LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Ik heb me laten verleiden door de reclame op tv en belde om verder te informeren.
De telefoniste die ik aan de lijn kreeg was erg vriendelijk en wist het allemaal duidelijk te vertellen. De tarieven voor zowel gas en electra die zij me voorhield waren werkelijk veel lager dan die van Nuon en ik besloot in te stemmen met de overstap naar NEM. Enkele dagen later ontving ik het welkomstpakket met o.a. daarin de lijst van tarieven per regio.
De bewuste telefoniste bleek gewoon keihard tegen me gelogen te hebben; De tarieven bleken veel hoger te zijn dan mij was voorgespiegeld.
Ja, zo'n telefoniste kletst aardig snel (zeker bij oude van dagen is dat handig; die raken immers snel de draad kwijt), maar ik heb juist alles opgeschreven tijdens dat gesprek, dus weet zeker dat ik het niet verkeerd verstaan/onthouden heb.
Ook bleek het vastrecht veel hoger te liggen, iets dat ze verzuimd had te vermelden (én niet ter sprake komt tijdens de bandopname van het gesprek-waarom ook geen opname van het héle gesprek???).
Een snelle rekensom en ik was er al gauw achter dat ik bij de NEM meer kwijt zou zijn dan bij Nuon!
Een telefonist van NEM wilde mij niet op mijn woord geloven toen ik belde om hierover te klagen; "kon het zich niet voorstellen". Kon mij ook niet met een superieur verbinden noch mijn klacht opnemen en ik moest maar een brief sturen.
Toen ik zijn naam vroeg, gaf hij aanvankelijk geen antwoord, moest ik het opnieuw vragen en schoorvoetend gaf hij deze uiteindelijk. Zijn naam spellen (moeilijk verstaanbare, niet-Nederlandse naam zachtjes gemompeld) was ook teveel van het goede.
Ik gaf het maar op, heb meteen een brief geschreven, mijn aanmelding geannuleerd en mijn klacht uit gelegd, met vermelding van de naam van de eerste telefoniste en die (of zoals die klonk) van de tweede.
Annulering werd zonder probleem afgehandeld, gelukkig, maar een reactie op mijn klachten is nu, bijna een half jaar later, uitgebleven.
Ik vermoed omdat de NEM ook wel weet én voor lief neemt dat haar (onafhankelijke) telefonisch verkopers geen scrupules hebben en wát graag hun commisie binnenhalen... Aan zo'n roversbende hoef ik niet drie jaar vast te zitten.
Grrr!
De telefoniste die ik aan de lijn kreeg was erg vriendelijk en wist het allemaal duidelijk te vertellen. De tarieven voor zowel gas en electra die zij me voorhield waren werkelijk veel lager dan die van Nuon en ik besloot in te stemmen met de overstap naar NEM. Enkele dagen later ontving ik het welkomstpakket met o.a. daarin de lijst van tarieven per regio.
De bewuste telefoniste bleek gewoon keihard tegen me gelogen te hebben; De tarieven bleken veel hoger te zijn dan mij was voorgespiegeld.
Ja, zo'n telefoniste kletst aardig snel (zeker bij oude van dagen is dat handig; die raken immers snel de draad kwijt), maar ik heb juist alles opgeschreven tijdens dat gesprek, dus weet zeker dat ik het niet verkeerd verstaan/onthouden heb.
Ook bleek het vastrecht veel hoger te liggen, iets dat ze verzuimd had te vermelden (én niet ter sprake komt tijdens de bandopname van het gesprek-waarom ook geen opname van het héle gesprek???).
Een snelle rekensom en ik was er al gauw achter dat ik bij de NEM meer kwijt zou zijn dan bij Nuon!
Een telefonist van NEM wilde mij niet op mijn woord geloven toen ik belde om hierover te klagen; "kon het zich niet voorstellen". Kon mij ook niet met een superieur verbinden noch mijn klacht opnemen en ik moest maar een brief sturen.
