LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

witte angora schreef:
witte angora schreef:Als je dochter werk heeft, de 18 gepasseerd is en in één keer meteen zo'n hoop geld nodig heeft.

Het is een gokje, is ze bij je ex de deur uit en heeft ze het soms nodig om een kamer/woning in te richten?
Ik zat toch wel redelijk warm, blijkbaar...
Ja daar zat je zeker goed, Echter LBIO stuurde een nieuwe brief naar de werkgever waarin een correctie werd gesteld van 1 persoon naar 4 personen, en trekt zich nog steeds niets aan van de feiten, ik heb vanavond alles op de post gedaan naar het LBIO om te kijken wat ze daarmee kunnen.
Ook dat ze werk heeft.
Als dat niet helpt, dan maar kort geding, en wederom extra kosten zoals mijn advocaat me al liet weten, want dat moet een nieuwe zaak worden.

Word vervolgd

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou de klaarblijkelijke reden van je dochter er expliciet bij vermelden, eerlijk gezegd. Immers, de LBIO heeft zelf al je dochter voor de keus gezet: nu meteen alles incasseren met het risico dat ze terug moet betalen, of nog even wachten tot de rechter zich er over uitgesproken heeft.

Stel het LBIO aansprakelijk voor de schade die jij gaat lijden, oftewel, je stelt hen er voor verantwoordelijk dat jij je geld hoe dan ook krijgt. Of hun het wel of niet van je dochter terugkrijgen is hun probleem. Immers, je dochter werkt notabene, als ze inderdaad nergens aanspraak op heeft, had het LBIO toch wel eerst even wat nazoekwerk mogen doen, lijkt mij.

Dat het LBIO terkortschiet in haar eigen verantwoordelijkheid moet niet voor jouw rekening komen.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door witte angora »

gramsbergen schreef:Die dochter wordt afgeschilderd als een crook wie zegt mij dat TS eerlijk is ? Vreemd verhaal gevoelsmatig :mrgreen:

Eerst paniek dan angst om de baan te verliezen dan staat het huis weer te koop. Wat een paniekzaaier :mrgreen:
Aan één kant snap ik je reactie heel goed.

Echter, wat TS beschrijft, kan ik voor een deel wel herkennen. Laat ik het zo zeggen: het is niet voor niets dat ik redelijk goed in kon schatten waarom de dochter ineens dat geld nodig had. Ook al is mijn situatie een andere dan die van TS.

We horen het hele verhaal van één kant, klopt helemaal. Maar ook vanuit deze ene kant kan ik me de paniek van TS heel goed voorstellen, of het nu terecht is, niet terecht, of dat het achteraf nog wel mee blijkt te vallen.

Of de dochter een crook is, daar laat ik me niet over uit. Ze gedraagt zich nu wellicht naar de manier waarop ze opgevoed is. Het kan best zijn dat ze over een aantal jaren, als ze de manier waarop ze opgevoed is los begint te laten, heel anders gaat reageren.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

witte angora schreef: Stel het LBIO aansprakelijk voor de schade die jij gaat lijden, oftewel, je stelt hen er voor verantwoordelijk dat jij je geld hoe dan ook krijgt. Of hun het wel of niet van je dochter terugkrijgen is hun probleem. Immers, je dochter werkt notabene, als ze inderdaad nergens aanspraak op heeft, had het LBIO toch wel eerst even wat nazoekwerk mogen doen, lijkt mij.

Dat het LBIO terkortschiet in haar eigen verantwoordelijkheid moet niet voor jouw rekening komen.
Ik had dit inderdaad al eerder geopperd.
Stuur hen een brief - liefst aangetekend - waarin je je bezwaar uit , en hen 100% aansprakelijk stelt voor alle kosten en gevolgschade indien blijkt dat zij onzorgvuldig handelen.
Want, los van het feit dat 'dochter' al dan niet recht op een paar euro heeft - het LBIO dient zorgvuldigheidsregels in acht te nemen - en niet 'gewoon maar' beslag te leggen - terwijl zij (nu al) aantoonbaar onjuiste gegevens hebben gehanteerd (de brief naar WG met correctie - ik zou die opvragen (of een kopie) en deze bij je dossier doen - aardig stukje bewijs van onzorgvuldig handelen.)

