LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amway

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Amway

Ongelezen bericht door Econometrist »

Zijn we hiermee trouwens wel verlost van jou al maanden aanhoudende referenties naar deze positieve woorden van de FTC? Of gaan die nu in het vervolg vervangen worden door het noemen van de positieve woorden van de adminstrative judge over amway?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Zijn we hiermee trouwens wel verlost van jou al maanden aanhoudende referenties naar deze positieve woorden van de FTC? Of gaan die nu in het vervolg vervangen worden door het noemen van de positieve woorden van de adminstrative judge over amway?
Je hebt het door...., je hebt het door.....!! :lol:

En je hebt mij fijn geholpen....
Zie je wel dat je leven tóch nog zin heeft!!!

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Je wéét dat je er doof van wordt, hè, Eco????
n als de rechter zo positief was over amway, waarom komt hij dan met een veroordeling op 12 punten?
2 Punten.... verdeelt in 12 stukjes...... :wink:

En zal ik nóg een keertje neerzetten wat de conclusie was???

WAT een fantastisch bedrijf toch, Eco......
Fijn dat je ons zo motiveert!
SBI
(Je denkt er hopelijk toch niret over bij een mlm bedrijf in te schrijven???

Mag ik dan een paar goede aanraden??
Die in Albanie bijvoorbeeld... lijkr me er een tje die bij jou past!! :lol:

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

SBI, jij doet uitschijnen dat de conclusie van de verdediging de conclusie is van de rechter. Niets is echter minder waar. Hoe stom kun je nu eigenlijk zijn om echt te geloven dat iemand hierin zou trappen? Het geeft niet alleen aan hoe bekrompen je bent, het toont eens te meer aan dat je mensen misleidt!

Voor alle duidelijk, de conclusie van het FTC, staat volledig onderaan het document, de final order. Hierin lezen we:
... Amway's illegal resale price maintenance plan ...
Hier gaat het dus o.a. om, de zelfverklaarde "onafhankelijke" IBO'ers mochten niet zelf hun prijs bepalen. :shock:

Stel je eens voor, je leverancier gaat bepalen aan welke prijs je zijn producten moet verkopen?! :roll:

En dit is dus een van de pijnpunten van MLM, ze beweren wel zelfstandig te zijn, maar alles wordt hun opgelegd. Er is geen zelfstandigheid in MLM. Bij vele MLM's kan de "zelfstandige" distributeur niet zelf bepalen wat de uiteindelijke verkoopsprijs is.
... Preventing, or attempting to prevent, distributors from advertising the prices ...
Die "onafhankelijke" mochten dus zelfs geen reclame maken!!
Misrepresenting in any manner the past, present, or future profits, earnings, or sales from such participation.
Er wordt Amway ook bevolen mogelijke inkomsten niet overdreven voor te stellen.

Hét pijnpunt in MLM, het op een overdreven manier voorstellen van de grote inkomsten die men ermee kan verwerven, en die velen ertoe overhaalt er ook in te stappen. Een praktijk die echter nog steeds gaande is, kijk maar naar het volgende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Kn34YRCA ... ed&search=

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

FTC Proposes New Business Opportunity Rule (5 april, 2006)

The Federal Trade Commission is proposing a rule to protect consumers from bogus business opportunities and further enhance law enforcement efforts in this area. The rule would cover business opportunities commonly touted by fraudsters, while minimizing compliance costs for legitimate businesses. Currently, the FTC brings law enforcement actions against fraudulent business opportunities under two laws, the Franchise Rule and the FTC Act. Neither is specifically designed for the unique scams that occur frequently with business opportunities.

Persbericht: http://www.ftc.gov/opa/2006/04/newbizopprule.shtm

Voorstel: http://www.ftc.gov/os/2006/04/R511993Bu ... making.pdf

Commentaar:
http://www.mlmwatch.org/06FTC/business_ ... y/npr.html
http://www.mlmwatch.org/06FTC/business_ ... aylor.html

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Eens even kijken of je het waard bent antwoord te geven, mlmangel.......
SBI, jij doet uitschijnen dat de conclusie van de verdediging de conclusie is van de rechter. Niets is echter minder waar. Hoe stom kun je nu eigenlijk zijn om echt te geloven dat iemand hierin zou trappen? Het geeft niet alleen aan hoe bekrompen je bent, het toont eens te meer aan dat je mensen misleidt!
Nou..., dit stukje dan ff.....
WEL de mening van de rechter!! Klaar.

