LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
hans1978
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2006 15:39

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door hans1978 »

2 jaar geleden heb ik ook te maken gehad met CZ media, kon er toen nog niet veel over vinden op internet.
Van week zag ik op tv een soortgelijk bedrijf in Opgelicht ofzo, toen moest ik weer even aan CZ denken en dus even gegoogled, tot mijn verbazing is er nu een topic vol over te vinden.
Ik wil toch even delen wat mij gebeurt is.
Ik controleer regelmatig wat er van mijn rekeningen en credit cards afgeschreven wordt. Tot op een dag er 40 euro van CZ media bij stond. Dus gebeld hoe dat zat en zij vertelden dat er een registratiefoutje in het systeem was geslopen, verkeerd rekeningnummer ingevoerd ofzoiets.
Middels automatische incasso konden zij dus gewoon geld afschrijven. Het is dat ik het zag en er op reageerde, anders waren ze er gewoon mee weggekomen. Als ze dit structureel doen zijn er vast mensen die dit niet opmerken en daar verdienen ze dan aardig wat mee lijkt me.
Ik kan natuurlijks niet aantonen, maar het past aardig in het dossier van CZ thuis inmiddels.

Johnnaat
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2011 15:46

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Johnnaat »

Zoals u zult begrijpen, doen wij er alles aan om de verkopers een prima training aan te bieden, welke aansluit op de voorwaarden van de abonnementen die wij verkopen.

Dit schreef C&Zmedia op 20 januari.

21 Januari is mijn vriendin er dus ook ingetrapt.
Voor € 9,95 zou ze eenmalig een kinderpakket opgestuurd krijgen.
Nogmaals gevraagd of het echt geen abonnement is kreeg ze een heel mooi verhaal dat dat niet eens kon. Ze kon gewoon niet eens lid worden.
Natuurlijk kregen we afgelopen zaterdag 5 feb een brief of we 39,80 willen overmaken, voor 4 pakketten.

Vandaag telefonisch contact gehad en volgens mij hebben er al een groot aantal mensen het pad voor mij ge-effend, want ze gingen de discussie niet eens aan en er werd netjes gezegd dat ik maar een mail moest sturen met mijn klacht (want het was niet netjes van de verkoper om te zeggen dat het eenmalig was).
Dit heb ik gelijk gedaan en kreeg binnen een paar uur al antwoord dat mijn abonnement is geannuleerd en dat de accept giro als niet verzonden beschouwd mag worden.
Ook mijn gegevens zijn uit het bestand gehaald.

Ik had er geen goed gevoel bij toen ik er vanochtend aan moest beginnen, zeker nadat ik vele verhalen hier op dit forum had gelezen.
Ik zag een heel traject van bellen , mailen , nog een keer bellen en mailen, incassoburo enz enz voor me.
Maar mede dankzij de vele mensen die mij voor zijn gegaan is dat alles nog meegevallen.
Mijn dank daarvoor.

Ik hoop in de toekomst nog eens iemand van C&Zmedia te treffen , dat zal een leuke discussie worden en zal de hele dag achter hem/haar staan wanneer ze weer een voorbijganger aanspreken.

Dus voor de mensen die nog niet van ze af zijn, vooral niet opgeven.

MAXIEM

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Johnnaat

Ga er maar vanuit, dat dit muisje nog een staartje krijgt. Let dus goed op je bankrekeningnummer.

Maxiem.

Johnnaat
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2011 15:46

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Johnnaat »

Daar heb ik ook nog aan gedacht Maxiem, maar ze hebbben onze bankrekeningnummer niet.

Maar wel bedankt en ik hou het toch in de gaten.

leila lima
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2011 12:54

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door leila lima »

ik ben ook gebeld door een jongedame van max media
ik was toen een maand gelden bevallen van mijn dochtertje.ze had het over een boekenpakket maar ik zei dat ik geen intresse had omdat mijn baby nog klein was.daarop zei ze dat ik het dan thuisopgestuurd kom krijgen en dat ik dan kon besluiten of ik het wou of niet.ik heb toen ja gezegd maar maanden later had ik die boeken ontavngen plus een rekning van 15,95 en die moest ik betalen.ik heb nu weer maanden later een boekenpakket ontvangen van boeken vanf 1 jaar terwijl mijn baby nu pas 4 maanden oud is plus weer een rekening van 15,95.ik heb een brief naar hun opgestuurd om mijn abbonement waar ik niet eens toestemming aan heb gegevn te beeindigen .ik wacht nu op antwoord

