LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dynafix

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
LoekieLoekie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2014 10:09

Re: dynafix

Ongelezen bericht door LoekieLoekie »

Heb mijn Samsung Tab 2 aangeboden ter reparatie. Zit nog een volledig jaar garantie op.
Krijg nu een rekening van 185 euro omdat de tablet open zou zijn geweest en er aan gesleuteld zou zijn.
WTF krijgen we nu weer.
Waarom zou ik zelf gaan sleutelen hieraan als er nog volledige garantie op zit.
Ik heb het idee dat Samsung hier gewoon een ontmoediging beleid voert en alle claims structureel afkeurt.
Na een aantal keren contact te hebben opgenomen met Dynafix om te verklaren dat er echt niks mee is gebeurd blijven zij bij hun standpunt. Ook bij Samsung blijven ze achter hun reparateur staan.
Heb nog een laatste mail gestuurd en hun op hun verplichtingen gewezen tov de consument mbt de garantie maar ben er bang voor.
Ik hoop dat ze met dit beleid bereiken dat niemand straks meer een Samsung product meer koopt. Ik in ieder geval nooit meer.

Nico69
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2014 11:35

Re: dynafix

Ongelezen bericht door Nico69 »

Ook ik heb onlangs een telefoon, een iPhone, gekocht bij Belsimpel en kennis gemaakt met de geweldige service.... :oops: :evil:

Binnen 7 dagen na ontvangst heb ik melding gedaan dat mijn iPhone niet goed functioneert. Belsimpel zou de iPhone bij Apple registreren als een 'dead on arrival'. Ik ontving een formulier waarop ik kon aangeven of ik de iPhone wilde laten repareren, omruilen of de koop ongedaan maken.

Nadat ik de iPhone retour had gestuurd kreeg ik (pas) na een week bericht dat de telefoon beschadigd was. Belsimpel kon de iPhone niet als een 'dead on arrival' accepteren! Belsimpel deed ineens heel moeilijk en kon ook niet aangeven hoe lang reparatie zou duren.

Omdat ik ook al had aangegeven dat de accu bij ontvangst helemaal 'dood' was, dit hoort niet bij een Apple, en onderhand al had gezien dat het toestel al ruim een half jaar eerder was geproduceerd, stond ik erop dat de iPhone zou worden omgeruild!

Ik heb de iPhone maar terug laten sturen en heb rechtstreeks bij Apple een garantieclaim gedaan. Dit loopt nog. Bij een Apple reseller kan je niet terecht omdat Belsimpel niet een officiele Apple wederverkoper is. Onderhand ben ik er wel achter dat Belsimpel het toestel nooit heeft aangemeld bij Apple en dat zij partijen iPhones e.d. in het buitenland opkopen!

Overigens, nu ik de Iphone weer retour heb, kan ik (nog steeds) geen beschadigingen ontdekken :D Belsimpel gebruikt mijn inziens het argument beschadiging om een garantie te kunnen afwimpelen! :oops: :oops: :twisted:

Ik heb ervaren dat Belsimpel met hele scherpe prijzen werkt maar dat, zodra het op garantie aankomt, je met een kluitje het riet wordt ingestuurd. Ook hier geldt: "goedkoop is duurkoop!"

Voor mij is Belsimpel synoniem geworden voor 'Simpele Service'. Niet doen dus!!!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: dynafix

Ongelezen bericht door Har06 »

Kunis schreef:Vandaag trouwens bericht van Dynafix:

16 aug 2010: Na 8 dagen is mijn toestel weer boven gekomen en is zichtbaar op de track & trace van Dynafix. Wel waardeloos dat je eerst moet bewijzen dat ie daar is aangekomen voordat ze gaan kijken daar.

wordt vervolgd.
Waarom een vervolg?? graag alles in enkelvoud :lol:

Robski
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:38

Re: dynafix

Ongelezen bericht door Robski »

Electronica is en blijft erg gevoelig voor zaken als vocht en dergelijke. Het verhaal dat ik eerder las van een medewerker van Dynafix is ook wel aannemelijk, kleine vochtschades zijn snel gebeurd en hoeft niet eens een echte klots water aan te pas te komen.

