een contract. Je plaatst een bestelling bij Eweka en het uiteindelijke product (adsl lijn) wordt in gebruik genomen. Op dat moment ben je al akkoord gegaan met de betaling van je inschrijfgeld (voor zover nu nog van toepassing) en vanaf het moment dat de lijn in bedrijf is wordt er geld van je rekening gehaald maandelijks. In principe heb je dan wel een overeenkomst met Eweka want je bent akkoord met de levering van je lijn en betaald hier maandelijks voor (opzegtermijn zou dan wettelijk 1 maand zijn).
De voorwaarden:
Er wordt op de offerte gesproken van voorwaarden die gedeponeerd zijn bij de Kamer van Koophandel te Alkmaar en die te vinden zijn op internet.
Handig, alleen zijn de voorwaarden op internet te pas en te onpas aan te passen en te bewerken dus kun je zo je twijfels hebben over de juridische waarde van deze versie. Aan een document OP internet kan namelijk geen enkele juridische status gegeven worden, wel vanuit een auteurswet/recht maar dat is hier niet van toepassing.
In de wet staat dat een beding (artikel) in algemene voorwaarden vernietigbaar is indien de gebruiker (Eweka) aan de wederpartij (klant) niet een redelijke mogelijkheid heeft geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen.
Verder staat er in de wet dat de voorwaarden ter hand moeten worden gesteld aan de gebruiker (klant) en indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, voor de totstandkoming van de overeenkomst aan de gebruiker (klant) heeft bekend gemaakt dat de voorwaarden bij hem ter inzage liggen of bij een door hem opgegeven Kamer van Koophandel en Fabrieken of een griffie van een gerecht zijn gedeponeerd, alsmede dat zij op verzoek zullen worden toegezonden.
Eweka verwijst naar de Kamer van Koophandel te Alkmaar en naar internet en verder niets. Er wordt niet aangegeven in het ‘contract’ dat de algemene voorwaarden op te vragen zijn of in te zien ter plaatse bij Eweka in Alkmaar.
Uit onderzoek is gebleken dat er de volgende voorwaarden op internet gestaan hebben: 01-01-2002 (gedateerd 01-01-2002) en 23-10-2002 (gedateerd 08-06-2002)
Er is dus pas sinds 23-10-2002 de versie 08-06-2002 op internet te vinden.
Daarop zijn we bij de Kamer van Koophandel in Alkmaar de gegevens op gaan vragen. We dachten daar dan versie 08-06-2002 aan te treffen, helaas, dit was niet het geval. Hieronder staan de gegevens van 2 bedrijven waar de voorwaarden door gedeponeerd zouden kunnen worden maar het meest logische was Eweka Internet Services omdat je daar ook zaken mee doet. (voor de zekerheid hebben we Eweka/Eweka Opleidingen en Automatisering ook meegenomen)
De documenten zijn gewaarmerkt wat simpelweg inhoud dat de inhoud gegarandeerd wordt door de Kamer van Koophandel en de verstrekte documenten juridisch waterdicht zijn. We hebben speciaal verzocht om een gewaarmerkt bedrijven uittreksel voorzien van de algemene voorwaarden zoals gedeponeerd.
Als het goed is komt er dan een document waarin de bedrijfsgegevens staan, de algemene voorwaarden zijn ingevoegd (inclusief datum van deponeren) en gewaarmerkt.
Uit de ontvangen gegevens blijkt dat beide bedrijven: Eweka/Eweka Opleidingen en Automatisering & Eweka Internet Services beide GEEN algemene voorwaarden hebben gedeponeerd tot de datum waarop de uittreksels gemaakt zijn (13-11-2003).
