LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff / T-mobile

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door snepke »

Deurwaarder Mark schreef:

Mocht er niet betaald worden, en je wilt verdere actie, geef je maar een gil!
  • Hou ik je aan,alleen hoop ik dat het niet nodig is

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door Pavlova »

De Tegenpartij schreef:Ok, misschien dat Lindorff idd direct betaald. In de zaak welke ik had Lindorff/Greenchoice hebben we het geld bij Greenchoice gehaald, ondanks het feit dat deze naar Lindorff verwezen. Ik hou van korte lijnen :wink:
Juridisch gezien is het CD waar je mee te maken hebt, niet Lindorff.

De brief van Pavlova is prima bruikbaar voor CD 8)
Dank voor het compliment.
Maar als je van korte lijnen houdt zeg ik: de deurwaarder aanschrijven aangezien deze zich nu met de zaak bezighoudt (en ook als geen ander weet wat er gebeurt als er niet tijdig conform vonnis betaald wordt)
Met een beetje pech daarentegen zal Canal Digitaal de brief van Snepke aan Lindorff doorsturen, die hem weer aan de deurwaarder stuurt, en zo zijn we weer dagen verder. Over korte lijntjes gesproken. Ik blijf erbij de deurwaarder aan te schrijven, normaal gesproken handelen ze dit namens hun opdrachtgever gewoon af en waarschijnlijk sneller ook.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door snepke »

Oke zal ik doen.Mensen jullie zijn onbetaalbaar,hier heb ik geen rechtsbijstandverzekering voor nodig.Ik heb aan jullie meer gehad dan aan mijn rechtsbijstandverzekering.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door Pavlova »

snepke schreef:Oke zal ik doen.Mensen jullie zijn onbetaalbaar,hier heb ik geen rechtsbijstandverzekering voor nodig.Ik heb aan jullie meer gehad dan aan mijn rechtsbijstandverzekering.
Graag gedaan. Ik wilde nog een geintje maken over 'waarheen kan ik mijn declaratie sturen' maar je zult je buik wel vol hebben van gesteggel over onkosten enzovoort.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door snepke »

Stuur maar naar cd of Lindorff je mag zelf kiezen,voor mijn part stuur je alle twee een rekening en als ze niet betalen stuur je Mark er opaf.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door Pavlova »

snepke schreef:Stuur maar naar cd of Lindorff je mag zelf kiezen,voor mijn part stuur je alle twee een rekening en als ze niet betalen stuur je Mark er opaf.
Hahaha :lol: en dan in een rechtzaak dadelijk de vordering onderbouwen. Om nog maar te zwijgen van de andere forumleden die dadelijk hun aandeel bij mij gaan opeisen. Nee ik zie er toch maar van af.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Heel verstandig! :wink: Regel 7: weet wanneer je moet stoppen! :mrgreen:

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door jvn »

Hallo Snepke! Toch nog even op dit late uur een laat mailtje van mij,ik kon niet slapen door de whiplash zodoende.
Ik hoop wel dat je aan het forum wilt blijven deelnemen in ons clubje.
Want jouw ervaring is van onschatbare waarde,je bent nu ervaringsdeskundige,
ik zou je er graag een diploma voor uitreiken :wink: Je kunt de mensen die zich aanmelden nu waarschuwen voor alle trucjes! En instinkers.
Wat ik nog even aan je wil doorgeven is ,dat ik vandaag nog de lijst heb aangevuld die ik eerder op deze topic heb geplaatst,het betrof de lijst met mogelijke claims.
Die ze kunnen indienen,mocht het weer tot een proces komen.
Mijn ervaring is dat ze die gewoon kunnen indienen,want de rechter die beslist toch.
En nooit geprobeerd altijd mis!Alleen moeten ze wel zorgen dat ze alle onkosten kunnen aantonen via een nota.En de andere claims moeten ze goed onderbouwen
d.m.v een schriftelijke verklaring van een arts of werkgever.
Gewoon een keiharde claim indienen zo hoog mogelijk,doe ik ook altijd.
En 9 van de 10 keer is het toegewezen.Een voorbeeld daarvan is een zaak waarbij
ik vorig jaar heb geholpen.het ging ook om een zaak bij de kantonrechter,
die viel onder de Awb .Het ging om een onterechte wegsleep en in beslagname van een auto.De gemeenteambtenaar had daarbij een aantal missers gemaakt.
Maar toegeven ho maar,dat zijn ook van die lekkere jongens.
Ik heb toen een hoge claim ingediend ,en echt alles opgevoerd wat ik maar kon opvoeren.Tot aan de wegsleepkosten aan toe.
Mooi dat de gedupeerde toch alle schade (400- euro ) kreeg toegwezen van de rechter,en daarbij in het gelijk werd gesteld.
Dus zo zie je maar ze kunnen gewoon indienen,en de rest dat maakt de rechter wel uit.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door snepke »