Toen ik zijn naam vroeg, gaf hij aanvankelijk geen antwoord, moest ik het opnieuw vragen en schoorvoetend gaf hij deze uiteindelijk. Zijn naam spellen (moeilijk verstaanbare, niet-Nederlandse naam zachtjes gemompeld) was ook teveel van het goede.
Ik gaf het maar op, heb meteen een brief geschreven, mijn aanmelding geannuleerd en mijn klacht uit gelegd, met vermelding van de naam van de eerste telefoniste en die (of zoals die klonk) van de tweede.
Annulering werd zonder probleem afgehandeld, gelukkig, maar een reactie op mijn klachten is nu, bijna een half jaar later, uitgebleven.
Ik vermoed omdat de NEM ook wel weet én voor lief neemt dat haar (onafhankelijke) telefonisch verkopers geen scrupules hebben en wát graag hun commisie binnenhalen... Aan zo'n roversbende hoef ik niet drie jaar vast te zitten.
Grrr!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Opzetten van Nederlandse energie Maatschappij
Hier kun je je contract opzeggen:
http://www.abonnementenopzeggen.nl/pagi ... happij_B.V./
Hier kun je je contract opzeggen:
http://www.abonnementenopzeggen.nl/pagi ... happij_B.V./
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
meneer de Hond beweert dat 94% van de nederlandse huishoudens te veel betaalt.
nu heeft de NEM een marktaandeel van 20 tot 25 %
dus volgens mijn simpele rekensom betalen dus ook afnemers van de NEM te veel.
ik zeg dus: NIET DOEN
de reclamecodecommissie neemt dit vast niet in behandeling
nu heeft de NEM een marktaandeel van 20 tot 25 %
dus volgens mijn simpele rekensom betalen dus ook afnemers van de NEM te veel.
ik zeg dus: NIET DOEN
de reclamecodecommissie neemt dit vast niet in behandeling
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
@ MPM: De bewering dat 94% van de nederlandse huishoudens te veel betaalt zal inderdaad nooit door enige commisie dan ook onder de loep genomen worden.
Er zijn namelijk geen wettelijke normen voor wat "te veel betalen" nu eigenlijk inhoudt. In feite is het een mening en daar kunnen ze nooit over teruggefloten worden.
Daarop voortbordurend, er wordt in die reclame ook niet beweerd dat NEM-klanten NIET tot die 94% behoren, zo uitgekookt werkt marketing wel.
Ongetwijfeld heeft men eerst een cordon advocaten op de tekst losgelaten om te garanderen dat ze juridisch niets aan te rekenen valt.
Er zijn namelijk geen wettelijke normen voor wat "te veel betalen" nu eigenlijk inhoudt. In feite is het een mening en daar kunnen ze nooit over teruggefloten worden.
Daarop voortbordurend, er wordt in die reclame ook niet beweerd dat NEM-klanten NIET tot die 94% behoren, zo uitgekookt werkt marketing wel.
Ongetwijfeld heeft men eerst een cordon advocaten op de tekst losgelaten om te garanderen dat ze juridisch niets aan te rekenen valt.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Nou mensen, ik was er even niet, maar schrok toch weer van de vele reacties van mensen die er ingeluisd zijn.
Na het door mij enkele weken geleden opgemerkte 'optreden' van Maurice de Hond, heb ik ook de redactie van Nieuwe Revue en Adformatie getipt. Ik kreeg van de Nieuwe Revue een bericht terug dat er een artikel zou verschijnen. Heb nog gevraagd of ze een link op dit forum wilden plaatsen, maar ik heb hier niets gezien. Wellicht vonden ze het bij nader inzien niet interessant genoeg. Van Adformatie begrijp ik wel dat ze er niets mee gedaan hebben. De commercial werd al uitgezonden, dus het was voor hen geen primeur. Daarnaast loopt nog steeds het forum over Natasja Froger. Als mensen willen klagen over de Nem en de Hond kunnen ze dat ook nog daar doen.
@ MamMaria, heel goed van je om die artikelen uit Eigen Huis en ....
hier te plaatsen.
@ Polderboy idem!
@ Gerard: ook jij hebt het druk gehad zie ik. Al iets gehoord van de datum waarop je geschil wordt behandeld?