Ter info, het gaat om de volgende KvK registratienummers:
37070195 Eweka/Eweka opleidingen en Automatisering B.V.
37100369 Eweka Internet Services B.V.
Nog een klein, detail:
Eweka Internet Services B.V. is ingeschreven in het handelsregister sinds 14-02-2002 en de akte van oprichting is opgemaakt op 13-02-2002. Hoe kunnen er dan voorwaarden zijn van 01-01-2002? Inmiddels hebben we vernomen dat de activiteiten rondom internet verplaatst zijn van Eweka/Eweka Opleidingen en Automatisering naar Eweka Internet Services.
Wat daarmee is bereikt is dat bij een faillissement de B.V. Eweka Internet Services zonder verdere gevolgen voor Eweka/Eweka opleidingen en automatisering failliet kan gaan (de eindverantwoordelijke is namelijk verandert). Geen reden tot paniek, de klant staat toch achterin de lijst van schuldeisers maar wel een wijziging die bekend had moeten worden gemaakt in de zin van dat alle bedrijfsactiviteiten van Eweka/Eweka Opleidingen en Automatisering met betrekking tot internet zijn overgenomen door Eweka Internet Services. Er is in de voorwaarden niets verandert maar je doet in principe wel zaken met een ander bedrijf. Klanten van voor 14-02-2002 hadden hiervan dus op de hoogte gesteld moeten worden. De details rondom deze nieuwe bedrijfsstructuur laten we verder in het midden.
Een ieder die deze gegevens wil inzien kan ze opvragen bij de Kamer van Koophandel te Alkmaar en op verzoek willen wij ook wel een (volledige) scan (4 pagina's) beschikbaar stellen aan de G.G. als die dat zinvol vinden.
Nu zijn er in een andere topic opmerkingen gemaakt, er zouden wel voorwaarden zijn bij de Kamer van Koophandel.
Hierop hebben we op 18-11-2003 en 20-11-2003 twee personen telefonisch de bovenstaande gegevens laten controleren en beide kregen hetzelfde te horen: er is niets verandert aan de gegevens die we hebben, dus geen voorwaarden gedeponeerd. Als de gewaarmerkte documenten onjuist zouden zijn heeft de afdeling wetsuitvoering van de Kamer van Koophandel in Alkmaar een 'klein' probleempje.
Bij welk bedrijf en onder welke naam zouden ze dan wel gedeponeerd zijn? In ieder geval niet onder het bedrijf waar we de rekeningen aan betalen, Eweka Internet Services.
*******************************************************************************************************
Een aantal puntjes die verandert zouden kunnen worden:
Het huidige “contract” wordt bestelling genoemd en is niet duidelijk herkenbaar als zijnde een contract.
Je zou als je een abonnement bij Eweka Internet Services wilt een compleet contract in 2-voud moeten ontvangen met daarbij de voorwaarden (ook in 2-voud) en 1 exemplaar ondertekent (ook de voorwaarden!) terug moeten sturen. Of nog eenvoudiger, druk ze af op de achterzijde van het briefpapier en maak aan de voorzijde de vermelding dat de voorwaarden op de achterzijde staan!
Als je naar voorwaarden verwijst die bij de Kamer van Koophandel gedeponeerd zouden zijn, deponeer ze daar dan ook. En ter info is het handig als de gedeponeerde voorwaarden op internet geplaatst worden als ‘naslagwerkje’ maar de internet versie heeft geen rechtsgeldigheid.
Wijzigingen in voorwaarden moeten 30 dagen vantevoren schriftelijk worden medegedeeld aan klanten zodat mensen de gelegenheid krijgen ze te weigeren of op te zeggen of anders af te spreken met Eweka.
*******************************************************************************************************
De gevolgen?
Wat de gevolgen kunnen zijn van onjuiste (en misschien wel ongeldige) contracten en voorwaarden laat zich raden …. of je daar blij mee moet zijn als klant of als provider is een ander verhaal …
Wie zijn wij?
Wij zijn een aantal klanten, variërend van dorpsgek, contractbeheerder, juridisch adviseur tot advocaat die vinden dat alle klanten van Eweka recht hebben op duidelijke voorwaarden en een duidelijk contract zonder mistige zaken of onduidelijkheden.
