LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
romyxx
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2008 14:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door romyxx »

ja ik heb mijn arts vanmiddag gebeld,hij zei dat het ontwenningsverschijnselen kunnen zijn,had dus 4 dagen 5 mg ingenomen,en toen gelijk abrupt gestopt.
mijn lichaam reageerd daar erg heftig op.is ben heel gevoelig voor dat soort medicijnen

ik heb in het verleden ook seroxat geslikt,daar was ik in het begin ook zo dood ziek van,zag de werled voor een doedelzak aan de eerste 4 weken,en was doodsbang ,maar plukte wel de vruchten ervan na een 4 weken verder te zijn.

ben erna nog aan de prozac geweest,beviel me ook niet,was ik ook niet lekker van

maar ik heb ook zo een warm en koud gevoel over me heen nu,dan ben ik steenkoud,en dan weer bloedheet over mijn hele lichaam en zeer gespannen en hart kloppingen
zijn dat nu allemaal bijwerkingen???????????

groetjes van romy

jannie3
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2008 21:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jannie3 »

Hallo allemaal,
Ik slik nu 9 weken waarvan de eerste 2 weken 20 mg en daarna 40 mg,
ik merk nu dat de laatste bijverschijselen ook aan het verdwijnen zijn.
Ik slaap nog wel heel slecht vanaf 2 uur ben ik wakker heb dan 3 uur geslapen.
Ik voel mij echt een stuk beter en gelukkiger, heb geen paniekaanvallen meer en de hartkloppingen zijn zo goed als verdwenen.

Voor iedereen die net begint, het duurt even voordat het goed begint te werken ik ben de eerste twee weken ook heel ziek geweest.
Ik lees dat veel van jullie de medicijnen via de huisarts krijgen maar zelf heb ik het idee dat je voor zoiets beter naar de psychiater gaan, mijn dosis is ook hoger dan die van jullie, zou het daarom bij mij beter aanslaan?
Ik hoor graag van jullie
Groetjes Jannie3

romyxx
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2008 14:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door romyxx »

waarom reageerd er niemand meer hier
nu terwijl ik het zo nodig hebt zucht :oops:

groetjes romy

jannie3
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2008 21:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jannie3 »

Hoi Romy,
Ik heb er gister nog gereageerd en zit nu ook achter de computer.
Mail maar als je contact wilt.
Groetjes Jannie3

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

Wat ik had met paroxetine toen ik het 2 dagen slikte en toen stopte, werd ik helemaal door gedraait!! dit kwam omdat ik dingen had ' opgewekt" in mijn hoofd volgens mijn arts, en zou ongeveer een week duren voordat het voorbij was. wat bij mij hielp was een ontslakkings kuur van zonnatura. (lichaamsreiniging) omdat dat alles er binnen 48 uur uit spoelt. het hielp mij enorm!

misschien heb je er wat aan!

romyxx
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2008 14:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door romyxx »

dank jullie voor je reactie
ik ga gelijk halen die kuur,want ik wordt helemaal gek van de bijwerkingen en ontwenningsverschijnselen als ik er mee stop, ik weet echt niet meer wat ik moet doen
zoveel spanningen en paniek in me lichaam,moe,misselijk ,kortom doodziek en angstig

en jannie heb jij geen last van bijwerkingen?

groetjes romy

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Hey Romy,

Zo ernstig reageren op de bijwerkingen komt mij erg bekend voor. Ook ik ben met 2 medicaties heel erg snel gestopt omdat ik al die vage verschijnsellen had die jij ook ervaart. Ik kon ook absoluut niet meer functioneren tijdens de opbouw van een medicijn. Maar zo snel stoppen is wel onverstandig....zo blijf je schommellen. En dat je nu dus nog zo van slag bent kan ik best begrijpen. Je reageert heftig op het medicijn en maakt je er druk over. Daar word je paniekeriger van...logisch toch?

Er word wel gezegd dat een antidepressiva na ongeveer 4 weken begint te werken en na 8 weken toch wel zn werking moet doen. maar veel mensen weten niet dat een dosis na 8 weken zn werking pas goed doet. Dus na elke ophoging moet je dus 8 weken gedult hebben of het zn werking zal gaan doen. Blijf je dus laag in de dosering dan weet je nooit of het werkt omdat je misschien wel een hogere dosis nodig hebt.

Zelf ben ik uiteindelijk dus wel gaan volhouden en na 2 maanden ongeveer zat ik op de juiste dosis en sloeg het super goed aan. Ik heb mijn leven weer terug en bijwerkingen heb ik totaal niet meer. Zelf slik ik trouwens EScitalopram 20 mg. wat gelijk staat aan 40 mg Citalopram. Maar dat je nu nog zo van slag bent kan ook komen door het weer staken van een medicatie. Je lichaam krijg steeds een behoorlijke klap. Het is heel normaal dat je in de opbouwfase erg ziek kan worden. Je angsten worden 10 keer zo erg....alles verergert gewoon. Ik heb het allemaal al ervaren.