Na het door mij enkele weken geleden opgemerkte 'optreden' van Maurice de Hond, heb ik ook de redactie van Nieuwe Revue en Adformatie getipt. Ik kreeg van de Nieuwe Revue een bericht terug dat er een artikel zou verschijnen. Heb nog gevraagd of ze een link op dit forum wilden plaatsen, maar ik heb hier niets gezien. Wellicht vonden ze het bij nader inzien niet interessant genoeg. Van Adformatie begrijp ik wel dat ze er niets mee gedaan hebben. De commercial werd al uitgezonden, dus het was voor hen geen primeur. Daarnaast loopt nog steeds het forum over Natasja Froger. Als mensen willen klagen over de Nem en de Hond kunnen ze dat ook nog daar doen.
@ MamMaria, heel goed van je om die artikelen uit Eigen Huis en ....
hier te plaatsen.
@ Polderboy idem!
@ Gerard: ook jij hebt het druk gehad zie ik. Al iets gehoord van de datum waarop je geschil wordt behandeld?
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Voor de liefhebbers: hier de link van Adformatie:
http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht ... tschappij/
http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht ... tschappij/
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Twijg,
Van de geschillencommissie heb ik 3 maanden geleden bericht gekregen dat mijn zaak binnen 14 dagen zou worden afgehandeld. De laatste aanvullende informatie die ze nog nodig hadden heb ik ze nog toegestuurd. Daarna niets meer van gehoord.
Ik zit ook nog steeds te wachten op de eindafrekening van de NEM, inmiddels ben ik daar al 4 maanden weg. In de brief aan mij van de heer Schoen werd mij beloofd dat ik de rekening van 250 boete zou ontvangen.
Ik had daarop per aangetekende aan mijnheer Schoen geschreven dat hij het beste die rekening in zijn reet kan steken. Dat heeft hij waarschijnlijk ook gedaan.
Ik heb dus het “donkerbruin” vermoeden dat de NEM er vanaf gezien heeft.
Indien ik alsnog die rekening van 250 krijg, dan is dat bingo en gaat de aanklacht onmiddellijk van start. De aanklacht was overigens de wet OHP welke door de NEM bewust wordt overtreden bij vrijwel iedereen op dit forum! Waarschijnlijk heeft de NEM op basis van die wet OHP eenzijdig de zaak afgeblazen. En dus zal ik er niets meer van horen.
Maar hopelijk krijg ik die rekening alsnog!!
Want op basis van de voicelog zoals de NEM die aanlevert, is het ONMOGELIJK om aan die wet OHP te voldoen. Had ik dolgraag aan den lijve van willen genieten.
De NEM laat het helaas zo ver niet komen. Jammer!
Dus TIP voor iedereen. Die voicelog is dus NUL bewijs en dus van NUL waarde. Een brief aan de geschillencommissie en klaagt ze aan op basis van de wet OHP. De NEM is weg en je hoeft die 250 boete niet te betalen!
Van de geschillencommissie heb ik 3 maanden geleden bericht gekregen dat mijn zaak binnen 14 dagen zou worden afgehandeld. De laatste aanvullende informatie die ze nog nodig hadden heb ik ze nog toegestuurd. Daarna niets meer van gehoord.
Ik zit ook nog steeds te wachten op de eindafrekening van de NEM, inmiddels ben ik daar al 4 maanden weg. In de brief aan mij van de heer Schoen werd mij beloofd dat ik de rekening van 250 boete zou ontvangen.
Ik had daarop per aangetekende aan mijnheer Schoen geschreven dat hij het beste die rekening in zijn reet kan steken. Dat heeft hij waarschijnlijk ook gedaan.
Ik heb dus het “donkerbruin” vermoeden dat de NEM er vanaf gezien heeft.
Indien ik alsnog die rekening van 250 krijg, dan is dat bingo en gaat de aanklacht onmiddellijk van start. De aanklacht was overigens de wet OHP welke door de NEM bewust wordt overtreden bij vrijwel iedereen op dit forum! Waarschijnlijk heeft de NEM op basis van die wet OHP eenzijdig de zaak afgeblazen. En dus zal ik er niets meer van horen.
