LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclame

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Roadrunner63
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2010 09:26

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Roadrunner63 »

Deze club is ook in Spijkenisse actief. Wij hebben ook een brief ontvangen. De afzender is nu een adres in Rheden (niet toevallig in de buurt van Arnhem). De afzender is;

Reserveringskantoor
Postbus 25
6994 ZG Rheden

De uitnodiging is voor 3 september in Partycentrum Molenaar in Spijkenisse.

Wij hebben maar liefst voor € 299,- aan prijzen gewonnen;
Een wellnessprijs (waarschijlijk de waardeloze kortingbon van € 250,- uit bovenstaande reacties)
en verder
een gereedschapset 25-delig
en een messenset 7-delig

Verder kan ik nog een espressoapparaat verdienen, maar dan moet ik wel mijn vrouw meenemen (extra verassing voor elk echtpaar).

En natuurlijk de koffie en soep?

Ik ga de bon invullen. Op de genoemde datum ben ik vrij en ik ben wel nieuwsgierig hoe de verkopers te werk gaan. Verder zal ik daar goedgelovige ouderen waarschuwen. Zelf val ik nog niet in de doelgroep. Ik ben 46 en zeer mondig, daar zitten ze denk ik niet op te wachten.

Mijn ervaringen komen na 3 september hier in het forum.

wilb
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2010 12:20

Re: Reclame

Ongelezen bericht door wilb »

Eergisteren ook een brief ontvangen van H&F. Mag mijn prijs van 250 Euro komen ophalen in Ridderkerk bij Dans & partycentrum op de Kievitsweg op 1 september a.s. om 10 uur.

Wat een stelletje amateurs zeg.
Ik ben niet van plan er naar toe te gaan en wil de andere uitgenodigde personen hierbij het zelfde advies meegeven.

Hanger1
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2010 14:41

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Hanger1 »

Ook ik kreeg met verbazing een brief! :? Prijs tenminste € 250 euro!!
Eerst dacht ik, gaaf! Maar verder nagedacht en denk van hier klopt iets niet.
Maar eens even googelen.Ik ben op 31-08-2010 uitgenodigd met man en 4 vrienden, in de Vlasstraat 10 in Ridderkerk. (GEEN Kievitsweg)
Wat een geld geven ze daar weg als je dat zo leest!!
Ik ga daar dus niet heen, zonde van de tijd.
Laatst gewijzigd door Hanger1 op 19 aug 2010 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Henny 7
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2010 18:58

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Henny 7 »

Ook wij hebben zo'n geweldige uitnodiging voor 3 september in Spijkenisse ontvangen.
Zelf hebben wij deze praktijken wel door, maar bij ons in de wijk staan 3 bejaardenflats zelfde postcode als wij hebben en op loop afstand van het partycentrum!
Wij maken ons bezorgd over deze mensen welke vaak goed gelovig zijn of zich laten intimideren.
Wij hebben er al aan gedacht om een briefje te maken en dit bij deze mensen in de brievenbus te doen? Maar of ze ons dan geloven?
Heeft iemand misschien een beter idee??? en voor Roadrunner ik hoop dat je deze mensen kunt behoeden voor een dure miskoop!.

Barotti
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2010 20:40

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Barotti »

Nu ook gesignaleerd in Culemborg: een "Persoonlijke uitnodiging". Er zal een "cadeaupakket t.w.v. € 200,- worden overhandigd etc...
Ik heb zojuist de betreffende zaaleigenaar op de hoogte gesteld met een mailtje. Meer energie erin stoppen vind ik het niet waard.

nicklaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2010 13:23

Re: Reclame

Ongelezen bericht door nicklaas »

heb vandaag ook een uitnodiging gekregen voor 9 september in partycentrum
Terbol in Harlingen ook allemaal prijzen gewonnen maar ook ik ga hier niet naar toe je kan zo wel zien dat het een verkoop party is

Jetroos
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2010 15:59

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Jetroos »

Ook wij hebben zo'n brief ontvangen.
Ik ga deze retour afzender sturen met de vraag of ze ons geen ongevraagde post meer toe willen sturen.
Ik weet niet of dit helpt maar ik probeer het toch.
:D

Ikke79
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2010 16:13

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Ikke79 »

Na terugkomst van onze vakantie lag ook bij ons een brief op de mat van Holiday en Fun. Ik vond het al raar. Dacht waar hebben we aan mee gedaan. Dus toch maar even bellen met het telefoonnummer. Nee het was niet nep en je krijgt een gagarandeerde prijs t.w.v. 250,- euro.
Mooi dacht ik, naief als ik ben, ik win ook een keer iets. Dus de antwoordkaart ingevuld dat ik met 4 personen zou komen.
De bijeenkomst was vanmorgen. Gister werd ik door vrienden geattendeerd op dit forum dat het allemaal verkoop trucs zijn. Dus ik ben ook maar even op het forum gaan kijken. Ik zag de waarschuwingen en ook van het inlichten van het zaaltje. Het zaaltje waar het werd gehouden heb ik gisteravond dan ook meteen gebeld. Toen bedacht ik me om toch maar niet te gaan, maar aan de andere kant dacht ik. Als ik wel ga kan ik iedereen op het forum zeggen wat er precies gebeurd.

