LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eurecxcel partners

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
algemeen

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door algemeen »

an de lijntje,excuses

Gast

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Gast »

Steenkoud dan maar...............

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door student26 »

Student26. Werkt voor Radar.
Van alle belachelijke beschuldigingen die hier al naar m'n hoofd geslingerd zijn, is dit zonder twijfel de aller-aller-allerbelachelijkste.

En niet alleen richting mij, maar zeker ook richting de mensen van Tros Radar. Die worden er nu dus van beschuldigd hier lukraak discussies te beginnen en de boel uit te lokken. Had je misschien ook al bedacht waarom ze dat zouden doen? Omdat ze niets beters te doen hebben? Omdat ze de titel "meest bezochte website" in de wacht willen slepen?

Waar leid je dat nu uit af eigenlijk? Uit het feit dat er een aantal berichten hier verwijderd zijn? Ik keek er ook even van op, maar ik neem aan dat ze verwijderd zijn omdat het nogal off-topic was.
Verkeerde adres want op e radarsite zitten geen serieuze mensen die echt met mlm bezig houden als vak.
Ok, jij bent dus blijkbaar geen MLM'er. Er zouden nu redelijk wat mensen hier flink over de z**k moeten zijn...
Mensen met niveau lachen om deze programma's.
Nee, die zijn in staat een bericht te schrijven zonder de zinsbouw van een kleuter te gebruiken.

Ik krijg trouwens op basis van je uitspraken het gevoel dat je stiekum toch een MLM'er bent... Hoe komt dat toch?

Gast

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Gast »

Omdat de lantaarnpalen buiten staan.

Gast

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Gast »

Ok, dan nu de uitleg waarom er zoveel commissie word betaald op GSM abonnementen.
Statistisch gezien blijft het meerendeel van de klanten jarenlang klant bij hetzelfde bedrijf. Vooral op mobiel word hier grootschalig gebruik van gemaakt. Niet alleen Mobistar biedt hoge premies, maar ook de anderen. Dit houdt in dat ze op het eerste jaar verlies draaien en mensen die elk jaar van provider wisselen zijn dan ook verliesposten. Maar omdat men weet dat zo'n driekwart niet wisselt, maken die mensen goed wat ze aan verlies op de anderen hebben. Zo simpel is het.
En niet Euphony, maar Mobistar betaalt de commissies aan Euphony en Euphony betaalt het door aan de consultanten.
Dat jij niet weet hoe het met de commissies zit en dat niemand je daarover informeert, komt door:
a. Gebrekkige research
b. Euphony ontwikkelt zich zo snel en de commissies worden zo snel verbetert/uitgebreid dat je consultant moet wezen om het bij te houden. Ik ga jou echt niet elke week nieuwe gegevens doorsturen, ook al omdat je toch niet in het concept gelooft.

Dat die bedragen in Nederland nog niet zo hoog zijn is gewoon een kwestie van tijd. Zij die er in geloven worden beloont voor het pionierswerk.
ISDN en ADSL samen komt heel regelmatig voor.
Het begint toch wel moeilijk te worden om het onderuit te halen of niet?!
Het grootste risico dat je hebt is om 350 Euro te verliezen. Daar tegenover staat dat als je een beetje je best doet, je op zeer eenvoudige manier een veelvoud daarvan kunt terug verdienen.
En percentage over je eigen gebruik geen inkomen?! Dat mag jij dan even aan de belastingdienst uitleggen, want die denken daar anders over.
Belastingen betaal je overigens gewoon en aangezien je als zelfstandige ondernemer werkt, kun je ook heel wat als aftrekpost gebruiken (incl. de 350 Euro) en, als je een BTW nummer hebt, kun je de betaalde BTW over je commissie ook terugvorderen.
Wel ff advies vragen aan je accountant voor jouw specifieke situatie!