Maar hopelijk krijg ik die rekening alsnog!!
Want op basis van de voicelog zoals de NEM die aanlevert, is het ONMOGELIJK om aan die wet OHP te voldoen. Had ik dolgraag aan den lijve van willen genieten.
De NEM laat het helaas zo ver niet komen. Jammer!
Dus TIP voor iedereen. Die voicelog is dus NUL bewijs en dus van NUL waarde. Een brief aan de geschillencommissie en klaagt ze aan op basis van de wet OHP. De NEM is weg en je hoeft die 250 boete niet te betalen!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Ik heb ook telefoon van hun gehad.
Omdat ik er niet in geloof, had ik om informatie gevraagd.
In plaats daarvan heb ik een contract toe gestuurd gekregen.
Hier ben ik niet van gedient.
Ik weet 100% zeker dat ik er geen toestemming voor heb gegeven en ze doen het toch.
Bovendien ben ik net overgestapt naar de Nuon en na wat vergelijken van de tarieven en de nevenkosten ben ik tot de conclussie gekomen , dat ik bij de nuon goedkoper uit ben.
Ik vind dit geen stijl van de n.e.m. om op deze manier te proberen om klanten te winnen.
Kan hier iets tegen gedaan worden?
Omdat ik er niet in geloof, had ik om informatie gevraagd.
In plaats daarvan heb ik een contract toe gestuurd gekregen.
Hier ben ik niet van gedient.
Ik weet 100% zeker dat ik er geen toestemming voor heb gegeven en ze doen het toch.
Bovendien ben ik net overgestapt naar de Nuon en na wat vergelijken van de tarieven en de nevenkosten ben ik tot de conclussie gekomen , dat ik bij de nuon goedkoper uit ben.
Ik vind dit geen stijl van de n.e.m. om op deze manier te proberen om klanten te winnen.
Kan hier iets tegen gedaan worden?
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Mijn vriendin wordt momenteel gek gebeld door de NEM namens geselecteerdewinnaar.nl. Zij zou bij de laatste 35 mensen zitten voor een LCD. Nu wil het dat mijn vriendin NOOIT op iets heeft gereageerd op het internet voor een LCD (gezien we net 4 maanden een prachtige Philips Aurea hebben). Ik vraag me dan echt af hoe ze er aan komen...
Misschien is dat via de Airmiles, want...anderhalve maand geleden werden we ook eens eens gebeld, zogenaamd namens de Airmiles die 10 jaar bestonden. We konden toen 1000 airmiles winnen door een vraag te beantwoorden, en die luidde: Hoe lang bestaat airmiles? Uiteraard goed beantwoord en toen werd het vaag. Uiteraard op mijn hoede heb ik nergens ja op gezegd of iets bevestigd. Bij mijn vraag waarom ze niet gewoon de 1000 airmiles bij schreven, kwam de aap uit de mouw. Het gaat dus om de NEM die een contract willen en dan 1000 airmiles weggeven. Airmiles en NEM dacht ik nog? Vreemde combo en gezegd dat ik niet meer benadert wens te worden door hun en vroeg ze hoe ze aan het mobiele nummer kwamen. Die hadden ze via de Airmiles want ze hadden het klantenbestand hier opgekocht. Airmiles weet uiteraard van niets.
Nog vreemder is dat wij staan aangemeld bij InfoFilter en ook duidelijk alles hebben geblokkeerd. De NEM houdt zich dus NIET aan het InfoFilter.
NEM, Pretium, etc. het zijn allemaal oplichters. Ik heb de Eneco gebeld en gevraagd of voorkomen kan worden dat ik uitgeschreven wordt bij hun, maar dat kan niet. Wat je moet doen is als er een afrekening van de energiemaatschappij op de deur valt, terwijl je van niets weet, dat je hen belt en zij draaien het dan terug. Hier zouden geen kosten aan verbonden zijn (buiten bellen naar het 0900-nummer).
