LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 03 aug 2007 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 03 aug 2007 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 03 aug 2007 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 03 aug 2007 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Via wel ingelichte bronnen vernomen dat er gesprekken gaande zijn
met advies organen , rechtbijstands etc.
Alles is nog prematuur .Maar misschien is de mogelijkheid aanwezig om als groep naar buiten toe te treden.


"samen staan we sterk"

Http://www.yarniek.nl

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Gregoris »

Hallo Wilra, jij las op het weblog van Peter van Wageningen (yarden)
het volgende:
27-07-2007 10:12
Geachte mevrouw Ans,
Voor de groep FUV is er een andere situatie dan voor de overige verzekerden. Bij de groep FUV kan het zo zijn dat er mensen zijn voor wie de en-bloc niet van toepasssing zou kunnen zijn. Yarden kan niet weten wie dit zijn, aangezien dit in de historie heeft plaatsgevonden. Daarom reageren wij als er mensen zijn die zelf met hun beroep op het niet van toepassing zijn van deze clausule komen. Wij honoreren dat verzoek.

Voor de overige verzekerden gaan we er vanuit dat de en-bloc van toepassing is en dat deze toegepast kan en mag worden.
Ik zou het zelf ook graag even willen lezen maar kan het niet vinden.
Zou je de link eens willen plaatsen? Alvast bedankt! mvg.

andreassen
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 apr 2007 10:24

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door andreassen »

Gregoris:

Op Yarden.nl ga je naar 'nieuws en links'. Dan krijg je meteen daaronder 'weblog'. Aanklikken en op pagina 20 staat het bericht wat je zoekt. Je kunt dan ook meteen alle andere pagina's eens doornemen. Interessant. Succes.

kremer
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2007 09:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door kremer »

tot onze verbazing kregen wij 3 ongetekende brieven voor elk van ons gezin een met daarop accepgiro s wij betalen netjes in de 3 maand onze premie nu zouden wij ongeveer 186 euro moeten betalen eerst was dat 46 euro heb gebeld krijg een stem aan de lijn we hebben het te druk kunnen ons niet te woord staan heb toen een mail gestuurd waar je geen antwoord op krijgt zit al op antwoord te wachten sinds vorige week dit zijn maar rare praktijken van yarden ze kunnen toch niet zomaar een polis veranderen ik had er wel van gehoort maar wij kregen mmaar geen bericht tot vorige week zijn er nog meer mennsen die hier mee zitten dan hoor ik het graag want hier gaan wij niet zomaar mee akkoort

janph
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2007 21:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janph »

Yarden heeft sinds kort een keurmerk gekregen. Mijn inziens onterecht omdat zij afspraken in het verleden gemaakt niet nakomt en verder als je belt met Yarden je met een kluitje in het riet wordt gestuurd.

Mijn voorstel is dat een ieder contact opneemt met www.uitvaart.nl om mee te delen dat het keurmerk verstrekt aan Yarden onterecht is.

Yarden is wel een van de oprichters van het keurmerk!

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 03 aug 2007 22:35, 2 keer totaal gewijzigd.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

Het is waarschijnlijk wel mogelijk om een en ander te veranderen aan de door Yarrrden gepoogde wijziging door een beroep te doen op de geldende wetgeving. De polis is in principe een overeenkomst tot het verrichten van diensten waarop voorwaarden van toepassing zijn.

Als de nieuwe voorwaarden (of zelfs de oude) bij uitvoering tot onheuse situaties kunnen leiden dan kan een (deel van) de bedingen door de client/consument ongeldig verklaard worden door als volgt te reageren.

" In overeenstemming met het gestelde in artikel 6:237 BW acht ik de door u (=Yarden) gebezigde bedingen onredelijk bezwarend. Ik vernietig hierbij deze bedingen".

vervolgens is het aan de wederpartijd ( Yarrrr dus) om aan te tonen dat een beroep op deze wettekst ten onrechte gedaan is.
Laatst gewijzigd door solight op 31 jul 2007 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Gregoris
Kijk eens op deze link

http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... ze_klanten

Meer nieuws vanavond laat op

http://www.yarniek.nl

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 01 aug 2007 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Wimpi51:

Ik heb het verhaal in volkskrant gelezen, maar de inhoud klopt natuurlijk van geen kant.

