LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Marloes26
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2009 09:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marloes26 »

Ik heb het volgende probleem met Pretium Telecom:

Mijn Pretium Basis contract loopt af per 1 maart a.s. In januari heb ik contact opgenomen met de vraag hoe dit op te zeggen. Op dat moment kreeg ik te horen dat mijn contract inmiddels is verlengd tot 1 januari 2010; Pretium beweerde mij begin december (samen met vele andere klanten) een brief te hebben toegestuurd waarin mij een "aanbod" werd gedaan voor een weekend-vrij contract. Indien ik dit niet wilde had ik een reactie moeten geven. Ik heb geen brief gezien; en dus geen reactie gegeven; hierdoor is mijn contract "automatisch" verlengd tot 1-1-2010. Mag dit zomaar?
Hierbij werd mij ook verteld dat het geen enkel probleem is over te stappen naar een andere provider; ik betaal dan alleen wel gewoon door tot 2010!

Mijn volgende vraag aan Pretium was dat ik mijn ISDN-lijn wil opzeggen; zij kunnen dit niet want zij hebben hiervoor niet de technische middelen (?!); mij werd geadviseerd na 2010 over te stappen naar KPN (en daar weer een jaarcontract af te sluiten); zij kunnen dan de ISDN afsluiten. Als het mee zit ben ik in 2011 van mijn ISDN lijn en de daarbij behorende kosten van 13,39 per maand af.

Ik heb een opzeggingsbrief gestuurd aan Pretium dat ik per 1 maart mijn abonnement wil opzeggen (dit was mijn oorspronkelijke looptijddatum). Kan ik hier juridische stappen tegen ondernemen?

Graag een reactie.....

carla68
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2009 14:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door carla68 »

Beste A. Derksen,

Als jouw contract met pretium korter is dan 3 maanden kun je jezelf beroepen op de coulanceregeling en jouw contract ontbinden.
Doe dit aangetekend.
Mocht het niet baten, kun je ook naar de geschillencommissie stappen.
Je betaalt dan 50 euro, maar dit krijg je terug als je wint.

Marloes26
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2009 09:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marloes26 »

Beste HerrDoktorOetker,
Bedankt voor je reactie; ik heb inderdaad naar aanleiding van je eerdere bericht gisteren een aangetekende brief naar de heer Nyks verstuurd.
Nu is even mijn vraag hoe om te springen met mijn vaste telefoon; ik neem aan dat het niet verstandig is om na 1 maart te bellen met deze telefoon; hoe werkt het met inkomende gesprekken; kan ik die gewoon opnemen? Of moet ik mijn telefoon gewoon uit het stopcontact halen en opbergen?

carla68
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2009 14:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door carla68 »

Marloes,
Sinds ik een conflict heb met Pretium bel ik alleen nog met skype.
Misschien een idee. Om hoge incassokosten of afsluiting te voorkomen kun je ook naar de geschillencommissie stappen. Ongeschreven regel is dat ze niet met de deurwaarder mogen dreigen of de telefoon mogen afsluiten als je in procedure bent met de geschillencommissie.
Waarschijnlijk heeft Pretium het nu druk. Ik kreeg net van de geschillencommissie bericht dat Pretium ipv 1 maand nu 6 weken de tijd krijgt om een verweerschrift op te stellen... Of ze willen rekken :twisted:
groet,
Carla

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Lees deze site eens: www.voipbuster.com

De verbinding is niet altijd top maar ik vindt het een goede aanvulling
op mijn vaste en mobiele abonnement.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Pretium-haterdrie,
Op de site van Delphi, behorend tot de fameuze holding van de bekende Nederlander [Bericht aangepast door de moderator], staat inderdaad, dat de PvdA gebruik maakt van de diensten van dit bedrijf ( http://www.delphi.nl/news/40/Fonds_psyc ... elphi.html ).
Minstens zo erg is dat ook een aantal welbekende "goede doelen" tot de klanten van [Bericht aangepast door de moderator] behoren, zoals de Maag Lever Darm stichting, Mileudefensie, Niertstichting, Oxfam Novib Lepra Stichting, Vogelbescherming.
Onbegrijpelijk dat gelden voor "goede doelen" terechtkomen bij een bedrijf, dat een behoorlijke reputatie heeft met betrekking tot misleiding van de kwetsbare medelander.
En dat "goede doelen" dankbaar gebruik willen maken van kennis, ervaring en adressenbestand, die [Bericht aangepast door de moderator] heeft opgedaan bij Pretium-praktijken.

Pretium-hater-drie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2009 10:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium-hater-drie »

Misschien heeft een onderzoeksjournalist trek in een leuke klus nl. zich aanmelden voor een functie bij Pretium. Gezien de vele vacatures op een aantal sites site lukt het maar niet om specifieke functies te bemensen. Heeft u interesse....en na afloop een documentaire, een boek, optreden in diverse tv programma's over uw ervaringen binnen een bedrijf. Nuttig, zinvol en een leuke opsteker voor op uw cv. Bel naar Pretium DM Services, 023 7510260.

Marjo57
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2009 12:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marjo57 »

Beste Mensen,

Hier bericht van Kenai2004 maar nu gewoon onder mijn eigen naam. Waarom? Omdat de advocaat de procedure tegen PT gaat opstarten.
Zoals al eerder door mij vermeld, geen Geschillencommisie etc. door ons maar gelijk naar het gerecht.

Er waren ook forumleden die eventueel bereidt waren om munitie aan te dragen. Voor degenen die dit nog willen: maak een duidelijk verhaal, vermeldt data waarop jullie geschreven hebben of er wel/niet gereageerd is. Vermeldt gewoon alles wat niet klopt.
Stuur dit dan naar [email protected]

Hoe meer munitie hoe vaker en raker er geschoten kan worden!

