Pagina 8 van 12

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 14 okt 2010 10:23
door sterretje77
Hoi

Ik heb gisteren een mail gehad en heb nu net direct gebeld kreeg daar te horen dat ik niet in hun systeem voor kwam en dat ik de mail moest door sturen naar [email protected] die zouden dat gaan uitzoeken en wat ik in de mail gekregen heb anuleren maar eerst zien en dan geloven want als dat niet gebeurt dan ga ik toch kijken of ik verdere rechtsmaatregelen kan nemen

Hopelijk hebben ze snel iemand te pakken die dit gedaan en verzonnen heeft

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 19 okt 2010 12:12
door sterretje77
Zo hier ben ik weer

Had wederom een mail met het verzoek om te betalen deze keer weer gebeld en de mensen waren niet vriendelijk en zou het wel besteld hebben nog steeds geen klantnummer of iets te vinden in de mail

Deze keer heb ik ze gezegt dat ik er met de rechtsbijstand en een advocaat op ga zitten want dat het nu klaar moet zijn heb ook gebeld met een advocaat en die gaat het uitzoeken ben benieuwd dus dit wordt vervolgt

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 19 okt 2010 18:15
door Anouk010
Hallo allemaal,

Na de vorige betalingsherinnering heb ik 100x geprobeerd te bellen met hotel goldcard en 5 emails gestuurd..tot op heden geen reactie. Nog maar een keer aangetekend een brief verstuurd.. Krijg ik nu een brief thuis dat er een rechtzaak komt..ik het incassobureau gebeld. En die man zei dat zolang ik niet kan bewijzen dat ik de kaartjes binnen de 7 dagen geretourneerd heb..hotel goldcard in zijn recht staat. Dit klinkt best logisch en ik kan het dus inderdaad niet bewijzen omdat ik die kaartjes wel binnen de 7 dagen retourneerd heb..maar hier geen bewijs van heb. Ook vertelde hij me dat als het tot een rechtzaak kwam..ik ook moest opdraaien voor de door hun gemaakte kosten. Ik denk dat ik de 200euro toch maar ga betalen omdat ik bang ben dalijk voor 1000e euros advocaten moet betalen. Of zou dit echt nog steeds bluf zijn?

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 19 okt 2010 18:45
door coldcard
Volgens de heer v/d Berg van Hotelgoldcard/Sell-it worden alle problemen netjes opgelost (http://player.omroep.nl/?aflID=11270260&fragid=3) :lol:

@Anouk010 : ben meer dan bereid de kosten te delen en ik denk dat er wel meer zijn al zal het zo'n vaart niet lopen. Als jij meerdere brieven hebt verzonden die niet zijn beantwoord zal Hotelgoldcard moeten kunnen aantonen hoe het komt dat ze zoveel post kwijtraken. Zo'n 1000 brieven en emails per jaar en dat is ook wel knap.

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 22 okt 2010 09:08
door Shania81
Hai Anouk,

Ik heb hetzelfde ik heb nu ook een brief ontvangen dat er een gerechtelijk bevel komt wanneer ik binnen 5 dagen niet betaal. Wat heb jij gedaan? Ik twijfel enorm, hier wordt gezegd niet betalen maar wat als ze het nu wel gaan doorzetten?? Dan ben ik nog meer geld kwijt....ik kan net zoals jij ook niet aantonen dat ik het binnen 7 dagen heb teruggestuurd omdat ik het niet aangetekend heb gedaan, baal ik nu wel van. Wat moet ik nu doen??? Heb alles al gemeld bij Consuwijzer, das je goed recht enz maar duidelijk wordt het ook niet....

Wie kan me adviseren en weet iemand of dat er ooit een gerechtelijk bevel is gestart tegen iemand??

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 22 okt 2010 10:36
door Anouk010
Hey Shania,

Ik heb uiteindelijk wel maar betaald. Ik lees ook van iedereen dat ik niet moet betalen..maar ik was ook bang dat als ze toch door zouden zetten ik nog meer geld kwijt zou zijn. Ik heb wel nog een brief aangetekend verstuurd met het bericht dat ik wil dat het abonnement per direct beeindigd wordt..en dit bewijs bewaard. Dus als ze volgend jaar weer komen met hun kaartjes..heb ik tenminste bewijs! Ik vraag me inderdaad ook af of ze ooit gerechterlijke stappen hebben ondernomen bij iemand! Weet iemand dit?

