LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gedagvaard voor 20 augustus

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
frederica
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2003 17:32

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door frederica »

Geplaatst op 29 Jul 2003 17:04 door jan2


--------------------------------------------------------------------------------

Monique was niet de eerste,

zie proces 24 juli.

Een klap in ons gezicht ?????????????????/
Volgens mij bedoel je hier een ander soort proces.

Bedoel je deze?:

Dexia niet aansprakelijk voor adviezen Spaar Select
De eiser in deze zaak -let op: het gaat hier om een particuliere belegger! - vorderde ontbinding van de effectenlease-overeenkomst. 'De kortgedingrechter oordeelde hieromtrent vanzelfsprekend dat 'een veroordeling tot ontbinding van de overeenkomst constitutief van aard is en daarom niet bij wijze van voorlopige voorziening in kort geding kan worden toegewezen.'

'Een geldvordering kan in kort geding alleen worden toegewezen, indien voldoende aannemelijk is dat de vordering in een eventuele bodemprocedure zal worden toegewezen. Met betrekking tot de gevorderde schade dient een onderscheid te worden gemaakt tussen de effectenlease-overeenkomst en het depot aandelenlease.

Voor wat betreft de gevorderde schade met betrekking tot de waardevermindering van de aandelen van de effectenlease-overeenkomst
http://www.juridischdagblad.nl


In dit geval is Dexia voor de rechter gesleept en niet andersom. Bovendien (ik heb het vluchtig gelezen, sorry als ik er naast zit) is hier sprake van een contract dat nog heel lang loopt, dus is er nog geen sprake van geleden schade. Dus voor zover ik weet is Monique toch echt de eerste.

Of is er nog een ander proces???

Natasja1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2003 18:55

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door Natasja1 »

Monique,

Heel veel succes voor jou en je man. Ik ga voor je duimen!

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door Albert »

Monique veel succes en we zullen voor je duimen. Piet en andere Pay-back mensen jullie verrichten veel en goed werk.

Ondanks de kritiek denk ik, dat dit het moment is voor solidariteit, want nu gaat het gebeuren.

Albert.

Sandra
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jul 2003 15:21

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door Sandra »

Ik denk ook dat Dexia in dit geval van Monique overgegaan is tot een dagvaarding omdat ze denken die zaak te winnen. Dit doet Dexia, denk ik ,om de rest van de gedupeerden te ontmoedigen om door te STRIJDEN.
Eigenlijk zou ik graag van Dexia een dagvaarding krijgen omdat ik kan bewijzen, zwart op wit, dat Dexia een "legio" aan fouten heeft gemaakt. Bovendien zit er dan wat actie in deze zaak rondom Dexia. Des te eerder heb ik mijn geld misschien terug en heb ik weer wat rust in mijn leven! HOE EERDER HOE BETER!
Tot nu toe heb ik niet eens bericht gehad van een incassobureau! (contract WV3D begin mei 2003 afgelopen).
Laat Dexia maar komen. Ik ben er klaar voor, jullie toch ook?
Dit is toch wat we willen, een rechtszaak? De Dag Des Oordeels Nadert!
It'll be an historical day!


JUSTICE FOR ALL!

Sandra.
Laatst gewijzigd door Sandra op 29 jul 2003 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door Luc »

Monique,

Waar moet je voorkomen.
Het lijkt mij wel gezond om met een afvaardiging van restschulders op de publieke tribune te gaan zitten al is het maar om Monique psychisch te steunen.

Franz
Uiteraard, het is de bedoeling dat het vier rijen dik staat daar met mede-gedupeerden. We zullen de boel eens even bezetten :mrgreen:

Allemaal een doorgesneden ui in de zakdoek en snotteren maar. Wie dát nog onberoerd laat.... ;)


Luc
Laatst gewijzigd door Luc op 29 jul 2003 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Anmereto
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jul 2003 13:48

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door Anmereto »

Sandra en Albert goed zo eindelijk vuurwerk het moet toch gebeuren. Alleen jammer dat die lafaards geen Eegaleaser durven aan te pakken.