Ik zou als ik Maurice de Hond was me diep gaan schamen om mijzelf voor zo'n oplichtersbende uit te geven. Dan maar helemaal te zwijgen over mevrouw Froger die op het sentiment van effe geen cent te makken inspeelt. Hopelijk is ze goed betaald, want kan me niet voorstellen dat iemand haar nu nog serieus neemt...
Misschien is dat via de Airmiles, want...anderhalve maand geleden werden we ook eens eens gebeld, zogenaamd namens de Airmiles die 10 jaar bestonden. We konden toen 1000 airmiles winnen door een vraag te beantwoorden, en die luidde: Hoe lang bestaat airmiles? Uiteraard goed beantwoord en toen werd het vaag. Uiteraard op mijn hoede heb ik nergens ja op gezegd of iets bevestigd. Bij mijn vraag waarom ze niet gewoon de 1000 airmiles bij schreven, kwam de aap uit de mouw. Het gaat dus om de NEM die een contract willen en dan 1000 airmiles weggeven. Airmiles en NEM dacht ik nog? Vreemde combo en gezegd dat ik niet meer benadert wens te worden door hun en vroeg ze hoe ze aan het mobiele nummer kwamen. Die hadden ze via de Airmiles want ze hadden het klantenbestand hier opgekocht. Airmiles weet uiteraard van niets.
Nog vreemder is dat wij staan aangemeld bij InfoFilter en ook duidelijk alles hebben geblokkeerd. De NEM houdt zich dus NIET aan het InfoFilter.
NEM, Pretium, etc. het zijn allemaal oplichters. Ik heb de Eneco gebeld en gevraagd of voorkomen kan worden dat ik uitgeschreven wordt bij hun, maar dat kan niet. Wat je moet doen is als er een afrekening van de energiemaatschappij op de deur valt, terwijl je van niets weet, dat je hen belt en zij draaien het dan terug. Hier zouden geen kosten aan verbonden zijn (buiten bellen naar het 0900-nummer).
Ik zou als ik Maurice de Hond was me diep gaan schamen om mijzelf voor zo'n oplichtersbende uit te geven. Dan maar helemaal te zwijgen over mevrouw Froger die op het sentiment van effe geen cent te makken inspeelt. Hopelijk is ze goed betaald, want kan me niet voorstellen dat iemand haar nu nog serieus neemt...
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Beste Ripcurl,
Deze gang van zaken moet je als klacht melden bij www.consuwijzer.nl.
Dit is het contact tussen consument en tyoezichthouders (consumentenautoriteit, OPTA, energiekamer, enz.).
Deze gaat na of de NEM zich cocrect aan de wettelijke regels houdt.
Want de NEM overstreedt hiermee alle wettelijke regels!
Hoe meer klachten bij consuwijzer, des te eerder komen de ambtenaren-toezichthouders in beweging.
Maar ik vraag mij toch wel een beetje af wat die ambenaren0toezichthouders eigenlijk mee bezig zijn.
Zouden ze al wakker zijn na 4 volle jaren oplichting en fraude door de NEM?
Toch maar melden op www.consuwijzer.nl. Zit niks anders op.
Deze gang van zaken moet je als klacht melden bij www.consuwijzer.nl.
Dit is het contact tussen consument en tyoezichthouders (consumentenautoriteit, OPTA, energiekamer, enz.).
Deze gaat na of de NEM zich cocrect aan de wettelijke regels houdt.
Want de NEM overstreedt hiermee alle wettelijke regels!
Hoe meer klachten bij consuwijzer, des te eerder komen de ambtenaren-toezichthouders in beweging.
Maar ik vraag mij toch wel een beetje af wat die ambenaren0toezichthouders eigenlijk mee bezig zijn.
Zouden ze al wakker zijn na 4 volle jaren oplichting en fraude door de NEM?
Toch maar melden op www.consuwijzer.nl. Zit niks anders op.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
ik heb 2 jaar geleden wel bij eneco kunnen vermelden dat ik niet over wilde naar de NEM en zij zouden dit in hun systeem zetten.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 jun 2009 17:52
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Tsja begrijpelijk al die elende over gebeld worden op aggressieve manieren etc. allemaal vreselijk wat ik in dit "plaatje" echter mis is WeRyou callcenter die voor de Nederlandse energiemaatschappij bellen.