ikke74
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2011 15:14

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door ikke74 »

wat is het triest eigenlijk dat deze cenzmedia zoveel aandacht krijg, waarschijnlijk denken ze negatieve aandacht is ook aandacht.
mijn verhaal is niets anders als die van jullie allen. ik ben op het punt dat ik wacht op de deurwaarder. laat maar komen. ik heb geprobeerd ze tegemoet te komen om 1x een pakket van €9.95 af te betalen zodra dit geleverd zou zijn. maar geen medewerking. dus is het voor mij over en uit! ik wil best bij de rechter vertellen over deze praktijken. ik sta vast niet alleen.
dus zegt het voort hoe dit zielig bedrijf werkzaam is; hopelijk telt een gewaarschuwd mens voor 2.
mochten ze mijn zaak netjes afronden zal ik dit laten weten, maar ik reken er niet op.
groeten uit zeeland.

hans1978
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2006 15:39

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door hans1978 »

C&Z media zit op de Splinterlaan 154C (Google maps), op dat adres huist ook:
Voordelengids.EU of Voordelengids.NL, waarvan de eigenaar [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] is.

Ik dacht al dat dit bedrijf me ook bekend voorkwam. Als je zoekt op Google vind je ook gelijk al wat links naar tros radar en andere klachtenfora.
http://www.google.nl/search?aq=f&source ... rdelengids:

- http://forum.viva.nl/forum/Geld_Recht/V ... ages/90304
- http://forum.viva.nl/forum/Overig/Kan_d ... 28803/last
- http://www.klachtenoplossing.nl/voordelengids-eu/

De [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] heeft zijn zaakjes lekker voor elkaar.



[edit]
de naamgegevens zijn terecht verwijderd, excuus voor het vermelden, echter via deze link kun je de eigenaar van een eu domein achterhalen. Dit is trouwens compleet legaal.
[/edit]
Laatst gewijzigd door hans1978 op 25 feb 2011 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Aad35
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2010 16:24

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Aad35 »

In Sept '10 zijn ook wij helaas met dit bedrijf in zee gegaan. Nu 5 maanden later nog steeds bezig om er vanaf te komen. Credifixx heeft zich er nu ook mee bemoeit die zich met stalkings praktijken je tot betalen probeert te dwingen.

Op 21-9-10 zijn wij met C&Z in zee gegaan.Op 8-10 kregen we een telefoontje dat het rekeningnummer niet klopte, terwijl deze duidelijk op het briefje staat. Na het juiste rekeningnummer doorgegeven te hebben is uiteindelijk op 22-10 het bedrag afgeschreven. Eind November hadden wij nog steeds niks ontvangen. Intussen ben ik via dit forum erachter gekomen dat dit bedrijf niet echt goed bekent staat. Omdat ik een maand na betaling nog steeds niks had ontvangen heb ik een brief en email geschreven waarin ik C&Z Media in gebreke stel voor het niet leveren van goederen. Het betaalde bedrag heb ik teveens laten storneren. Vanaf dat moment begon het terreur. Bijna een week na de brief/email kreeg ik een email waar alleen in stond dat ik nog niet betaald had en zodra er betaald was de leveringen zullen plaats vinden. In de brievenbus lag toen ook al een acceptgiro.Dat er 6 weken eerder dmv een automatische incasso betaald was was niet van belang. Nadat ik een email terug had gestuurd met het verhaal dat er wel betaald was en wij bij ons eerste verhaal blijven, kregen wij week later 2 emails. In de eerste mail stond dat ons contract was geannuleerd en de acceptgiro als niet verzonden beschouwen. In de 2e email , die een paar minuten later verzonden was , stond dat deze email niet voor ons bestemd was , al onze gegevens stonden erin maar goed. de email sloot af met het verhaal zodra wij betaald hadden wij de levering zouden krijgen.
2 weken later kregen wij een aanmaning dat er een betalingsachterstand was.
Weer een email gestuurd, verhaal gedaan en een week later een reactie. Het abbo was geannuleerd , echter pas voor Sept. 2011. Er stonden 4 termijnen a 29,95 open die betaald moesten worden. Zodra deze betaald waren en de leveringen hadden plaatsgevonden werd het contract beeindigd.
Halverwege Januari heeft er nog contact plaats gevonden wederom met het verzoek tot betalen. Er is toen wederom duidelijk gemaakt dat C&Z niet binnen de wettelijke levertermijn van 30 dagen, goederen heeft geleverd en derhalve het contract ontbonden is. C&Z erkent dit niet en plaats zich hierbij dus boven de wet. Een week geleden hebben wij een incassobrief van Credifixx gehad met het verzoek tot betalen. Dezelfde avond nog werden wij door ze gebeld met de vraag wanneer wij van plan waren te betalen. Nadat ik de dame aan de andere kant "vriendelijk" te kennen heb gegeven dat wij de brief die dag pas hadden ontvangen en er niet gediend van zijn om tijdens etenstijd gebeld te worden heb ik de hoorn "neergelegd". Afgelopen weekeinde ben ik nogmaals door deze dame gebeld, wederom met het zelfde verhaal en vandaag weer een brief met de laatste mogenlijkheid tot betalen zonder dat er een gerechtelijke procedure van start gaat.