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 22 okt 2010 11:03
door Shania81
Owkee das wel een slecht gevoel zeker dat je betaald hebt voor iets dat je niet hebt? Krijg je nu wel de kaart dan?

Ik twijfel enorm, proberen ze me nu bang te maken of niet. Straks moet ik echt voorkomen...en dan kost het me nog meer geld. Jeetje wat is dit vervelend zeg.

Is er nog iemand die bv vorig jaar problemen heeft gehad en ook via Direct Incasso is benaderd maar niet betaald heeft??? Graag zou ik willen weten wat er gebeurd is!

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 22 okt 2010 17:27
door MAXIEM
Shania81

Heb jij destijds een begeleidend schrijven of fax of e-mail gehad waarin stond dat je 7 werkdagen bedenktijd had? Als je zo'n schrijven niet hebt gehad, dan kun je op basis daarvan alsnog de overeenkomst opzeggen, omdat je dan automatisch een bedenktijd krijgt van 3 kalendermaanden. De verkoper of dienstverlener heeft dan immers niet volledig voldaan aan zijn wettelijke informatieplicht. Is dat het geval, zeg dan alsnog schriftelijk op en verstuur die brief aangetekend en met bewijs van ontvangst. een fax kan ook (is goedkoper) en bewaar zelf een kopie.

Toelichting:

Een wettelijk verplichte schriftelijke bevestiging van de bestelde goederen of diensten, dient uiterlijk (en voorzover niet eerder verstrekt) bij levering te worden verstrekt (zie BW/46c en 46d). Dit kan een bevestigingsbrief zijn maar bijvoorbeeld ook een e-mail of fax. Een algemene tekst in de voorwaarden op de site, is dus niet voldoende). Vaak ontvang je de bevestiging met daarin de bedenktijd, gelijktijdig met het bestelde produkt of dienst. Indien de leverancier niet tijdig heeft voldaan aan de wettelijke verplichting van de expliciet schriftelijke vermelding van de wettelijke bedenktijd, dan is de bedenktijd wettelijk opgerekt tot drie maanden.

Maxiem.

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 23 okt 2010 13:07
door Dutchrunner
@coldcard
Hier nog iemand die bereidt is de kosten te delen mocht het tot een rechtzaak komen!
Zoals ik al dacht heeft Hotelgoldcard/Direct Incasso/Sell it nadat ik een boze mail aan hun verstuurd heb, niks meer van hun vernomen. Zolang je blijft bij het standpunt van: ik heb het teruggestuurd en ik ga niet voor iets betalen dat ik niet meer in bezit heb. Het feit dat hotelgoldcard niet reageert op mails/brieven/ telefoontjes die niet beantwoord worden, deze forum zal ben ik er van overtuigd dat de rechter vraagtekens gaat plaatsen bij Hotelgoldcard.. De keus om te betalen of niet is aan jullie.

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 25 okt 2010 09:03
door Shania81
@ Maxiem,

Als ik eerlijk ben weet ik dat niet meer, die brief met de kaart heb ik maanden geleden gehad en na snel doorlezen nog sneller weer teruggestuurd. Maar ik dacht dat er wel 7 dagen in stonden maar zeker weet ik het niet. Zo niet heb ik wel binnen die 3 maanden laten weten dat ik het pakketje heb teruggestuurd en dat ik er geen gebruik van wil maken.

@ Dutchrunner,

Ik heb ze al meerder keren gemaild met de mededeling dat ik de kaart heb teruggestuurd en er geen gebruik van wil maken maar ze komen er wel op terug via de mail, de reacties duren even maar telkens als ik denk zo al ff niets gehoord misschien ben ik er nu wel vanaf heb ik weer een mail....ik twijfel nog steeds wel of niet betalen...wat als ze wel komen maar ja dat weet ik ook weer niet zeker omdat hier op dit forum daar nooit over gesproken is en het gewoon tegen mn principe in gaat omdat ik het terug heb gestuurd en het zeer kansloos van hun vind dat ze zo te werk gaan dus dan denk ik weer niet betalen....hmzz misschien nog een tijdje nadenken???!!

