Pagina 73 van 140

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 15 mar 2009 10:38
door JJa
Bedankt voor de tips, dit gaan wij zeker allemaal doen. Heb net ook even de uitzending van radar gekeken over pretium, wat een stelletje .........
en die directeur ook maar net doen alsof hij van niks weet en het heel erg vind. Wat voor directeur ben je dan? En het gaat ook maar door, dus hij heeft er niet zoveel zin in om iets te veranderen.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 15 mar 2009 12:59
door KrikvdKruK
Kamerlid Mei Li Vos van de PvdA heef opnieuw vragen gesteld over Pretium en Consumentenautoriteit ( http://www.geencommentaar.nl/parlando/i ... Z04473.pdf ).
Ze vraagt o.a. of Pretium-slachtoffers na de bevindingen van de Consumentenautoriteit alsnog gerechtigd zijn, om het contract te ontbinden.:lol:
O.a. een vraag over aanscherping van de eisen aan de voicelog en de vraag, hoe zo'n grootscheepse misleiding in de toekomst kan worden voorkomen en sneller ingrijpen (binnen 2 jaar!!) kan worden gerealiseerd.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 15 mar 2009 13:05
door TdeHond
Het mooiste zou zijn als de providers gedwongen worden om de hele voicelog te bewaren, inclusief het voorstellen van de telemarketer. Ik denk ook dat in het geval van de telemarketers van Pretium zinnen als: "we bellen via kpn netwerk" niet meer gebruikt zoudenmogen worden omdat dit verwarring schept bij de potentiele klanten, die menen met KPN van doen te hebben.

Mijn moeder is er gelukkig destijds niet ingetrapt. Zij rook onraad toen naar bankgegevens gevraagd werd. De deal ging toen niet door.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 16 mar 2009 08:34
door Pretium-hater-drie
Complimenten HerrDokterOetker ik heb het met genoegen gelezen vooral de fijne tekstnuances zijn smakelijk. Ik zou zeggen mensen, mail het door aan een ieder opdat ze zich kunnen wapenen tegen de bende met de naam van niks. Vanmorgen heb ik diverse mensen de hyperlink toegestuurd met de oproep hun vrienden en familieleden te waarschuwen....met als ultieme actie dat de man met de naam van niks deze link tzt in zijn eigen prive-mail-bakje krijgt. Graven, blijven graven want er komt meer boven drijven ook van de kompanen van de man met de naam van niks. Internet is een feest, facebook, linkedin, plaxo etc. inclusief cv, mail etc....graven, blijven graven.........cijfers via Kvk, adressen via Kvk, graven, graven...hahaha allemaal informatie die de heren zelf plaatsen en dus virj toegankelijk...ook van de aan DEM gelieerde bv'tjes. Een feestelijke onthulling. Nogmaals, complimenten HerrDokter.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 16 mar 2009 14:08
door Leone54
Nou m'n oma is nu ook slachtoffer geworden van deze [Bericht aangepast door de moderator]. Paar week terug is ze opgebeld en na lang aandringen heeft ze haar bankrekeningnummer gegeven voor een automatische incasso.
Ze vertelde me dat het over kwam alsof ze door KPN gebeld was en dat ze het allemaal niet zo goed begreep.

Even de post van dit malafide bedrijf doorgenomen en er gaat vandaag een brief de deur uit om dit abonnement te annuleren en terug te zetten naar KPN.

Hoop dat het goed komt.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 16 mar 2009 15:38
door doornloosroosje
Mijn tante heeft in de brief geschreven,dat ze ouder is dan 72 en dat ze niets met PT te maken wil hebben.
Ik woon te ver weg en zij heeft uiteraard geen internet,dus ik ga dr. Oetkers voorbeeldbrieven maar downloaden voor het geval ze over een half jaar terugkomen.
Ze heeft de brief wel aangetekend met ontvangstbevestiging,maar ze kunnen nog altijd zeggen,dat ze niet wisten welke mvr...... er bedoeld werd,vrees ik.
Zou PT nou denken; negatieve reclame is ook reclame ?
Je vraagt je af wanneer de tevreden abonnees erachter gaan komen dat meneer niks met alles spoorloos verdwenen is.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 16 mar 2009 16:37
door fenny
Ook mijn moeder van bijna 90 is de afgelopen week slachtoffer van de PT-praktijk geworden.
Ondanks haar tegenwerpingen heeft zij toch een contract toegestuurd gekregen!
En nu mogen we proberen eronderuit te komen!
Ergerlijke praktijken heeft dit bedrijf!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 16 mar 2009 18:08
door TdeHond
Graag aangetekend met ontvangstbevestiging annuleren. U kunt daarin aangeven dat op grond van haar leeftijd valt onder de coulance regeling ouderen. Kopie bewijs leeftijd bijvoegen.
Het handigst is als zij zelf de brief ondertekent om eventueel gesteggel van Pretium te voorkomen dat zij u moet machtigen enz.

Kopie brief + verzend- en ontvangstbewijzen bewaren tot in lengte der dagen.

Succes met annuleren.

NB let op of uw moeder niet het blad Privilege toegestuurd krijgt. Dan moet n.l. ook lidmaatschap van Pretium opgezegd worden.
Dit wordt n.l. na een jaar stilzwijgend omgezet in een betaald lidmaatschap.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 16 mar 2009 19:04
door klaas1978
Ik heb gister kennis mogen maken met de nieuwste truc van Pretium: een officieel uitziende aan mij persoonlijk gerichte brief in een neutrale envelop (truc die ze afgekeken hebben van de postcodeloterij). In die brief wordt voortdurend geschermd met een TNS/NIPO onderzoek waaruit zou moeten blijken dat "alle leeftijden dus ook ouderen" tevreden zijn over Pretium en ze hebben er ook een "onderzoeksrapport" bijgedaan, geheel overgoten met semiwetenschappelijke statistische prietpraat.