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

gramsbergen schreef:Die dochter wordt afgeschilderd als een crook wie zegt mij dat TS eerlijk is ? Vreemd verhaal gevoelsmatig :mrgreen:

Eerst paniek dan angst om de baan te verliezen dan staat het huis weer te koop. Wat een paniekzaaier :mrgreen:
Ten eerste vertel ik hier klare feiten, daarnaast hoef ik jou niets te bewijzen, en vroeg alleen om tips.
Jij zegt crook, dat zijn nooit mijn woorden geweest, dus gebruik ze dan ook niet.
Dat het een vreemd verhaal is ja inderdaad, maar is net als belasting leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.
M.a.w wat je ervan denkt, ik schrijf alleen wat er daadwerkelijk speeld, en wat verkoop betreft, wil je soms mijn makelaar spreken?
Ik ben eerlijk en hou het eerlijk, anders heeft het geen zin een topic te voeren.
Tevens is het geen paniek, maar zorgen, tenslotte komen er 4 mensen op straat, maar daar moet je wel de hele topic voor gelezen hebben om dat te snappen.
Daarnaast moet ik me al genoeg verdedigen tegen allerlei instanties, en kan dat hier er niet extra bij hebben.

groetjes

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

@Gramsbergen
Ten eerste vertel ik hier klare feiten, daarnaast hoef ik jou niets te bewijzen, en vroeg alleen om tips.
Jij zegt crook, dat zijn nooit mijn woorden geweest, dus gebruik ze dan ook niet.
Dat het een vreemd verhaal is ja inderdaad, maar is net als belasting leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.
M.a.w wat je ervan denkt, ik schrijf alleen wat er daadwerkelijk speeld, en wat verkoop betreft, wil je soms mijn makelaar spreken?
Ik ben eerlijk en hou het eerlijk, anders heeft het geen zin een topic te voeren.
Tevens is het geen paniek, maar zorgen, tenslotte komen er 4 mensen op straat, maar daar moet je wel de hele topic voor gelezen hebben om dat te snappen.

groetjes[/quote]


Zelf maak ik dit ook mee op mijn topic en eigenlijk zouden we
die mensen moeten negeren, want ze voegen echt niets toe.
i.p.v. te steunen, denken ze te weten hoe het zit en hebben
eigenlijk alleen maar kritiek.
Je vraagt advies en steun en krijgt soms de hele lading over je
heen van mensen die gewoon niet nadenken en maar de helft
van het verhaal hebben gelezen.
Zelf doen ze blijkbaar altijd alles goed :mrgreen: , vandaar de kritiek
op andere mensen.
Pas op Gramsbergen, het is ook vandaag nog glad en een ongelukje
kan in een ZEER klein hoekje zitten. Ik weet er alles van :idea:
Laatst gewijzigd door jeanne-veghel op 12 feb 2010 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

zo is het jeanne :wink:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jor »

gramsbergen schreef:Die dochter wordt afgeschilderd als een crook wie zegt mij dat TS eerlijk is ? Vreemd verhaal gevoelsmatig

Eerst paniek dan angst om de baan te verliezen dan staat het huis weer te koop. Wat een paniekzaaier
Ik blijf mezelf maar afvragen met welk doel gasten als gramsbergen dit soort rotopmerkingen moeten maken. Natuurlijk mag je kritisch zijn maar dit gaat te ver.Kan alleen maar verzinnen dat ik gramsbergen (gevoelsmatig :( ) een koude kikker vind die moeite heeft zich in de problemen van een ander te verdiepen ( wat doe je hier dan?)en ook nog eens niet de moeite neemt fatsoenlijk te lezen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

[off topic]
ik vraag me af of Gramsbergen betrokken is bij het LBIO (wat hier toch niet er positief uit de verf komt) danwel de vriend van dochterlief is.....
[/off topic]

Ken jij de zaak inhoudelijk, Gramsbergen?
Zo ja - vertel dan eens wat meer?

