LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rare constructie uitbetalen uren

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
S.

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door S. »

Mooi, geregeld toch.

Nu Wenneke nog. Hopelijk komt het daar ook weer een beetje goed mee.

WennekuH

Ongelezen bericht door WennekuH »

brieziet schreef:hm, raar, non actief is verplicht 8 uur werken, en dat bij een 0-uren contract....

ik begrijp Asito niet.... maar ik denk eerder dat die objectleidster niet echt weet wat ze doet/zegt

Jij hebt dus voorgesteld om ergens anders of op een ander tijdstip af te spreken en dat willen zíj niet? Das ook raar, weet niet waar je vandaan moet komen om naar Rotterdam te gaan, maar in dergelijke gevallen zou ik het ook veel logischer vinden dat ze ergens bij jou in de buurt afspreken. Ze hebben toch overal objecten, en kunnen idd niet verlangen dat iedereen maar op stel en sprong ver kan reizen voor een afspraak. Afspreken in een hotel of zo in de buurt kan toch makkelijk? Zíj hebben iid wel een lease-bak :)

ik zou van bergen op zoom naar rotterdam moeten met openbaar vervoer!
dan zou ik vant station maar moeten zien hoe ik bij de plek van bestemming zou moeten komen
aangezien rotterdam zoooo groot is weet ik owk ni welke bus enz enz ik zou moeten hebben of nemen!
er is hier in bergen op zoom ook een vestiging van asito
ik heb daar mijn sollicitatiegesprek gehad dus kunnen ze het gesprek wat ze nu willen met mij daar ook wel doen toch?

maar goed
heb net een brief ontvangen van asito
dat ze het spijtig vinden dat ik niet aanwezig wilde of kon zijn gisteren!
nu adviseren ze mij aanstaande week alsnog contact op te nemen voor alsnog een gesprek!
nu kan het ineens wel een andere datum!
nja ik neem dinsdagmiddag contact op
eerst even kijken wat het juridisch loket mijn adviseerd dinsdagochtend :wink:

To Athoz:

GEFELICITEERD!!! dat jullie het gewonnen hebben :mrgreen:
net goed voor mevr de objectleidster!
als ik alsnog een gesprek krijg aankomende week of daarna zal ik zelf nog wel melden aan mevr kruijsdijk wat mevr de objectleidster heeft gemeld over het verlengen van je vrouwke der contract :wink:
ze heeft het immers tegen mij gezegd he
en dan schijnheilig ontkennen!
komt goed!

jullie horen van mij verder als er weer nieuws is!

greetz

brieziet

Ongelezen bericht door brieziet »

Nou, dat vind ik ook hoor Wenneke, ze hadden best naar Bergen op Zoom kunnen komen! Nou ja, nu kun je iig bellen nadat je juridisch advies hebt gehad.

Succes ermee!

WennekuH

brieziet schreef:Nou, dat vind ik ook hoor Wenneke, ze hadden best naar Bergen op Zoom kunnen komen! Nou ja, nu kun je iig bellen nadat je juridisch advies hebt gehad.

Succes ermee!
Dank je wel :wink:

S.

Ongelezen bericht door S. »

Wenneke schreef:maar goed
nu adviseren ze mij aanstaande week alsnog contact op te nemen voor alsnog een gesprek!
eerst even kijken wat het juridisch loket mijn adviseerd dinsdagochtend
Misschien dat door onze relschopperij hier ineens vanalles mogelijk is. :wink:
In ieder geval ben ik blij voor jou.

WennekuH

S. schreef:
Wenneke schreef:maar goed
eerst even kijken wat het juridisch loket mijn adviseerd dinsdagochtend
Misschien dat door onze relschopperij hier ineens vanalles mogelijk is. :wink:
In ieder geval ben ik blij voor jou.
haha ja precies :mrgreen:
komt goed :wink:

Athoz

Ongelezen bericht door Athoz »

@wennekuh

Is er voor jou al meer duidelijk ondertussen??

Voor de anderen:

Gisteren heeft mijn vrouw het gesprek gehad wat eigenlijk al eerder gevoerd had moeten worden. Na ons gesprek in Rotterdam waar wij heel duidelijk e.e.a. uitgelegd hebben is er voor de objectleidster ook een hoop meer duidelijk geworden, ook door de mail die mijn vrouw 8 maart verstuurd had. Naar aanleiding van deze 2 heeft de objectleidster ingezien dat er toch wel een aantal dingen fout zijn gegaan.

Ze hebben een heel openhartig en beschaafd gesprek gehad, er is door beide duidelijk gemaakt wat er volgens hen niet goed gegaan is en de hele zaak is opgehelderd, wat betreft mijn vrouw is de zaak afgedaan en 'slaan ze de bladzijde om'. Ik ga hier in mee ;)

De collega vriendin heeft als rol hierin gehad dat er door niet verwijtbare onwetendheid een verkeerd voorstel is gedaan wat betreft de uren, en iedereen is zich nu bewust van de juiste wijze van uren registratie en betaling ervan. Voor zover ik begrepen heb zullen ook bij haar de nodige correcties worden doorgevoerd.

