LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ikke weer
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2009 13:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ikke weer »


@gerard de ver

Bedankt!

Heb screenshots gemaakt en er is duidelijk te zien dat de NEM niet de goedkoopste in 2008 is. Met vastrecht zit de NEM op 5,99euro voor Elektro en nog eens 5,99euro voor Gas.

Nu enkel nog de eindfactuur laten checken...


B.v.d.

taverne
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2009 15:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door taverne »

Ik kreeg een brief dat ik overgestapt zou zijn naar de NEM. Keurig gereageerd dat ik van niets wist. Als antwoord krijg je een brief dat het wel zo is en men heeft een cd met het telefoongesprek er bij gedaan. In dat gesprek wordt mijn naam genoemd. de persoon die deze cd heeft ingesproken lijkt qua stem helemaal niet op die van mij. De geboortedatum die opgegeven wordt klopt totaal niet ( 20 jaar verschil). en het gironunmmer klopt ook niet. Toch houdt men vol dat ik een rechtsgeldige overeenkomst met de NEM heb. Of ze belazeren zelf de boel of wat nog gekker is, ze worden door het callcetrum belazerd.Zijn er nog meer van dit soort ervaringen.
Gerard :cry:

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

Taverne, gewoon een brief sturen (aangetekend met ontvangstbevestiging!) dat je de overeenkomst nietig verklaart. Er is namelijk geen geldige overeenkomst...
Let wel op dat je 'nietig verklaren' gebruikt, als je het over 'ontbinden' hebt erken je eigenlijk dat er wel een overeenkomst is! Geef in de brief duidelijk aan waarom u de overeenkomst nietig verklaart. Laat zij dan maar bewijzen dat je het wel bent.

noudje
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2009 22:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door noudje »

Het volgende slachtoffer. Mijn vrouwtje stond op 23-5 na veel aandringen telefonisch toe om een offerte opgestuurd te krijgen. Men vroeg uiteraard ook naar het bankrekeningnummer. En jawel hoor, na 2 dagen al een informatiemap thuis met daarbij een bevestiging met een aanmelding als klant. Ik hoef uiteraard niets zelf te doen om het contract bij mijn huidige leverancier op te zeggen. Wat een service zeg.
Gebeld met de NEM en mijn ongenoegen kenbaar gemaakt. Binnen 7 dagen schriftelijk en aangetekend gereageerd dat ik mij niet heb aangemeld als klant etc,etc. Ik wacht af wat er nu gaat gebeuren.
Als ik de reacties op dit forum lees en de wijze van acteren van de NEM beluister dan is hier duidelijk opzet in het spel. Dit is één van de ingrediënten die nodig zijn om oplichting te kunnen bewijzen. Ik snap dan ook niet dat er nog geen toezichthouder is die de NEM heeft aangepakt. Laat staan justitie. Ik zal in ieder geval aangifte terzake oplichting bij de politie doen als ik door de handelswijze van de NEM ook maar enig nadeel of schade zal gaan ondervinden.

Maarten1985
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 okt 2005 11:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Maarten1985 »

Ik heb vrijdag het welkomstpakket ontvangen, maar door te weinig tijd er pas vandaag grondig naar gekeken. Toen ik de tarieven erbij pakte schrok ik van de vastrechtkosten van €6,99 per maand voor elektra en ook €6,99 per maand voor gas. Een paar weken terug heb ik een aanbod van Eneco gehad en dan betaal je maar €1,99 voor elektra en €1,99 voor gas per maand.

Ik heb gelijk een email verstuurd dat het contract wil opzeggen en morgen gaat de brief eruit als ik dan nog geen reactie heb. De dame aan de telefoon zei dat ik makkelijk via email kan opzeggen, maar daar zie ik niks van staan in de brief.

Stelletje oplichters, zeggen dat ze de goedkoopste zijn.

bigbob
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2009 21:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bigbob »

Vastrecht is inderdaad een stuk duurder dan bij de andere aanbieders, maar het kWh- en het m3 gas tarief is een stuk lager waardoor je uiteindelijk lager uitkomt dan bij de meeste leveranciers. Alleen als je weinig gebruikt ben je duurder uit.

En ik ben geen medewerker van NEM, maar een klant van E-On die twijfelt of hij moet overstappen naar de NEM. Voor de tarieven zou ik het wel doen maar als ik hier alle klachten bekijk.....pffffff

zjwaemke
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 mar 2008 02:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door zjwaemke »

Gewoon wat info over de NEM

Maar bij de NEM ben je verplicht een 3-jarig contract aan te gaan.