Ik heb helaas bij het callcenter gewerkt.(alle lof voor mijn collega's daar want de sfeer was altijd super ,n goed team ook de supervice)
Ik kom uit een WAO verleden en heb héél veel dingen die ik niet meer kan na een ernstige ziekte ik was dolblij dat ik na uitgekotst te zijn uit de WAO in mijn eigen onderhoud kon voorzien(en voor mijn gezin) door bij WeRyou callcenter te gaan werken.Ik weet als geen ander hoe het voelt mensen op bepaalde tijden "lastig" te moeten vallen,bij ons filiaal was het echter NIET op aggressieve manier we verontschuldigden ons netjes en vroegen of het uitkwam. Ik weet dat dit écht niet overal het geval is. Wat iedereen echter moet weten is dat wij al maanden strijden én vechten op ons loon wat gewoonweg NIET betaald wordt we kunnen nergens terecht en sommigen zitten gewoonweg al 8 maanden compleet zonder! Dat moet toch niet kunnen. Het is gewoon jammer dat er zovelen zijn die wél op een botte en aggressieve manier bellen want die verzieken het voor die paar mensen die het wel netjes afhandelen. Kijk of het wel of niet goedkoper is vindt ik persoonlijk een keuze van de mensen zelf ! Ik heb NOOIT mensen in de lijn voorgelogen en áltijd duidelijk verteld hoe en wat en als ik het idee had dat mensen het niet wisten /begrepen twijfelden verwees ik áltijd naar de onafhankelijke site vergelijk.nl . Of terugbel afspraken maken zodat mensen de tijd hebben het zelf eerst te lezen en dus weten waar ze evt. aan beginnen. Helaas werden mensen heel vaak op terug bellen gezet in de PC zodat we ze enige tijd later wederom aan de lijn kregen héél erg vervelend omdat ik vaak zeker wist dat ik de mensen op niet meer bellen of zo had gezet!! Ik hoop dat WeRyou éindelijk eerlijk is en alle werknemers hun loon én bonus betaald waar recht op is!!
Ook hoop ik voor de mensen die vreselijk behandeld zijn of voorgelogen zijn dat alles in orde mag komen!
Heel veel succes iedereen en hopen op betere tijden voor ons allen
Want geloof me ik ben er goed ziek van en ben eindelijk eens toe aan GOED NIEUWS
er werken dus niet alleen maar simpele zielen,ook mensen die goed gestudeerd hebben maar door bep. omstandigheden hun beroep niet meer kunnen uitoefenen en toch willen werken en geen handje ophouden!!
Hopelijk is er licht aan de horizon voor mij en al mijn collega's en de mensen die er nu nog werken!!!!!!!
Kom op mensen geef niet op !!! onze tijd komt nog!!!!
ps nog een tip meld je niet te vaak aan bij bepaalde bedrijven,neckerman,postorder,mama en zo,veronica etc etc want dan wordt je dus op ieder bestand wel een aantal keren gebeld
Ik heb helaas bij het callcenter gewerkt.(alle lof voor mijn collega's daar want de sfeer was altijd super ,n goed team ook de supervice)
Ik kom uit een WAO verleden en heb héél veel dingen die ik niet meer kan na een ernstige ziekte ik was dolblij dat ik na uitgekotst te zijn uit de WAO in mijn eigen onderhoud kon voorzien(en voor mijn gezin) door bij WeRyou callcenter te gaan werken.Ik weet als geen ander hoe het voelt mensen op bepaalde tijden "lastig" te moeten vallen,bij ons filiaal was het echter NIET op aggressieve manier we verontschuldigden ons netjes en vroegen of het uitkwam. Ik weet dat dit écht niet overal het geval is. Wat iedereen echter moet weten is dat wij al maanden strijden én vechten op ons loon wat gewoonweg NIET betaald wordt we kunnen nergens terecht en sommigen zitten gewoonweg al 8 maanden compleet zonder! Dat moet toch niet kunnen. Het is gewoon jammer dat er zovelen zijn die wél op een botte en aggressieve manier bellen want die verzieken het voor die paar mensen die het wel netjes afhandelen. Kijk of het wel of niet goedkoper is vindt ik persoonlijk een keuze van de mensen zelf ! Ik heb NOOIT mensen in de lijn voorgelogen en áltijd duidelijk verteld hoe en wat en als ik het idee had dat mensen het niet wisten /begrepen twijfelden verwees ik áltijd naar de onafhankelijke site vergelijk.nl . Of terugbel afspraken maken zodat mensen de tijd hebben het zelf eerst te lezen en dus weten waar ze evt. aan beginnen. Helaas werden mensen heel vaak op terug bellen gezet in de PC zodat we ze enige tijd later wederom aan de lijn kregen héél erg vervelend omdat ik vaak zeker wist dat ik de mensen op niet meer bellen of zo had gezet!! Ik hoop dat WeRyou éindelijk eerlijk is en alle werknemers hun loon én bonus betaald waar recht op is!!