Echter.

Ik werk voor een computerbedrijf die ook veel zaken doet met Dynafix, mijn afdeling meldt/bewaakt reparaties en maakt prijsopgaves voor de eindgebruiker indien er "user damage" geconstateerd wordt.

Zéker de mobiele telefonie tak en de tablet afdeling van Dynafix komt vaak om de hoek met diverse soorten stoot/vloeistofschades die er "volgens de klant niet in zat". Grote kans dat het best terecht is maar als je wat rondkijkt op internet (echter, klagende mensen zie je eerder dan de juichende!) is het soms wel discutabel. Maar die medaille heeft twee kanten.
Klanten zijn ook vaak niet eerlijk of volledig met de informatie die ze aanleveren bij het inleveren van een reparatie. Zou je zelf melden dat je in de regen hebt lopen bellen of de telefoon op de tuintafel hebt vergeten toen het begon te regenen en hem later binnenhaalde en hij het nog een week goed deed? Vaak niet.

Wat me wel vanuit mijn stoel absoluut tegen de kop stoot, letterlijk dagelijks, is de communicatie vanuit dat bedrijf. Halve antwoorden, niet lezend wat we vragen, afwimpelende zaken als er weer een ingezonden accessoire "verdampt" is of in nettere termen "nooit is binnengekomen".
Ook het traceren van reparaties is een drama. Iets wordt opgehaald, komt daar binnen maar wordt voor wat voor reden dan ook gewijzigd en onder een nieuw reparatienummer in hun systeem gezet. Netjes communiceren dat dit nummer gewijzigd is, is blijkbaar erg moeilijk.

Als wij hier een reparatie van een klant krijgen dan noteren wij dat netjes, houden we de accessoires vast en die zenden we altijd netjes mee terug. En niet -indien het toch eens gebeurt- na 48 uur zeggen "Helaas, u heeft maximaal 48 uur om uw manco te melden". Nee, gewoon de klant helpen. Punt uit.

Om dan ergens bij T-Mobile een artikel te zien over Dynafix met foto's van de werklocatie is wel mooi. Het ziet er allemaal best professioneel uit alleen hun administratie/support laat zwaar te wensen over.

Ook de claim in dat artikel over dat ze een speciale afdeling hebben die de units testen na reparatie om te zien of de klacht verdwenen/degelijk opgelost is, is voor ons op de afdeling echt hilarisch om te lezen. Wij zien enorm veel 2e of 3e reparaties retour komen omdat er "een software update is gedaan" terwijl de klacht keer op keer aangeeft dat de accu binnen no-time is leeggetrokken. Opnieuw gaan ze in repair en komen ze weer met de oplossing der oplossingen terug: Software update, geen klacht geconstateerd.

Je zou zeggen dat als iets vaker dan ééns retour is gekomen, ook al ZOU de klacht niet duidelijk geformuleerd zijn, dat men daar dan extra moeite en energie in steekt.

In onze ogen is het, met alle respect mogelijk, een bedrijf dat nog veel te verbeteren heeft in eindcontroles en algemene kwaliteit. Wij vinden het meer een massa-industrie die aantallen moet draaien (ik noem maar iets, 4 reparaties per uur per man) dan een bedrijf dat echt hart heeft voor hun klanten en trots is op hun serviceniveau.