V
oor alle duidelijk, de conclusie van het FTC, staat volledig onderaan het document, de final order. Hierin lezen we:
We hebben geen zak te maken met wat de FTC vindt!!!
De uitspraak van de rechter is van belang! Jij snappen???
Stel je eens voor, je leverancier gaat bepalen aan welke prijs je zijn producten moet verkopen?! Rolling Eyes
Dat is een heel normale zaak geweest, wereldwijd, eikel, maar wanneer je niks met zaken van doen hebt weet je zulke dingen niet....

En nog speelt dat probleem!!! Niet in mlm maar kijk maar eens naar de BOUW!!!! (Ik heb net iets gepost over "domme mensen"...., nou..., jij zit er gevaarlijk dicht in de buurt!)
En dat hele gebeuren over opgelegde prijzen en prijsafspraken is gewoon in 10 stukjes getrokken..., tot groot genoegen voor mensen zoals jij... (en nu zal ik Eco even beledigen... en zoals Eco :lol:)
En dit is dus een van de pijnpunten van MLM, ze beweren wel zelfstandig te zijn, maar alles wordt hun opgelegd. Er is geen zelfstandigheid in MLM. Bij vele MLM's kan de "zelfstandige" distributeur niet zelf bepalen wat de uiteindelijke verkoopsprijs is.
Ben je helemaal van de pot gerukt, joingen?? Gezien wanneer dit speelde??? :roll:
Misrepresenting in any manner the past, present, or future profits, earnings, or sales from such participation.
Daarnaast wordt Amway ook bevolen mogelijke inkomsten niet overdreven voor te stellen. Een praktijk die echter nog steeds gaande is, klik maar naar het volgende filmpje:
Hè, hè..., bij puur toeval stuit je eens op iets wat inderdaad nog een pijnpunt is......:cool:
Alleen vertaal jij dit voor ALLE organisaties en ALLE mlm... En dáárom bén je dom. Je doet niet meer dom..., je bent het.... en daarom zal ik ook niet meer op jou reageren, want ik heb een hekel aan "domme mensen".....
(Mijn definitie van dom... is niet "dom"..., maar "hufterig".... ,maar dat had je misschien wél begrepen???)

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Hele dokument doorzocht: Staat niets over mlm. Dus?
Je gaat alles wat over de FTC op internet staat..., hier posten?
"The Skeptical Guide to Multilevel Marketing"
Enough said....

Resultaten 1 - 10 van circa 9.490.000 voor ftc (0,13 seconden)
Laat die andere links maar komen...., dw........

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

Pff, laat maar, je wilt gewoon niet toegeven dat de conclusie van de advocaten van Amway, door hen aangevoerd ter verdediging, niet de conclusie is van de FTC rechter, hoewel dit voor eenieder duidelijk is. Denk je nou echt dat we daar intrappen?

Door dit te beweren gedraag jij je niet alleen als een achterlijk iemand die denkt dat niemand je spelletje doorheeft, maar is het ook overduidelijk dat je mensen probeert te misleiden! Je bent dus niets anders dan een ordinaire oplichter, werkzaam bij een ordinaire oplichtersclub Amway!

Jou clubje is indertijd veroordeeld door het FTC omdat IBO'ers niet zelf te prijs mochten bepalen, en er werden ongefundeerde, irrealistische inkomstclaims gemaakt om mensen te overtuigen in te stappen. En dat laatste punt is een van de grote pijnpunten van mlm, er worden irreële verwachtingen geschept. Prijsafspraken zijn overal verboden, ook in MLM.

Blijkbaar heeft het FTC ingezien dat ze niet ver genoeg zijn gegaan, vandaar hun nieuwe voorstel.

Voorstel FTC voor "zakelijke opportuniteiten": http://www.ftc.gov/os/2006/04/R511993Bu ... making.pdf

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Blijkbaar heeft het FTC ingezien dat ze niet ver genoeg zijn gegaan, vandaar hun nieuwe voorstel.

Voorstel FTC voor "zakelijke opportuniteiten": http://www.ftc.gov/os/2006/04/R511993Bu ... making.pdf
Gezocht op : MLM Resultaat 0
Gezocht op : Netwokmarketing Resultaat 0

Gezocht op : franchising Resultaat 5

Tikkie in de war, kneus.......??

