Pagina 8 van 60

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 30 nov 2010 12:32
door Voetballer
Verwijderd

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 30 nov 2010 12:47
door crazyme
D.Post schreef: Kunnen we verder nog iets anders doen dan het onderzoek afwachten? :?:
Je zou wellicht contact op kunnen nemen met de verhuurder van de winkel. Tijdens het beslag komt er geen huur binnen en de verhuurder zit korter op het vuur.

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 30 nov 2010 14:38
door Cosmo
Ook ik heb in sept meubels gekocht bij MM Zevenaar. Was idd erg goedkoop, en toen ik één van de meubels bij een concurrent goedkoper zag dan bij MM, werd het bedrag zondermeer aangepast.
Ik heb echter per order € 1,-- aanbetaald. Al sinds 30 jaar weiger ik iedere andere aanbetaling, uitgezonderd internetbestellingen. In de meubelbranche meld ik altijd, dat ik bij een auto van € 40.000,-- ook niets aanbetaal, dus waarom bij meubels wel? Ik heb het er altijd mee gered, bij alle zaken.
Door de berichten in de pers werd ik argwanend, en uiteindelijk bleek MM Zevenaar ook gesloten. Ik moest toen even glimlachen (sorry, gedupeerde lezers), want ik kon mijn koopovereenkomst eenvoudig ongedaan maken. Ik heb nl. een overeenkomst met L&F Beheer, die de afspraken niet nakomt. En op grond van artikel 9 van de Alg. Voorwaarden is dit een bijzondere omstandigheid. Lees: als L&F alsnog z'n geld wil hebben, moeten ze een gerechtelijke invorderingsprocedure gaan starten, waarbij de rechter hen de omstandigheden zwaar zal aanrekenen en de vordering zal afwijzen. Dat zullen ze dus niet doen. Ik heb hen per mail meegedeeld de overeenkomst te annuleren; that's all.
Natuurlijk ben je gewoon je geld van de aanbetaling kwijt in dit soort gevallen.

De wijze les: nooit aanbetalen, bij geen enkele meubelfirma. Eisen ze dat toch, ga dan maar naar de concurrent.

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 30 nov 2010 17:14
door Michaelangelo
Hier ook een gedupeerde:
Hieronder een (korte) samenvatting van mijn verhaal omdat ik jullie niet wil vermoeien met pagina's mooie sprookjes van de meubelmarkten...

Bank besteld in juli 2010 bij meubelmarkten Zevenaar, 220 euro aanbetaald (20 contant, 200 overgemaakt naar L&F beheer).
Kon hem meteen ophalen in Montfoort, maar dat wou ik niet, thuisbezorgen over 8 weken leek mij beter i.v.m. verbouwing. Orderbevestiging gehad van Meubitrans, in het briefhoofd stond L&F beheer. Vervolgens geen levering na de afgesproken 8 weken en de daarna overeengekomen 16 weken en 18 weken levertijd ook niet gehaald. Ben nooit (terug) gebeld door meubelmarkten, moest altijd zelf contact zoeken. Ook in de winkel geweest toen meubitrans failliet was (begin september), maar ik moest me niet zo druk maken, alles werd overgenomen. Laatste afspraak die ik in week 44 heb gemaakt is levering in week 48, deze week dus. Gaat hem niet meer worden vrees ik. Ik wil de bank nu ook niet meer omdat ik geen vertrouwen meer heb in dit bedrijf/luchtkasteel. Dit heb ik ook gemeld in het laatste telefoongesprek, dat vonden ze " allemaal heel vervelend meneer…". Ik wacht deze week nog af (zou worden teruggebeld uiteraard), dan stel ik ze in gebreke en ga proberen de koop te ontbinden en mijn geld terug krijgen…Weinig hoop dat wel…

Ik ben ook zeker voor een uitzending van Radar over deze “niet helemaal pluis zijnde” (en dan druk ik me veel te vriendelijk uit) firma (‘s), zodat er niemand meer in trapt en hun zuur verdiende centen kwijt raakt aan dit soort mensen.

Langsgaan in Zevenaar lost weinig op is mijn ervaring...

Mocht iemand het hele verhaal (met alle vermoeiende details en leugens) nog willen horen of ergens voor nodig hebben laat maar weten.