Ook hoop ik voor de mensen die vreselijk behandeld zijn of voorgelogen zijn dat alles in orde mag komen!
Heel veel succes iedereen en hopen op betere tijden voor ons allen
Want geloof me ik ben er goed ziek van en ben eindelijk eens toe aan GOED NIEUWS
er werken dus niet alleen maar simpele zielen,ook mensen die goed gestudeerd hebben maar door bep. omstandigheden hun beroep niet meer kunnen uitoefenen en toch willen werken en geen handje ophouden!!
Hopelijk is er licht aan de horizon voor mij en al mijn collega's en de mensen die er nu nog werken!!!!!!!
Kom op mensen geef niet op !!! onze tijd komt nog!!!!
ps nog een tip meld je niet te vaak aan bij bepaalde bedrijven,neckerman,postorder,mama en zo,veronica etc etc want dan wordt je dus op ieder bestand wel een aantal keren gebeld
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
@ nicolle 71:
Je moet allereerst dat contract binnen 7 dagen aangetekend terugsturen. Als je dit niet doet, zit je aan het contract vast en wordt je contract bij NUON opgezegd. Dan krijg je een boete van Nuon en als je weer van de NEM naar Nuon wilt overstappen, krijg je een boete van de NEM.
Ik was vanavond op een verjaardag en daar was een meisje van 15 die in een callcenter in Rotterdam werkt. Daar moeten ze o.a. ook contracten voor de NEM binnen slepen. Volgens haar, kan het niet dat mensen zomaar een contract toegestuurd krijgen. Als de klant over wil stappen, moeten de callcentermedewerkers zeggen dat er een bandopname wordt gestart en er op de vragen uitsluitend met 'Ja' geantwoord mag worden. Als laatste wordt gevraagd of u begrepen hebt dat u een overeenkomst bent aangegaan. De chef controleert de telefoongesprekken incl de bandopnames. Als die niet goed zijn, foute informatie enz. wordt de klant teruggebeld om de bandopname overnieuw te doen. Ik heb haar en de overige aanwezigen natuurlijk verteld wat voor berichten op dit forum binnenkomen, maar volgens haar ging het in hun callcenter niet zo. Ben er maar over opgehouden want m.n. de ouders raakten nogal geirriteerd over mijn opmerkingen.
En wieweet werken ze niet overal hetzelfde.
Om een lang verhaal kort te maken: Je zegt dat je 100% zeker bent dat je niet om dit contract hebt gevraagd. Mijn vraag is: heb jij een bandje in moeten spreken na je vraag om informatie, of niet.
Zo ja, dan ben je telefonisch een overeenkomst aangegaan, maar die kun je binnen 7 dagen aangetekend ongedaan maken.
Heb je geen bandje ingesproken is er geen overeenkomst. Dan moet je voor de zekerheid dat contract wel terugsturen met een briefje erbij en de overeenkomst nietig verklaren omdat je nooit telefonisch een overeenkomst bent aangegaan.
Daarnaast kun je een klacht indienen bij www.consuwijzer.nl Veel succes!