Ik zou zeggen, hou gewoon vol bij de volgende keer. Het kan zeker dik 2 maanden duren voordat je weer op orde bent. En schroom niet om oxazepam te nemen. Het helpt je de bijwerkingen beter te handellen. Ik weet niet of je in behandeling bent bij een psychiater of iets? Gewoon oxazepam slikken in de opbouw en als het antidepressiva werkt en je in rustig vaarwater zit kan je de oxazepam afbouwen. Desnoods doe je daar ook een halfjaar over!!!! Zo is het mij tenminste verteld door mn psychiater. Niets is erger dan weer evrder te leven met dagelijks veel paniek.

In ieder geval heel veel succes

groetjes

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi allemaal.

ik slik nu 9 weken waarvan de de laatsrte 5 weken 30 mg.

Vorig week heb ik de allereerste bijna 5 goeie gagen gehad,ook geen xanax geslikt.
Vanaf woensdag voelde ik me weer terug glijden, en zo is het nu ook nog, weer depressief, en weer bang dat het zo blijft.
Vrijdag bij de huisarts geweest,moet de a.d. nu s morgens gaan nemen i.p.v.s avonds omdat ik iedere ochtend zo misselijk ben.

Dus gisteravond de tabletten niet genomen, vanmorgen even goed misselijk.Ik begrijp het niet.
Dan raak ik weer hardstikke overstuur omdat ik altijd zo misselijk ben.

Herkent niemand van jullie die misselijkheid.

De laatste 2 dagen ook weer xanax nodig gehad.
De arts en de psycholoog zeggen je gaat 3 stappen vooruit en weer 2 terug.

Is dit normaal vorige week die goeie dagen en nu weer terug.

Graag jullie reactie.

Groet Vili.

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Vergeten te vragen, zou het beter zijn als ik ga ophogen naar 40 mg.

Hebben jullie dat ook gehad , die erge terugvallen,

Ik ben nu ook weer zo bang dat ik me weer zo kl..... blijf voelen.

ik had gedacht na zo lang slikken ,dat het nu stukken beter moest gaan.

Vili

Wilkes
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2008 12:44

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Wilkes »

Hoi Allemaal,

Slik nu sinds een week citalopram, nog 10 mg.. Heb erge paniekaanvallen en angst door langdurige ziekte. door deze pillen hoop ik weer vertrouwen in me lichaam te krijgen maar nu is dat erg moeilijk te geloven met de bijwerkingen omda ik zo bang ben om weer ziek te worden. De eerste week had ik niet veel last van de bijwerkingen en ging het eigenlijk best goed, de eerste dagen wel wat draaierig en duizelig geweest en wel wat aanvallen maar daarna ging het goed :)
Nu gaat het weer iets minder, ben vaak draaierig, raar in me hoofd zeg maar en vaak misselijk! Hadden jullie dit ook , het draaierige en raar in je hoofd??

Bedankt!!

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Vili,

Jammer dat het weer even minder gaat maar dat had ik ook. Het is inderdaad 3 vooruit en 2 terug. De dosis moet echt nog goed inwerken. Ik had laatst een meneer aan de lijn bij de huisartsenpraktijk en hij zei toen ik zei dat ik al 3 maanden slik, dat dat nog niet zo heel erg lang is en dat het soms langer kan duren voor het stabiel wordt, ophogen kan daarna ook nog zinvol zijn.

Ik weet dat je je zorgen maak, maar het wordt echt beter. Ik had dat ook en de ups gaan steeds langer duren op een gegeven moment.

@Jannie
Ik slik nu bijna 4 maanden en ik slaap ook erg slecht, wordt ook na 3/4 uur wakker en slaap dan nog maar licht. Verder voel ik me prima.

Groetjes Bianca

Wilkes
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2008 12:44

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Wilkes »

Het zijn nogal wat pagina's om te lezen zeg :?
Heb dit weekend weer erg last van bijwerkingen terwijl ik het al iets langer als een week gebruik, ben zo benieuwd of jullie dit ook hadden? Ben bang dat dit toch niet het goede medicijn is en ik er niets mee opschiet.. zie het nu even niet zitten door de bijwerkingen!

Hebben jullie nog tips??

romyxx
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2008 14:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door romyxx »

james dank je voor je reactie,doet een mens altijd weer goed,als er naar je geluisterd wordt.
ik ben nu zeg maar 3 dagen ervan afgebleven,maar voel me nog steeds doodziek,paniek,angst om niks,koortsgevoel,warm gezicht,heel gespannen in mijn lichaam,net een bom wat op exploderen staat bahbah
wordt er gekkkk van,maar jij had het dus ook zo ervaren,dacht dat ik de enige was die zoveel klachten heeft.
of het komt van het stoppen,of dat mijn paniek stoornis erger is geworden,ik weet het niet meer.
maar ik moet denk ik toch maar weer beginnen,want zo kan het ook niet langer,denk dan toch wel dat ik ze gewoon nodig hebt.