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 25 okt 2010 10:05
door coldcard
@Dutchrunner : dank, samen staan we sterk
@Shania81 : er is nergens een melding van een rechtszaak, mijn laatste aanmaning is al vrij oud.

In voorwaarden of niet, je mag altijd een zogeheten cold call gekocht product 7 dagen retourneren zonder opgaaf van reden en met recht op terugbetaling

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 26 okt 2010 21:34
door Dutchrunner
Voor alle duidelijkheid, je hebt het recht om die *** Hotelgoldcard
binnen 7 WERKdagen te retourneren. Dit is ook wettelijk vastgelegd, zie de wetteksten hieronder..

Tevens staat het ook vermeld in Algemene Voorwaarden van Hotelgoldcard dat je die ***Hotelgoldcard binnen 7 WERKdagen kunt retourneren..

Lees ook even hierboven wat MAXIEM vermeld heeft als dat op jou van toepassing is..

Boek 7, Artikel 46d Burgerlijk Wetboek
Verplichtingen van de verkoper
1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen. Alles kan zonder opgaaf van redenen binnen 7 werkdagen ter creditering retour gezonden worden.
2. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen. Het enige wat de klant wel moet betalen zijn de verzendkosten (heen en terug).
3. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen
na de ontbinding plaatsvinden. De leverancier moet het geld dan binnen 30 dagen aan de klant terug storten.
4. De leden 1­3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
a. van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
b. van zaken die:
1°. zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
2°. duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3°. door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4°. snel kunnen bederven of verouderen;
c. van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de
koper hun verzegeling heeft verbroken;
d. van kranten en tijdschriften. Diverse zaken zijn duidelijk hiervan uitgesloten:

Aandelen e.d. (4a)
Speciaal voor de klant gemaakte dingen (4b1/2)
Dingen als inktpatronen die niet meer gesloten kunnen worden (4b3)
Bederfelijke waar (4b4)
Software die uit de folie is (4c)
Kranten en Tijdschriften (4d)

Algemene Voorwaarden van Hotelgoldcard:
Artikel 13.

13.1 De hotelgoldcard is een product van Hotelgoldcard International.
Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
13.2 Geschillen worden zoveel mogelijk in onderling overleg opgelost.
13.3 Indien een klacht van een consument / afnemer door uitgever gegrond wordt verklaard, zal het daarop betrekking hebbende door de consument / afnemer betaalde bedrag door uitgever worden teruggestort op de rekening van de consument/afnemer. Restitutie van betaling vindt slechts plaats na onbeschadigde en voldoende gefrankeerde ontvangst van het volledige product door uitgever binnen een termijn van 7 werkdagen na ontvangst (wij adviseren aangetekend te verzenden) van het product.
13.4 Refund en geschillenpolicy eenmalige incasso. Indien de consument het niet eens is met een incasso van zijn of haar rekening welke heeft plaatsgevonden door een distributeur dan kan de consument contact opnemen met [email protected]
13.5 Uitgever kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gehouden voor aanspraken c.q. vorderingrechten die derden uit welke hoofde dan ook mochten hebben op distributeurs of partners van uitgever. Uitgever aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor betalingen, welke door consumenten/afnemers zijn verricht aan derden zoals wederverkopers of distributeurs ten behoeve van het kunnen verkrijgen van de hotelgoldcard of hotelsilvercard. Voordat de afnemer tot aankoop van genoemde producten bij derden overgaat, heeft deze de mogelijkheid om bij uitgever informatie over het aanbod van de beoogde wederverkoper of distributeur in te winnen. Uitsluitend door de uitgever verstrekte cards en vouchers, voorzien van door uitgever geregistreerde nummers worden geaccepteerd.
13.6 Bestellingen van een hotelgoldcard(voucher) of hotelsilvercard waarvan bij aanschaf een of meerdere reeds gereserveerde hotelovernachtingen deel uit maken, vallen niet onder de colportagewet waardoor teruggave van het gekochte product niet mogelijk is.
13.7 Zodra de activering van de hotelgoldcard, hotelsilvercard of hotelgoldcardvoucher is afgerond is er sprake van ingebruikname van het product en vervalt het recht van teruggave. De consument heeft het recht van retour binnen 7 werkdagen na levering van het product. Zonder opgave van reden kan de consument een product retourneren waarbij de aankoopprijs van het product terug word betaald. De kosten voor het retour sturen van het product zijn voor de consument. Retourzending van het product welk de afnemer ontvangen heeft n.a.v. een verlenging van het abonnement is niet mogelijk.
Voorwaarden voor het recht van retour:Het product mag niet gebruikt zijn en nog als nieuw opnieuw verkoopbaar te zijn. (Consument moet product wel kunnen bekijken, maar niet in gebruik nemen). Het moet onbeschadigd en compleet zijn en in de originele verpakking voldoende gefrankeerd aan afzender retour gestuurd worden. Het recht van retour geldt niet voor aankopen van de hotelgoldcard en/of hotelsilvercard die van de naam van de consument zijn voorzien en deshalve duidelijk persoonlijk van aard zijn. Evenmin geldt het recht van retour na het verlengen van een abonnement als dit niet conform deze voorwaarden is opgezegd.