Ik blijf ook wel deelnemen.Maar zogauw mijn schadeclaim gestort is ,hoor je mij niet meer over deze zaak.Kijken of we dan iemand kunnen helpen die het ook niet meer ziet zitten.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door snepke »

Pavlova schreef:
Hahaha :lol: en dan in een rechtzaak dadelijk de vordering onderbouwen. Om nog maar te zwijgen van de andere forumleden die dadelijk hun aandeel bij mij gaan opeisen. Nee ik zie er toch maar van af.
  • Nou het is toch goed advies dat ik gehad heb,print het uit en leg het de rechter voor(heel dit topic)Me dunkt dat de rechter zegt goed werk,dat is wel wat waard.
  • Nee mensen serieus dit was maar een grapje natuurlijk.
  • Als jullie in de buurt komen jullie zijn altijd welkom

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Even een vraagje.

CD moet die 75 betalen toch?
Dus is Lindorff niet veroordeeld? Terwijl zij jou toch op kosten hebben gejaagd? (En vergeet de stress, frustratie en alle leugens over jou niet).

Het is toch krom eigenlijk.

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door jvn »

snepke schreef:
Pavlova schreef:
Hahaha :lol: en dan in een rechtzaak dadelijk de vordering onderbouwen. Om nog maar te zwijgen van de andere forumleden die dadelijk hun aandeel bij mij gaan opeisen. Nee ik zie er toch maar van af.
  • Nou het is toch goed advies dat ik gehad heb,print het uit en leg het de rechter voor(heel dit topic)Me dunkt dat de rechter zegt goed werk,dat is wel wat waard.
  • Nee mensen serieus dit was maar een grapje natuurlijk.
  • Als jullie in de buurt komen jullie zijn altijd welkom
Goedemorgen Snepke ik hoop dat je al een beetje bent bekomen van de uitspraak.In afwachting van de bijschrijving van die 75 euro,denk ik dat het voor jou ook verstandig is om even bij te komen van alle emotie's.
Want het is geen kleinigheid wat er achter je ligt,en dan spreek ik ook uit eigen ervaring,ik weet precies hoe jij je voelt.Ik heb nog geprobeerd om jouw arrest te vinden op die site,maar kon de uitspraak niet vinden.
Wat betreft het e-mailen naar jouw priveadres,ik ben op die site,geweest maar ik ben geen techneut, ben daar niet zo handig in... En ben niet meer een van de jongste ( sixty ) de jongeren zijn daar veel handiger in.
En ik weet ook niet of mijn e-mailadres dan zichtbaar word op deze site voor anderen.Bovendien heb je zelf al aangegeven dat je het nu wilt afsluiten.
Dat lijkt mij voor je eigen gemoedsrust ook wel beter.
Groetjes jvn,en hopelijk tot ziens op het forum

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door jvn »

Guardian72 schreef:Even een vraagje.

CD moet die 75 betalen toch?
Dus is Lindorff niet veroordeeld? Terwijl zij jou toch op kosten hebben gejaagd? (En vergeet de stress, frustratie en alle leugens over jou niet).

