Het is gewoon heel simpel.
Ik kan niet vaststellen waarom bij het KiFiD dat de procedure van hoor- en wederhoor in de Ombudsfase niet is gevolgd, waardoor relevante gegevens voor klachtvoering a Van Rossum toen niet opportuun was. Het kan zijn dat de Ombudsman dat heeft laten doen, kan ook zijn dat een secretaris het op eigen houtje heeft afgehandeld.
Daar ga ik verder geen energie meer in steken, het is gewoon het probleem van de organisatie bij het KiFiD (als het al een probleem is). Het is ook niet relevant, nu duidelijk is dat er meerdere dwalingsgronden zijn. Bovendien moet het nu komen bij de compensatie.
Ik ga het geschil gewoon voeren over de compensatie dwz het opgegeven historisch rendement minus 2.5% en daarmee de betaalde bedragen oprenten, dat is de feitelijke aanbeveling wat er staat en de rest daarin zijn randverschijnselen, het gevolg van dat Wabeke er zelf niets van begreep. Dit levert misschien iets minder op dan de Van Rossum methode, maar het kost me ook een hoop minder tijd en energie.
Door niet aan te melden zijn we het eens over de oorzaak (zie aanbeveling Wabeke, scheelt ook al een hoop discussie) en dat er gecompenseerd dient te worden.
En ik zie het klachtreglement van het KiFiD gaarne tegemoet, dat moeten ze hebben, is verplichting. Als de Ombudsman zich nu weer niet aan de procedure in zijn reglement houdt, dan voorzie ik weer een vacature voor Ombudsman (voor zover Van Rossum dat inmiddels al niet heeft bewerkstelligd). Niet ontvankelijk kan mijns inziens ook al niet meer, simpel vanwege de verklaring wat geldt...
Door de niet-aanmelding is er ook overeenstemming over de rest van de ingediende claim: niet van toepassing (en dat is een hele opluchting). Inmiddels is me dat via allerlei wetgeving ook duidelijk geworden: dat klopt gewoon. Er bestaat nu eenmaal wetgeving waar men niet omheen kan.
Conform procedure is de claim tijdig neergelegd en door het antwoord is in feite uitstel van de termijn gegeven en toezeggingen gedaan. En als de verzekeraar het er niet mee eens is, dan voeren die maar een klachtprocedure jegens het KiFiD.
ik denk toch dat mijn eerste behandelaar bij mijn rechtsbijstand het bij het juiste eind had: dat kun je zelf!