Ze willen een voorbeeld stellen. Albert schreef als het moet betalen we met zijn allen een advokaat, ik doe mee.

We laten ons niet ophangen door dit tuig.

A.

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door Luc »

Ik denk ook dat Dexia in dit geval van Monique overgegaan is tot een dagvaarding omdat ze denken die zaak te winnen. Dit kan, denkt Dexia, de rest van de gedupeerden ontmoedigen om door te STRIJDEN.
Sandra, helemaal mee eens.

Ik denk dat het goed is dat we ons dit blijven voorhouden, ze zullen inderdaad wel een voor hen gunstige zaak hebben uitgezocht.

Vgr,

Luc

monique
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2003 22:38

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door monique »

dank jullie allen voor de morele steun :D


het doet goed

groetjes monique

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door Albert »

You never walk alone :wink:

Albert.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door Captain-America »

Monique en familie,

Vanuit hier, nu ook ik zeker weet dat jullie zaak een feit is, mijn steun voor de komende tijd. Du moment dat de zitting plaats zal vinden ben ik in ieder geval, net als de 1de x te Den Haag, van de partij.

Sterkte en remember de Rotterdams leus: "Sterker door strijd"!

Mazzeltov;

Ralph

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door Captain-America »

En in antwoord/reactie op Jan2 zijn bericht m.b.t. het kort geding tegen Dexia en het gewezen vonnis d.d. 24 juli 2003: http://www.j-d.nl/ .

Dit ging over een wel zeer specifiek geval.

Houd er maar rekening mee dat niet elke kwestie hetzelfde is. Met name dit zal Dexia de das omdoen. Mark these words!

Mazzeltov;

Ralph

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door Sonja »

Monigue,
Veel succes , ik hoop dat het allemaal goed komt.
Het gaat er steeds meer op lijken hoor.
Sonja.

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door jan2 »

In het proces van 24 juli is duidelijk geworden dat :

1 - De rechter vindt dat de brochures van Dexia over de risico's
duidelijk genoeg waren.
2 - Misleidende informatie van de tussenpersoon kan Dexia niet
aangerekend worden.

Wat is hier specifiek aan Capt. Am.?

Het was een kort geding, de rechter wilde de eiser alleen zijn geld terug laten krijgen als de kans groot was als de eiser het in een echte rechtszaak zou winnen. Die kans was niet echt groot volgens de rechter.

Het eerste schot voor de boeg ??????????????????????????????

Nu de zaak Monique nog, spannende tijden.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door Captain-America »

Goedemorgen Jan 2,
Geplaatst op 30 Jul 2003 07:45 door jan2

In het proces van 24 juli is duidelijk geworden dat :

1 - De rechter vindt dat de brochures van Dexia over de risico's
duidelijk genoeg waren.
2 - Misleidende informatie van de tussenpersoon kan Dexia niet
aangerekend worden.

Wat is hier specifiek aan Capt. Am.?

Het was een kort geding, de rechter wilde de eiser alleen zijn geld terug laten krijgen als de kans groot was als de eiser het in een echte rechtszaak zou winnen. Die kans was niet echt groot volgens de rechter.

Het eerste schot voor de boeg ??????????????????????????????

Nu de zaak Monique nog, spannende tijden.
De punten die anders zijn zal ik, zoals ik ze gelezen heb op de onderhavige site, hieronder 1 op 1 plaatsen.

1)
Gelet op het feit dat het een langlopende overeenkomst betreft, die
in beginsel nog doorloopt tot 2020, kan thans niet worden vastgesteld of [eiser] uit de overeenkomst van 30 oktober 2000 schade heeft geleden of zal lijden. Niet kan worden uitgesloten dat de koersen tot 2020 (weer) zullen stijgen. In dat geval heeft [eiser] mogelijk geen nadeel ondervonden van deze transactie. Uit het voorgaande volgt dat vooralsnog niet met de voor toewijzing van een geldsom in kort geding geldende maatstaven kan worden vastgesteld dat aan-nemelijk is dat [eiser] schade heeft geleden met betrekking tot de effectenlease-overeenkomst.