groetjes van romy

truus65
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2008 22:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door truus65 »

HOI IK WIL EVEN REAGEREN IK GEBRUIK NU 10 WEKEN 20 MG MOET NAAR 40 BEN BANG VOOR BIJVERSCHIJNSELEN VOEL ME WEL WAT BETER MAAR OOK VAAK DUIZELIG EN TRILLERIG LICHT IN HOOFDSLEHT SLAPEN HOOP DAT IK TOCH BETER WORDT EN WEER ALLES KAN DOENDRUKTE KAN IK OOK NIET AAN GROETJES :(

sammike
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 sep 2008 15:35

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door sammike »

hallo allemaal
ik slik nu bijna 4 weken cipramil druppels en ik moet zeggen ik voel me vrij goed ik heb in ieder geval rust in mijn hoofd en dat is heel fijn wat ik wel erg vindt is dat ik gewoon maar een paar uur per nacht slaapt en dan wordt ik wakker en slaap ik niet meer en dat komt echt door die medicijnen want ik zie dat er meerdere mensen daar last van hebben erg vervelend ik zit nu op 10 druppels en ik vraag me af of ik hier op kan blijven waarom ook niet als je je goed voelt waarom zou je dan verhogen toch
groetjes samantha

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hello,

Ik een vraag aan de dames (tenzij de heren het ook weten)

Ik gebruik nu 4 maanden citalopram en merk dat ik tijdens mijn menstruatie (ik slik de pil) de klachten wat terugkomen, zoals angst en vooral dat ik het warm krijg over mijn hele lichaam. Is er iemand die dit herkent? Ik heb nu een andere anticonceptiepil de Yaz dan ben je dus minder lang ongesteld.

Graag jullie reacties.

Bianca

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

Hoi lieve allemaal!

Ik heb de laatste 3 dagen zware klachten. Nou las ik net de bijsluiter er staat op dat ik onmiddelijk moet stoppen, maar wil eerst vragen of jullie het ook hadden.

Ik heb erge druk op mijn ogen, pupillen zijn enorm verwijd en mijn ogen staan wijd open! doet zeer met kijken, veel duizelig en kan niet scherp zien.
Daarbij hem ik als ik in bed lig en probeer te slapen dat in ene allemaal schokken op komen dagen. stuip trekkingen in me hele lichaam. mijn armen en benen bewegen terwijl ik niks doe!
Ook ontzettende druk op mijn hoofd. Ik slik de laatste 2 weken 30 mg, en volgens de bijsluiter duid dit op een teveel aan stero...uhm..sja hoe heet dat ook alweer??

Maar is dat normaal om pas na 2 weken te voelen? na 2 weken op 30 mg in ene zo heftige bijwerkingen te krijgen?

Ik bel morgen de dokter en kijk vandaag nog aan. ik las dat dit stuiptrekkingen in combinatie met heftige duizeligheid kon leiden tot coma!!! :shock:

kan iemand mij klein beetje gerust stellen??

liefs

romyxx
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2008 14:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door romyxx »

hallo vhid erg zeg voor je dat je je zo voeld,ik weet er alles van
ik voel me ook zo vreselijk,ik ben nu weer begonnen met 5 mg,want ik was 3 dagen gestopt,maar werdt er niet beter op

heb nu ook weer klachten,heel duizelig,misselijk,angstig ook stuiptrekkingen enz
en weet ook niet wat ik eraan moet doen,laat het maar op me afkomen

groetjes van romy

jannie3
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2008 21:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jannie3 »

Hoi,
VHID, ik zou als ik jou was vandaag nog contact met de huisarts zoeken dit is wel erg heftig.

BB11
Ik heb dat ook dat ik voor de menstuatie een terugval heb weer angstig enzo, niet heel heftig maar toch. Ik heb nu een zwaardere pil en is het minder heftig maar het is er wel

Hoi Villi en Truus,
Ik zit ook op 40 mg en dat voldoet mij best, de bijwerkingen zijn minder heftig dan in het begin maar de paniek is verdwenen en ik denk niet meer de hele dag dat ik doodga gelukkig.
Het heeft voor mij veel verandert, ik sport zelfs weer en dat brengt weer rust in het hoofd.

Ik er iemand die een oplossing weet voor het slecht slapen? Ik slaap wel in maar ben om een uur of twee wakker en slaap dan niet meer, ik heb slaappillen geprobeert maar maar het patroon verandert dan ook niet en dan ben ik 's morgens heel down dus daar ben ik mee gestopt.
Groetjes Jannie3

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Jannie,

Ik heb het vooral ook tijdens de menstruatie. Wat voor pil gebruik jij dan dat het wat minder is geworden.

Ikzelf zit op 30.

Dat slaapprobleem heb ik ook en is echt vervelend, ik kan dus wel inslapen maar niet doorslapen.

Weet ook niet echt wat daar aan te doen.

Ben jij ook nog onder behandeling en waar?

Groetjes Bianca

Gesloten