LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon colporteurs agressief en irritant

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door VioletPrue »

U laat de man zelf binnen omdat u dacht dat het met de meterstanden te maken had en heeft het dan over ongevraagd en ongewenst een woning binnendringen.
Klopt niet helemaal en lijkt mij sterk overdreven.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door thecure »

(brede sportschoolman, assertief en hoogopgeleid)
tjonge jonge, wat een hoogmoed.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste RubenGeert,

Op dit forum lezen wij uw klacht over onze verkoper. Op onze Facebook pagina heeft u deze klacht ook kenbaar gemaakt. Wij hebben uw klacht via onze Facebookpagina inmiddels in behandeling genomen. U ontvangt zo spoedig mogelijk verder bericht.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ik had er vorige week ook 1 aan de deur! half opengedaan maar het is net stroop.... direct nee gezegd, geen interesse. Maar volgens zijn gegevens was ik klant geweest en mocht hij daarom vragen stellen, de noob! Ik ben nog nooit klant geweest van Nuon en word dat zeker niet als ze zulke mannen op weg sturen! Op een gegeven m0oment gewoon de deur weer dichtgedaan en met veel geluid de nachtsloten erop gezet...., al betaal ik 100 euro meer bij een ander, dan is het mij dat waard!

als Barry nog mee leest... stop die rotzooi van die Colportage en ik wil ook geen App die de radio aanzet als ik op vakantie ben!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zo nuon is nogal irritant...belde mijn man 3 x!!!!

E gisteren bij vriendin,raam stond open en ik kon alles horen...
Zat in de keuken deur daar vlak bij...
Ja bent u aan het koken? Rook zo? Nee zegt ze,zullen mijn buren wek zijn.
Oh dan heeft u wel tijd voor mij nu...nou nee eigenlijk niet !maar u bent toch niet aan het koken!
Nee maar wel andere dingen aan het doen,ja maar die kunnen niet zo belangrijk zijn als wat ik u te vertellen heb,nou eigenlijk wel zegt ze,mijn vriendin is hier...oh al ik dan straks even terug komen,nee zegt ze ik moet weg( nog steeds niet gezegd waar hijnou van was!! ) oh maar dan kom ik vanavond om een uur of 8 wel terug! :shock: ik zat dat aan te horen,had het allang afgekapt...
Ik zeg vraag ff waar die van is...huh!!! Oh ik ben van de nuon..en ..oh nee zegt ze ,heb eneco ben tevreden...ja maar..gewoon doorgaan! Vriendin type...durft niet,
Ik dus,u hoort toch dat ze geen intresse heeft...ja maar...dus ik keek hem aan van ben je nou zo achterlijk of hoe zit het,,,ik zeg NEE....oh oke nou dan houd u lekker eneco...ja zegt ze heb ik al 25 jr perfect ihihih...toen ging ie weg...man!! Bij mij na halve minuut al moven..

Gaan echt gewoon door,!!! Nee is nee bij mij...maakt me alleen maar boos :lol: bereik je tov gestelde

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor iedereen met een kort geheugen:

De uitzending van Vara's Kassa over de colportageleugens van Nuon en Oxxio uit januari 2010:

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... n/speel/1/

marnix
Berichten: 815
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door marnix »

nuon laat zich idd bedienen van wonderlijke mannetjes, laatst hier ook 1 aan de deur, begint direkt te ratelen dat ik geluk heb dat ik thuis ben en dat de hele flat overgaat naar nuon...
Ik zegt geen interesse te hebben en doe (met enig plezier)de deur dicht. Blijft die mafkees tegen de dichte deur staan roepen.
Eigenlijk is het maar triest volk, wat een hondenbaan.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Uit de vele reacties op dit bericht maken wij op dat enkele van onze colporteurs u niet correct te woord heeft gestaan. Ook laat u weten dat u verkoop aan de deur niet op prijs stelt. Als u ons uw adres in een privébericht stuurt, dan zorgen wij ervoor dat wij u niet meer bezoeken. Onze verontschuldigingen voor het ontstane ongemak.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

marnix schreef:nuon laat zich idd bedienen van wonderlijke mannetjes, laatst hier ook 1 aan de deur, begint direkt te ratelen dat ik geluk heb dat ik thuis ben en dat de hele flat overgaat naar nuon...
Ik zegt geen interesse te hebben en doe (met enig plezier)de deur dicht. Blijft die mafkees tegen de dichte deur staan roepen.
Eigenlijk is het maar triest volk, wat een hondenbaan.
:lol:

Ja ach als je geen baan kan vinden moet je wat,maar.....grrrr

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door VioletPrue »