Me vrouw begint zich nu zorgen te maken en wil betalen. Ik heb echter de neiging om dit te laten voorkomen bij de rechter.Ik heb echter geen idee hoe sterk ik sta en waar ik hulp hierin kan krijgen.

MAXIEM

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Aad35

Zolang zij niet bewijzen dat je destijds het produkt wél ontvangen hebt, sta je ijzersterk. En zij kunnen dat niet bewijzen, omdat zij die eerste zending niet aangetekend en met bewijs van onvangst hebben verstuurd. Ondanks het ingevulde formulier met daarop je handtekening, is er dan sprake van een wanprestatie en misleiding. Op grond daarvan kun je de overeenkomst eenzijdig ontbinden. Stuur dus een brief en zet in die brief ook, dat je uiteraard niet zult betalen voor produkten die niet geleverd zijn. Schakel indien nodig jouw rechtbijstandadviseur in (als je die hebt).

Sukses, Maxiem.

Zet onderaan die brief wel je naam en adres, maar NIET je handtekening.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 25 feb 2011 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

dreco
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2011 09:57

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door dreco »

zondag 6 feb. 2011 ben ik met mijn twee kinderen naar het worldforum geweest voor een studio 100 voorstelling van kabouter Plop. Toen ik de parkeergarage uitkwam werd ik door een jonge dame aangesproken of mijn dochtertje en zoontje het misschien leuk zouden vinden om een proefpakketje te ontvangen. Ik moest dan een papiertje tekenen en dan zou ik worden nagebeld of we daadwerkelijk wilde. Er is duidelijk twee maal vermeld dat we zouden worden gebeld en dan zouden we er nog vanaf kunnen zien. Het is nu eind februari en we zijn nog niet gebeld, maar er is wel getracht om geld af te schrijven. Na telefonisch contact met C&Z media met een niet al te vriendlijke medewerkster (dan druk ik me zacht uit, want deze dame was ronduit onbeschoft,) ik kon niet eens uitpraten en het enige wat de dame zei was dat het gele papiertje was getekend en dat alle andere mondelinge afspraken niet rechtgeldig zijn.
Zij gaf nog even aan of we het gele papietje wilde doornemen. Ik voel me opgelicht doordat je op straat met twee uitgelaten kinderen erbij word gevraagd of de kinderen het leuk vinden om een presentje te krijgen (vrijblijvend want u word gebeld). Natuurlijk willen ze dat. Vervolgens worden we niet gebeld maar wel aan het "gele papiertje"gehouden.

bazzline
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2010 20:39

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door bazzline »

Hier ongeveer hetzelfde verhaal.

Mijn vrouw wordt bij K3 in Enschede aangesproken.
Een eenmalig pakketje voor 9,95 zonder enige verplichtingen.

Bij het ontvangen van een tweede pakketje toch maar even gebeld.
Blijkt een abonnement te zijn.

Vandaag toch maar een briefje getikt voor het opzeggen en daarbij even de site bekeken. En toen ik het woord propagandist bij de voorwaarden las wist ik al hoe laat het was.

Daarna gegoogled en kwam ik hier terecht.
Ook bij ons hebben ze die 40 euro afgeschreven.
Wel telkens netjes een pakketje ontvangen.
Mijn vrouw heeft het papier zelf ondertekend en daarmee zitten we er even aan vast.

Een goede leerschool voor haar (ons).

Wat ik mij nog wel afvraag is of in zo'n geval Studio 100 aansprakelijk gesteld kan worden aangezien zij deze mensen toelaat op een door hen gehuurd complex? Of kan in zo'n geval ook de verhuurder aansprakelijk gesteld worden?