Anders zijn dit beledigende en onjuiste verdachtmakingen, danwel suggestieve opmerkingen.

gramsbergen
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:38

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door gramsbergen »

Als jij dat vindt dan zul je wel gelijk hebben. Ik heb mijn mening en iemand anders de zijne.

Groetjes.

Dit is bedoelt voor de persoon hierboven vermeldt.
Laatst gewijzigd door gramsbergen op 12 feb 2010 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

gramsbergen schreef:Als jij dat vindt dan zul je wel gelijk hebben. Ik heb mijn mening en iemand anders de zijne.

Groetjes.

Natuurlijk mag iedereen zijn mening hebben, maar die kan ook
op een iets andere manier worden geplaatst.
Zoals ik al eerder zei, kritiek geven op een ander is altijd heel
makkelijk, hoeven de mensen niet naar zichzelf te kijken toch :?:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door SJZ »

Ken jij de zaak inhoudelijk, Gramsbergen?
Zo ja - vertel dan eens wat meer?

Anders zijn dit beledigende en onjuiste verdachtmakingen, danwel suggestieve opmerkingen.
Ken jij de zaak dan? Nee! Behalve dan wat TS zelf geschreven hebt. Trouwens, TS komt zelf ook met vage roddels aanzetten (schrijft zelf: "het schijnt dat ...."

De dochter heeft vanaf haar 18e zelfstandig recht op alimentatie. Vader en moeder hebben samen afgesproken dat de vader dat niet zal betalen (en hebben er zelfs voor gekozen dit mogeling samen stiekem te regelen). Iets wat ze samen helemaal niet kunnen afspreken. Pa en ma verdelen huis en restschuld hypotheek en draaien dan de dochter een poot uit. Naar nu blijkt heeft de moeder ook heibel met de dochter, en het kind staat financieel dus in de kou omdat de ouders het vermogen verdeeld hebben. Nou, lekker als kind zo ....

TS heeft een nieuw gezin gestart. Prima, dat mag juridisch absoluut, maar wil vervolgens niet voldoen aan zijn juridische verplichting.

gramsbergen
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:38

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door gramsbergen »

Moderator ( als u na een melding van die privédetective) mijn berichtje verwijdert dan kunt u die kopieën van dat berichtje ook beter weghalen, anders heeft uw werk geen zin :wink:

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

SJZ schreef:
Ken jij de zaak inhoudelijk, Gramsbergen?
Zo ja - vertel dan eens wat meer?

Anders zijn dit beledigende en onjuiste verdachtmakingen, danwel suggestieve opmerkingen.
Ken jij de zaak dan? Nee! Behalve dan wat TS zelf geschreven hebt. Trouwens, TS komt zelf ook met vage roddels aanzetten (schrijft zelf: "het schijnt dat ...."

De dochter heeft vanaf haar 18e zelfstandig recht op alimentatie. Vader en moeder hebben samen afgesproken dat de vader dat niet zal betalen (en hebben er zelfs voor gekozen dit mogeling samen stiekem te regelen). Iets wat ze samen helemaal niet kunnen afspreken. Pa en ma verdelen huis en restschuld hypotheek en draaien dan de dochter een poot uit. Naar nu blijkt heeft de moeder ook heibel met de dochter, en het kind staat financieel dus in de kou omdat de ouders het vermogen verdeeld hebben. Nou, lekker als kind zo ....