Econometrist

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Econometrist »

maar Mobistar betaalt de commissies aan Euphony en Euphony betaalt het door aan de consultanten.
Dus als ik het goed begrijp is Euphony niks anders dan de ingehuurde externe verkooporganisatie van Mobistar? En wat nu als Mobistar het gewenste marktaandeel heeft bereikt, of meer terugkerende provisie kosten heeft dan nieuwe klantenboni en dus hoofdzakelijk alleen nog voor de bestaande klanten betaalt i.p.v. voor nieuwe klanten en daarom Euphony maar afstoot als zakenpartner? Scheelt ze dan wel lekker in de omzet. Jullie, consultants, ook trouwens...
Het begint toch wel moeilijk te worden om het onderuit te halen of niet?!
Inderdaad, dat je msschien 2 of 3 keer je eigen geld terugverdient is niet onderuit te halen. Dat je hiervan de dromen waar zal kunnen maken die je op je website beschrijft daarentegen is niet meer overeind te houden.
en, als je een BTW nummer hebt, kun je de betaalde BTW over je commissie ook terugvorderen.
Betaalde BTW over je commissie? Ik dacht dat je commissie betaald kreeg?!? De -eventuele- BTW komt dus ook jouw kant op. Wat is er volgens jou dan terug te vorderen? Ik denk dat je eerder rekening moet houden met een afdracht. Wat is de rechtsvorm van jouw onderneming?

Gast

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Gast »

Dus als ik het goed begrijp is Euphony niks anders dan de ingehuurde externe verkooporganisatie van Mobistar? En wat nu als Mobistar het gewenste marktaandeel heeft bereikt, of meer terugkerende provisie kosten heeft dan nieuwe klantenboni en dus hoofdzakelijk alleen nog voor de bestaande klanten betaalt i.p.v. voor nieuwe klanten en daarom Euphony maar afstoot als zakenpartner? Scheelt ze dan wel lekker in de omzet. Jullie, consultants, ook trouwens...
Dat toont al weer aan hoe weinig je eigenlijk van relatiemarketing begrijpt. Je kunt je Euphony misschien als inkoopcombinatie voorstellen. Wij onderhandelen met onze partners. Als onze partners niet aan onze wensen voldoen gaan we naar een ander. En mensen met echt verstand van zaken snappen dat. Jij bent misschien overspelig maar de meeste mensen in een relatie zijn trouw omdat ze weten dat dat wederzijds profijtelijk is.b
Inderdaad, dat je msschien 2 of 3 keer je eigen geld terugverdient is niet onderuit te halen. Dat je hiervan de dromen waar zal kunnen maken die je op je website beschrijft daarentegen is niet meer overeind te houden.
Dat had ik nou nooit verwacht, jij die toegeeft dat het misschien niet pure oplichterij is. Maar goed, het is dus heel makkelijk om je centen terug te verdienen en dan gezwets van je over dat het er om gaat om rijk te worden, zullen we maar wijten aan het feit dat je toch niet helemaal kunt toegeven het mis te hebben. Welke site heb je het overigens over?!
Betaalde BTW over je commissie? Ik dacht dat je commissie betaald kreeg?!? De -eventuele- BTW komt dus ook jouw kant op. Wat is er volgens jou dan terug te vorderen? Ik denk dat je eerder rekening moet houden met een afdracht. Wat is de rechtsvorm van jouw onderneming?
Niet te veel denken, maar gewoon luisteren. Euphony draagt BTW af. Als jij BTW plichtig bent (dus een BTW nummer hebt), moet jij BTW afdragen. De door Euphony afgedragen BTW over jouw commissie kun je echter terugvorderen. En wat de rechtsvorm van mijn onderneming is doet niet terzake.

Moet ik ook nog reageren over je gebral over 20.000 abonnementen of heb je zelf al in je spaarvarkentje gekeken en geconcludeerd dat je dat toch niet betalen kunt?!

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door student26 »

Gast, je stapt met je toelichting wel met zeven-mijls-laarzen over een paar dingen heen. Ik weet nu namelijk nog steeds niet waarom de man in het voorbeeld 100 euro voor zijn eigen abonnement krijgt, 80 voor die van zijn vrouw, en 50 voor de kinderen. Waarschijnlijk zit hem dit in de duur van het abonnement en de abonnementsprijs? Want wat de abonnementskosten zijn is ook weer een onbeantwoorde vraag.