Het is toch krom eigenlijk.
reactie,jvn : Helemaal mee eens!
Ik ben van mening dat voor beide partijen zowel de opdrachtgever als de incassant een claim wegens aantasting van eer en goede naam rieel zou zijn.
Uiteindelijk is iemand toch beschuldigd ,voor iets,terwijl de persoon in kwestie achteraf nergens schuld aan had.De opdrachtgever moet zorgen dat hij zijn administratieve zaken op orde heeft,en de incassant moet eerst controleren,en niet klakkeloos iemand zomaar aanschrijven,dan kan iedereen wel zeggen dat hij geld van je wil.Terwijl jij als gedupeerde ( gratis in je vrije tijd !) de adminstratie
mag doen,en moet zorgen dat die weer in orde komt.Terwijl de tegenpartij toch wel betaald word al maken ze er nog zo'n zooitje van.Het word ook tijd dat ze de wet gaan aanpassen zodat ook het aantal gewerkte uren door de gedupeerde die hij onvrijwillig aan de zaak moest besteden geclaimd mogen worden.
Ik hoop dat er eens iemand uit de politiek daar een wetsvoorstel over wil indienen.
Dan is het gauw afgelopen met die incasssoterreur,zingen ze wel een toontje lager :!: Dan gaat het hun geld kosten.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door snepke »

jvn schreef:
Guardian72 schreef:Even een vraagje.

CD moet die 75 betalen toch?
Dus is Lindorff niet veroordeeld? Terwijl zij jou toch op kosten hebben gejaagd? (En vergeet de stress, frustratie en alle leugens over jou niet).

Het is toch krom eigenlijk.
reactie,jvn : Helemaal mee eens!
Ik ben van mening dat voor beide partijen zowel de opdrachtgever als de incassant een claim wegens aantasting van eer en goede naam rieel zou zijn.
Uiteindelijk is iemand toch beschuldigd ,voor iets,terwijl de persoon in kwestie achteraf nergens schuld aan had.De opdrachtgever moet zorgen dat hij zijn administratieve zaken op orde heeft,en de incassant moet eerst controleren,en niet klakkeloos iemand zomaar aanschrijven,dan kan iedereen wel zeggen dat hij geld van je wil.Terwijl jij als gedupeerde ( gratis in je vrije tijd !) de adminstratie
mag doen,en moet zorgen dat die weer in orde komt.Terwijl de tegenpartij toch wel betaald word al maken ze er nog zo'n zooitje van.Het word ook tijd dat ze de wet gaan aanpassen zodat ook het aantal gewerkte uren door de gedupeerde die hij onvrijwillig aan de zaak moest besteden geclaimd mogen worden.
Ik hoop dat er eens iemand uit de politiek daar een wetsvoorstel over wil indienen.
Dan is het gauw afgelopen met die incasssoterreur,zingen ze wel een toontje lager :!: Dan gaat het hun geld kosten.
  • Ik ben het met jullie eens.Het is idd krom.En jvn als je een pb stuurt is dat voor niemand zichtbaar,alleen voor mij.
  • En hierbij allemaal nog bedankt voor jullie hulp
  • heb net een mailtje van Mevr Bosch gehad,ze gaan de uitbetalingsprocedure in gang zetten.Maar ik bewaar de brief van Pavlova toch maar,je weet maar nooit.
Laatst gewijzigd door snepke op 23 jul 2010 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

snepke schreef:
jvn schreef:
Guardian72 schreef:Even een vraagje.

CD moet die 75 betalen toch?
Dus is Lindorff niet veroordeeld? Terwijl zij jou toch op kosten hebben gejaagd? (En vergeet de stress, frustratie en alle leugens over jou niet).