Voor electra staat de prijs vast voor 3 jaar (deze is vaak goedkoop, het lokkertje).
Voor gas is de prijs variabel voor 3 jaar en in eeste instantie ook het lokkertje. Omdat de GAS prijs variabel is kan deze na 6 maanden (flink) verhoogd worden en dan wordt automatisch de winst teruggepakt.

Beetje jammer dat onze Maurice de Hond hier niet op ingaat.

Als de NEM uitgaat van 2000 euro goedkoper etc etc wordt gekeken naar de huidige tarieven van het moment bij contract afsluiting. Dat de variabele gasprijs na enkele maanden flink hoger is wordt natuurlijk niet erbij vertelt.
Laatst gewijzigd door zjwaemke op 27 mei 2009 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

zjwaemke
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 mar 2008 02:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door zjwaemke »

*Edit

ter info (uit betrouwbare bron :wink: )


Ook de NEM (Zoals ook Essent en Nuon) wilt worden overgenomen. Hoe meer klanten de NEM heeft des te aantrekkelijker is het bedrijf en wordt er dus ook meer voor betaald.

De NEM heeft een oorlogskast van 47 miljoen euro waarmee klanten "gekocht" kunnen worden. Dit betekend dat ze tarieven kunnen aanbieden die onder de inkoopsprijs liggen.

Misschien een leuk weetje :P

babetteb
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2009 22:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door babetteb »

ik schrik een beetje van alle negatieve reacties,

ik heb erg positieve ervaringen, en moet ook zeggen dat sommige mensen dingen op dit forum zetten wat niet correct is,

het klopt dat je 6,99 aan vast recht betaald,
maar niet dat je verplicht voor 3 jaar vast moet zitten.
ook veranderen de prijzen niet van gas in uw nadeel,
zie zullen ook altijd tegen inkoopprijs zijn.
de besparing die je doet is incl alle kosten (dus ook het vast recht)
ik verbruik minder dan een gemiddeld huishouden en ik bespaar al 230 euro op jaarbasis (ik zat bij de nuon)
en de nem is helemaal niet van plan om overgenomen te worden.
ze zijn de grootste onafhankelijke energie maatschapij van nederland.


echt kan het iedereen aanraden om over te stappen!!!!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"In dat gesprek wordt mijn naam genoemd. de persoon die deze cd heeft ingesproken lijkt qua stem helemaal niet op die van mij. De geboortedatum die opgegeven wordt klopt totaal niet ( 20 jaar verschil). en het gironunmmer klopt ook niet. Toch houdt men vol dat ik een rechtsgeldige overeenkomst met de NEM heb."


Ik zou aangifte doen bij de politie tegen de NEM wegens identiteitsfraude.

Je kan dit ook melden bij het Meldpunt Identiteitsfraude:
http://www.bprbzk.nl/idfraude/content.j ... ctid=17311

"U ontvangt brieven over aanvragen van abonnementen, goederen of diensten die u niet heeft gedaan of overzichten van deelnames in uw naam die niet van u zijn."

http://www.bprbzk.nl/idfraude/content.j ... ctid=17310[/quote]

msmoon
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2009 11:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door msmoon »

Ik ben dus ook overgestapt naar de nederlandse energie maatschappij. Had ik dat maar nooit gedaan... Toen ik mijn meterstanden had doorgegeven, kreeg ik een nota van ruim 500 euro. Er kloptte helemaal niets van de meterstanden. Toen ik opbelde, kreeg ik te horen dat mijn meterstanden niet konden kloppen en ze hebben toen maar even een schatting gemaakt. Ik moest eerst maar even de rekening betalen, schriftelijk een correctie aanvragen en als het zou kloppen wat ik heb doorgegeven, zou ik mijn geld weer terugkrijgen. Dit loopt al vanaf november 2008, na veel bellen en schrijven heb ik tot op heden nog steeds niemand gehoord of gezien! Door al dit gedoe ben ik overgestapt naar Nuon. Nu krijg ik een eindnota van de nederlandse energie maatschappij van 963 euro!! Wat trouwens ook even doodleuk van mijn rekening werd afgeschreven! Er staan weer allemaal verkeerde meterstanden op de specificatie! Ik heb net weer gebeld om verhaal te halen, werd er gewoon opgehangen!! Wat een spijt heb ik dat ik ooit naar de nederlandse energie maatschappij ben gegaan!!!

