JtC schreef:Ik geef tegengas, da's iets anders.
nee dat is geen tegengas....jij moet en zal gelijk krijgen , en daar heb ik geen zin in.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
JtC schreef:Ik geef tegengas, da's iets anders.
JtC schreef:Of jij wilt/kan dat niet inzien. Zo kun je het ook bekijken he. Ik dacht trouwens dat je niet meer op me ging reageren.
Ben ik helemaal met je eens. Laat hem maar in zijn waarde (sorry ik bedoelde waan) en wij zullen dan maar niet meer inhoudelijk reageren op die kletspraatjes.@ boertje van buuten, ik heb geen zin om zinloos met JTC door te gaan , hij/zij weet zogenaamd toch alles beter.
Hai,fijn dat jij tevreden bent maar kort door de bocht ben ik niet. Hoe verklaar jij de grote prijsverschillen tussen da???? Die verzekeringen zijn meestal ook opgezet door da dus dan spekken ze hun kas weer extra. Maar dat wist jij vast al.
Nee hoor, niks ''lief''dadigheidJtC schreef: En nogmaals, wat betreft de uitkeringsgerechtigden: Als ik de topics van uitkeringsgerechtigden naloop, dan komt er veelal toch echt wel naar voren dat de geringste wijziging aan uitbetaaldata, hoogte van de uitkeringen of welke wijziging dan maar ook ervoor zorgt dat deze mensen financieel in de knoei komen. Of zijn deze mensen slechts de uitzondering en hebben deze mensen het wel breed (waar overigens door anderen weer over geklaagd wordt)? Dus nogmaals, hoe gaan die mensen het doen in geval van hoognodige dure medische zorg? Een lening nemen bij een inkomen, waarbij er sowieso al maandelijks weinig overblijft? Afhankelijk zijn van liefdadigheid?
De basis om een huisdier te nemen lijkt me in elk geval niet 'omdat ik geld genoeg heb om een eventuele dure medische ingreep te kunnen betalen.'JtC schreef:Nou, stel zoals in mijn situatie, zo iemand met een uitkering, in de bijstand of een ouder persoon met een schamel pensioentje heeft een huisdier welke dringend dure medische zorg nodig heeft. Uitkeringen, bijstand, schamel pensioentje, dat zijn echt geen bedragen waar je je veel luxe kunt veroorloven. In maandelijkse termijnen de medische zorg is leuk, maar wat je maandelijks overhoudt om van te leven is echt geen vetpot. Of zijn de bijstand en de uitkeringen tegenwoordig toch wel opeens erg veel? Vertel mij nu eens hoe zo iemand dat gaat rondbreien? Bij familie langs gaan voor liefdadigheid? Bij de dierenzaak bedelen om gratis voer wat nog over is? Nou, dat is dan een verdomd lekkere basis om een huisdier te nemen en erg leuk voor het dier zelf...
Ik discrimeren? Jazeker, maar ik geef hier wel duidelijk aan waarom. Het gaat
om een dierenleven en geen voorwerp dat je in onderhoud kunt verwaarlozen als het even niet lukt. Als je een huisdier in huis neemt, zijn er gewoon bepaalde voorwaarden waar je aan meot voldoen. Medische zorg is er in ieder geval 1 van. En medische zorg kost geld en dat geld moet er zijn als dat nodig is. En zo simpel is het.
BvB ik moet niks en mag allesboertje van buuten schreef:Jolijn,
als je niet begrijpt waar deze topic over gaat, moet je niet reageren. Het gaat over de hoge tarieven van dierenartsen en de enorme verschillen. De vergelijking die jij maakt met de zorgverzekering zoals wij die kennen, is appels met peren vergelijken......
€ 50,00 tot € 75,00 (jaarlijkse inenting) verdienen in 5 minuten, het is nogal wat.Jolijn schreef:Vlgs mij staat de studie diergeneeskunde niet met stip op nr 1 omdat je daarna snel en makkelijk rijk kunt worden.
En ja, als ik € 73 moet betalen voor een operatie denk ik ook wel ff 'daar had ik heel veel nieuwe cavia's voor kunnen kopen'
Bij de dierenarts moet je alles zelf betalen en dan ga je zo'n rekening en de tijd aan je dier besteed,eens onder de loep nemen.
In tegenstelling tot hoe het bij ons zelf gaat: elke maand wordt de ziekenfondspremie ingehouden en het ziekenfonds houdt de eigen bijdrage tot het maximumbedrag in...hoeven we niks voor te doen, denken we niet bij na.
Chocomelk schreef:
€ 50,00 tot € 75,00 (jaarlijkse inenting) verdienen in 5 minuten, het is nogal wat.
Tel dat eens op uurbasis uit.
Kan je dat vaccin ook 'gewoon' kopen bij de dierenarts ?dedierenarts schreef:
En de persoon die de jaarlijkse vaccinatie zo duur vond omdat het vaccin maar 1 euro inkoop is heeft het niet helemaal goed begrepen. Die injectie is niet het enige waar het om draait. Zo'n prik zetten kan iedereen, dat stelt niets voor. Waar het om gaat is dat je het huisdier van te voren van neus tot staart nakijkt, problemen opspoort en onder de aandacht brengt of bekende problemen in de gaten houdt. De tijd en expertise die het kost om dat goed te doen, dat is waar je voor betaalt. En ook hier geld weer: ben je niet tevreden met de kosten in verhouding tot de geleverde diensten ga dan gerust verder kijken.
Chocomelk schreef:€ 50,00 tot € 75,00 (jaarlijkse inenting) verdienen in 5 minuten, het is nogal wat.Jolijn schreef:Vlgs mij staat de studie diergeneeskunde niet met stip op nr 1 omdat je daarna snel en makkelijk rijk kunt worden.
En ja, als ik € 73 moet betalen voor een operatie denk ik ook wel ff 'daar had ik heel veel nieuwe cavia's voor kunnen kopen'
Bij de dierenarts moet je alles zelf betalen en dan ga je zo'n rekening en de tijd aan je dier besteed,eens onder de loep nemen.
In tegenstelling tot hoe het bij ons zelf gaat: elke maand wordt de ziekenfondspremie ingehouden en het ziekenfonds houdt de eigen bijdrage tot het maximumbedrag in...hoeven we niks voor te doen, denken we niet bij na.
Tel dat eens op uurbasis uit.