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Kan iemand dit figuur laten stoppen met positieve links over mlm.....

Met zulke tegenstanders hebben wij geen tegenwoord meer nodig..... :lol:

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Jou clubje is indertijd veroordeeld door het FTC
Nog zo'n mooie kreet.....
De FTC hééft niks te veroordelen..., daar is de rechter voor!! :lol:

(Maar ik maakte natuurlijk wél dezelfde vergissing........!!!!
Whhhhhoooooeeeeeiiiiiihhhhhaaaaaaa!!!!.... :lol: :lol: :lol:
En daar zal Eco me nog wel de komende tijd mee om de oren slaan.....:wink:!)

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Amway

Ongelezen bericht door joopataa »

Grappig zijn deze filmpjes in ieder geval wel, Over onzin gesproken,

http://www.youtube.com/watch?v=HD0SjYW_ ... ed&search=



Joopataa :wink:

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

The Amway business opportunity reaches people ... http://www.amway.com/
Voorstel FTC voor "business opportunities": http://www.ftc.gov/os/2006/04/R511993Bu ... Rulemaking

Amway heeft het zelf over business opportunities, net het onderwerp van het nieuwe voorstel van de FTC, dus ook Amway wordt hierdoor geviseerd!

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

We zijn het nooit eens..., maar... zeg nooit "nooit"... want ik ben het met je eens!!! :lol:
Onzin dus.
Het zou dus wel goed passen op de site van www.mlmangelfire.nuts .....

SBI :roll:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

dus ook Amway wordt hierdoor geviseerd!
En nóg een miljoen andere bedrijven..., fool....!

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

De FTC hééft niks te veroordelen..., daar is de rechter voor!!

Nog beter, de FTC heeft Amway aangeklaagd, de rechter heeft hen veroordeeld.

En vorig jaar heeft het FTC een voorstel gelanceerd om business opportunities, waaronder mlm bedrijven als Amway vallen, strenger aan te pakken.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Nog beter, de FTC heeft Amway aangeklaagd, de rechter heeft hen veroordeeld.
Juist... en WIE is, buiten jou nou de grote verliezer....?

De FTC met 5 van hun 7 aanklachten de prullenbak in.....
Of dit bedrijf wat "veroordeeld" is voor vergrijpen waar nóg een miljoen bedrijven mee bezig zijn...??

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Amway

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Of dit bedrijf wat "veroordeeld" is voor vergrijpen waar nóg een miljoen bedrijven mee bezig zijn...??
Kom maar op met die miljoen veroordelingen van andere bdrijven.
Of weet je wat, ik maak het je makkelijk.

Laat maar zien waar Henkel, Unilever, P&G en Renckitt Benkiser voor dergelijke praktijken zijn veroordeeld.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Laat maar zien waar Henkel, Unilever, P&G en Renckitt Benkiser voor dergelijke praktijken zijn veroordeeld.
En dan láát ik het zien.... en dan komt er weer een
"ja, maar.... het zijn geen mlmbedrijven....
"Ja, maar..., mijn haar zit toch goed"......


Ook dát zal ik, wanneerr mijn drukke schema het toelaat, eens opzoeken voor je...... :lol:

Je woorden terug nemen doe je toch niet..., maar ik zet je zo graag voor aap, jochie!!!! :) :D :lol:

So be it
"Renckitt Benkiser"...., het plaatselijke schoonmaakbedrijf???"..... :shock:
Met maar een omzetje van noggeen 10 miljard??? Oh, nee..., ook een zeephandeltje!!! :lol:
En moet je eens aan Jor vragen wat het verschil is met een "stuivertje dopen" in dát product en óns product!!! Lachen!!!
Wordt een van de "marktleiders" genoemd. Je huis barst zeker van de Cillit Bang losseflodders en de TV misleidende aanbiedingen....?)
Dáár stink je wél in!! :wink: )

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Amway

Ongelezen bericht door So be it »

Resultaten 1 - 10 van circa 153.000 voor Unilever lawsuit

Resultaten 1 - 10 van circa 239.000 voor P&G lawsuit

Resultaten 1 - 10 van circa 81.100 voor Amway lawsuit


Dat is één
Nuf said!!! :lol:

(Wat ben ik snel hè..., om jullie op je flikker te geven!!! :lol:

Gesloten