Het meest interessante is de "Onderzoeksverantwoording" op de laatste pagina van het "onderzoeksrapport":

"Het telefoonnummerbestand van zowel de klanten als de niet-klanten zijn aangeleverd door Pretium Telecom. Er heeft geen toetsing plaats gevonden op landelijke representativiteit."

Vertaling:
"We hebben vooral klanten uitgezocht waarvan we het redelijke vermoeden hadden dat ze een positief antwoord zouden geven en daarvan hebben we er met pijn en moeite 500 kunnen vinden."

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 16 mar 2009 19:14
door TdeHond
Er heeft geen toetsing plaats gevonden op landelijke representativiteit."
Zou aan kunnen geven dat deze brief geen enkele waarde lijkt te hebben.

Bovendien vraag ik me af wat de bron is van de niet-klanten van Pretium? De gelukvogels :)

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 16 mar 2009 19:36
door asha69
Beste Klaas1978,

Kunt u svp de bewuste Pretium-mailingbrief scannen in jpeg of bmp,en online zetten ? en daarna de link hier plaatsen ? bv via deze website
Dit om alle wervingsactiviteiten van Pretium Telecom te kunnen blijven volgen.

.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 16 mar 2009 20:06
door lenalida
Hoi allemaal, ik ben met stomheid geslagen, niet te geloven dat PT nog steeds op de oude voet doorgaat, zouden ze die vier weken die ze de tijd krijgen om hiermee te stoppen nog ten volle willen gebruiken voordat ze € 1000,-- boete krijgen?
Maar dan moet dit natuurlijk wel gemeld worden, maar bij wie?
Weer de consuwijzer?
gr lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 16 mar 2009 20:30
door TdeHond
Lijkt mij van wel.
Nieuwe slachtoffers als de dame van bijna 90, die ondanks haar tegenwerpingen een contract toegestuurd kreeg zou bij consuwijzer een klacht moeten indienen omdat hier mogelijk de nieuwe wet is overtreden.

http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.
Wellicht ten overvloede:
consuwijzer:
Hier klacht indienen

t.a.v. Telemarketing:
U kunt een klacht indienen:
hier
en
hier

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 16 mar 2009 22:35
door klaas1978
Dit is de brief van Pretium:

Afbeelding Afbeelding

Bijgevoegd was dus een foldertje met de titel "Rapport Klanttevredenheid Pretium Telecom".

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 17 mar 2009 12:20
door anti-pret
Herr Doktor, ik zal je even helpen met schuiven: :D
Mijn regionale krant vroeg in een enquete om suggesties. Ik heb ze gewezen op de boete die onze "vrienden"gekregen hebben en waarover ik in mijn krant niets gelezen heb. Heb ze gevraagd om een artikel hierover om potentiele slachtoffers te waarschuwen en verwezen naar deze site. Alle beetjes helpen, toch?
BTW, you are the Bomb!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 17 mar 2009 12:23
door TdeHond
Dit lijkt mij een goed idee om zoveel mogelijk mensen te wijzen op de informatieve site van herr doctor.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 17 mar 2009 19:35
door asha69
@ klaas1978 Bedankt voor het online zetten van de Pretium-mailing.

Helaas kan de consument nergens verifiëren of er daadwerkelijk een klanttevredenheidsonderzoek heeft plaatsgevonden.
De consument wordt warm gemaakt met een PDF document op de Pretium-website waarvan de inhoud en herkomst plausibel is.
De consument heeft geen enkele mogelijkheid om zowel onderzoeks/methode als onderzoeks/resultaten te beoordelen op correctheid.


De mailing geeft verder geen enkele duidelijkheid omtrent de opbouw van de kosten.
Voor de consument is het van essentieel belang om te weten of gesprekskosten per seconde , of zoals bij Pretium per minuut berekend worden.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 17 mar 2009 22:27
door asha69
Niet te voorbarig met uw conclusies svp.

Waaruit concludeert u dat er daadwerkelijk een klanttevredenheidsonderzoek heeft plaatsgevonden ?

Waarom geeft Pretium Telecom de consument geen inzage in de onderzoeksmethode én onderzoeksresultaten ?

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 17 mar 2009 23:33
door asha69
Waaruit blijkt de betrouwbaarheid van dit 'zogenaamde' klanttevredenheidsonderzoek ?

Waaruit moet de consument concluderen dat er een correcte onderzoeksmethode was ? Waar kan de consument de onderzoeksmethode eens nader inhoudelijk bestuderen ?

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 18 mar 2009 09:08
door antileugens
Link staat gewoon op de site van PT: http://www.pretiumtelecom.nl/doc.ashx?10

Als je het doorleest zul je zien dat je er inderdaad enige conclusie uit kunt trekken. Waarvan de belangrijkste: Het is onbetrouwbaar:
1. De klanten zijn door PT aangeleverd.
2. Het is maar een klein onderzoek
3. Er is niet gekeken of het een goede doorsnee van de bevolking is
4. De vragen zijn 'sturend'.

Maar dit alles kunnen we van PT verwachten. Net als hun Garantie (waarbij je, ook als je, na alle obstakels die PT opwerpt en alle regeltjes die ze in het leven hebben geroepen om zelf te mogen bepalen of je wel recht hebt, met veel pijn en moeite PT zover krijgt dat ze je de garantie uitbetalen, nog steeds de verliezer bent omdat je maximaal 1 maand dubbel het verschil tussen PT en de goedkopere aanbieder uitbetaald krijgt terwijl je minimaal een jaar aan ze vast zit).