Ingrid1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ingrid1971 »

Ik ben telefonisch overgestapt naar nem...dit zou probleemloos en zonder administratieve rompslomp verlopen....Echter zij hebben mijn opzegtermijn niet nagevraagt bij mijn oude maatschappij en de overstap kost mij nu €265. Gebeld: dit was mijn eigen verantwoordelijkheid! Leuk dat probleemloze....voor nem hebben zij probleemloos een klant erbij, voor mij is het allesbehalve probleemloos verlopen.

kuklos
Berichten: 10100
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik ben recent ook door deze oplichters benaderd. Sorry een ander woord dan oplichters heb ik er niet voor.
Op de vrag hoe men aan mijn nummer kwam volgde het standaardantwoord, ik had een enquete ingevuld. Pure quatsch natuurlijk, maar goed, dat weerhoudt ze niet. Ze belden mij op mijn mobiel. een nummer wat ik toen net enkele weken had en ik heb al jaren niet meer meegedaan aan enquetes. Na zeer boos te zijn geworden heb ik ze gemeld dat ik schriftelijk in tweevoud een bewijs wil hoe ze aan mijn nummer komen en daarna de haak erop gegooid.

Arida
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2009 18:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Arida »

Ook ik ben door de NEN gebeld op mijn mobiel. Ook zo op de manier die al eerder in de forums genoemd wordt. Ze hebben echt een fantastise aanbieding!!! Moet je gewoon doen! Helaas, meneer heeft wel drie keer alles uit proberen te leggen en ik zou toch echt over moeten gaan. Ik heb diverse vragen gesteld onder andere hoe zij aan mijn mobiele nummer komen en mijn overige gegevens. Hier kon hij geen antwoord op geven en dus begon hij iedere keer opnieuw. Op een gegeven moment gaaf hij aan dat er een tape gemaakt zou worden. Deze heeft hij diverse keren opnieuw moeten starten omdat ik vragen ging stellen die waarschijnlijk niet daar op thuis horen want ik zou op iedere vraag een duidelijke ja moeten zeggen. Hierdoor begon de tape opname opnieuw. Nog één minuutje mevrouw, nog één en nog één en dit waren er inmiddels al 15. Toen heb ik gezegd dat ik er helemaal mee klaar was en heb ik afgehaakt. Of dit nog gevolgen heeft zal de toekomst leren.

Mijn conclusie uit dit gesprek is dat zij opdringerig overkomen, vragen worden niet beantwoord en men blijft maar door praten, men moet inmiddels een pakket verkopen!!! En mijn vraag is eigenlijk mogen zij op deze manier te werk gaan? Hierdoor kunnen nog wel eens veel gedupeerde ontstaan.

hetgewonevolk
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2009 15:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door hetgewonevolk »

Ik ben vandaag ook door NEM benaderd.
Ze doen eerst voor of ze eerst van AH zijn en dat wij een prijs hebben gewonnen. De prijs zal een driejarig contract bij NEM.
Ze willen mij een pakket sturen. Indien ik niet mee accoord ga heb ik zeven dagen om te annuleren. Ik heb gezegd dat ik geen interesse heb.
Ze zijn zeer opdringerig.

Mag dit ? Stel dat ze toch een pakket sturen....

The underdog
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2009 20:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door The underdog »

Ook ik voel me misleid door de NEM

Een half jaar geleden ben ik op hun "mooie" aanbieding ingegaan. Er werd ook bij mij gedaan alsof dit volledig vrijblijvend was. Bij ontvangst van het info pakket bleek echter dat ik er al aan vast zat tenzij ik binnen 7 dagen een brief stuurde om aan te geven dat ik me bedacht had. Dat deed ik. Ik heb deze brief echter niet aangetekend verstuurd. Echt ontzettend stom!!!

Omdat ik geen reactie kreeg belde ik na 10 dagen hoe het zat. Ze hadden geen brief ontvangen zei de telefonist. Even later bleek van wel toen de telefonist zich versprak. Hij probeerde zich eruit te redden door eerst te zeggen dat de brief pas vandaag was binnen gekomen: dus te laat. Even later zei hij dat de brief onderaan de stapel had gelegen en hij de brief nog niet gezien had. Omdat de brief niet aangetekend was verstuurd zei hij dat iedereen wel een brief met een willekeurige datum kon schrijven (!!!). Hoe dan ook, de datum op mijn brief telde niet en ik zat aan de NEM vast.

