Laten we weer eens even wat rekenen. Als ik begin met mlm en ik vind één (1) klant per dag, die op zijn beurt ook één (1) klant vindt, en die ook weer etc. etc. dan heb je na een maand een miljard klanten. Een miljard lijkt me in nederland toch wel genoeg voor het marktleiderschap. Een miljard in één maand, hoezo duurt het wat langer? Van één klant per dag denk ik niet dat je meer provisie krijgt dan een avondje vakkenvullen of wel soms? Je hebt dus een veelvoud aan klanten nodig, maar iets zegt me dat dat in nederland niet lukt, dat het niet lukt elke nederlander 62 keer klant te laten zijn. Het systeem zit dus al vast sinds de eerste maand na de start in 1999. Sinds die tijd zijn er alleen maar mensen geweest die niet voldoende anderen konden vinden om er een inkomen aan over te houden en zodoende hun baan ook maar beter niet konden opzeggen. In mlm-kringen 'de losers' genoemd, de uitvallers, die per definitie het overgrote deel van de deelnemers is. In dit geval op zijn gunstigst 98,4%Ik zal je eens vertellen waarom wij nu nog maar 1% marktaandeel hebben.
ACN is in 1999 in Nederland begonnen en met netwerkmarketing hou je je bezig met je relaties en dus met mond op mond reclame dat is een ding waarom het wat langer duurt.
De markt wordt misschien wel bereikt, maar gedragen door mensen die dat doen tegen opbrengsten die nog lager zijn dan een krantenwijk, als ze al het geluk hebben niet bij te hoeven betalen of zelf de produkten aan te schaffen.
En dat, ik weet dat ik niet origineel ben met deze uitspraak, noem ik een systeem dat niet werkt!!
-Mijn baas betaalt mijn salaris, ook al maakt het bedrijf geen winstVind je het ook belachelijk dat jouw baas meer verdient dan jij ?
-Mijn baas heeft grote investeringen gedaan in het bedrijf
-Mijn baas maakt veel langere dagen dan ik
-Mijn baas is niet alleen mijn baas maar heeft over nog 100 mensen verantwoordelijkheid
-Mijn baas kan niet van mij af maar ik wel van hem als het mij niet meer bevalt
-Mijn baas doet werk dat ik helemaal niet wil doen anders was ik de baas wel geweest
-Mijn baas geeft mij ook salaris als hij me niet winstgevend weet in te zetten
Dit lijken me wel een stuk of wat plausibele verklaringen waarom mijn baas meer verdient dan ik. En bovenal:
-Mijn baas laat me niet met één of ander flutprodukt mijn vrienden- en kennissenkring, de straten en de forums afschuimen om argeloze klanten te vinden voor een door provisie veel te duur geworden produkt!!