Het is een vorm van misleiding en zij hebben deze mensen toegelaten op hun terrein.

Biscuit
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2011 17:11

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Biscuit »

Ik heb niet het hele forum gelezen, maar is dit niet exact hetzelfde als met Cartoon Express? Hierover is namelijk kort geleden ook een forum geopend en gezien de tekst van de TS in dit forum, zou het zomaar over dezelfde kunnen gaan. Mijn man moest namelijk ook tekenen, zodat ze zeker wisten dat hij informatie wilde ontvangen. Mijn man wilde helemaal geen abonnement, alleen informatie. Hij was nogal overvallen door de vlotte babbel van het vrouwtje en had - stom - getekend. Later bleek dat hij gewoon keihard in een leugen getrapt was en dat we vast zaten aan een abonnement voor minimaal 4 maanden. Hoe dan ook: kijk ook even op het forum "Cartoon Express uit Zutphen". Wellicht zijn ze hetzelfde en kunnen de fora gekoppeld worden!

lope
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2011 11:00

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door lope »

Nou ik heb dus hetzelfde probleem met deze club.
Stelletje oplichters ik heb mijn geld teruggevorderd nu blijven ze deurwaarders sturen en moet je ineens €112,60 betalen.
Ik heb ook alle pakketjes netjes teruggestuurd.
En twee weken geleden een brief gestuurd waarin ik alles schriftelijk opzeg ik moest daar een kopie van mijn identiteitsbewijs bij doen en dan zou het allemaal in orde komen maar nu heb ik alweer een rekening van de deurwaarder.
Ik word er echt helemaal gek van.
Kunnen niet alle gedupeerde samen iets ondernemen.
Want dit kan zo toch niet. :oops:

Acinra
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 dec 2009 16:06

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Acinra »

Mijn ervaring met deze club is toch echt "de aanhouder wint". Blijf ze mailen dat het zogenaamde contract is ontstaan onder dwaling en dat je daarom het zogenaamde contract nietig verklaard. Blijven mailen, mét leesbevestiging.

dreco
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2011 09:57

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door dreco »

Nu weer een mail gekregen van ze, waarin staat dat ze deze mail als beeindiging zien, maar moet nog wel even de 4 pakketten aannemen, nou sorrie maar die wil IK ook niet. Ze zei ook dat het een pakket van studio 100 is, maar op de site schijnt het een jetix pakket te zijn!
Deze oplichters krijgen nog heel wat te stellen, als ik het zo allemaal lees.!

Er gaat vandaag weer een mail naar ze toe!!!! Ik heb ook geen zin in deurwaarders en rekeningnen van over de 100 euro want dat zijn ze niet waard!!!

erik75
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2011 13:53

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door erik75 »

Wij hebben ook de ervaring met C&Z media dat ze in eerste instantie toezeggen te bellen voor een proefpakket van 9,95 euro, voordat verder verplichtingen worden aangegaan.
Als je vervolgens de fora op internet afstruint blijken velen ons te zijn voorgegaan.
Wij hebben al snel besloten niet tot betaling over te gaan. We hebben met C&Z gebeld en gemaild met het argument dat hun verkoopmethode misleidend is en derhalve geen overeenkomst tot stand is gekomen. Juridisch correct is het volgens mij dwaling, je zou bij ontvangst van volledige informatie niet tot de koop zijn overgegaan.
Gebruik deze argumenten ook in je verweer.
In sommige gevallen gaan ze dan over tot ontbinding van "hun" overeenkomst met het slachtoffer. In andere gevallen gaan ze verder en zetten ze je onder druk. Lijkt sprake van "willekeur' in deze. Veel mensen gaan overstag omdat ze schrikken van de aanmaning en aanschrijving van een incassobureau. Deze laatsten moeten echter ook "hard" kunnen maken dat ze een zaak hebben.
Ik zou niet tot betaling overgaan en de reden hiervan duidelijk maken in een schrijven aan de incassopartij. Bovendien zou ik hiervan melding maken bij de consumentenautoriteit. Je kunt hier ook terecht voor advies.
Het lijkt mij voor C&Z niet haalbaar voor de rechter hard te maken dat er een overeenkomst tot stand is gekomen.Er zijn nogal wat medestanders die jouw ervaring delen.
Succes!

sadira
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2008 18:29

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door sadira »

Ook ik ben er ingeluisd door zo'n louche colporteur van cz media

Op 22-02-11 staat er een meneer aan mn deur mijn dochtertje van 4 kijkt door de brievenbus en roept me naar de deur want ,er staat daar een meneer. eenmaal aan de deur begint deze met een verhaal dat ze de buurt afgaan om leuke kinder tijdschrift abonnementen te verkopen en dat ze via deze weg ook 100 mensen aan aan baan helpen. Dus hoemeer abonnementen hoe meer mensen aan t werk.