Volgens onderzoek vervangt de gemiddelde mens zijn GSM na 18 maanden (jongeren: binnen 12 maanden). Wat gebeurt er vervolgens met het abonnement? Velen vertikken het te betalen voor een GSM en verwachten die gratis te krijgen bij een nieuw abonnement. En hoe zit het met de abonnementen die men al had voor de GSM? Die lopen niet spontaan af als jij aankomt.

Ook heeft slechts ongeveer 1/3 een abonnement. Hoe zit het daarmee? Biedt Euphony ook pre-pay aan? Wat zijn de commissies daarop?

Plus, we hebben het nu alleen nog maar over GSM's. Hoe werkt het bij vaste lijn?
Dat jij niet weet hoe het met de commissies zit en dat niemand je daarover informeert, komt door:
a. Gebrekkige research
Sterker nog, bijna geen research. Het interesseert me namelijk niet zoveel hoe het precies met de aanmeldcommissies zit. En het is natuurlijk flauwekul dat DAT een reden is dat mensen mij daarover niet willen informeren.
b. Euphony ontwikkelt zich zo snel en de commissies worden zo snel verbetert/uitgebreid dat je consultant moet wezen om het bij te houden.
En kennelijk lukt DAT zelfs al niet eens, gezien de rare zaken die je tegenkomt als je dingen navraagt bij consultants.

Daarbij: Zie jij 1 vraag bij de andere thread staan die hier specifiek betrekking op heeft?

Ik denk dat het antwoord een stuk simpeler is; men wil mij niet informeren omdat men het zelf niet precies weet en/of omdat men kennelijk bang is dat uit de cijfers zaken naar voren komen die "slecht" zijn voor Euphony.

Je zegt dat zij die erin geloven worden beloond voor hun pionierswerk. Hoezo? Krijgen zij de verhoogde commissie met terugwerkende kracht alsnog uitgekeerd?

ISDN en ADSL samen komt vaak voor? Typisch dat ik niemand ken met die combinatie. Ik ken sowieso maar 1 huishouden met ISDN (namelijk mijn ouders). De rest is bijna direct op de kabel gegaan en velen daarvan stappen nu over op ADSL. Het aantal ISDN aansluitingen is ook al enige tijd aan het dalen, dus het zal ook steeds lastiger worden om mensen met ISDN te vinden.
Het begint toch wel moeilijk te worden om het onderuit te halen of niet?!
In het geheel niet. Want al het genoemde komt automatisch te vervallen op het moment dat (gepercipieerde) verzadiging is bereikt. Dit is onvermijdelijk voor ieder MLM concept.

Ook over de bezwaren van Econometrist stap je wel heel makkelijk heen. Want ook ik vind dat Euphony niets meer is dan een verkoopkanaal voor Mobistar. Op het moment dat Mobistar tot de conclusie komt dat de opbrengst te weinig is en daarom de "samenwerking" stopt, dondert het marktaandeel van Euphony als een gek naar beneden.

MLM heeft trouwens niets met het concept relatiemarketing te maken, zoals jij impliceert.

Los van korte-termijnvoordelen (de aanmeldpremies) zie ik overigens nog geen enkele verandering in de berekeningen van de omzetcommissies. Die blijven laag uitkomen. Een aspect daarbij is het moment dat verder aanmelden van klanten echt moeilijk wordt door het bereiken van een verzadigingspunt, en je dus je jaarlijkse hernieuwing uit je omzetten moet gaan halen. Rijk word je er niet van. Zeker niet omdat er nog met geen woord over bijkomende kosten is gesproken.

Het hele BTW-gebeuren ga ik verder niet op in, omdat het mij aan kennis hieromtrent ontbreekt.

Tot slot had Econometrist het niet over 20.000 abonnementen, maar over 400. Gelukkig zeg je zelf al dat hij dat "niet kan betalen", wat al aangeeft dat de abonnementskosten een grote rol spelen...

Je berekening in het voorbeeld lijkt mij dan ook uit te gaan van een ontzettend positieve situatie, die in de praktijk eigenlijk nooit voorkomt. Waarschijnlijk ga je uit van dure, langdurige abonnementen om zo de hoogste aanmeldpremie te kunnen ontvangen, waarbij je geen rekening houdt met de abonnementskosten (van zowel het oude als het nieuwe abonnement). De kids zullen waarschijnlijk een pre-payd hebben. En zowel ISDN als ADSL, sja, jij zegt dat het vaak voorkomt, ik denk dat dat tegenvalt (bij bedrijven heeft bijvoorbeeld maar 1/3 een ISDN aansluiting en dit daalt snel, bij consumenten ligt het percentage denk ik nog een stuk lager).

