Het word bijv. nergens verteld dat je bij Organo Gold je producten terug kan sturen en je geld terug krijgt.
Mijn reactie:
De vereiste terugkoopregeling maakt dat er minder mensen met garages vol met spullen blijven maar zelfs daar weten de MLM - bedrijven nog geld aan te verdienen.
Het is dus wel gezegt maar goed, lezen is een vak.
Ik weet dat Organo Gold een zeer serieus bedrijf is waar ethiek hoog in het vaandel staat en waar je echt geld kan verdienen als je bereid bent er iets voor te doen.
Wij van WC-eend......
Ik ben in 17 dagen Saffier geworden door gewoon hard te werken en heb nu een mooi organisatie in 7 landen.
Fantastisch, jij behoort tot de 1% groep, maar goed, vind je het erg als ik je niet geloof op je mooie blauwe ogen. Ik heb ook zo'n koffie-verkoper mogen aanhoren over hoe goed het wel niet ging. Ik geloof dat hij nu weer in de voedingsupplementen zit, als het geen telefonie-abbonnementjes zijn want dat is wat er vaak gebeurt met dit soort mensen.
Wat ik wel weet zijn de cjifers over MLM bedrijven die o.a. zijn aangesloten bij de WFDSA en als je die cijfers ziet springen spontaan de tranen in je ogen.
En mijn absolute favoriet:
Er wordt maar weer gesuggereerd dat mensen hun producten niet kwijt kunnen als ze het te koop aan bieden, maar als er geen producten verkocht worden is het ook niet goed want dan roepen de "deskundigen" weer dat er geen producten verkocht worden.
Inderdaad is beide niet goed, je begint aan zoiets om te verkopen zodat je geld verdient niet om uit te delen zodat het je geld kost.
Is er geen verkoop dan verdien je niets dat is dus niet de bedoeling en heb je geen producten om te verkopen noemt men het een piramide-spel.
In mijn ogen is MLM in de meeste gevallen niets meer dan een verkapt piramide-spel.
Er is simpelweg geen oneindige markt en je kan niet oneindig downline hebben. Geen enkele MLM-er heeft mij ooit kunnen aantonen dat het wel zo is.
Tevens het met "pensioen" gaan op passief inkomen is een regelrechte leugen omdat elke MLM organisatie die ik tot op heden ben tegen gekomen eist dat je zelf "actief" bent om uberhaupt het passieve inkomen te krijgen. Daarbij zal jou downline binnen no-time zijn verdwenen als je niet actief blijft recruteren.
Dus dat is ook een ongefundeerde leugen.
De dame in kwestie is geen Marketing-persoon (eis 1 om uberhaupt succesvol te kunnen zijn in MLM), ze is geen commercieel persoon (eis 2) en heeft een verantwoordelijkheidsgevoel (een no-go in MLM).
Ik heb geen enkel voordeel aan het afhouden van een persoon van welke MLM-opportunitie ook.
Maar ik heb wel genoeg commerciële kennis om door alle gebakken lucht heen te prikken die ik zowel hier als op andere fora voorbij zie komen over MLM.
Dus verklaar mij eens hoe die oneindige groei (downline) mogelijk is als je bij een lage groei van 2 personen je bij 24 keer al meer deelnemers zou hebben dan er mensen op aarde zijn?
Waarom groeit op lange termijn MLM niet harder als de algemene groei (alleen in onzekere tijden zoals dit blijkt het iets harder te groeien maar nu zijn er meer mensen dan ooit op zoek naar alternatieve inkomsten). Waarom is het uitval-percentage zo extreem hoog. Getallen van 97% in het eerste jaar tot ver over de 99% over 3 jaar zijn al meerdere keren onderbouwt terug te vinden op internet.
Waarom verdient in GB de best verdiende persoon in Amway (1 van de oudste en meest gerenomeerde MLM bedrijven) maar slechts 130.000 pond en is er in GB minder dan 1% die een inkomen heeft en maar 3% van de actieve deelnemers die iets over houdt als het zo'n goede business is.
Hoeveel mensen zijn bereid om regelmatig 30 euro voor 30 kopjes koffie te betalen?
Of verdien jij het meeste geld met het aanbrengen van nieuwe verkopertjes (kenmerk van een piramide-spel).