2)De "derden" constructie.
Zij (Dexia) stelt dat niet zij, maar Spaar Select [eiser] heeft geadviseerd en dat zij, nadat [eiser] te kennen had gegeven de lease-overeenkomst te willen sluiten en voordat hij de overeenkomst met haar aanging, aan [eiser] een standaardpakket met informatie heeft gezonden, waarmee zij ook op de risico's van beleggen heeft gewezen. Zij wijst er voorts op dat [eiser] het geld waarmee hij aandelen voor het beleggingsdepot heeft gekocht niet bij haar maar bij een derde heeft geleend, zodat zij buiten die lening staat. De wijze waarop de betalingen op de lease-overeenkomst worden gedaan staat los van die overeenkomst.

3)
10. Er van uitgaande dat [eiser] met de vordering tot schadevergoeding ook beoogt terug te vorderen hetgeen hij aan betalingen op grond van de lease-overeenkomst onverschuldigd heeft gedaan indien die overeenkomst op grond van dwaling wordt vernietigd, moet het oordeel zijn dat in dit geding onvoldoende is komen vast te staan dat Dexia niet heeft voldaan aan een mededelingsplicht die zij jegens [eiser] zou hebben als de Bank die aan een belegger een risicovol beleggingsvoorstel doet.

4)
Of die uitzondering ook voor [eiser] geldt kan in kort geding niet worden vastgesteld. Zonder nader onderzoek kan er niet zonder meer van worden uitgegaan dat [eiser] de overeenkomst niet zou hebben gesloten als hij zich (meer) bewust was geweest van de risico's van deze beleggingsvorm.

5)
Het kort geding leent zich, zoals gezegd, niet voor dat nadere onderzoek. Voorshands is dan ook onvoldoende aannemelijk geworden dat [eiser] bij het aangaan van de overeenkomst heeft gedwaald.

Ik houd het, gezien mijn drukke ochtend agende, vooralsnog even hierbij. Zijn meerdere zaken die IMHO van toepassing zijn. Mogelijk later hier meer over.

Los van het bovenstaande vergeten een aantal gedupeerden, betrokkenen, geinteresseerden, in here, dat er ook nog steeds zoiets zal blijven bestaan als de individuele kwestie.

Take care out there.

Mazzeltov;

Ralph

P.S. Jan2 je mag me hier overigens ook wel over per e-mail benaderen, zie de informatie bij mijn naam/nick. Zo ben ik wel benieuwd naar jou persoonlijke situatie/ervaring(en).

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door jan2 »

Mijn geval is vergelijkbaar met "24 juni", alleen nog een beetje meer de boot in, maar dat is mijn probleem, komt allemaal goed.

Wat volgens mij de overeenkomst tussen alle soorten contracten is dat we door de tussenpersoon misleid zijn terwijl het getekende contract van Dexia waterdicht is.

Die mondelijke misleiding wordt m.i. een heet hangijzer voor ons allen.
Heb je echt een Moskovitz voor nodig..


ps
De verkopers van Spaarselect zijn de hoofdschuldigen, zou ze allemaal wel eens willen zien in een zitting als bij een parlementaire enquete.
Dan zouden bij veel buitenstaanders de ogen open gaan.
Dat Dexia de portemonnaie dicht houdt is logisch, alleen had ze eerlijk moeten zijn en niet vanaf het begin alleen maar dreigen en schermen met schijnheilige coulanceregelingen.


m.i. wijzen Dexia en de rechter een beetje naar de tussenpersoon en die heeft geen geld.....lekker makkelijk.
Verder is het woord "beleggen" bij de rechter blijkbaar zo overduidelijk
dat hij ook naar ons wijst als schuldige....!!!
Laatst gewijzigd door jan2 op 30 jul 2003 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Sandra
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jul 2003 15:21

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door Sandra »

Wij hebben toch allemaal wel gelezen dat beursdirecteur Möller Legio in 1998 en in 2000 al waarschuwde over de misleidende reclame!
Kan een rechter dit zomaar aan de kant gooien? Dacht ik toch niet!
Möller is toch iemand die weet waarover hij praat?
Ook ex-topman van Dexia (naam ben ik kwijt) bevestigde toch ook dat hij het niet eens was met de werkwijze van Dexia en dat er dingen gewoon niet klopten?