Het is toch krom eigenlijk.
reactie,jvn : Helemaal mee eens!
Ik ben van mening dat voor beide partijen zowel de opdrachtgever als de incassant een claim wegens aantasting van eer en goede naam rieel zou zijn.
Uiteindelijk is iemand toch beschuldigd ,voor iets,terwijl de persoon in kwestie achteraf nergens schuld aan had.De opdrachtgever moet zorgen dat hij zijn administratieve zaken op orde heeft,en de incassant moet eerst controleren,en niet klakkeloos iemand zomaar aanschrijven,dan kan iedereen wel zeggen dat hij geld van je wil.Terwijl jij als gedupeerde ( gratis in je vrije tijd !) de adminstratie
mag doen,en moet zorgen dat die weer in orde komt.Terwijl de tegenpartij toch wel betaald word al maken ze er nog zo'n zooitje van.Het word ook tijd dat ze de wet gaan aanpassen zodat ook het aantal gewerkte uren door de gedupeerde die hij onvrijwillig aan de zaak moest besteden geclaimd mogen worden.
Ik hoop dat er eens iemand uit de politiek daar een wetsvoorstel over wil indienen.
Dan is het gauw afgelopen met die incasssoterreur,zingen ze wel een toontje lager :!: Dan gaat het hun geld kosten.
  • Ik ben het met jullie eens.En jvn als je een pb stuurt is dat voor niemand zichtbaar,alleen voor mij.En ik ben ook geen 20 meer,zit ook aan de verkeerde kant van de 50
  • En hierbij allemaal nog bedankt voor jullie hulp
  • heb net een mailtje van Mevr Bosch gehad,ze gaan de uitbetalingsprocedure in gang zetten.Maar ik bewaar de brief van Pavlova toch maar,je weet maar nooit.

Je weet toch dat ze meeleest :?: :mrgreen:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door snepke »

Daarom juist.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

snepke schreef:Daarom juist.

Dat bedoelde ik ook :D :mrgreen:

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door Pavlova »

Guardian72 schreef:Even een vraagje.

CD moet die 75 betalen toch?
Dus is Lindorff niet veroordeeld? Terwijl zij jou toch op kosten hebben gejaagd? (En vergeet de stress, frustratie en alle leugens over jou niet).

Het is toch krom eigenlijk.
Nee dat is niet krom.

Vergeet niet dat Lindorff in opdracht van Canal Digitaal heeft gehandeld! Lindorff kon dus in deze procedure ook helemaal niet veroordeeld worden tot een kostenvergoeding.*

Als CD dus Lindorff de opdracht geeft door te gaan en er een rechtszaak van te maken, ondanks de vele bezwaren die Snepke al kenbaar had gemaakt, dan komt de zaak ook voor de rechter.

Maar, als er inderdaad met name fouten zijn gemaakt die aan Lindorff te wijten zijn en niet aan CD, wil dat niet zeggen dat Lindorff goed wegkomt nu CD de kosten betaalt.
Want wat gaat er nu gebeuren nu het royement een feit is. Allereerst zal Snepke de onkostenvergoeding ontvangen. Tenminste, ik ga er maar even van uit dat dit vlot gebeurt. De deurwaarder MG de Jong rekent (nadat nog met de andere gemachtigde deurwaarder Rosmalen is afgerekend) de zaak af met Lindorff en sluit het dossier. Lindorff zal dus MG de Jong moeten betalen voor de geleverde diensten en de onkostenvergoeding voor Snepke indien de onkostenvergoeding door de Jong al betaald is. Het heeft Lindorff al veel meer geld gekost dan alleen die € 75,00.
Lindorff op haar beurt zal CD Digitaal een rekening sturen. Indien CD echter van mening is dat de zaak door fouten van Lindorff zo onnodig hoog is opgelopen zal CD zeker niet akkoord gaan met de rekening. In dat geval zal Lindorff kosten voor eigen rekening moeten nemen. Als Lindorff echter steeds CD juist heeft geinformeerd en hun instructies heeft opgevolgd dan is de rekening voor CD en in dat geval dus wel terecht.

Oftewel, de kosten zijn voor rekening van degene die de fout heeft gemaakt. Maar daar hoeft Snepke zich niet druk om te maken, dat zoeken de partijen onderling uit.

*Het is natuurlijk anders indien er sprake is van een vordering die door Lindorff is opgekocht.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Haha... ik had ook al zitten denken of ik erover zou beginnen... maar had er eerlijk gezegd even geen zin in! :? Maar jouw verhaal klopt als een bus, had het niet beter kunnen omschrijven!

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

@ snepke

Heb je al bedacht wat je met die 75 euro gaat doen? :lol: :lol: :lol:

Gesloten