Nog wel een positieve afsluiter: Zij repareren buiten telefonie ook laptops (De enige geautoriseerde partner van Toshiba in Nederland) en die zijn doorgaans wel goed/secuur, op ook hier af en toe een knullige afzwaaier na. Maar dat kan gewoonweg soms gebeuren.

hellishbugbear
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2014 09:24

Re: dynafix

Ongelezen bericht door hellishbugbear »

Op advies van Samsung heb ik de mobiel van mijn dochter via Dynafix/Dr. Mobile aangeboden ter reparatie, het SD slot werkt niet meer, vandaar. Toestel aangemeld via internet, transportkosten betaald en volgende dag werd toestel keurig opgehaald. Via sms werd ik geinformeerd dat toestel was ontvangen bij het erkend service center Dynafix. So far so good.
Via T&T gezien dat toestel na 2 dagen gerepareerd was en al klaar was voor verzending. Keurig, toch?
Helaas is deze status "Product klaar voor retourzending" al sinds 2,5 weken onveranderd.
Bellen helpt niet: "ja, kan elk moment verstuurd worden", "komt goed", "even geduld, kan soms even duren". Ik denk dat die belkosten (EUR 0,45 p.m.) die je als klant maakt onderdeel zijn van hun winstmodel. Op e-mail wordt niet gereageerd.
Naderhand alle ellende over Dynafix gelezen, dus nu vrees ik het ergste....
Wordt vervolgd...

hellishbugbear
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2014 09:24

Re: dynafix

Ongelezen bericht door hellishbugbear »

hellishbugbear schreef:Op advies van Samsung heb ik de mobiel van mijn dochter via Dynafix/Dr. Mobile aangeboden ter reparatie, het SD slot werkt niet meer, vandaar. Toestel aangemeld via internet, transportkosten betaald en volgende dag werd toestel keurig opgehaald. Via sms werd ik geinformeerd dat toestel was ontvangen bij het erkend service center Dynafix. So far so good.
Via T&T gezien dat toestel na 2 dagen gerepareerd was en al klaar was voor verzending. Keurig, toch?
Helaas is deze status "Product klaar voor retourzending" al sinds 2,5 weken onveranderd.
Bellen helpt niet: "ja, kan elk moment verstuurd worden", "komt goed", "even geduld, kan soms even duren". Ik denk dat die belkosten (EUR 0,45 p.m.) die je als klant maakt onderdeel zijn van hun winstmodel. Op e-mail wordt niet gereageerd.
Naderhand alle ellende over Dynafix gelezen, dus nu vrees ik het ergste....
Wordt vervolgd...
Het vervolg: na 3 weken is mijn telefoon keurig verpakt teruggestuurd. Probleem (SD slot) is keurig verholpen onder garantie, dus positief uiteindelijk.
Enige negatieve is de onnodige software update, waardoor er nu overbodige Samsung apps op de telefoon staat.

YMSR
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:01

Re: dynafix

Ongelezen bericht door YMSR »

Alstublieft radar besteed u aandacht aan deze zaak.
Ik moet ook €181,50 aan reparatiekosten betalen voor een leenstoestel wat stuk is gegaan per ongeluk.

De dagwaarde van dit toestel ligt rond de €100.-
Laat staan een leentoestel wat keer op keer gebruikt word.

Moet ik nu zoveel geld gaan betalen?
Het is belachelijk oplichters geldklopperij

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: dynafix

Ongelezen bericht door Har06 »

YMSR schreef:Alstublieft radar besteed u aandacht aan deze zaak.

Ik moet ook €181,50 aan reparatiekosten betalen voor een leenstoestel wat stuk is gegaan per ongeluk.
De dagwaarde van dit toestel ligt rond de €100.-
Laat staan een leentoestel wat keer op keer gebruikt word.

Moet ik nu zoveel geld gaan betalen?
Het is belachelijk oplichters geldklopperij

Oeps daar gaan we weer: oplichters geldklopperij.

Voor een apparaat wat stuk is , maakt het niet uit of het een leentoestel is en of het per ongeluk gebeurt is, klaarblijkelijk gen afspraak bij het ter reparatie aanbieden gemaakt, sja en achteraf ??? :mrgreen:

Gesloten