Ze houden inderdaad een verkooppraatje over het gezondste en beste matras van de wereld. Met natuurlijk het daarbij horende 'dekbed' en hoofdkussen. en als klap op de vuurpijl krijg je er een afschuwelijk sprei bij! normaal zou een 1-persoons matras 1998,- euro kosten maar als je hem meteen koopt dan kost hij nog maar 998 euro en met deken en sprei het totaalpakket kostte 1198 euro. Het hoofdkussen kost normaal 149 euro maar voor de supersnelle beslisser waren ze nog maar 59 euro! Deze producten zijn nergens anders te koop alleen via deze 'mensen'. Ook lieten ze nog een pannenset zien en nog wat crèmes en kruidenolie.

Ik heb niets gekocht, maar als afsluiter kreeg ik toch mijn prijs! Een tegoedbon voor 1 persoon met 4 overnachtingen in het zwarte woud met gebruik van welness. als ik een partner mee zou nemen zou deze dan wel nog 320 euro moeten betalen!!!!! joepie wat ben ik daar blij mee. Niet dus.
Ik baalde ervan dat ik was geweest. ik heb er nu nog hoofdpijn van. Het heeft van 10 tot 13.15 uur geduurd.

Oh en het erge was nog. Echtparen kregen een kaasmessenset. Nu was er een lesbisch echtpaar en die kregen de set niet omdat ze moesten aantonen dat ze een echtpaar waren. Schande!

Kirsten1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2010 20:31

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Kirsten1965 »

Nu ook gesignaleerd in Bilthoven, met de uitnodiging om 14 september te komen voor de feestelijke overhandiging (inclusief snack) van een waardebon van 250 euro. Partycentrum de Weegbree in Soest heeft zo te zien deze klant al vaker ontvangen. In de hele kleine letters staat www.paramediqpromotions.nl en die komt niet op als je het googled!

stijnthole
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2010 18:27

Re: Reclame

Ongelezen bericht door stijnthole »

wij zijn naar deze gezellige middag toe geweest
nou dat hebben we geweten je hele middag is naar de knoppen
want wat je eigenlijk wel wist dat men niet zomaar iets weggeeft zonder iets wat zij er voor terug wiilen kun je wel nagaan
maar we dachten het is een sponsorprijs misschien is dit iets anders
maar naar 3 uur durend gezeur van de presentator kwam de aap uit de mauw je moet een heel duur bed kopen om in aanmerking voor de prijs te komen
en gelukkig had niemand iets gekocht
alleen dat is jammer waren er toch een paar mensen die een kussen kocht voor 49 euro en die kregen alsnog de prijs
als je zag wat ze kregen het was nog geen 30 euro waard en dan denk ik toch hier is oplichting aan de gang
en daarom zijn we aan het kijken of we niet iets hier tegen kunnen doen want de mensen moeten dit wel weten
hadden wij maar eerst op internet gekeken dan waren we niet eens heengegaan
dit soort praktijken deden ze eerst met busrijsjes maar daar werd je al voor gewaarschuwt en nu gaan ze zo te werk ik hoop dat andere mensen hier wat aan hebben want je wordt ook nog vrij brutaal behandeld

rocco24
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2010 11:06

Re: Reclame

Ongelezen bericht door rocco24 »

hier in Vriezenveen ook zo'n brief gekregen. Ben gelijk gaan googlen op de afzender : hollandsche evenementen bureau, maar die kon er niets van vinden. Toen gegoogled op de postbus en postcode en ja hoor. Een grote zwendelzaak dus. Er staan alleen geen kleine lettertjes bij en ook niet dat de prijzen onder voorbehoud zijn, dus eigenlijk moet ik er naar toe gaan en die prijzen gaan halen. ALleen lees ik dus al dat ze mooie dure namen geruiken voor de simpelste kadootjes. Hier ga ik mijn tijd niet aan verspillen. GA wel ff het zalencentrum bellen dat ze mee doen aan een oplichtingspraktijk (denk nl niet dat ze dat weten).

jcbakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2010 17:40

Re: Reclame

Ongelezen bericht door jcbakker »

En nu strijken ze ook in Dronten neer, waar op 18 oktober a.s. om 10.00 uur in Zalencentrum Het Galjoen de prijsuitreiking zal plaatsvinden van tenminste 250 euro, staat in de brief. Daaronder hangt een bon ter waarde van 250 euro, met als extra bedankje (waarvoor?) een 3-delige wellness-set en een vrijetijdscheque ter waarde van 200 euro. Voor ieder echtpaar is er als extra verrassing een badlaken gereserveerd.