De Nuon Medewerker schreef:Uit de vele reacties op dit bericht maken wij op dat enkele van onze colporteurs u niet correct te woord heeft gestaan. Ook laat u weten dat u verkoop aan de deur niet op prijs stelt. Als u ons uw adres in een privébericht stuurt, dan zorgen wij ervoor dat wij u niet meer bezoeken. Onze verontschuldigingen voor het ontstane ongemak.
Begin eens met de colporteurs te leren dat ze deuren met een ''ik koop niet aan de deur'' kunnen worden overgeslagen.
Echt irritant om ze dat keer op keer te moeten uitleggen.
"Ja maar, ik kom u niks verkopen!"
Maar helaas, geen gratis energie.
Dus wel verkoop aan de deur.
Dus die les zou al een hoop schelen.

Jeroen12177
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2015 16:15

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Jeroen12177 »

Hallo,
Weer z'on ongure NUON colporteur, bij ons in Bodegraven.
Mijn vrouw geeft bij de colporteur aan uitsluitend samen met mij beslissingen te nemen over dergelijke contracten. Dus dat hij maar terug moet komen op een later tijdstip.

Colporteur geeft aan dat het niet uit maakt, als zij tekent is het ook voldoende... huh???

Toch doorzetten om naam en emailadres vragen met de smoes meer informatie te zullen mailen. Mijn vrouw geeft email adres en naam aan de colporteur, waarop deze doorgaat met wat is uw bankrekening nummer etc...

Niet normaal...

Hoe kan ik voorkomen dat deze Nuon colporteurs nog een keer langskomen. Is er iets als een colporteer me niet register?

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Goedemorgen Jeroen,

Allereerst hartelijk dank voor je bericht op deze website. Uiteraard is het niet de bedoeling dat onze medewerkers zich op deze manier gedragen. Als je een e-mail met je gegevens stuurt naar [email protected], zorg ik ervoor dat wij niet meer langs komen. Op de site www.nietaandedeur.nl kun je anti colportage stickers bestellen. De meeste bedrijven houden zich hier dan aan. Als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Hartelijke groet,
Marijke
Nuon Webcare

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Barre Barry »

De Nuon Medewerker schreef:Goedemorgen Jeroen,

Allereerst hartelijk dank voor je bericht op deze website. Uiteraard is het niet de bedoeling dat onze medewerkers zich op deze manier gedragen. Als je een e-mail met je gegevens stuurt naar [email protected], zorg ik ervoor dat wij niet meer langs komen. Op de site http://www.nietaandedeur.nl kun je anti colportage stickers bestellen. De meeste bedrijven houden zich hier dan aan. Als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Hartelijke groet,
Marijke
Nuon Webcare
Als het niet de bedoeling is dat ze zich zo gedragen, waarom doen ze het meer dan 5 jaar later dan nog steeds. Dat laat wel zien dat jullie antwoorden hier van nul en generlei waarde zijn.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door wieder »

Als het niet de bedoeling is dat ze zich zo gedragen, waarom doen ze het meer dan 5 jaar later dan nog steeds. Dat laat wel zien dat jullie antwoorden hier van nul en generlei waarde zijn.
Dat komt omdat dat soort "aanbestedingen" worden aangeboden via derde partijen. Van de vreselijke bedrijfjes die driemaal per jaar failliet gaan en waar de mensjes per verkocht ding krijgen betaald...Als ze dat gewoon tegengaan is het ook afgelopen met dat geleur-aan-de-deur...

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door prem »

wieder schreef:
Als het niet de bedoeling is dat ze zich zo gedragen, waarom doen ze het meer dan 5 jaar later dan nog steeds. Dat laat wel zien dat jullie antwoorden hier van nul en generlei waarde zijn.
Dat komt omdat dat soort "aanbestedingen" worden aangeboden via derde partijen. Van de vreselijke bedrijfjes die driemaal per jaar failliet gaan en waar de mensjes per verkocht ding krijgen betaald..
Wat een wartaal wieder mal. Welk bedrijf kan driemaal per jaar failliet gaan.....kletsmajoor.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door dhc »

Er is natuurlijk een heel simpele oplossing: vriendelijk lachend de voordeur sluiten...hoe moeilijk is dat?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Julie4444 »

dhc schreef:Er is natuurlijk een heel simpele oplossing: vriendelijk lachend de voordeur sluiten...hoe moeilijk is dat?
Gewoon de voordeur sluiten zonder glimlach kan ook. :lol:

Colporteurs zou ik nooit vertrouwen, punt. Als ik iets wens te kopen doe ik dat uit mezelf, en niet omdat iemand zo nodig moet komen aanbellen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door dhc »

+1, zo doe ik het al jaren!

Gesloten