Waarom zo?
Waarom niet? We leven in een vrij land en als het al ergens mogelijk is je mening te spuien over zaken is dat wel in Nederland en waarom zouden niet alle klanten op de hoogte zijn van lopende zaken? Met openheid en eerlijkheid zijn problemen het soepelste op te lossen.
Waarom open en eerlijk en toch een topic lock?
We hebben de G.G. gevraagd om deze topic te locken zodat hier geen meters discussie gaan ontstaan. Vaak missen de discussies op een forum het uiteindelijke doel en na 3 bladzijden wordt het onoverzichtelijk en off-topic.
Met welk doel?
Het doel van het beschikbaar stellen van deze info is een gezond overleg of discussie op gang brengen tussen de G.G. en Eweka over de problemen die er zitten in de voorwaarden, het “contract” en de ontevredenheid van een aantal klanten en -misschien- hieruit voortvloeiend: een nieuw contract en nieuwe duidelijke algemene voorwaarden.
Disclaimertje?
Alle gegevens zijn naar waarheid en eerlijkheid op- en uitgezocht en juridisch laten controleren en we zijn van mening dat er een flink probleem zit in een aantal zaken maar: Ben je van plan naar een advocaat of rechter te stappen of wil je proberen onder je “contract” uit te komen met onderstaande gegevens, prima, doe ermee wat je zelf wilt maar kom niet bij ons of de G.G. of Eweka uithuilen of verhaal halen, alle gevolgen zijn voor jezelf.
Het verhaal ...
Er waren eens een aantal idioten ..... die op een mistige dag wat juridisch aan het kleppen waren over de klagende klanten van Eweka en we vroegen onszelf af wie er nou gelijk had daarin en hoe zitten de zaken nu werkelijk. Er ontstond een compleet forum elders met klachten, het forum op Tros radar werd groter, voller enzovoorts maar er kwam niemand met een oplossing en er was ook niemand die zaken ging controleren. Uiteindelijk besloten we zelf maar eens wat te gaan controleren, waarom niet, als er problemen zitten in voorwaarden en contracten moeten die opgelost worden!
*******************************************************************************************************
Het “contract”:
In het huidige “contract” van Eweka wordt niet gesproken over een contract. Je plaatst een bestelling bij Eweka en het uiteindelijke product (adsl lijn) wordt in gebruik genomen. Op dat moment ben je al akkoord gegaan met de betaling van je inschrijfgeld (voor zover nu nog van toepassing) en vanaf het moment dat de lijn in bedrijf is wordt er geld van je rekening gehaald maandelijks. In principe heb je dan wel een overeenkomst met Eweka want je bent akkoord met de levering van je lijn en betaald hier maandelijks voor (opzegtermijn zou dan wettelijk 1 maand zijn).
De voorwaarden:
Er wordt op de offerte gesproken van voorwaarden die gedeponeerd zijn bij de Kamer van Koophandel te Alkmaar en die te vinden zijn op internet.
Handig, alleen zijn de voorwaarden op internet te pas en te onpas aan te passen en te bewerken dus kun je zo je twijfels hebben over de juridische waarde van deze versie. Aan een document OP internet kan namelijk geen enkele juridische status gegeven worden, wel vanuit een auteurswet/recht maar dat is hier niet van toepassing.
In de wet staat dat een beding (artikel) in algemene voorwaarden vernietigbaar is indien de gebruiker (Eweka) aan de wederpartij (klant) niet een redelijke mogelijkheid heeft geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen.
Verder staat er in de wet dat de voorwaarden ter hand moeten worden gesteld aan de gebruiker (klant) en indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, voor de totstandkoming van de overeenkomst aan de gebruiker (klant) heeft bekend gemaakt dat de voorwaarden bij hem ter inzage liggen of bij een door hem opgegeven Kamer van Koophandel en Fabrieken of een griffie van een gerecht zijn gedeponeerd, alsmede dat zij op verzoek zullen worden toegezonden.