TS heeft een nieuw gezin gestart. Prima, dat mag juridisch absoluut, maar wil vervolgens niet voldoen aan zijn juridische verplichting.
Hoezo vage roddels het woord ( het schijnt ) duid erop dat er aanwijzingen zijn, die zoals ik ook al zei daar, eerst bevestigd wil zien.
En hoezo stiekem regelen? iedereen is toegestaan om dingen te regelen die voor beide uitkomsten bied, zolang er niemand bij geschaad wordt.
Helaas ook jij hebt niet de hele topic gelezen anders was uw opmerking wel anders geweest.
Maar goed, ik blijf me niet verdedigen bij mensen die niet kunnen of willen lezen.

groetjes

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

TS. Jou verhaal is wel heel erg vaag. Als je dochter net 18 is geworden, en ze wil aanspraak maken op haar limentatie (dus vanaf haar 18e), kan het toch nooit een groot bedrag zijn. Tenzij je natuurlijk miljonair bent, maar dan was je topic niet begonnen.
De alimentatie loopt in principe tot haar 21e, en kan verminderd worden indien ze inkomen heeft of studiefinanciering.
Al ze niet werkt kan ze niet uitkomen van de alimentatie en zal ze een inkomen/uitkering moeten hebben. Dus ik zou goed onderzoek doen naar wat ze uitspookt. Aan de andere kant het is je dochter en zoals je aangaf heb je voor haar 18e geen cent betaald. De afspraken met je ex zijn echt geen reden hoor. Jullie waren volwassenen. Wat wil je, dat het kind dan van de sneeuw moest leven.
Eigenlijk beschamend dat je dit als topic brengt. Al hoeveel schulden je hebt, je moest voor je dochter zorgen, je hebt toch een geweten, hoop ik. Of heb je dat aan de maatschappij overgelaten.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Amsterdam_Atlanta schreef:TS. Jou verhaal is wel heel erg vaag. Als je dochter net 18 is geworden, en ze wil aanspraak maken op haar limentatie (dus vanaf haar 18e), kan het toch nooit een groot bedrag zijn. Tenzij je natuurlijk miljonair bent, maar dan was je topic niet begonnen.
De alimentatie loopt in principe tot haar 21e, en kan verminderd worden indien ze inkomen heeft of studiefinanciering.
Al ze niet werkt kan ze niet uitkomen van de alimentatie en zal ze een inkomen/uitkering moeten hebben. Dus ik zou goed onderzoek doen naar wat ze uitspookt. Aan de andere kant het is je dochter en zoals je aangaf heb je voor haar 18e geen cent betaald. De afspraken met je ex zijn echt geen reden hoor. Jullie waren volwassenen. Wat wil je, dat het kind dan van de sneeuw moest leven.
Eigenlijk beschamend dat je dit als topic brengt. Al hoeveel schulden je hebt, je moest voor je dochter zorgen, je hebt toch een geweten, hoop ik. Of heb je dat aan de maatschappij overgelaten.
:shock: :?: :idea: :( :D

Woorden schieten hier gewoon tekort toch :?: :wink:

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Athoz »

Amsterdam_Atlanta schreef:TS. Jou verhaal is wel heel erg vaag. Als je dochter net 18 is geworden, en ze wil aanspraak maken op haar limentatie (dus vanaf haar 18e), kan het toch nooit een groot bedrag zijn. Tenzij je natuurlijk miljonair bent, maar dan was je topic niet begonnen.
De alimentatie loopt in principe tot haar 21e, en kan verminderd worden indien ze inkomen heeft of studiefinanciering.
Al ze niet werkt kan ze niet uitkomen van de alimentatie en zal ze een inkomen/uitkering moeten hebben. Dus ik zou goed onderzoek doen naar wat ze uitspookt. Aan de andere kant het is je dochter en zoals je aangaf heb je voor haar 18e geen cent betaald. De afspraken met je ex zijn echt geen reden hoor. Jullie waren volwassenen. Wat wil je, dat het kind dan van de sneeuw moest leven.
Eigenlijk beschamend dat je dit als topic brengt. Al hoeveel schulden je hebt, je moest voor je dochter zorgen, je hebt toch een geweten, hoop ik. Of heb je dat aan de maatschappij overgelaten.
Wat bizar.. Het is heel wat lezen, maar als je dat gedaan heb weet je ook waarom TS geen cent heeft betaald, en andersom zijn ex ook geen cent heeft bijgedragen aan de toenmalige gezamenlijke schuld. Dit is een overeenkomst die ze beiden te goeder trouw zijn aangegaan, jammer genoeg zonder iets op papier te zetten. Waarom ze dat zo gedaan hebben had je OOK kunnen lezen, namelijk zodat beiden sneller aan een nieuw leven konden beginnen.