Ik vind het wel raar dat Hotelgoldcard/Sell it niet op mijn brief/ email gereageerd hebben. Ik heb alleen een mailtje teruggehad van Direct Incasso van ene mevrouw Roovers dat ze mijn brief in goede orde ontvangen heeft. Vervolgens vroeg zij mij de verzendbewijs digitaal naar haar te sturen. Daarna zou zij mijn "dossier" afsluiten. Ik heb haar nu al 2x gemaild met het verzoek of zij nou mijn dossier gesloten heeft, want dat is wat zij mij toegezegt heeft. Nu week verder nog niks van haar vernomen. Bellen ga ik zeker niet doen, want dat kost mij alleen maar geld. En het heeft mij al genoeg tijd, geld en energie gekost. Ik heb het gevoel dat ze allemaal onder een dak spelen..

@Shania81
Ik begrijp wat je bedoelt.. ik heb het ook in mijn brief gezet dat ik de ***kaarten teruggestuurd heb, dat ik niet voor iets wil betalen dat ik al geretourneerd heb en niet meer in bezit heb. Ik zou sowiezo uit principe niet betalen, omdat jij de kaarten geretourneerd hebt. Heb je iets van een bewijsje, kopie brief of email dat je het opgezegd hebt binnen die 7 werkdagen/ 3 maanden??
Dat zou je zaak namelijk gemakkelijker maken.

@VARRA KASSA/TROS RADAR
Er moet echt wat gedaan worden tegen dit hele goldcard bedrijf met hun ONKUNDIGE personeel, het zijn stelletje OPLICHTERS en niet serieus te nemen met hun duistere praktijken en meest vreemde adres/kantoorverhuizingen!!!

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 27 okt 2010 08:45
door Shania81
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik heb het binnen 7 dagen geretourneerd maar helaas heb ik daar geen bewijs van. Wel heb ik gelijk na afschrijving van het bedrag een mail gestuurd naar verschillende mailadressen van Hotelgoldcard dat ik het retour gestuurd heb en er geen gebruik van wil maken. Die afschrijving zal ongeveer gedaan zijn in die 7 dagen of net daarna, ik weet ook niet meer wanneer ik de brief met kaart heb ontvangen helaas. Maar goed ik heb ze al diverse keren gemaild en ook kontakt gehad met Direct Incasso dus heb al een aardig dossier hier liggen! Bij Direct Incasso zijn ze ook echt niet vriendelijk ik vermoed dat ze toch onder 1 hoedje spelen met Hotelgoldcard....
De laatste keer dat ik gereageerd heb op een mail van Direct Incasso is vorige week de 22e geweest dus ik zal 1 dezer dagen wel weer iets horen want het onderwerp in die mail was: Aankondiging gerechtelijke procedure
Sell It h.o.d.n. Hotel Gold Card /
en dat ik binnen 5 dagen moet betalen.