Eweka verwijst naar de Kamer van Koophandel te Alkmaar en naar internet en verder niets. Er wordt niet aangegeven in het ‘contract’ dat de algemene voorwaarden op te vragen zijn of in te zien ter plaatse bij Eweka in Alkmaar.
Uit onderzoek is gebleken dat er de volgende voorwaarden op internet gestaan hebben: 01-01-2002 (gedateerd 01-01-2002) en 23-10-2002 (gedateerd 08-06-2002)
Er is dus pas sinds 23-10-2002 de versie 08-06-2002 op internet te vinden.
Daarop zijn we bij de Kamer van Koophandel in Alkmaar de gegevens op gaan vragen. We dachten daar dan versie 08-06-2002 aan te treffen, helaas, dit was niet het geval. Hieronder staan de gegevens van 2 bedrijven waar de voorwaarden door gedeponeerd zouden kunnen worden maar het meest logische was Eweka Internet Services omdat je daar ook zaken mee doet. (voor de zekerheid hebben we Eweka/Eweka Opleidingen en Automatisering ook meegenomen)
De documenten zijn gewaarmerkt wat simpelweg inhoud dat de inhoud gegarandeerd wordt door de Kamer van Koophandel en de verstrekte documenten juridisch waterdicht zijn. We hebben speciaal verzocht om een gewaarmerkt bedrijven uittreksel voorzien van de algemene voorwaarden zoals gedeponeerd.
Als het goed is komt er dan een document waarin de bedrijfsgegevens staan, de algemene voorwaarden zijn ingevoegd (inclusief datum van deponeren) en gewaarmerkt.
Uit de ontvangen gegevens blijkt dat beide bedrijven: Eweka/Eweka Opleidingen en Automatisering & Eweka Internet Services beide GEEN algemene voorwaarden hebben gedeponeerd tot de datum waarop de uittreksels gemaakt zijn (13-11-2003).
Ter info, het gaat om de volgende KvK registratienummers:
37070195 Eweka/Eweka opleidingen en Automatisering B.V.
37100369 Eweka Internet Services B.V.
Nog een klein, detail:
Eweka Internet Services B.V. is ingeschreven in het handelsregister sinds 14-02-2002 en de akte van oprichting is opgemaakt op 13-02-2002. Hoe kunnen er dan voorwaarden zijn van 01-01-2002? Inmiddels hebben we vernomen dat de activiteiten rondom internet verplaatst zijn van Eweka/Eweka Opleidingen en Automatisering naar Eweka Internet Services.
Wat daarmee is bereikt is dat bij een faillissement de B.V. Eweka Internet Services zonder verdere gevolgen voor Eweka/Eweka opleidingen en automatisering failliet kan gaan (de eindverantwoordelijke is namelijk verandert). Geen reden tot paniek, de klant staat toch achterin de lijst van schuldeisers maar wel een wijziging die bekend had moeten worden gemaakt in de zin van dat alle bedrijfsactiviteiten van Eweka/Eweka Opleidingen en Automatisering met betrekking tot internet zijn overgenomen door Eweka Internet Services. Er is in de voorwaarden niets verandert maar je doet in principe wel zaken met een ander bedrijf. Klanten van voor 14-02-2002 hadden hiervan dus op de hoogte gesteld moeten worden. De details rondom deze nieuwe bedrijfsstructuur laten we verder in het midden.
Een ieder die deze gegevens wil inzien kan ze opvragen bij de Kamer van Koophandel te Alkmaar en op verzoek willen wij ook wel een (volledige) scan (4 pagina's) beschikbaar stellen aan de G.G. als die dat zinvol vinden.
Nu zijn er in een andere topic opmerkingen gemaakt, er zouden wel voorwaarden zijn bij de Kamer van Koophandel.