Econometrist

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Econometrist »

Gast, je slaat de plank 3 keer behoorlijk mis:
Je kunt je Euphony misschien als inkoopcombinatie voorstellen. Wij onderhandelen met onze partners. Als onze partners niet aan onze wensen voldoen gaan we naar een ander.
(En dan heb ik het gebruikelijke 'je weet er weer niks van'-begin maar even niet gequoot). Ik had het hier over de rechtspositie van de feitelijke communicatie leverancier t.o.v. Euphony en zijn verkopers. Elke Telco die op een gegeven moment geen nieuwe klanten uit jullie toko ziet komen maar wel elke maand 11 tot 20% van zijn omzet uit bestaande klanten mag inleveren omdat jullie hem die klanten ooit aangebracht hebben zal op een gegeven moment zeggen "toedeledokie beste mensen, we wilden maar liever onze samenwerking beïndigen". En dan? Oh, maar jullie hebben zo'n trouwe relatie? Dream on! Welke juridische relatie heeft Euphony met zo'n operator? Daar gaat het om...
Dat had ik nou nooit verwacht, jij die toegeeft dat het misschien niet pure oplichterij is. Maar goed, het is dus heel makkelijk om je centen terug te verdienen
Dan had je beter de threads moeten volgen. Heel makkelijk wil ik niet zeggen, maar ik had al gezegd dat als een bioscoopje in de maand je 'lifestyle' is, dat je dan inderdaad prima bij MLM terecht kan. En welke website ik bedoelde, zonder een andere discussie weer op te pakken, zeg ik maar heel simpel: ALLE MLM-wervende sites. Je weet wel, met je toekomst in eigen hand nemen, een zakelijke kans oppakken, eigen tijd indelen, eigen baas zijn, goede verdiensten etc. etc.
Niet te veel denken, maar gewoon luisteren. Euphony draagt BTW af. Als jij BTW plichtig bent (dus een BTW nummer hebt), moet jij BTW afdragen. De door Euphony afgedragen BTW over jouw commissie kun je echter terugvorderen.
Ik heb geluisterd, maar niet gehoord waar nu exact BTW over de toonbank gaat. Om BTW af te moeten dragen moet je het wel eerst bij iemand in rekening gebracht hebben. BTW betaalt de eindconsument, en de tussenhandel kan de betaalde en ontvangen BTW met elkaar verrekenen. Maar in deze constructie betaalt de abonnee toch nergens BTW, of wat dan ook, aan de consultant? Hooguit aan Euphony, en die zal het moeten afdragen. Wat jij als consultant krijgt, de provisie, is op je blauwe formulier gewoon 'inkomsten uit arbeid'. No way dat daar enige vorm van BTW bij zit. En dan nog, dat zou je dan moeten afdragen in plaats van terugvorderen. Blijft over om terug te vorderen de BTW die je betaalt voor de koffie en de paperclips in je kantoor...
Moet ik ook nog reageren over je gebral over 20.000 abonnementen of
Liefst wel, als je namelijk al zo lekker verdient aan je eigen abonnement, waarom zou je dan niet een veelvoud daarvan nemen? Deze vorm van 'lifting yourself by your own bootstraps' zou ik graag toegelicht zien!

Gast

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Gast »

Euphony is dan wel een inkoopcombinatie maar het zijn wel onze klanten. Die kan niemand ons zomaar afpakken, want daar hebben we natuurlijk wel onze stappen voor ondernomen.
BTW = Belasting Toegevoegde Waarde.
Ik voeg als consultant waarde toe aan mijn inkomsten en daar betaal ik BTW over. Snappie?! En nou niet gaan doen alsof het niet klopt, maar doe je research eerst maar eens bij de belastingdienst.
En hoe wou je voor die 20.000 abonnementen betalen?! Of verdient project glorix zoveel?!