Ook de communicatie tussen mijn vrouw en de objectleidster word voor beide een aandachtspunt en zullen actief zorgen voor verbetering in deze.

Als laatste is er heel duidelijk toezegging gedaan dat mijn vrouw een nieuw halfjaar contract krijgt aangeboden eind volgende maand, daar ze haar werk naar volle tevredenheid verricht.

En met bovenstaande is dit voor ons een afgesloten hoofdstuk.

Met vriendelijke groet,

Athoz & echtgenote

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat fijn Athoz dat het goed is afgelopen voor je vrouw en
alles is opgelost.

Ben ook benieuwd hoe het met Wennekuh is.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@Athoz, het is goed om te lezen dat alles naar tevredenheid is opgelost. Doch nog 1 vraag. Is die belofte van dat nieuwe contract schriftelijk vast gelegd?
Zo nee, laat dat dan alsnog doen.

Athoz

Nee dat staat niet op schrift. Dat had ik al aangegeven bij mijn vrouw dat zodra het daarop neerkwam, ze het schriftelijk bevestigd wil krijgen. Dat is niet gebeurd, maar op dit moment hebben we geen reden om te twijfelen.

Ze vraagt preventief haar WW wel al aan en wat ik ook altijd doe is ongeveer een maand van te voren beginnen met wat sollicitaties de deur uit doen, gewoon om verrassingen voor te zijn, zelfs als 'ze' zeggen dat het contract verlengd word. Komen ze dan wel gewoon met een verlenging dan is 1 telefoontje genoeg om de WW te stoppen..

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

beste athoz

neeeeeeeeeee dit klopt van geen kanten!
zou wat zijn zeg!
mijn man werkt met zijn 2en aan een boot in monaco zitten er ook nog 4 man dus als mijn man thuis overwerkt wat veel gebeurd dan zou hij dat met zijn 7en moeten delen...denk het niet..en het gebeurd dus ook niet.
alles wordt netjes gedaan.
na 2 uur extra toeslag op een dag dan en za en zo verschillende toeslagen...en op feestdagen.
ik hou altijd briefjes bij,.maar eigenlijk hoeft het niet,het klopt altijd..
dit klopt echt van geen kanten!
ik hoop echt dat het geregeld wordt....

mvt rozemarijntje

brieziet

Rozemarijntje, als je wilt reageren prima maar dan is het slim om eerst even alle berichten in een topic te lezen ....

Maar om even terug te komen op t hele verhaal... Is het contract inderdaad verlengd?
En Wennekuh, is het met jou allemaal netjes geregeld?

grtz Brigitte

Athoz

Nee, contract is niet verlengd. Dit is te lezen in mijn andere topic 'Regelingen en financien dakloze'.

Door financiele shitzooi (vrij serieus) heeft m'n vrouw door de stress rugklachten gekregen. De medicijnen hiervoor zorgde ervoor dat ze niet mocht werken van de werkgever, helaas is dit ook reden geweest om het contract niet te verlengen (wat dan ook wel weer logisch is imho). Mijn vrouw en de objectleidster hebben af en toe nog contact, en volgens een ingewijde zou het niet ondenkbaar zijn dat m'n vrouw alsnog een periode word aangeboden als ze van de rugklachten en de medicijnen af is.. Natuurlijk blijven we wel realistisch en zien dat niet rap gebeuren.
Laatst gewijzigd door Athoz op 03 mei 2010 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@brieziet

ik mag toch wel zeggen dat ik het niet vind kloppen? :D

brieziet

tuurlijk mag dat Rozemarijntje... wat jij wil :wink:

Athoz, ik heb je andere topic gemist. Iig sterkte met de gezondheid van je vrouw!

Athoz

Tnx! ;)

rockman

Ongelezen bericht door rockman »

afgelopen 31 maart werk ik 4 jaar in de schoonmaak. ik maakt de laatste half jaar mee dat mijn salaris niet continu is. De verschillen liggen tussen de 50 en 80 euro en bij elkaar getelt ongeveer 250 euro of meer. Ik kreeg al eerder lucht van vreemde praktijken vandaar ik gestopt ben met het maken van over uren dus ik werkt nu 40 uur en niet meer en moet er noodzakelijk 1 uurtje worden overgewerkt dan wil ik 1 uur eerder stoppen aan het eind van de week anders niet!. Ik ben lid van de fnv maar die gaven mij een grote bek daar ben ik in oktober gelukkig vanaf ik ben niet eens met de behandelingen van de fnv is de reden en zij houden hun poot ook stijf. Ik ben van mening dat nu de cao er is dat daar niet helemaal naar geleeft word...voor alsnog het mag niet maar die praktijken gebeuren wel. Gesprekken bij de werkgever leveren niks op want zij snappen er helemaal niks van en geven als antwoord dat ik naar het eind bedrag moet kijken....Daar hoef ik geen gesprek voor aan te vragen!.

Gesloten