Homeopatie zal ongetwijfeld wel voor positieve dingen zorgen bij bepaalde mensen. Maar ik heb er nog nooit resultaat mee bereikt. Ontelbare reiki en magnetiseer behandellingen. reiki cursussen, bach bloesems, aromatherapie, gesprekken met paragnostcounselers, voedingssuplimenten, meer beweging. Wat allemaal een hoop tijd en geld heeft gekost, want niets word vergoed. Ik heb uit wanhoop echt alles geprobeert. Ook ben ik bij een eerstelijnspsycholoog geweest voor cognitieve therapie, maar mensen kunnen praten wat ze willen. Ik krijg mijn gedachtes niet positief en de angsten blijven komen. uiteindelijk ben ik gewoon depressief, en die paniekstoornis is daar weer een zijtak van. Mijn serotoninespiegel is gewoon niet in orde, en nadat ik 2.5 jaar heb lopen tobben ben ik toch maar sinds 2.5 week aan de efexor. Ik kan best geloven dat mensen die een dip hebben of wat tegenslagen hebben gehad, baat kunnen hebben met wat homepatisch ondersteunende middellen. maar als je echt depressief bent werkt dat bijna niet meer. Wel ben ik het er mee eens dat het te snel word voorgeschreven. Zoals bij mensen die vroegtijdig klaarkomen of gewoon een pijntje hebben of in scheiding liggen en dat soort zaken. Dat is wat anders dan echt depressief zijn. En een gezond mens waarbij de serotoninehuishouding in orde is, die dan serotonine heropname remmers krijgen, daar kan het goed fout bij gaan ja. En dat is wat tevaak gebeurd. Ook die website die net werd gelinkt staat vol met negatieve verhalen over het medicijn. Maar laten we niet vergeten dat dat een internationale site is en dat er miljoenen mensen deze medicatie slikken. Tuurlijk zijn er dan mensen bij die er niet goed op reageren, en bijvoorbeeld als er niets mis is met hun serotonine ofzo. En laten we de mensen die wel gebaat zijn bij het medicijn niet vergeten. Want dat zullen er ongetwijffeld veel meer zijn dan waarbij het niet werkt. En ik ken toevallig ook mensen in mijn omgeving die het slikken, en waarbij het zo goed zn werk is gaan doen dat ze niet eens meer erover nadenken om op een website te gaan lopen schrijven hoe goed het wel niet gaat. Ze hebben wel wat beters te doen nu ze weer vrij uit kunnen leven terwijl ze normaal zo beperkt waren door deze "ziekte". Maar natuurlijk hebben deze medicijnen waarover we het hebben bijwerkingen, dat is 1 ding wat zeker is. Iedereen reageert er anders op, en het is nou eenmaal ook een lastige zoektocht van welk medicijn werkt nou het beste bij een persoon. Dat kan wat lastige situaties met zich meebrengen. Er staat bij mij op de bijsluiter dat 60-70% van de mensen baat bij het medicijn zullen hebben. Dus logisch dat er mensen zijn die ontevreden zijn omdat het niet juist werkt. Zoals ik al zei, het is even een tijdje zoeken voor de juiste medicatie bij de juiste persoon is. Het kan ook meteen raak zijn natuurlijk. Maargoed, er zijn genoeg mensen die net zoals ik in een situatie zijn beland waarbij die medicatie echt nodig is om er weer bovenop te komen. En dan moeten we de bijwerkingen maar voor lief nemen. Want laten we nou eerlijk zijn. Het is toch zonde dat ik, een jongeman van 21 jaar, overal maar angsten heeft. Overal in paniek raakt, nooit eens ergens de positieve dingen uit kunnen halen. en uiteindelijk aan huis gekluistert zitten en geen school meer volgt omdat hij maar altijd bang en somber is. Dan is het echt nodig om aan de happy pils te gaan. Want mensen kunnen blijven komen met verhalen van kom op, zet je er overheen, ontspan even. probeer deze vitamine nog eens, doe eens wat vrolijker, ga eens naar deze wonder paragnost healer. Het helpt gewoon niet als er biologisch iets niet goed zit in de hersenen Ik wil dus nogmaals herhalen dat ik niet vind dat homeopatiesche midellen nutteloos zijn ofzo, maar het is gewoon meer iets voor een winterdip of als je somber bent en iets rots hebt meegemaakt en lichamelijk wat minder sterk bent. Bij een depressie en paniekstoornis is dat niet echt de juiste methode. Tenminste...ik spreek uit eigen ervaring. Na 2 jaar binnen hangen en vaak ziek thuis zijn van het werk, geen zin meer hebben in dingen die je vroeger leuk vond, relatie die word verbroken omdat de ander niet met mijn ziekte kon leven was de maat vol en ben ik toch maar efexor gaan halen. Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn bij de reguliere medicatie en de natuurlijke producten. Er zijn praktijken van zogenaamde healers en counselers die beweren dat je na een paar sessies bij hen klacht vrij bent en je medicatie in de prullebak kan gooien. Daar zitten ook een hoop kwakzalvers bij. Dus ik snap ook best dat het moeilijk is voor mensen met depressieve en angstige klachten om de juiste weg te kiezen. Op een gegeven moment ben je zo wanhopig dat je alles wel wil proberen. Ook de afkick van antidepressiva is erg heftig ja zoals je veel leest op internet.....en ook daarbij staan bijna alleen maar negatieve dingen. De mensen waarbij het positief is verlopen hebben gewoon de gedachte niet om eens op het net te gaan uitleggen hoe hun afbouw van medicatie is gegaan. Maar dit is dus een beetje mijn visie erop na 2 jaar tobben en proberen. Het zijn 2 verloren jaren geweest, en ik hoop dat er spoedig verbetering in zal zitten. Nou moet ik er wel bij vermelden dat ik al mijn klachten heb gekregen nadat ik stopte met een hele periode drugsgebruik. Dit heeft ook een negatief effect op de hersennen en het meest op de serotone huishouding. Bij mij is de enige oplossing nog maar om een ssri te slikken. Ik ben 2 jaar langf te trots geweest om ze te gaan halen maar ik weiger gewoon om mijn leven nog zo langer voort te zetten als een bang haasje. Alles heeft zn voor en zn tegens, en ik wil ook verder niemand aanvallen ofzo. Maar ik wou gewoon even mn ei kwijt
Groetennnnnn