Na nog wat conflicten besloot ik om terug te gaan naar Essent. Ook al is Essent ook niet perfect, ik sprak (telefonisch) bij de klantenservice wel met iemand die verstand van zaken had. Dus niet aldoor bla bla uitkraamde.
Later bleek dat ze alles nog diezelfde dag voor me hadden geregeld. Een duidelijke brief, wat je vaak niet kunt zeggen van de NEM.

En toen kwam de eindafrekening van de NEM...........
Ik schrok me kapot toen ik zag welk bedrag ik nog moest betalen!
Ze doen voorkomen alsof ze een hele mooie, goedkope aanbieding hebben, maar ze vertellen er niet bij welke kosten er nog bijkomen. Of je die nog even wilt betalen!

Ik zeg dus: NEM NOOIT DOEN! :x

loraine25
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2009 13:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door loraine25 »

in antwoord op de vraag wie er bekend is met de n.e.m. ja wij, en we kunnen alleen adviseren blijf daar ver vandaan, is een bende daar aangetekende brieven komen zomaar niet aan daan terwijl je het bewijs in handen heb, je zeht dat ze niet af mogen schrijven automatisch van een bankrekening ze doen het toch en zo ken ik nog meer dingen dus ik wil iederee waarschuwen blijf weg bij de n.e.m.

John Blinkhof
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2009 12:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door John Blinkhof »

Op 30 maart heb ik mijn huis verkocht en ruim daarvoor mijn contract opgezegd met NLenergie maatschappij. Daarna, in April en Mei bleven ze doodleuk het maandbedrag afschrijven. Het eerste bedrag, in April heb ik gestorneerd waarna ik een aanmaning ontving. Klantenservice gebeld en de medewerker overtuigde me dat het allemaal meegenomen wordt in de eindnota. Het bedrag dus 'handmatig overgeschreven". Heb nu een aanmaning ontvangen met het dreigement van een deurwaarder. Het door mij betaalde bedrag is onvindbaar.

En dan nu de eindstanden. Die verschillen significant met die meterstanden die ik doorgegeven heb. Voor wat betreft het aardgas zit er 840 m3 verschil tussen. Verschil in mijn nadeel welteverstaan. De electriciteits standen verschillen ook in mijn nadeel.

Waar ik verwachtte dat ik een behoorlijk bedrag terug zou ontvangen (omdat ik zo'n 9 maanden het huis niet bewoonde), heb ik dus zo'n 700 euro bijbetaald.

Uiteraard heb ik met de klantenservice gebeld.
Nadat ik verbonden was en 15 minuten gewacht heb kreeg ik een medewerker aan te telefoon die m'n verhaal aanhoorde en toen de verbinding verbrak.
Nog een keer geprobeerd, weer 15 minuten gewacht, zelfde verhaal verteld en toen vertelde de medewerkster me dat ze onze standen wel had en dat ze die nu door zou geven, waarna het 'ergens volgende week' geregeld zou zijn. Dat is nu dus 3 weken gelden.

Vorige week dus de aanmaning ontvangen met het deurwaarder verhaal.

Klanten service gebeld, half uur gewacht, de handmatige overschrijving was onvindbaar en voor de eindstanden moeten we maar contact opnemen met de netwerk beheerder.

Nu is de maat vol en ik heb alle documenten in handen gegeven van m'n advocaat. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks!

gr.John

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De NEM bekladt zelfs Wikipedia met vuige propaganda. Inmiddels is de Wiki pagina van de NEM genomineerd voor verwijdering. Het zoveelste bewijs dat de NEM een échte moderne piratenclub is. Inmiddels heb ik nog wat info aan de Wiki toegevoegd. Een link naar dit draadje had ik er ook nog in willen zetten maar weet niet goed hoe. Wellicht kan iemand anders dat nog even doen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands ... atschappij

deborah1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door deborah1981 »

Ik zit vanaf December 2008 te wachten op een eindnota van NEM. Na vele brieven, telefoontjes etc heb ik nog steeds geen eindnota! Ik word er zooo dood en doodmoe van dat ik zowat agressief :evil: word als ik die lui aan de telefoon heb. Ze beloven je van alles maar ondertussen.. Wat moet ik nou doen om die eindnota nou eens in mijn bus te krijgen?? Wat ik ook doe ze doen niks!! En ik word ook onprofessioneel behandeld "mevrouwtje", "heb je ff een momentjuh?" :shock: . Wie heeft goede serieuze tips?

Gesloten