Ik besluit een abonnement voor mijn dochtertje te nemen. Meneer begint te bladeren door zn bonnenboekje en noteert mijn gegevens. Toen die hier klaar mee was vertelde hij me dat ik nog een gratis abonnement erbij mocht nemen en of ik interesse had in een puzzelblad, hier had ik geen oren naar en gezien ik nog meer kinderen mocht ik dan nog een kinderpakket erbij nemen. Toen werd er terug gebladerd in het boekje en meneer schreef weer een bon uit. Eenmaal klaar werden een aantal punten met me doorgelopen waarbij mij verteld werd dat het twee bonnen zijn maar om een abonnement gaat en of ik wilde tekenen.

Gezien ik ook erg moe was omdat iks'ochtends al om 4:30 men bed uit ga om naar mijn werk te gaan heb ik de papieren met mn zotte kop ondertekend.
Want ik dacht dat ik gebeld zou worden zoals de verkoper me had vergelogen om alles nog een keer met me door te nemen en te controleren of hij zn werk wel goed had gedaan. Tot mijn verbazing krijg ik op 5 maart twee welkomst brieven en dat er dus 2x 29,95 van mijn rekening zal worden afgeschreven.

Toen pas ben ik info gaan zoeken over de praktijken van cz media. Heb zitten lezen tot ik scheel zag en besloot ze de volgende dag een mail te sturen dat ik misleid was door hun verkoper en de abonnementen wilde ontbinden. Gezien ik maar geen reactie kreeg heb ik ze op de 8ste wel tig mails gestuurd. en ja hoor vandaag een reactie.

Geachte heer/mevrouw


De kosten die aan het abonnementen vastzitten staan duidelijk op het contract wat u ondertekend heeft.

Omdat ik het toch een vervelende situatie vindt heb ik besloten om een abonnement per direct geheel te annuleren.



Graag hoor ik van uw welke van de twee direct geannuleerd wordt en welke dan na een jaar.

Om beide abonnementen per direct te beëindigen is helaas niet mogelijk. Onze excuses voor het ongemak.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.





Met vriendelijke groet,





Klantenservice

C&Z Media Kids Club

Splinterlaan 154C

2352 SM Leiderdorp

071-581 45 01

[email protected]

http://www.cenzmedia.nl

Excuses voor het ongemak????????
Dus ze denken dat ze hiermee wegkomen?
Nou, gelukkig ben ik een vechter en helemaal als ik het idee heb dat me onrecht word gedaan. Ik ben dan welliswaar niet van cz media af maar hun ook niet van mij. Al moet ik voor het gerecht verschijnen ga ik nog niet accoord met hun voorwaarde om een abonnement te behouden . Denken ze nou echt dat ik op mn achterhoofd ben gevallen?

sadira
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2008 18:29

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door sadira »

Hier nog een tip voor de genen die met c&z media te maken hebben en er niet vanaf komen.
Zolang er geen gegevens en handtekening van de colporteur op het bonnetje vermeld staan is deze NIET rechtsgeldig. En kunt u dus ten alle tijde uw contract ontbinden.

Ze zullen alles uit de kast halen om je toch aan de contract vast te pinnen maar niet aan toe geven.Dit is informatie verkregen van een vriend van het gezin die tevens advocaat is en ook heb ik me via consuwijzer hierover laten informeren.

Succes,
Sadira

Biscuit
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2011 17:11

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Biscuit »

sadira schreef:Hier nog een tip voor de genen die met c&z media te maken hebben en er niet vanaf komen.
Zolang er geen gegevens en handtekening van de colporteur op het bonnetje vermeld staan is deze NIET rechtsgeldig. En kunt u dus ten alle tijde uw contract ontbinden.

Ze zullen alles uit de kast halen om je toch aan de contract vast te pinnen maar niet aan toe geven.Dit is informatie verkregen van een vriend van het gezin die tevens advocaat is en ook heb ik me via consuwijzer hierover laten informeren.