Dochterlief denkt nu - omdat ze 18 is geworden - hier wel recht op te hebben. Dit is dus niet iets wat TS opzettelijk of met kwade opzet heeft gedaan. Dochterlief had ook contact op kunnen nemen met TS, maar dat heeft ze ook niet gedaan, dus de schuld ligt absoluut niet alleen bij TS..

Ik blijf erbij, een verklaring met daarop alsnog de overeenkomst op papier zou denk ik een hoop schelen.. Weet alleen niet in hoeverre dat een optie voor TS is?

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Amsterdam_Atlanta schreef:TS. Jou verhaal is wel heel erg vaag. Als je dochter net 18 is geworden, en ze wil aanspraak maken op haar limentatie (dus vanaf haar 18e), kan het toch nooit een groot bedrag zijn. Tenzij je natuurlijk miljonair bent, maar dan was je topic niet begonnen.
De alimentatie loopt in principe tot haar 21e, en kan verminderd worden indien ze inkomen heeft of studiefinanciering.
Al ze niet werkt kan ze niet uitkomen van de alimentatie en zal ze een inkomen/uitkering moeten hebben. Dus ik zou goed onderzoek doen naar wat ze uitspookt. Aan de andere kant het is je dochter en zoals je aangaf heb je voor haar 18e geen cent betaald. De afspraken met je ex zijn echt geen reden hoor. Jullie waren volwassenen. Wat wil je, dat het kind dan van de sneeuw moest leven.
Eigenlijk beschamend dat je dit als topic brengt. Al hoeveel schulden je hebt, je moest voor je dochter zorgen, je hebt toch een geweten, hoop ik. Of heb je dat aan de maatschappij overgelaten.
ik ga hier niet eens meer verder op reageren, als mensen niet eens de moeite nemen om te lezen voordat ze reageren.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk beschamend dat je dit als topic brengt. Al hoeveel schulden je hebt, je moest voor je dochter zorgen, je hebt toch een geweten, hoop ik. Of heb je dat aan de maatschappij overgelaten.
Als je de openingspost gelezen had, had je geweten hoe je jezelf voor schut zet.

Maar goed, als je daar zelf gelukkig van wordt?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door SJZ »

iedereen is toegestaan om dingen te regelen die voor beide uitkomsten bied, zolang er niemand bij geschaad wordt.
Nee, jij en je ex maakten een afspraak om je dochter niet te geven waar ze recht op heeft. Dat is niet toegestaan. Of beter: het is wel toegestaan, maar de benadeelde partij hoeft zich daar niks van aan te trekken.

Het is alsof een werkgever voordat hij jou ontslaat eerst met het UWV op een akkoordje gooide dat jij geen WW-uitkering zou krijgen. Nou, daar trekt de ex-werknemer zich niks van aan en die wil gewoon zijn uitkering hebben.
Dit is een overeenkomst die ze beiden te goeder trouw zijn aangegaan,
Nou, ze draaien samen een derde persoon (de dochter) een poot uit. Dat lijkt me niet goeder trouw.
Ik blijf erbij, een verklaring met daarop alsnog de overeenkomst op papier zou denk ik een hoop schelen.
Waarom zou dat schelen? De dochter heeft recht op alimentatie op grond van de wet, vader en moeder kunnen niet via een papiertje de wet opzij schuiven.
Helaas ook jij hebt niet de hele topic gelezen anders was uw opmerking wel anders geweest.
Nou, zoals je ziet heb ik jouw bericht WEL gelezen. Alleen maak je je op dit forum populairder door iemand naar de mond te praten met juridische onzin.

Gesloten