Yarden had beter op moeten letten, en de premie voor naturapolisen extra moeten verhogen.

Volgens mijn verzekeringsvoorwarden heeft de Yarden het recht om elk jaar de premie te herzien, als dat nodig moest zijn.

Daar hebben wij nimmer over geklaagd, maar Yarden wil gewoon van de natura polissen af.
Ook al hebben zij het recht om elk jaar de premie volledig aan te passen aan de gestegen kosten.
Mensen die de premie verhoging niet acceptabel vinden, krijgen gewoon een sommen verzekering, maar zijn dan wel onderverzkerd, Waarom de verzekerings voorwarden van NUVA geheel buiten beschouwing gelaten.???????
Gelukkig zit KiFiD daar nu achteraan.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 03 aug 2007 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="vok
Geplaatst op: 31 Jul 2007 13:42 Onderwerp: yarden uitvaart


Dag janssen.

Ik miste je op het forum.
Gelukkig je bent er weer.

Groetjes, Vok
Dag vok:


Gisteren was het rustig op deze site, daarom ben ik maar in discussie gegaan met iemand op forum 1 vandaag.
Of die vrouw die 2 jaar geleden die marrokaan ( tasjes dief) doodgereden heeft ook bestraft moet worden.

Maar het is schijnbaar zo,n geitenwollensokken persoon, die de vrouw al veroordeeld heeft, Ik heb voor gesteld geef haar een lintje, voor de
moed die zij getoond heeft om haar eigendommen tebeschermen.

Maar wij gaan nu weer verder met Yarden.
Dat rommelt binnen het verzkeringwezen, wordt mij nu wel duidelijker.
m.n de DNB die voorheen niets van doen had met het verzekeringswezen, schijnt nu ook al een dikke vinger in de pap te hebben. En die Wellink is bang dat hij zich brand aan koud water.
Wel ben ik blij met een uitspraak levensverzekering- schadeverzekering-en uitvaartverzekering- testcase corrigeerde mij steeds als ik schreef dat uitvaart geen levens verzekering was maar een tussen combinatie van schade en leven.

deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door deksel »

Aan alle gedupeerden van Yarden.

Deze weblog is een prima uitlaatklep maar…….. het zal u NIETS opleveren.

Wat hopelijk wel iets kan opleveren zijn kamer vragen die gesteld gaan worden.
Op deze link te lezen
http://www.minfin.nl/binaries/minfin/as ... 721690.pdf.


Hier leest u bij vraag 4.
Hoeveel klachten zijn er inmiddels binnengekomen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) over Yarden?
Waarschijnlijk nog niet veel denk ik, omdat dit een vrij jong en nog onbekende instelling is.

Vanaf 1 april kan de consument bij een klacht over een financieel product of een financiële dienst terecht bij één instantie, het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Kifid gaat dan officieel van start. Het bestuur staat onder voorzitterschap van een onafhankelijk voorzitter Rein Jan Hoekstra. Hein Blocks neemt als gedelegeerd bestuurslid en als interim directeur de dagelijkse leiding van het instituut op zich
http://www.kifid.nl/consumenten/uw+financiele+klacht/

Ik wil u ALLEN vragen om hier en op de site van http://www.yarniek.nl/# uw klacht over YARDEN kenbaar te maken.
Alleen zo hebben we een kans van slagen dat Yarden terug MOET komen op de ongevraagde en niet gewenste wijziging van onze polissen.
Het openbreken van polisvoorwaarden die al vele jaren vast lagen schaadt het vertrouwen en de geloofwaardigheid in YARDEN.
Klanten van YARDEN verliezen wellicht ook het vertrouwen in andere verzekering maatschappijen.

Kom meldt u aan op beide sites.
Laat u niet kisten.
Ga deze strijd aan, zodat we bij leven kunnen proosten op de overwinning.

KLIKO.

deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door deksel »

Een Yarden verzekering !!!!!!
Geeft minder zekerheid dan uw dood

Een Yarden verzekering !!!!!!
Nooit afsluiten
Uw dood staat vast.
Hun polis voorwaarden niet

:!: Kliko

Gesloten