@Cosmo, ik heb ook de overeenkomst gesloten met L&F beheer volgens de orderbevestiging. Kan ik deze nu ontbinden (en hoe) omdat ze al meerdere malen niet voldoen aan het gestelde? (sowieso op schrift levering in week 44). Besef wel dat ik waarschijnlijk mijn aanbetaling kwijt ben, maar ik wil verder op zoek naar iets anders, want zit nu op de grond. Ik wil van de koop af en niet over 4 maanden te horen krijgen dat ik nog moet betalen voor een bank die geleverd gaat worden o.i.d. terwijl ik al een nieuwe bank heb. Als ik van de koop af ben heb ik al wat meer zekerheid en kan ik me richten op het terug krijgen van mijn geld vanaf een nieuwe bank ipv de grond.

Anderen gedupeerden sterkte!

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 30 nov 2010 18:42
door Cosmo
Per e-mail aan [email protected] de orders annuleren.

Dat kan bijvoorbeeld met de volgende tekst:

Gezien de correspondentie tot nu toe met uw bedrijf, waaruit, ondanks herhaald aandringen mijnderzijds, geen enkele toezegging tot nakoming van de order blijkt, annuleer ik hierbij de order(s) ..... (en .........) door mij op .........(datum) geplaatst bij L&F Beheer BV, onder de naam Meubelmarkten ...........(plaats aankoop).

Conform artikel 9 van de Algemene Voorwaarden ben ik van mening dat er in dit geval een bijzondere, aantoonbare reden is, waardoor de overeenkomst nietig is, en ik geen schadevergoeding zal betalen.

Tevens vorder ik hierbij van u de door mij gedane aanbetaling van € ....... terug, bij niet voldoen aan deze vordering zal ik hiervoor de kantonrechter inschakelen.


Of je de laatste zin wel of niet gebruikt, laat ik aan je eigen inzicht over. Ga er gewoon van uit, dat je je geld kwijt bent.

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 30 nov 2010 20:48
door Voetballer
Verwijderd

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 30 nov 2010 22:26
door Michaelangelo
Cosmo, bedankt voor je reactie ga ik zeker doen!
Enig zoekwerk in mijn mailbox: Heb al wel vaker gemaild naar meubelmarkten, ook naar [email protected]. Dit was het resultaat:

Mail Delivery Subsystem aan mij
details weergeven 18 nov. (12 dagen geleden)
Delivery to the following recipient failed permanently:

[email protected]

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.1.1 User unknown (state 14).

In de mail die ik toen probeerde te sturen heb ik ook al gezegd de koop te willen ontbinden. Alleen mail naar [email protected] is aangekomen in mijn geval. Zat ook te denken aan een aangetekende brief, maar las in dit topic dat daar ook niet op gereageerd werd... Ik vraag me namelijk af hoeveel rechten ik kan ontdekken aan een mail, die misschien niet eens aankomt?

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 01 dec 2010 09:45
door Suus1987
Voetballer denk je nu echt dat het helpt om daar de zaken kort en klein te maken??? Schiet je niets mee op...

Ik denk dat de post enz. ook allemaal in beslag is genomen door de FIOD net als de klantbestanden, computers enz....

Denk dat we met zn alle niet meer kunnen doen dan afwachten...........

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 01 dec 2010 10:37
door judithlion
Ook ik heb meubels gekocht bij Meubelmarkt in Montfoort, maar ben bang dat ook ik kan fluiten naar mijn meubelen en centen (€800,00!!!), want als een curator eenmaal aan het werk gaat, blijft er voor klanten niets meer over.. Heb me wel bij deze curator gemeld, maar denk dat daar niet veel uit komt!

Heb gelukkig ook een deel van mijn meubelen gekocht bij SfeerWonen in Woerden en deze zijn afgelopen zaterdag geleverd, heel netjes allemaal!
Na mij verhaal aan hun verteld te hebben, hebben ze me zelfs nog vergelijkbare meubelen aangeboden tegen een leuke korting, om het leed wat te verzachten.. Kortom; super aardige mensen!