Econometrist

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Econometrist »

Ik voeg als consultant waarde toe aan mijn inkomsten en daar betaal ik BTW over. Snappie?! En nou niet gaan doen alsof het niet klopt, maar doe je research eerst maar eens bij de belastingdienst.
Waarde toevoegen aan je inkomsten, tja...
Gast met je 2 VOF's, heb jij er nog twijfels over dat deze collega van jou nog nooit een belastingformulier heeft ingevuld? Of hij hier nou IB en BTW door elkaar haalt, of helemaal de materie niet begrijpt, ik weet het niet, maar kan jij hem niet tot de orde roepen? Van mij zal hij zeker niks aannemen...
En hoe wou je voor die 20.000 abonnementen betalen?! Of verdient project glorix zoveel?!
Je voorbeeld, uit België weet je nog, rekende voor hoe je verdient aan je eigen abonnementen. Dan verdien je toch meer als je ook meer abonnementen verkoopt? Begrijp ik nou weer niks van MLM, of was jij in je voorbeeld vergeten voor te rekenen dat er ook nog iets betaald moest worden? In dat laatste geval heb jijzelf me dus op het verkeerde spoor gezet en komt het daardoor dat ik er alweer niks van begrijp!!

Slim

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Slim »

als consultant
Titel-inflatie.....
:D :D

Gast

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Gast »

Econometrist: Controleer het gewoon even bij de belastingdienst in plaats van allerlei theorien te bedenken.
En als jij een GSM abonnement afsluit, dan ontvang je daar als consultant een commissie voor. Als klant moet je je abonnement echter wel betalen. En hoe wou jij 20.000 abonnementen betalen als je ziet dat die wel iets meer kosten dan de commissie die je er voor krijgt. (als het al mogelijk zou zijn om 20.000 contracten onder 1 naam af te sluiten)
Dus even een serieuze poging doen om het niveau er in te houden graag!
In dat kader denk ik dat de naam 'slim' op zich een mooi staaltje van titel-inflatie is :P

Econometrist

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Econometrist »

Controleer het gewoon even bij de belastingdienst in plaats van allerlei theorien te bedenken.
Heb ik gedaan, al lang geleden, toen ik echte inkomsten uit onderneming genoot. Die toegenomen waarde slaat op het produkt dat in waarde toeneemt door geïnvesteerde arbeid. Die wordt belast, voor de eindconsument. Dat is geen theorie, zo zit de belastingwetgeving in elkaar.
Je koopt een stuk leer voor 50 euro + 10 euro BTW. Je naait daar een paar schoenen van voor 100 euro + 20 euro BTW. De klant betaalt dus 120 euro, waarvan 20 euro BTW, maar die zitten in jouw kassa. De leerhandel draagt de 10 euro af aan de fiscus, jij verrekent de ontvangen 20 euro met de betaalde 10 euro aan de leerhandel en draagt dus ook 10 euro af aan de fiscus. Met diensten gaat het net zo.
En nu jouw situatie; Heel misschien is het zo dat jij als dienst het werven van klanten aan Euphony aanbiedt, en de inkomsten die je daaruit ontvangt niet in de salarissfeer liggen maar als bedrijfswinstensfeer onder een BTW-regeling vallen. Het zou kunnen, ik weet niet of het gunstig is en hoe de belastingdienst dit opvat, maar in dat geval mag ik voor jullie toch in ieder geval hopen dat die provisie-bedragen die worden genoemd Ex. BTW zijn, want anders neemt de fiscus ook nog eens een extra hap uit je inkomsten. Anyway, jij ontvangt BTW die je moet afdragen aan de fiscus. Daar mag je de door jou betaalde BTW eerst van aftrekken, maar waar betaal jij BTW? Ja, de koffie op je kantoor en het papier in je copiëer apparaat. Verder heb je geen inkoop en draag je dus alle BTW af. Dit in tegenstelling tot wat je zelf beweert; dat je die BTW nog eens een keer kan terugvorderen.
als je ziet dat die wel iets meer kosten dan de commissie die je er voor krijgt.
Kijk, zoiets vermoedde ik al met je Belgische voorbeeld; dat je aan je eigen abonnementen geen salaris overhoudt. In dit rekensommetje:
En jij?!
2x vaste lijn van jezelf = 30 Euro
Eigen GSM = 100 Euro
GSM vrouw = 50 Euro
2x kinderen GSM = 100 Euro
gas = 10 Euro
electriciteit = 10 Euro
ADSL = 10 Euro
broer, zus en ouders = 45 Euro
Verdiensten?! 345 Euro excl. BTW = ruim 435 incl. BTW
Was je dus nog even vergeten te vermelden dat je niet alleen verdient aan je aansluitingen maar er ook iets voor moet betalen. En blijkbaar meer dan je ervoor krijgt (hoe verrassend). Weet jij soms waar ik 20.000 annuleringsformulieren kan bestellen?
In dat kader denk ik dat de naam 'slim' op zich een mooi staaltje van titel-inflatie is
Ben ik even blij dat ik die titel niet gebruik... En trouwens, vind jij 'gast' ten opzichte van 'Betweter' zelf een promotie of degradatie?