Ben zeer benieuwd wat er gaat gebeuren hoop dat ze het niet doorzetten.

Hebben jullie na zo'n mail/brief nog iets gehoord??

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 27 okt 2010 10:06
door coldcard
Nee, de communicatie liep daarna bij mij vast.

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 27 okt 2010 10:30
door Shania81
Ok nou hopen dat dat bij mij ook zo gaat maar vrees toch nog een beetje het ergste...

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 27 okt 2010 23:21
door Dutchrunner
Graag gedaan. Ik heb tot nu toe ook helemaal niks vernomen van hun. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Een tip die ik nogmaals wil geven aan ALLE MENSEN die op de één of andere manier met hotelgoldcard in aanraking zijn gekomen en klachten erover hebben: blijven mailen en/of bellen naar dasjegoedrecht, consuwijzer en andere instanties in de hoop dat zij stappen zullen ondernemen tegen Hotelgoldcard.

Ik begrijp gewoon niet dat er niks gedaan wordt met al deze klachten. Iemand kan best een aflevering hieraan besteden. Of is dat soms te veel gevraagd Tros Radar????????????????

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 29 okt 2010 08:42
door Anouk010
Hallo mensen,

Zoals ik een tijdje geleden vertelde heb ik toch maar betaald. Ik kreeg vervolgens een email van DirectIncasso dat mijn dossier gesloten was. Ik wist niet of dit naar aanleiding van mijn boze email was of de betaling. Hiervoor moest ik contact opnemen met HotelGoldcard zelf..toen ik dit deed kreeg ik precies dezelfde vrouw aan de telefoon!! Dit kan dus al niet kloppen .. maar ik bewaar alle emails en heb dan tenminste bewijs voor volgend jaar,mochten ze dan weer zomaar kaarten opsturen! Ik heb sowieso opgemerkt dat hun website veranderd is! Eerst stond er bij de algemene voorwaarden op de website: voor abonnementen besteld via callcenter gelden andere voorwaarden..dit is nu al weggehaald.. ook stond eerst het emailadres : [email protected] (ofzoiets) maar dit adres is ook al van de website gehaald!

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 29 okt 2010 09:08
door Shania81
Dit bewijst maar weer eens dat het van geen kanten klopt!!! Ik vond het al zo vreemd dat diegene die ik van Direct Incasso aan de lijn zoveel wist van Hotelgoldcard en precies wist wat hij moest zeggen en dat op een hele agressieve intimiderende manier. Ok dat je iets van je klant weet ok maar dit ging wel erg ver!!
Aan de ene kant begrijp ik wel dat je betaald hebt ik twijfel af en toe ook nog wel maar als ik nu dit hoor denk ik echt van JA DAAAAAG die krijgen nu echt geen cent meer!
Idd Anouk alles goed bewaren want volgend jaar moet je echt niets betalen hoor!!!!

Ik snap niet dat Radar of wie dan ook hier geen verdere tijd aan besteed!!! Dit moet ophouden!!!!!!

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 29 okt 2010 09:30
door coldcard
@Dutchrunner en @shania :
kunnen jullie me mailen op [email protected] ?

@Annouk, jammer dat betaald hebt

Re: Hotelgoldcard

Geplaatst: 29 okt 2010 09:41
door debteun
Hallo allemaal,
Het schiet niet echt op zo! Ik had stiekem gehoopt dat er een consumenten programma o.i.d. zich wel geroepen zou voelen om ons te helpen. Er gebeurd vrij weinig. Heb van consuwijzer een bericht gehad en daar blijft het bij.
Ik heb uit eindelijk ook betaald aan incasso direct, heb er nu spijt van.
Heb ook vrij snel al een aangetekende opzeggingsbrief naar hotelgoldcard gestuurd, om volgend jaar problemen te voorkomen. Hierin heb ik ze gevraagd om binnen 7dagen mij te berichten, wacht nu al 2 maanden op antwoord. Zij verwachten van ons dat we gelijk reageren, maar zelf hun zogenaamde klant te woord staan zijn ze te beroerd voor.
Hoe kunnen we deze achterlijke oplichters nou stoppen...
Ik hou hoop.
Gr.Debbe