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 01 dec 2010 10:41
door nettiek
Het volgende nieuwsbericht staat op http://www.radiostadmontfoort.nl/cms/00004431.html

Drie verdachten aangehouden wegens belastingfraude meubelwinkels
Bron: Functioneel Parket FIOD

De FIOD heeft dinsdag 16 november in een strafrechtelijk onderzoek dat wordt uitgevoerd onder leiding van het Functioneel Parket drie mannen van 26, 29 en 32 jaar in Vinkeveen, Amsterdam en Woerden aangehouden. Ze worden verdacht van belastingfraude, valsheid in geschrifte, witwassen en deelname aan een criminele organisatie.

De aangehouden verdachten zijn, in wisselende samenstelling, betrokken bij het misbruiken van diverse besloten vennootschappen (B.V.’s) en Engelse Limiteds (Ltd’s). Deze B.V.’s en Ltd’s exploiteerden, vaak door inzet van katvangers, meubelwinkels in Montfoort, Beverwijk, Zevenaar, Woerden, de Meern en Mijdrecht. Het vermoeden is dat de verdachten geen of onjuiste aangiften omzetbelasting(OB) deden. Daarnaast is de verdenking dat de verdachten de aangegeven loonbelasting niet betaald hebben aan de Belastingdienst. Het fiscale nadeel bedraagt ongeveer 5 miljoen euro. De crimineel verkregen gelden zijn vermoedelijk onder meer geïnvesteerd in onroerend goed in Spanje.

De FIOD heeft 11 woningen, zes winkels en een magazijn doorzocht. Hierbij zijn bedrijfsadministratie en een vuurwapen in beslag genomen. De Spaanse autoriteiten hebben een woning in de omgeving van Alicante doorzocht. De belastingdienst heeft beslag gelegd op voorraden, auto’s, boten en onroerend goed en bankrekeningen in Nederland en Spanje. Dit om de schuld aan loonbelasting en omzetbelasting te kunnen voldoen. De meubelwinkels in Montfoort, de Meern, Beverwijk en Zevenaar zijn gesloten.

Fraude met B.V.’s
Het misbruiken van B.V.’s heeft een ontwrichtend effect op de samenleving. Het schaadt het vertrouwen in het handelsverkeer en kan verstrekkende gevolgen hebben voor schuldeisers en consumenten. Het Openbaar Ministerie en de FIOD treden dan ook stevig op tegen dergelijke fraudes.

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 01 dec 2010 10:44
door Suus1987
Dit is al een oud nieuwsbericht.....

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 01 dec 2010 10:49
door Voetballer
Verwijderd

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 01 dec 2010 14:37
door jasmina73
ook ik heb een bankstel gekocht in juli bij meubelmarkt in zevenaar.
moest 300,00 euro aanbetalen.zou in week 41 bezorgd worden.
tot heden nog steeds niets gezien of gehoord.
wel een orderbevestiging gehad met een ander kvk nummer erop dan die ik gekregen heb van hun.2 verschillende ordebevestiging met 2 verschillende kvk nummers.zijn we echt zo opgelicht, dit is me nog nooit overkomen.
ik dacht dat het een betrouwbaar bedrijf was.Dit moet echt op tv komen bij radar
ik hoop echt dat ik me geld terug krijg, kan het niet missen.
lang voor gespaart,kon eindelijk een bank kopen en dan nu dit.
dit is echt ongeloofelijk!!!!! :( :(

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 01 dec 2010 14:39
door Aljosa
Goedemiddag,

Ik ben er dus pas sinds gistermiddag achter gekomen wat er allemaal speelt, aangezien mijn meubels tegen het nieuwe jaar geleverd zouden moet worden.
Ik heb wel een aanbetaling gedaan van €645,- in totaal maar heb daarentegen wel mijn eettafel stoelen opgehaald twv €600,- dus qua financien minimale schade.

