Huiskamer
Re: Huiskamer
Dat is natuurlijk niet waar. Er zijn genoeg amateurclubs waar eigen vervoer noodzakelijk is.
-
Er zijn altijd ontheffingen mogelijk,dat is inherent aan het Hollandsche poldermodel.
Nijogeth
vindt dit leuk
-
De zonnebloemolie wordt duurder omdat die gewoon op is en nauwelijks nog te krijgen. Dat kun je van zielige hondjes niet zeggen.
-
Maar waar moeten de zielige hondjes dan heen? Meneer Poetin heeft toch ook geen tijd om ze allemaal uit te laten.
Xannemien
vindt dit leuk
-
Over sancties gesproken, ik hoop dat de mensen die een vakantie of stedentrip naar Rusland op een wensenlijst hadden een andere bestemming uitzoeken. Met wegvallen toerisme raak je een economie ook.
-
Dan vrees ik dat de Russen alle zielige puppy's meenemen naar Oekraïne en daar loslaten, zodat de Oekraïners geen tijd meer hebben om oorlog te voeren.
Het één is een luxe-/nicheproduct uit een land wat gevangen wordt in een zo te lezen dus nog niet sluitend net van sancties, wegens het starten van een oorlog. Kan ook gewoon zo simpel zijn, dat de opstellers van die sanctiepakketten geen liefhebbers van Pommeriaanse hondjes zijn. Het gebrek van het ander is een gevolg van die oorlog, maar wordt niet veroorzaakt door een sanctie.breien schreef: ↑11 apr 2022 09:43Even de knuppel in het hoenderhok gooien.
In het pommeriaanse topic lees ik dat er hondjes uit Rusland worden ingevoerd.
Los van het dierenleed
Na de inval in de Oekraïne legt het westen allerlei sancties op aan Rusland. Zelfs de zonnenbloemolie worft duurder.
Gelden die sancties niet op invoer van zielige hondjes?
Ik zie niet echt een causaal verband tussen beiden, om eerlijk te zijn. Persoonlijk ben ik geen fan van honden in het algemeen, dus wat mij betreft houden ze die beestjes daar, of nog beter, ze fokken ze überhaupt niet, maar net als met verdacht goedkope fietsen, als er vraag is, worden ze wel gefokt. (of de fietsen gestolen)
Honden met fietsen vergelijken......tja , jij hebt duidelijk niks met honden.
Ik wilde duiden dat er zonder vraag, nooit aanbod zal zijn. Zolang mensen (goedkopere) honden willen, worden die gefokt in Oostbloklanden/Rusland, en worden er bijvoorbeeld fietsen gestolen om aan de vraag naar "goedkope" fietsen te kunnen voldoen. Andere vergelijking is die van het bestaan van vlees kiloknallers, waar het dierenwelzijn het duidelijke wisselgeld is.
Jij zegt dat mensen goedkopere honden willen, je weet niet eens wat je zegt......is maar net hoe je het invult maar een beetje hondenliefhebber heeft er wel wat voor over.sjohie schreef: ↑11 apr 2022 13:09
Ik wilde duiden dat er zonder vraag, nooit aanbod zal zijn. Zolang mensen (goedkopere) honden willen, worden die gefokt in Oostbloklanden/Rusland, en worden er bijvoorbeeld fietsen gestolen om aan de vraag naar "goedkope" fietsen te kunnen voldoen. Andere vergelijking is die van het bestaan van vlees kiloknallers, waar het dierenwelzijn het duidelijke wisselgeld is.
Als iedere hondenkoper "een beetje hondenliefhebber" zou zijn, zou dat hier heel veel topics schelen
Oftewel: je argumentatie klopt voor geen meter.
sjohie
vindt dit leuk
Een echte honden- of kattenliefhebber koopt nooit een hond of kat van een ras dat tal van erfelijke problemen heeft. Vind ik, voeg ik er voor de vorm nog aan toe
Moneyman
en scharrelschipper
vinden dit leuk
sjohie
vindt dit leuk
Zoveel stelde het toerisme naar Rusland niet voor. Trans-Siberië Expres kost ca. 10.000 euro per persoon, lijkt mij duidelijk boven het gemiddelde Hollandse vakantiebudget, dat dit jaar toch al krap uitvalt wegens alle prijsstijgingen.J. Deltoer schreef: ↑11 apr 2022 10:05Over sancties gesproken, ik hoop dat de mensen die een vakantie of stedentrip naar Rusland op een wensenlijst hadden een andere bestemming uitzoeken. Met wegvallen toerisme raak je een economie ook.
Het staat op mijn verlanglijst, maar alles ligt aan de situatie. Als de oorlog voorbij is, is het natuurlijk onzin om te proberen de Russische economie te blijven treffen. Zoals de geschiedenis als vele malen duidelijk heeft gemaakt, kan dat ook weer naar nieuwe problemen leiden.J. Deltoer schreef: ↑11 apr 2022 10:05Over sancties gesproken, ik hoop dat de mensen die een vakantie of stedentrip naar Rusland op een wensenlijst hadden een andere bestemming uitzoeken. Met wegvallen toerisme raak je een economie ook.