Hierop hebben we op 18-11-2003 en 20-11-2003 twee personen telefonisch de bovenstaande gegevens laten controleren en beide kregen hetzelfde te horen: er is niets verandert aan de gegevens die we hebben, dus geen voorwaarden gedeponeerd. Als de gewaarmerkte documenten onjuist zouden zijn heeft de afdeling wetsuitvoering van de Kamer van Koophandel in Alkmaar een 'klein' probleempje.
Bij welk bedrijf en onder welke naam zouden ze dan wel gedeponeerd zijn? In ieder geval niet onder het bedrijf waar we de rekeningen aan betalen, Eweka Internet Services.
*******************************************************************************************************
Een aantal puntjes die verandert zouden kunnen worden:
Het huidige “contract” wordt bestelling genoemd en is niet duidelijk herkenbaar als zijnde een contract.
Je zou als je een abonnement bij Eweka Internet Services wilt een compleet contract in 2-voud moeten ontvangen met daarbij de voorwaarden (ook in 2-voud) en 1 exemplaar ondertekent (ook de voorwaarden!) terug moeten sturen. Of nog eenvoudiger, druk ze af op de achterzijde van het briefpapier en maak aan de voorzijde de vermelding dat de voorwaarden op de achterzijde staan!
Als je naar voorwaarden verwijst die bij de Kamer van Koophandel gedeponeerd zouden zijn, deponeer ze daar dan ook. En ter info is het handig als de gedeponeerde voorwaarden op internet geplaatst worden als ‘naslagwerkje’ maar de internet versie heeft geen rechtsgeldigheid.
Wijzigingen in voorwaarden moeten 30 dagen vantevoren schriftelijk worden medegedeeld aan klanten zodat mensen de gelegenheid krijgen ze te weigeren of op te zeggen of anders af te spreken met Eweka.
*******************************************************************************************************
De gevolgen?
Wat de gevolgen kunnen zijn van onjuiste (en misschien wel ongeldige) contracten en voorwaarden laat zich raden …. of je daar blij mee moet zijn als klant of als provider is een ander verhaal …
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
Nu hebben ze toch snel ff de voorwaarden gedeponeerd op 19-11 !!!!
je word echt genaaid waar je bij staat !!!!!!
Iedereen heeft vanaf nu 30 dagen om je abo bij eweka op te zeggen !!!
je word echt genaaid waar je bij staat !!!!!!
Iedereen heeft vanaf nu 30 dagen om je abo bij eweka op te zeggen !!!
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
Zoals ik hierboven lees is het nu mogelijk om eindelijk mn abonnement bij deze criminele organisatie op te zeggen?
Ik ben een vredelievend persoon en wil niets meer met deze maffiabende van doen hebben.
RADAR, GEEF A.U.B. ADVIES in deze.
Ik ben een vredelievend persoon en wil niets meer met deze maffiabende van doen hebben.
RADAR, GEEF A.U.B. ADVIES in deze.
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
volgens mij komen ze van tros radar nooit hier in het forum !!!!
of wel ??
tros radar geef eens een reaktie hier..........
of wel ??
tros radar geef eens een reaktie hier..........
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
heb gevraagd aan radar of ze advies kunnen geven in deze voor ons zeer vervelende en irritante kwestie
daar wij als gebruiker niet of gedeeltelijk geinformeerd worden hetgeen zich daar afspeelt!.
verder vraag ik ook nogmaals of er eens aandacht besteed kan worden en of wij ons via trosradar kunnen groeperen om zo bij eweka een groter punt te maken aangezien meer mensen ook meer kunnen!!!
groeten
daar wij als gebruiker niet of gedeeltelijk geinformeerd worden hetgeen zich daar afspeelt!.
verder vraag ik ook nogmaals of er eens aandacht besteed kan worden en of wij ons via trosradar kunnen groeperen om zo bij eweka een groter punt te maken aangezien meer mensen ook meer kunnen!!!
groeten
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
jongens tros radar is een tv programma.
die moeten er eenst brood in zien willen ze wat doen
wat bomt het hun nou dat we genaaid worden door deze waardeloze zaad internet provider.
straks breekt de adsl oorlog uit en dan stap je gewoon over naar een goedkopere adsl isp.
dan gaat eweka over de kop.
en dat is de dag dat ik groot feest vier....
die moeten er eenst brood in zien willen ze wat doen
wat bomt het hun nou dat we genaaid worden door deze waardeloze zaad internet provider.
straks breekt de adsl oorlog uit en dan stap je gewoon over naar een goedkopere adsl isp.
dan gaat eweka over de kop.
en dat is de dag dat ik groot feest vier....