Ik heb op 2 verschillende dagen meubels besteld bij meubelmartken Montfoort. De eerste keer was op 2 oktober 2010, de 2e keer was op 16 oktober 2010.
Wat mij opvalt is dat de eerste aankoopbon gewoon een blanco a4 vel is met daarop de bestelde meubels en de prijzen vermeld. Op de 2e bon (van de aankoop op 16 oktober) heb ik een bon waarbij op de achterkant de algemene voorwaarden staan beschreven. Nu is het al een tijdje geleden dat ik consumentenrecht heb gevolgd, maar volgens mij is het zo dat indien de algemene voorwaarden niet bekend zijn gemaakt bij de verkoop (99% van de gevallen is het de achterkant van je factuur, wat dus eigenlijk de voorkant van het blaadje is), die aankoop helemaal niet rechtsgeldig is.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik het liefst zo snel mogelijk ergens anders mijn meubels wil kopen, aangezien er vaak een minimale levertijd van 8 weken geldt.
Mochten mijn meubels toch nog geleverd worden (waar ik niet vanuit ga), in hoeverre ben je dan verplicht deze af te rekenen als je kunt aantonen dat je hebt geprobeerd te bellen, mailen etc en na alle krantenberichten te hebben gelezen die een een zeer negatief beeld neerzetten?

Ik wil niks meer met deze zaak te maken en wil hier zo snel mogelijk vanaf.

Weet misschien iemand of de meubelzaak in Monfoort nog wel geopend is of dat er iemand aanwezig is?

Mvg
Aljosa

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 01 dec 2010 15:15
door crazyme
Aljosa schreef:Nu is het al een tijdje geleden dat ik consumentenrecht heb gevolgd, maar volgens mij is het zo dat indien de algemene voorwaarden niet bekend zijn gemaakt bij de verkoop (99% van de gevallen is het de achterkant van je factuur, wat dus eigenlijk de voorkant van het blaadje is), die aankoop helemaal niet rechtsgeldig is.
Wanneer de leveringsvoorwaarden niet bij de koop zijn overhandigd gelden die voorwaarden niet. De overeenkomst op zich blijft gewoon bestaan.

Sorry.

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 01 dec 2010 15:58
door Michaelangelo
Als de 8 weken levertijd verstreken zijn hebben ze zich als bedrijf niet aan de overeenkomst gehouden en heb je volgens mij het recht op ontbinding van de overeenkomst??? Als we Cosmo mogen geloven heb je sowieso het recht op ontbinding als je een orderbevestiging van L&F beheer hebt omdat die failliet zijn verklaard en er dus sprake is van "bijzondere omstandigheden". Maar aangezien Aljosa heeft besteld in oktober heb je misschien geen overeenkomst met Meubitrans of L&F beheer, maar met de firma die het heeft overgenomen (meubelmarkten b.v.????) en zijn er (nog) geen "bijzondere omstandigheden" (in ieder geval tot het onderzoek is afgerond). Dit maakt het wat lastiger denk ik.
Ik heb ook al geïnformeerd bij mijn rechtsbijstandverzekering hoe het zit met ontbinding etc. Die zeggen dat er weinig te doen valt totdat ze officieel failliet zijn verklaard.... Ik ga er niet op wachten en het advies Cosmo opvolgen, als ze deze week niet bellen. Dit is namelijk de laatste afspraak die ik met ze heb gemaakt; sowieso gebeld worden in deze week omdat, na 3x uitstel, de bank deze week geleverd gaat worden. (ik eet mijn schoen op als dat nog gebeurd :D ) Ik wil namelijk ook niets meer met dit zaakje te maken hebben en graag zo snel mogelijk een bank hebben i.p.v. aan het lijntje gehouden worden.

Ik heb overigens ook geen voorwaarden gekregen bij het bestellen. Toen ik naar de winkel ben terug gegaan toen L&F beheer failliet was verklaard, wezen ze mij ook op de voorwaarden en de order, waarin stond dat ze 16 weken levertijd hadden. Toen ik zei die voorwaarden heb ik niet, heb ik ze alsnog gekregen. Dit was de schuld van Mark de vorige verkoper die ontslagen was omdat ie levertijden beloofde die niet nagekomen konden worden en ook voorwaarden niet meegaf etc... Dit gaf mij toen al zeer veel vertrouwen in dit bedrijf..... :?

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 01 dec 2010 20:07
door DivaMoi
Geachte bezoeker, geachte klant,

Inmiddels is het 2 weken geleden sinds de FIOD op last van de Belastingdienst beslag heeft gelegd op al onze winkels en magazijnen en zo onze bedrijfsvoering tijdelijk stil heeft gelegd.