Succes,
Sadira
Dank je wel, dat is nog eens een eye-opener! Ben erg blij dat ik hier nu van op de hoogte ben en ik denk velen met mij!

wolkje89
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2009 13:37

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door wolkje89 »

Ook ik kreeg vandaag een acceptgiro in de bus. Het mooiste is nog dat het een eerste herinnering is :S Ik heb gelukkig wel zwart op wit staan dat ik eerst gebeld wilde worden voordat er uberhaupt een akkoord voor een abonnement zou komen. Ik heb net de volgende mail gestuurd:

Geachte heer/mevrouw,

Vandaag 12 maart 2010 krijg ik vol verbazing een acceptgiro in de bus met de vraag 44,75 over te maken naar jullie bedrijf.
Het zou gaan om een afgesloten kinderabonnement met dvd van enige tijd geleden? Waarbij mij al een vraag opkomt met wat enige tijd geleden is?

Ik heb kort met een meisje bij de huishoudbeurs gepraat over een eventueel abonnement van Kids club.
Ik heb aangegeven dat ik nergens een abonnement op af sluit als ik nog niet eens weet wat het abonnement inhoud.
Zij vroeg me toen of ik meer informatie wilde ontvangen en of mensen mij mochten bellen om die informatie te geven. Vervolgens zou ik dan ook de algemene voorwaarden te horen krijgen die bij het abonnement horen. Natuurlijk mocht dat. Ik heb mijn gegevens gegeven en mijn handtekening, omdat dit volgens Nina moest omdat ze anders problemen konden krijgen met het belmenietregister etc. Ik zou dus alleen toestemming geven voor een telefoontje.

Op het briefje dat ik meekreeg hoefde ik geen rekeningnummer in te vullen zodat ik nergens aan vast zou zitten.
Daarnaast heeft Nina, want zo heette ze, op het briefje er bij gezet dat ik eerst gebeld zou worden voor akkoord zodat er zeker niets zou gebeuren.
Dat ik eerst gebeld zou worden voor akkoord heb ik zwart op wit hier op de kopie bon.

Mijn vraag is dan ook waarom ik überhaupt nu een acceptgiro heb ontvangen terwijl ik nog niet eens ben gebeld met meer informatie voor een eventueel abonnement.

Ik vertrouwde dit niet echt en heb daarom meteen onderzoek gedaan op internet en heb verschillende informatie over eenzelfde soort zaken gevonden.
Hierdoor heb ik meteen mijn advocaat gebeld en navraag gedaan hoe het zit.

Om alles op een rijtje te zetten:
- Ik heb zwart op wit dat ik eerst gebeld zou worden voor akkoord voordat er ook maar iets zou gebeuren. Dit staat op zwart op wit en is dus niet mondeling wat volgens jullie briefje niet rechtsgeldig is.
- Op het papiertje staat nergens aangekruist hoe of wat voor abonnement ik zou willen en hoe ik deze dan zou willen betalen. Dit ook, omdat ik aan heb gegeven eerst meer informatie te willen ontvangen.
- Daarnaast staat er op het briefje geen naam of handtekening van de colporteur waar ik het abonnement volgens jullie mee afgesloten zou hebben waardoor deze overeenkomst niet rechtsgeldig is.
- Wettelijk gezien moet er, mocht er sprake zijn van een abonnement, eerst een acceptgiro gestuurd worden met een betalingstermijn van 30 dagen. Deze acceptgiro heb ik nooit gehad en dat kan ook niet want de dagtekening van jullie eerste herinnering is 11-03-2011 en het is nog niet eens 30 dagen geleden dat ik de huishoudbeurs heb bezocht.
- Op deze eerste herinnering geven jullie aan administratiekosten van €4,95 in rekening te brengen. Ook dit mag niet. Deze mogen sowieso nooit in rekening gebracht worden voordat het eerste betalingstermijn is verstreken.

Door bovenstaande punten betekend het dat mijn zogenaamde abonnement, die bij jullie nooit is afgesloten, dus ook helemaal niet rechtsgeldig is.

Ik vraag u dan ook vriendelijk mijn gegevens uit uw systeem te verwijderen en het zogenaamde abonnement te annuleren.
Hiervan ontvang ik graag een bevestiging.

Met vriendelijke groet,

Ik ben benieuwd wat voor reactie ik hierop krijg. Wat een stel oplichters zeg. Bahbah

Gesloten