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
Ook ik ben al geruime tijd klant van Eweka.
In het begin was echt ALLES om te huilen. In de afgelopen anderhalf jaar is er bij Eweka heel hard gewerkt om e.e.a. in orde te krijgen en naar mijn mening is dat ten dele gelukt.
*De nieuwsserver die vele abonnees was beloofd is pas 2-3 wekens stabiel in de lucht. Daarvoor was er echt helemaal niets mee te beginnen
*Communicatie van de kant van Eweka is niet altijd even snel en volledig
*Er is veelal onduidelijkheid over zaken (waaronder de algemene voorwaarden die zonder mededelingen worden gewijzigd waarna er glashard word gelogen dat die nooit zijn veranderd!)
*Ik betaal € 24,-- per jaar voor een vast IP adres, inmiddels is mij al het 3e "vaste" IP adres toegekend
*Storingen worden vaak uren na constatering pas op een website geplaatst.
*Ook worden problemen vaak afgedaan als een probleem/onkundigheid van de klant. Word naderhand vastgesteld dat het probleem toch aan Eweka/BBned lag... geen enkele form van excuses.
De verbinding is de laaste paar maanden weer stabiel en dat is ook het enige goede wat er over Eweka te zeggen is.
Vooral de verschrikkelijk bellabberde communicatie ergert mij mateloos.
In het begin was echt ALLES om te huilen. In de afgelopen anderhalf jaar is er bij Eweka heel hard gewerkt om e.e.a. in orde te krijgen en naar mijn mening is dat ten dele gelukt.
*De nieuwsserver die vele abonnees was beloofd is pas 2-3 wekens stabiel in de lucht. Daarvoor was er echt helemaal niets mee te beginnen
*Communicatie van de kant van Eweka is niet altijd even snel en volledig
*Er is veelal onduidelijkheid over zaken (waaronder de algemene voorwaarden die zonder mededelingen worden gewijzigd waarna er glashard word gelogen dat die nooit zijn veranderd!)
*Ik betaal € 24,-- per jaar voor een vast IP adres, inmiddels is mij al het 3e "vaste" IP adres toegekend
*Storingen worden vaak uren na constatering pas op een website geplaatst.
*Ook worden problemen vaak afgedaan als een probleem/onkundigheid van de klant. Word naderhand vastgesteld dat het probleem toch aan Eweka/BBned lag... geen enkele form van excuses.
De verbinding is de laaste paar maanden weer stabiel en dat is ook het enige goede wat er over Eweka te zeggen is.
Vooral de verschrikkelijk bellabberde communicatie ergert mij mateloos.
Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??
Er zijn weer gebruikers afgesloten die gewoon hun rekening betalen, maar de crimineel Wijnand Schouten (heeft al 2 jaar gezeten wegens oplichting en verduistering) sluit je gewoon af als je teveel commentaar hebt op het ewekagg forum. Ook wil hij je niet meer te woord staan door de telefoon.
Communiceren moet dan via mail of brief, maar die komen NOOIT aan bij eweka, want reakties krijg je niet.
Bovendien verbied hij medewerkers van eweka om te reageren op posts in het ewekagg forum. Heel erg kinderachtig.
Communiceren moet dan via mail of brief, maar die komen NOOIT aan bij eweka, want reakties krijg je niet.
Bovendien verbied hij medewerkers van eweka om te reageren op posts in het ewekagg forum. Heel erg kinderachtig.