Dit topic op het Radar-forum loopt al vanaf 2009, wanneer wordt er een keer actie ondernomen tegen dit malafide bedrijf (?) in Rheden? Ik begrijp niet dat een bedrijf als dit zo lang ongestraft zulke misleidende brieven mag rondsturen. Als je als bonafide bedrijf brieven verstuurt zonder je KvK- of btw-gegevens, heb je meteen de belastingdienst aan je broek. En hier gebeurt blijkbaar helemaal niets. Omdat het geen bedrijf is misschien? Onbegrijpelijk!

Het wordt tijd dat die organisatie zelf een keer een "waardebon" :D krijgt, van Justitie wel te verstaan!

MAXIEM

Re: Reclame

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Het principe bij dit soort verkoop blijft: als je eerst moet bestellen, om daarna iets te krijgen, dan is het altijd oplichting.

Maxiem. :wink:

Josina53
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2010 17:39

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Josina53 »

Ik ben heel blij dat ik even heb gegoogled (zoals meer mensen vóór mij) en nu weet dat het inderdaad een verkoopstunt is. Ook ik heb een uitnodiging ontvangen om een prijs in ontvangst te nemen. Ben van plan 1 postzegel hieraan te wijden en de kaart te retourneren met mijn beklag. Ben benieuwd hoeveel mensen hier toch intuinen en hun dag laten verpesten...

45plus
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2010 12:53

Re: Reclame

Ongelezen bericht door 45plus »

Vandaag ook dezelfde brief ontvangen. Nu voor Hotel Hart van Weesp op 26 oktober. Brief ziet er geknutseld uit. In deze buurt wonen relatief veel ouderen. Ik zal enkelen aanspreken of zij de brief ook gehad hebben en ze waarschuwen.

Groet,

J.

callantsogers
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2010 17:35

Re: Reclame

Ongelezen bericht door callantsogers »

Wij kregen vandaag ook de beruchte brief!
Tenminste 250 euro gewonnen!, maar die moeten we dan wel ophalen in het dorpshuis de kolfweid in Callantsoog , met partner en maximaal 4 kennissen ( wel boven de 21 jaar
Je krijgt koffie of Thee en een kop soep gratis!

Het prtogramma 13.45 uur Zaal open ontvangst met koffie of thee
14.00 uur sponsorpresentatie; uitreiking prijzen
16.30 uur kop soep

Heb ook gebeld met de beheerster van de zaal maar krijg de indruk dat het haar niet zoveel uitmaakt dat haar dorpsgenoten zo worden bezodemieterd! Voor haar/het dorpshuis zijn het ook inkomsten en ze zei dat je niets hoeft te kopen !dus ze is wel op de hoogte van de praktijken!
Nou wij gaan zeker niet!Schandalig dat dit kan en zo doorgaat!

Ozxpat
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:57

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Ozxpat »

:roll: Het blijkt dat ze nu onder naam W & M opereren in Purmerend. Zal even langs de zaal gaan en kijken wat er doen staat. Zijn er nog andere acties die genomen kunnen zorden om de deze mensen (oplichters???) te stoppen?
Politie? KvK? ???

dummydum
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 nov 2006 17:15

Re: Reclame

Ongelezen bericht door dummydum »

Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar Zalencentrum Concordia in Purmerend met de volgende inhoud:

Mijn vrouw en ik hebben van een voor ons totaal onbekend bedrijf een brief gekregen waarin ons een prijs toegekend wordt van €.250,-- als wij op 26-10-2010 naar Zalencentrum Concordia Schipper komen.
Aangezien ik niet achterlijk ben heb ik dit bedrijf op het internet opgezocht en het blijkt al vele jaren schimmig bezig te zijn om met name oudere mensen spullen te verkopen die mijns inziens nergens goed voor zijn.
Aangezien ik uw bedrijf voor bonafide houd wil ik u hierbij waarschuwen voor dit bedrijf.
Ook bij trosradar zijn ze bekend.
Hierbij de link: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 27&t=70981
Misschien heb ik en vele anderen met mij het niet goed en is er niets aan de hand, maar ik zelf vertrouw het niet.

Met vriendelijke groet,


Mij benieuwd of hier iets mee gedaan wordt!

marscha-h
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2010 16:27

Re: Reclame

Ongelezen bericht door marscha-h »

Ook hier in Vlaardingen hetzelfde verhaal :(

aalterse-willy
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2010 16:45

Re: Reclame

Ongelezen bericht door aalterse-willy »

Nu is deze firma, Hollandsche Evenementen Bureau, Postbus 25, NL-6994 ZG Rheden, ook in Vlaanderen bezig. Daarnet zo een brief ontvangen, we zouden een prijspakket gewonnen hebben ter waarde van 299 euro.
Ook de koffie en de soep ontbreken hier niet.
Er is een tel nummer in Nederland voor informatie en we mogen de zaalverhuurder niet aanspreken, dat lijkt me wel zeer verdacht.
De infokaart moet teruggestuurd worden naar Benelux Events op hetzelfde adres.
Raar dat er op Google niets over deze firma te vinden is.
Ach ja, het adres is blijkbaar uit de telefoongids geplukt want de persoon welke er op vermeld staat woont hier sedert jaren niet meer, alleen is het nummer op zijn naam gebleven.

Gesloten