Jose van Gisbergen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2009 18:49

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Jose van Gisbergen »

Na ruim een jaar van Pretium verlost te zijn, voor mijn oude dementerende moeder, is er wederom geld afgeschreven van haar rekening. Dit voor de periode januari.
Raar daar mijn moeder vanaf september 2008 opgenomen is geweest in verpleeginstellingen en haar huis en telefoonlijn al maanden geleden opgezegd zijn. Mijn moeder is zelfs overleden op 3 februari!!!!!!!
En dan nu ineens na ruim een jaar duikt Pretium weer op op het bankafschrift van inmiddels haar erfgenamen.
[Bericht aangepast door de moderator]
Morgen wordt wederom een bedrag door mij gestorneerd bij de bank en Pretium geblokkeerd!!!

cin76
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2007 18:32

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door cin76 »

Vandaag voor de tweede keer gebeld door Pretium.
Deze keer nam mijn vriend de telefoon aan.

Het begon al met "goedenavond, u spreekt met ***** van *mompelmompel* kpn telecom" (allemaal érg binnensmonds gesproken).
Hierna de vaste vraag "spreek ik met de heer *achternaam*", maar dan wel mijn achternaam...
Voor het gemak beaamde hij dat.

Vervolgens werd de blijde boodschap medegedeeld dat wij vanaf volgende maand goedkoper gaan bellen, maar dan moesten wel nog éven de gegevens gecontroleerd worden!
Mijn vriend was gelijk klaar met het telefoongesprek, meldde dat dit naar oplichting riekte en dat hij er klaar mee was. Vervolgens heeft hij de verbinding verbroken.

Hij heeft de persoons- noch de bedrijfsnaam verstaan, maar na zijn verhaal ging er bij mij gelijk een belletje rinkelen.
Even hier op de site kijken en het was gelijk duidelijk.

De uitzending van Radar gaf mij al zo'n negatief gevoel dat ik nóóit met Pretium in zee zal gaan.
En dat ik dan vervolgens de vraag krijg "maar u wilt toch ook goedkoper bellen?", dat beaam ik alleen maar.
Bij KPN weet ik wat ik heb en krijg, bij Pretium is dat nog maar de vraag...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ze kunnen hun tijd beter besteden aan het rechtzetten van de onterecht afgesloten abonnementen waarover op o.a. dit forum te lezen is.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ik heb de advertentie gezien, maar niet helemaal gelezen. De toonzetting was me al duidelijk met de twee inzetjes aan de zijkant, waarmee ze proberen te bewijzen dat de consumentenauthoriteit hun gesprekken bewust verkeerd weergeeft. Kortom, ze blijven leugen op leugen stapelen, wij weten namelijk wel beter.

Het wordt tijd dat deze boevenbenden keihard aangepakt wordt!


carla68
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2009 14:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door carla68 »

Goed nieuws die boete en de dwangsom!
Met tevens gratis slechte publiciteit!
Maar Pretium blijft denken, niet ik ben gek, maar de hele wereld om mij heen...

carla68
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2009 14:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door carla68 »

Vooral alle wantoestanden melden bij consuwijzer. Zij gaan toezien dat pretium eerlijker met klanten omgaat, zoniet dan kunnen zij pretium een dwangsom opleggen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Eindelijk durft iemand in te grijpen. De boete is eigenlijk veel te laag. Had van mij 8,7 miljoen mogen zijn. DAT voelen ze tenminste in hun portemonnee.

Pretium doet zich voor als een telecom-aanbieder. Maar dat zijn ze niet. Ze bieden alleen facturen aan, je betaalt je rekening niet meer aan KPN, maar aan Pretium. Als de lijn niet naar behoren functioneert, geven ze niet thuis, schuiven ze het door naar KPN.

Wel geld vangen via de rekening, maar als er technische problemen zijn, laten ze het afweten.

Wil de eerste (volledig) tevreden Pretiumklant zich hier melden?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wie Bitte?


Nou, inderdaad heeft een niet aflatend protest tot dit resultaat geleid. En dan zou ik toch ook wel de zielig klinkende pagina-grote advertentie in de Telegraaf van enkele maanden terug in herinnering willen roepen.

Och, ze pleiten daarin toch onschuldig te zijn?

Wordt het niet eens tijd om ALLE callcenters te verbieden, en ze slechts dan toe te staan wanneer er een geligitimeerde actie wordt gehouden om geld in te zamelen bij een grote ramp?

Voor de rest tot verboden communicatiemiddel verklaren.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

Een voorbeeld hoe je een gesprek kunt voeren met een telefoonterrorist:
(dit met dank aan Master Prankster die 't in een forum van NU.nl op de site had gezet!)

http://www.youtube.com/watch?v=J5z4Vs26-TI

Super hylarisch! :lol:

Zouden we meer moeten doen! :twisted:

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hoi allemaal, vandaag stond in De Telegraaf (Financiën) dat Pretium door de Consumentenautoriteit drie veroordelingen heeft gekregen en een boete van € 87.000,00 en natuurlijk gaan ze in hoger beroep!!
Het heeft zolang geduurd omdat PT geprobeerd heeft via de rechter de bekendmaking tegen te houden, stelletje lafbekken en waar blijven nu diegenen die het zo voor PT opnamen op dit forum?
In ieder geval heel veel dank aan Radar en Kassa!!
Mijn dag kan niet meer stuk, gr. lenalida

Pretium-hater-drie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2009 10:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium-hater-drie »

En [Bericht aangepast door de moderator] maar roepen op de burelen van Pretium: Dit is GeenStijl!
Woehahaha...er gaat nu veel meer boven komen drijven...gaven, dieper, veel dieper graven.....Nee [Bericht aangepast door de moderator]...da's geen incident!

Gesloten