Voor alle duidelijkheid, je hebt het recht om die *** Hotelgoldcard
binnen 7
WERKdagen te retourneren. Dit is ook wettelijk vastgelegd, zie de wetteksten hieronder..
Tevens staat het ook vermeld in Algemene Voorwaarden van Hotelgoldcard dat je die ***Hotelgoldcard binnen 7
WERKdagen kunt retourneren..
Lees ook even hierboven wat MAXIEM vermeld heeft als dat op jou van toepassing is..
Boek 7, Artikel 46d Burgerlijk Wetboek
Verplichtingen van de verkoper
1.
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen. Alles kan zonder opgaaf van redenen binnen 7 werkdagen ter creditering retour gezonden worden.
2. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen. Het enige wat de klant wel moet betalen zijn de verzendkosten (heen en terug).
3. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen
na de ontbinding plaatsvinden. De leverancier moet het geld dan binnen 30 dagen aan de klant terug storten.
4. De leden 13 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
a. van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
b. van zaken die:
1°. zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
2°. duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3°. door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4°. snel kunnen bederven of verouderen;
c. van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de
koper hun verzegeling heeft verbroken;
d. van kranten en tijdschriften. Diverse zaken zijn duidelijk hiervan uitgesloten:
Aandelen e.d. (4a)
Speciaal voor de klant gemaakte dingen (4b1/2)
Dingen als inktpatronen die niet meer gesloten kunnen worden (4b3)
Bederfelijke waar (4b4)
Software die uit de folie is (4c)
Kranten en Tijdschriften (4d)
Algemene Voorwaarden van Hotelgoldcard:
Artikel 13.
13.1 De hotelgoldcard is een product van Hotelgoldcard International.
Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
13.2 Geschillen worden zoveel mogelijk in onderling overleg opgelost.
13.3 Indien een klacht van een consument / afnemer door uitgever gegrond wordt verklaard, zal het daarop betrekking hebbende door de consument / afnemer betaalde bedrag door uitgever worden teruggestort op de rekening van de consument/afnemer.
Restitutie van betaling vindt slechts plaats na onbeschadigde en voldoende gefrankeerde ontvangst van het volledige product door uitgever binnen een termijn van 7 werkdagen na ontvangst (wij adviseren aangetekend te verzenden) van het product.
13.4 Refund en geschillenpolicy eenmalige incasso. Indien de consument het niet eens is met een incasso van zijn of haar rekening welke heeft plaatsgevonden door een distributeur dan kan de consument contact opnemen met
[email protected]
13.5 Uitgever kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gehouden voor aanspraken c.q. vorderingrechten die derden uit welke hoofde dan ook mochten hebben op distributeurs of partners van uitgever. Uitgever aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor betalingen, welke door consumenten/afnemers zijn verricht aan derden zoals wederverkopers of distributeurs ten behoeve van het kunnen verkrijgen van de hotelgoldcard of hotelsilvercard. Voordat de afnemer tot aankoop van genoemde producten bij derden overgaat, heeft deze de mogelijkheid om bij uitgever informatie over het aanbod van de beoogde wederverkoper of distributeur in te winnen. Uitsluitend door de uitgever verstrekte cards en vouchers, voorzien van door uitgever geregistreerde nummers worden geaccepteerd.
13.6 Bestellingen van een hotelgoldcard(voucher) of hotelsilvercard waarvan bij aanschaf een of meerdere reeds gereserveerde hotelovernachtingen deel uit maken, vallen niet onder de colportagewet waardoor teruggave van het gekochte product niet mogelijk is.
13.7 Zodra de activering van de hotelgoldcard, hotelsilvercard of hotelgoldcardvoucher is afgerond is er sprake van ingebruikname van het product en vervalt het recht van teruggave.
De consument heeft het recht van retour binnen 7 werkdagen na levering van het product. Zonder opgave van reden kan de consument een product retourneren waarbij de aankoopprijs van het product terug word betaald. De kosten voor het retour sturen van het product zijn voor de consument. Retourzending van het product welk de afnemer ontvangen heeft n.a.v. een verlenging van het abonnement is niet mogelijk.
Voorwaarden voor het recht van retour:Het product mag niet gebruikt zijn en nog als nieuw opnieuw verkoopbaar te zijn. (
Consument moet product wel kunnen bekijken, maar niet in gebruik nemen). Het moet onbeschadigd en compleet zijn en in de originele verpakking voldoende gefrankeerd aan afzender retour gestuurd worden. Het recht van retour geldt niet voor aankopen van de hotelgoldcard en/of hotelsilvercard die van de naam van de consument zijn voorzien en deshalve duidelijk persoonlijk van aard zijn. Evenmin geldt het recht van retour na het verlengen van een abonnement als dit niet conform deze voorwaarden is opgezegd.
Ik vind het wel raar dat Hotelgoldcard/Sell it niet op mijn brief/ email gereageerd hebben. Ik heb alleen een mailtje teruggehad van Direct Incasso van ene mevrouw Roovers dat ze mijn brief in goede orde ontvangen heeft. Vervolgens vroeg zij mij de verzendbewijs digitaal naar haar te sturen. Daarna zou zij mijn "dossier" afsluiten. Ik heb haar nu al 2x gemaild met het verzoek of zij nou mijn dossier gesloten heeft, want dat is wat zij mij toegezegt heeft. Nu week verder nog niks van haar vernomen. Bellen ga ik zeker niet doen, want dat kost mij alleen maar geld. En het heeft mij al genoeg tijd, geld en energie gekost. Ik heb het gevoel dat ze allemaal onder een dak spelen..
@Shania81
Ik begrijp wat je bedoelt.. ik heb het ook in mijn brief gezet dat ik de ***kaarten teruggestuurd heb, dat ik niet voor iets wil betalen dat ik al geretourneerd heb en niet meer in bezit heb. Ik zou sowiezo uit principe niet betalen, omdat jij de kaarten geretourneerd hebt. Heb je iets van een bewijsje, kopie brief of email dat je het opgezegd hebt binnen die 7 werkdagen/ 3 maanden??
Dat zou je zaak namelijk gemakkelijker maken.
@VARRA KASSA/TROS RADAR
Er moet echt wat gedaan worden tegen dit hele goldcard bedrijf met hun ONKUNDIGE personeel, het zijn stelletje OPLICHTERS en niet serieus te nemen met hun duistere praktijken en meest vreemde adres/kantoorverhuizingen!!!