Gast

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Gast »

Reken maar dat het klopt van die BTW. Koffie en thee het enige?! Ach, wat zou je denken van elektriciteit, postzegels, benzine, kleding, etc.
Allemaal zaken waar je BTW op kunt terugvorderen.
Aangezien de commissie ex Btw zijn (die is al door Euphony afgedragen) klopt het verhaal als een bus. Daar mag je het best mee oneens zijn; mij interesseert alleen wat de fiscus hierover denkt en die is het met MIJ eens.
En als consultant betaal IK geen abonnementskosten; dat doe ik als klant. Als je dat onlogisch vind, heb ik je intelligentie toch te hoog ingeschat. Maar ja, da's net zo als dat verhaal met commissie over verkoop aan je zelf is geen inkomsten. Leuk dat jij dat denkt; blij dat de fiscus er anders over denkt.
En hoe kom je er bij dat ik betweter ben. Ik denk dat die wel duidelijk heeft gemaakt dat die met jou niet praten wil. Tenminste, als ik zijn bijdragen goed gelezen heb. Maar ja, ook dat weet jij natuurlijk weer beter. Interesseert me ook geen moer.

Econometrist

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Econometrist »

Reken maar dat het klopt van die BTW. Koffie en thee het enige?! Ach, wat zou je denken van elektriciteit, postzegels, benzine, kleding, etc.
Allemaal zaken waar je BTW op kunt terugvorderen.
En jij wil zeggen dat je van je energie niet de eindgebruiker bent, en omdat je ingeschreven staat bij de KvK er maar BTW-vrij op los kan stoken? Postzegels zijn sowieso BTW-vrij, ook voor mij, en benzine en (bedrijfs-)kleding trek je in zijn geheel af als kosten die gemaakt zijn om inkomsten te verwerven, dus niet alleen die laatste 19%. Ik kan begrijpen dat de fiscus happy is met jouw 19% aftrek waar je op 119% kan gaan zitten. Maar je probeert de aandacht af te leiden van de kern van de zaak; het terugkrijgen van de BTW over jouw inkomsten:
Ik voeg als consultant waarde toe aan mijn inkomsten en daar betaal ik BTW over. Snappie?!
weet je nog wel? en
Niet te veel denken, maar gewoon luisteren. Euphony draagt BTW af. Als jij BTW plichtig bent (dus een BTW nummer hebt), moet jij BTW afdragen. De door Euphony afgedragen BTW over jouw commissie kun je echter terugvorderen.
weet je nog wel? Door dit zorgvuldig te vermijden nog een keer te noemen dacht je dat het niet opviel dat je hier je inmiddels ontdekte blunder probeert te verdoezelen? Ik ben niet gek! En ook niet vatbaar voor bluf zoals 'als de belastingdienst het maar met me eens is'!!
En als consultant betaal IK geen abonnementskosten; dat doe ik als klant.
Ja, en in je Belgische voorbeeld ben je toch ook je eigen klant? met 4 abonnementen nota bene!
Als je dat onlogisch vind, heb ik je intelligentie toch te hoog ingeschat.
Ik geloof dat als de logica in jouw voorbeeld als maatstaf dient het niet MIJN intelligentie is die hier op de pijnbank ligt...
En hoe kom je er bij dat ik betweter ben.
Goed hoor, ik speel het spelletje wel weer braaf mee. Maar hij is toch zeker wel iemand die jij toevallig persoonlijk kent, of niet?

