Pagina 8 van 8
Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!
Geplaatst: 12 nov 2010 20:10
door partymuisje
Hallo allemaal,
Help help,
Ik heb telefonisch een hi online abonnement afgesloten met nummerbehoud. Ten 1e hebben ze me het verkeerde contract afgeloten.
Omdat ik jaren geen contract heb gehad. Weet ik nog van eerder dat je je tijdelijk nummer in je contract gebruiken kon gebruiken als vervanging, todat je eigen nummer ingaat.
Heb na 6 dagen met Hi contact opgenomen om te vragen wat voor contract ik nu had. Zeiden ze mij dat ik een 0 euro abonnement had. Ik wat is dat? Nou na de uitleg ik mijn gsm per die dag uitgeschakeld totdat mijn nummer ingaat. Ik was bij de telefonische bestelling hiervan niet van op de hoogte gesteld.
Nu heb ik mijn telefoon rekening gekregen waarvan 6 dagen gebruik internet 268 euro!!!! Ik krijg een hartaanval. Kan iemand reanimeren?
Wat moet ik nu doen? Kan iemand mij op weg helpen?
Alvast bedankt,
Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!
Geplaatst: 21 nov 2010 09:28
door mariekedevriez
Nou het verhaal hier onder mij zou ik zo kunnen kopiëren... precies hetzelfde verhaal. ipv 517 euro gaat het bij mij om 520 euro...
Natuurlijk was ik ook niet op de hoogte van deze regeling, ook ik ging er van uit dat mn abonnement meteen in ging, welliswaar met een ander nummer...
bij mij hebben ze het geld er nog niet af kunnen halen, maar ik heb herhaaldelijk naar de klantenservice gebeld, en de een reageert heel anders dan de ander. Zo bot en kortaf als de een is, soms heb je geluk met iemand die het indd ook echt heel rot vindt.
De conclusie is dat ik wél eerst die 520 euro moet betalen, de klacht ligt daar bij de commissie, en zodra deze terecht bevonden wordt krijg ik m'n geld terug, zo niet, dan ben ik het kwijt...
Ook heb ik gelezen / gehoord dat je een goede brief moet sturen, dan is je kans groter dat je het terug krijgt... is er hier op de site niet zo'n voorbeeld brief???
Dit is toch echt te schandálig voor woorden dat de nog steeds hier zo mee door kunnen gaan, en dat wij er allemaal met open ogen intrappen?!?!?!
Ik ben 25 jaar, en écht niet de meest naïeveling die hier rondloopt! Heb telefonisch héél nadrukkelijk gevraagd of er geen addertjes onder het gras zitten, en of het niet op een of andere manier toch duurder uitvalt. Ik heb alle mogelijke scenario's voorgelegd, maar 'nee mevrouw, echt, u betaalt elke maand dit bedrag, 2 jaar lang, en verder niets'...
Schandááálig!
Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!
Geplaatst: 26 nov 2010 10:54
door Dantevw
mich24 schreef:Elkitchtasso schreef:KPN/Hi heeft dus een hele leuke manier gevonden om klanten eenmalig €300 - €1500 te laten betalen.
En dat zogenaamd zodat je geen dubbele kosten hoeft te betalen. (Wat denken wij goed met u mee)
Daarom,je hebt helemaal gelijk
Komt ie weer mijn oneliner in dit verhaal:
Eigen verantwoordelijkheid
hier wil ik je toch graag even verbeteren. eigen verantwoordelijkheid, ok helemaal waar. maar dan moet wel vermeld staan op de plaatsen waar het vermeld zou moeten staan.
namelijk het staat
niet onder het kopje "voorwaarden van dit abbonement" en tevens
niet onder het kopje "algemene voorwaarden"
waar staat het wel, bij een of ander vraagtekentje wat bij alle andere plaatsen enkel een toelichting geeft, maar in dit geval een voorwaarde.
maar aangezien je bij het bestellen enkel hoeft te bevestigen dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden en de voorwaarden van dit abbonement, ga je feitelijk niet akkoord met de tijdelijke sim en het 0-abbo.
zoals ik al eerder in mijn post heb aangegeven zouden ze bij hi dus even 5 a 10 minuten de tijd moeten nemen (echt, het kost niet meer tijd) om een extra vinkje onderaan de pagina aan te maken onder die van de algemene voorwaarden, waarbij de klant aangeeft kennis te hebben genomen van dit 0-abbo.
gelukkig lijkt hi er niet moeilijk over te doen om het geld terug te storten bij een officele klacht via de webcare. en dit zou ik dan ook iedereen adviseren. echter dat neemt niet weg dat het beter voorkomen had kunnen worden. en dat kan dus erg gemakkelijk vanuit de kant van hi.
Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!
Geplaatst: 26 nov 2010 10:56
door mich24
Ow maar wat jij zegt,zal ik ook niet ontkennen.
Wij kregen zelfs laatst van KPN een brief met de 3 gouden regels, waaronder de regel wat betreft het 0 euro abonnement.
Het gaat mij er echt om dat mensen de sim al gaan gebruiken,en dan achteraf gaan klagen dat er kosten zijn gekomen. Snap je. Lees mijn Jip en Janneke verhaaltje maar. Want zo gaat het
Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!
Geplaatst: 26 nov 2010 11:00
door Dantevw
mich24 schreef:Ow maar wat jij zegt,zal ik ook niet ontkennen.
Wij kregen zelfs laatst van KPN een brief met de 3 gouden regels, waaronder de regel wat betreft het 0 euro abonnement.
Het gaat mij er echt om dat mensen de sim al gaan gebruiken,en dan achteraf gaan klagen dat er kosten zijn gekomen. Snap je. Lees mijn Jip en Janneke verhaaltje maar. Want zo gaat het
is je dan niet opgevallen dat het hele abbonement in lettertypeformaat 12 is gechreven, en de "gouden regels" in formaat 4 ?
Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!
Geplaatst: 26 nov 2010 11:06
door mich24
Ja,het is ook heus wel een vage regel,maar volgens de wet,en hun voorwaarden mogen ze dit doen he. Het wordt vermeld zeggen ze dan.
Maar gezien die brief,worden ze er zelf ook zat van, en dan denk ik bij mezelf, kap er dan mee.. Mja..
Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!
Geplaatst: 26 nov 2010 11:24
door Dantevw
conclusie:
bij het kopen onderaan bij deze regeln:
gewoon nog een 2e hokje maken waarbij de klant akkoord gaat met het 0-abbo.
en zoals als eerder gezegt, de webmaster is daar echt niet meer dan 5 a 10 minuten mee bezig.
Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!
Geplaatst: 27 nov 2010 11:44
door Exilebear
mich24 schreef:Elkitchtasso schreef:KPN/Hi heeft dus een hele leuke manier gevonden om klanten eenmalig €300 - €1500 te laten betalen.
En dat zogenaamd zodat je geen dubbele kosten hoeft te betalen. (Wat denken wij goed met u mee)
Daarom,je hebt helemaal gelijk
Komt ie weer mijn oneliner in dit verhaal:
Eigen verantwoordelijkheid
In de overeenkomst mobiele aansluiting staat in de akkoordverklaring:
''Tegelijkertijd met je nieuwe toestel ontvang je een nieuw geactiveerde simkaart. Je krijgt dus tijdelijk een extra nummer waarvoor je geen abonnementsgeld betaalt (het zogenaamde Nummerbehoud €0,- Abonnement). Je betaalt alleen voor het gebruik; voor het bellen, sms'en en het gebrik van data betaal je het buitenbundel tarief.
Het €0 euro abonnement is geldig totdat je oude overkomt van je oude aanbieder. Vanaf het moment gaat je gekozen Hi abonnement in. Je kan dus je oude simkaart blijven gebruiken met je oude nummer. je krijgt per brief bericht op welke datum je nieuwe abonnement in gaat. Het €0 is maximaal 4 maanden geldig. na die 4 maanden gaat automatisch je gekozen Hi Abonnement in en betaal je maandelijks het abonnementsgeld."
Staat dit er bij jullie dan niet in? Of niet gelezen?
Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!
Geplaatst: 27 nov 2010 12:48
door mich24
Exilebear schreef:
In de overeenkomst mobiele aansluiting staat in de akkoordverklaring:
''Tegelijkertijd met je nieuwe toestel ontvang je een nieuw geactiveerde simkaart. Je krijgt dus tijdelijk een extra nummer waarvoor je geen abonnementsgeld betaalt (het zogenaamde Nummerbehoud €0,- Abonnement). Je betaalt alleen voor het gebruik; voor het bellen, sms'en en het gebrik van data betaal je het buitenbundel tarief.
Het €0 euro abonnement is geldig totdat je oude overkomt van je oude aanbieder. Vanaf het moment gaat je gekozen Hi abonnement in. Je kan dus je oude simkaart blijven gebruiken met je oude nummer. je krijgt per brief bericht op welke datum je nieuwe abonnement in gaat. Het €0 is maximaal 4 maanden geldig. na die 4 maanden gaat automatisch je gekozen Hi Abonnement in en betaal je maandelijks het abonnementsgeld."
Staat dit er bij jullie dan niet in? Of niet gelezen?
Dat lezen al deze mensen hier niet,want KPN licht de boel op.
Vandaar ook, eigen verantwoordelijkheid..