Uiteraard doen wij er in de tussentijd alles aan om via gerechtelijke procedures onze panden en activa weer vrij te krijgen en onze werkzaamheden te hervatten. Helaas hebben wij moeten concluderen dat FIOD en Belastingdienst op geen enkel vlak medewerking verschaffen en er blijkbaar geen enkele waarde aan hechten dat wij te maken hebben met klanten die op leveringen wachten en hier dus volledig onterecht door gedupeerd worden.

Gelukkig zijn er wel reeds kleine vorderingen in het proces en beschikken wij sinds heden weer over ons klantenbestand en bijbehorende orders. Aangezien wij ons te allen tijde verplicht voelen onze klanten tevreden te stellen, hebben wij tijdelijk een magazijn gehuurd waar wij leveranties kunnen ontvangen en vanwaar wij orders aan klanten uit kunnen leveren. Een hoop klanten hebben deze week al hun bestelling geleverd gekregen. Wij blijven doorgaan met uitleveren tot AL onze klanten hun bestelling ontvangen hebben. Goederen die nog in een van onze magazijnen staan waar tijdelijk beslag op ligt, zullen helaas pas na vrijgave hiervan geleverd kunnen worden.

Wij benadrukken graag dat alle aankopen door ons zullen worden uitgeleverd en dat u zich als klant absoluut geen zorgen hoeft te maken hierover. Wij beschikken over alle klantgegevens, orders, transportmiddelen en personeel om dit voor u te realiseren.

Onze showrooms in Beverwijk, Montfoort en Zevenaar zullen gedurende het onderzoek van de Belastingdienst voorlopig gesloten blijven en hier zullen wij tot die tijd helaas geen klanten kunnen ontvangen.

Onderstaand e-mailadres zal gewoon beschikbaar blijven en ons team doet er alles aan u zo snel en goed mogelijk terug te bellen en te woord te staan.

Zodra er nieuwe informatie bekend is, zullen wij dit via onze website aan u bekend maken.

Namens ons gehele team danken wij u voor uw begrip en zullen wij u ondanks deze vervelende situatie zo goed mogelijk van dienst zijn.

Met vriendelijke groet,

Meubelmarkten
Directie


Laatste update op de site meubelmarkten.nl.
Ben benieuwd!!

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 01 dec 2010 20:30
door tikoes25
ik kwam er vandaag pas achter :S:S:S ben langs meubelmarkt zevenaar geweest....dicht....
heb idd gemaild naar [email protected]
ben benieuwd of ik gebeld/terug gemaild wordt

tevens ga ik bij john (als het goed is) van den heuvel op bezoek van het programma das je goed recht..

iemand zin om zelf anders de meubels uit de winkel te halen? Bij de winkel in zevenaar staat alles er ZONDER een label van de FOID

laat het weten!!! ik wil daar wel mijn meubels halen

ps. op www.meubelmarkten.nl staat een nieuwe update.....maar of het waar is???

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 01 dec 2010 21:16
door jolanda.duiveman
Wij hebben op 14 mei een bank gekocht bij MeubelMarkt Beverwijk en een aanbetaling gedaan van 175.00 euro. De levertijd zou week 39 zijn maar in deze week kregen wij bericht dat nav opening van een nieuw filiaal levering zou worden uitgesteld tot week 46. Wij hebben gereageerd en aangegeven dat wij daar niet mee akkord wilden gaan en de aankoop wilden annuleren. Als reactie kwam er een bericht dat dit mogelijk was maar dat wij dan 375.00 euro moesten gaan betalen voor annuleringskosten. Na veel spitten heb ik bij het CBW informatie ingewonnen en daaruit bleek dat de levertijd met maar 1 maand verlengt mog worden. Wij hebben nu diverse mails gestuurd naar Marsha in Mointfoort dat wij graag onze aanbetaling terug gestort willen hebben. Ik hoop dat iedreen zich aanmeld die problemen heeft met deze firma, want misschien is het dan nog mogelijk om ons geld terug te krijgen. Onderstaande link is van de Curator en ik raad iedereen ook aan om zich daar aan te melden. ik hoop dat Tros radar hier zeker aandacht aan gaat besteden zodat meerdere mesne die gedupeerd zijn worden geholpen. http://www.phijffer.nl/?page_id=1164

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 01 dec 2010 21:30
door Voetballer
Verwijderd