29

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door 29 »

Daar maakt "hij" inderdaad een fout(je) :oops: Hij betaalt 19 % BTW over zijn inkomsten en kan deze verrekenen met de BTW op auto's een deel van de energie namelijk hetgeen hij zakelijk verbruikt voor bv een kantoor aan huis en overige kosten zoals reis en verblijf , kleding etc. Overigens is het niet zo dat je maar lukraak BTW kan verrekenen hiervoor moet je wel aangemerkt worden als ondernemer door de belastingdienst.

Maatstaaf is : risico moet 100% zijn , gemaakte kosten , de te verwachten winst . Ik heb naar 3 jaar het zelfstandig ondernemerschap verkregen op basis van de gemaakte winst.

Gast

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Gast »

Als BTW plichtige kan ik van Euphony de commissies inclusief BTW vragen. In dat geval draagt niet Euphony maar IK de BTW af en dat is minder dan de volle mep omdat ik er een deel van niet verschuldigd ben omdat die al is afgedragen door anderen (zoals jouw koffie en thee).
Nou, als je dat niet snapt, dan hou ik op. Snap ook niet waarom je dit zo nodig weten wilt. Enige wat ik kan bedenken is dat je weer eens naar addertjes zoekt die er niet zijn.
Nogmaals, als ik aan mijzelf een abonnement verkoop, verdien ik daar als consultant een commissie over. Als klant moet ik abonnementskosten betalen. Moeilijk?! Dacht het niet, maar blijkbaar is toch wel zo voor sommigen.
Als je het nou nog niet snapt, dan is of je intelligentie niet zo hoog als je het doet voorkomen, of je wilt het niet snappen. Mijn inschatting is het laatste, want toegeven dat het euphony concept beter in elkaar zit dan je wilt geloven is natuurlijk wel heel erg moeilijk.

Econometrist

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Econometrist »

Ik heb naar 3 jaar het zelfstandig ondernemerschap verkregen op basis van de gemaakte winst.
Eens. Jij bent die gast van die 2 VOF's neem ik aan? In dat geval bedankt voor je bijdrage. En, ehm... wat is die winst op basis waarvan de belasting je als zelfstandig ondernemer aanmerkte, als ik zo impertinent mag zijn?

Econometrist

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Econometrist »

Snap ook niet waarom je dit zo nodig weten wilt.
Ik wist al wat ik weten wilde en dat is dat jij nog nooit zo'n blauwe envelop als ondernemer hebt ontvangen, en nu weet jij ook dat al jouw pogingen om het tegengestelde te doen geloven vergeefs zijn geweest. En dat allemaal om 1 simpele reden: omdat blijkt dat jij gewoon niet weet hoe het werkt, getuige jouw inmiddels 3 verschillende versies van alleen al het BTW-verhaal.
Moeilijk?! Dacht het niet, maar blijkbaar is toch wel zo voor sommigen.
Zoals voor jou bijvoorbeeld? Ik kan wel nog een keer de laatste regel van je Belgisch voorbeeld quoten waar je tot de conclusie komt dat je aan je eigen abonnementen 345 euro verdient maar dat zou herhaling van zetten betekenen.
Als je het nou nog niet snapt
Nou, ik snapte het al een tijdje hoor. Het duurde alleen even voor ik het voor elkaar had dat jij ook begreep waar de schoen wringt. Mijn reactie met mijn 400 abonnenten was weer eens wat te subtiel om te bewerkstelligen dat het kwartje viel. Mijn quote uit jouw tekst waarin je schreef dat de kosten hoger waren dan de commissies was niet aan jou besteed en ik vraag me serieus nog steeds af of je je realiseert wat ik nou denk dat er schort aan jouw Belgische voorbeeld. Ondertussen zit je allerlei voorwaardelijke aannames over mijn intelligentie te doen en mij een opinie over MLM zelf in de mond te leggen. Alsof die zaken hier het onderwerp van discussie zijn...

Gesloten