Ook krijg ik steeds meer het idee dat instanties zoals AFM en de RCC Deixa niet echt durven aan te pakken. Wel zeggen ze dat Dexia overtredingen begaan heeft maar er wordt tot nu toe niet veel aan gedaan. Ze zeggen als het ware: foei Dexia, dat mag je niet weer doen hoor!

Ook DSI vertrouw ik niet. De mensen die voor DSI werken komen zelf uit de bankwereld. Mijn advocaat zei dat de meeste uitspraken in het voordeel van de banken zijn. Dus niet voor de klagers.

Ik denk dat het van levensbelang is dat wij, gedupeerden, niet op onze "luie" kont moeten blijven zitten en passief afwachten wat de "hoge heren" in ons land gaan zeggen. Mensen zoals Piet van PAYBACK zijn erg goed bezig. Zij zoeken de publiciteit op! De media is een machtig middel om voor onszelf op te komen! We moeten blijven doorvechten en elkaar steunen. We moeten ervoor zorgen dat de "hoge heren" in effectenleaseland GEEN KANT UIT KUNNEN!
20 augustus a.s. is een datum die iedereen in Nederland en misschien de rest van de wereld moet weten! Als de rechter dan in ons nadeel een uitspraak doet dan moeten we juist nog meer de publiciteit opzoeken.
Dan mag de hele wereld weten hoe corrupt ons landje is wat dit betreft!
Dexia gaat gewoon zijn/haar eigen gangetje en minister Zalm staat "machteloos" toe te kijken! Hoe is dit toch in godsnaam mogelijk?

Ik heb vernomen dat er mensen op dit forum zijn die de oprechtheid van o.a. Piet van PAYBACK betwisten. Daar ben ik het absoluut niet mee eens! Belangeloos komt Piet niet alleen voor zichzelf op maar ook voor ons! Hij gebruikt o.a. het machtigste middel wat wij gedupeerden hebben: PUBLICITEIT!


Mvg,

Sandra.

willem
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 jul 2003 13:43

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door willem »

Je hebt helemaal gelijk Sandra, maar als je ziet hoe moeilijk het is om de mensen een mailtje te laten versturen, welke al geheel klaargezet is voor ons aller belang, kan ik me haast niet voorstellen, dat je deze mensen op de barricaden krijgt wanneer het echt nodig is.

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door jan2 »

helemaal mee eens San, alleen kan het geen kwaad als we elkaar erop blijven wijzen dat we uiterst voorzichtig te werk moeten gaan, geldt ook voor PB, we kunnen ons geen fouten veroorloven.

Uitlatingen van waarschuwers die jij noemt en alles wat de afgelopen jaren gespeeld heeft moet allemaal verzameld en onderzocht worden. Dit kost veel tijd en dit kan een enkel advocaatje m.i nooit overzien.

ps
Ik ben er 20 augustus, alleen al vanwege de nodige publiciteit, jij toch ook (samen met 100.000 anderen?)

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door croosjes »

monique,ik wens je veel sterkte en laat je niet bang maken.vrgr.andre de croos

rempie
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:31

Re: gedagvaard voor 20 augustus

Ongelezen bericht door rempie »

Sandra,

Heus ik waardeer de acties van Piet. Dat veel over het debacle aandelenlease nu bekend is in de media en bij de politiek is mede aan hem te danken.

Maar waarom is er niets te horen of te lezen in de media over de eerste dagvaarding???????????

eedt iemdand ook het dossiernummer gecheckt bij de rechtbank. ik krijg nl. geen antwoord. Misschien de verkeerde kanalen?[/b]

Gesloten