@ Allen, reageer maar niet op de link die ik in mijn vorige reactie geplaatst heb. Allereerst ging het daar over Natasja Froger en nu even over Maurice de Hond en ten 2e reageren er ook mensen waar je geen discussie mee kunt voeren.
@ Gerard, wat een rare gang van zaken weer met die geschillencommissie. Hoop voor je dat de NEM i.d.d. eiren voor haar geld heeft gekozen. We horen het nog wel!
@ Alle nieuwe gedupeerden: Waarschuw uw familie, vrienden, kennissen collega's en buren voor deze oplichters, mondeling en per mail en laat ze die mail ook weer doorsturen naar hun familie enz.
Wij denken hier dat de praktijken van de Nederlandse Energie Maatschappij, na de uitzending van RTL Boulevard inmiddels wel bij veel mensen bekend zijn, maar dat is, gezien de vele nieuwe klachten, nog steeds niet zo. Verder allemaal veel sterkte en succes!
Je moet allereerst dat contract binnen 7 dagen aangetekend terugsturen. Als je dit niet doet, zit je aan het contract vast en wordt je contract bij NUON opgezegd. Dan krijg je een boete van Nuon en als je weer van de NEM naar Nuon wilt overstappen, krijg je een boete van de NEM.
Ik was vanavond op een verjaardag en daar was een meisje van 15 die in een callcenter in Rotterdam werkt. Daar moeten ze o.a. ook contracten voor de NEM binnen slepen. Volgens haar, kan het niet dat mensen zomaar een contract toegestuurd krijgen. Als de klant over wil stappen, moeten de callcentermedewerkers zeggen dat er een bandopname wordt gestart en er op de vragen uitsluitend met 'Ja' geantwoord mag worden. Als laatste wordt gevraagd of u begrepen hebt dat u een overeenkomst bent aangegaan. De chef controleert de telefoongesprekken incl de bandopnames. Als die niet goed zijn, foute informatie enz. wordt de klant teruggebeld om de bandopname overnieuw te doen. Ik heb haar en de overige aanwezigen natuurlijk verteld wat voor berichten op dit forum binnenkomen, maar volgens haar ging het in hun callcenter niet zo. Ben er maar over opgehouden want m.n. de ouders raakten nogal geirriteerd over mijn opmerkingen.
En wieweet werken ze niet overal hetzelfde.
Om een lang verhaal kort te maken: Je zegt dat je 100% zeker bent dat je niet om dit contract hebt gevraagd. Mijn vraag is: heb jij een bandje in moeten spreken na je vraag om informatie, of niet.
Zo ja, dan ben je telefonisch een overeenkomst aangegaan, maar die kun je binnen 7 dagen aangetekend ongedaan maken.
Heb je geen bandje ingesproken is er geen overeenkomst. Dan moet je voor de zekerheid dat contract wel terugsturen met een briefje erbij en de overeenkomst nietig verklaren omdat je nooit telefonisch een overeenkomst bent aangegaan.
Daarnaast kun je een klacht indienen bij www.consuwijzer.nl Veel succes!
@ Allen, reageer maar niet op de link die ik in mijn vorige reactie geplaatst heb. Allereerst ging het daar over Natasja Froger en nu even over Maurice de Hond en ten 2e reageren er ook mensen waar je geen discussie mee kunt voeren.
@ Gerard, wat een rare gang van zaken weer met die geschillencommissie. Hoop voor je dat de NEM i.d.d. eiren voor haar geld heeft gekozen. We horen het nog wel!
@ Alle nieuwe gedupeerden: Waarschuw uw familie, vrienden, kennissen collega's en buren voor deze oplichters, mondeling en per mail en laat ze die mail ook weer doorsturen naar hun familie enz.
Wij denken hier dat de praktijken van de Nederlandse Energie Maatschappij, na de uitzending van RTL Boulevard inmiddels wel bij veel mensen bekend zijn, maar dat is, gezien de vele nieuwe klachten, nog steeds niet zo. Verder allemaal veel sterkte en succes!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
OOk ik ben vandaag voor de 7e keer benaderd door NEM, en dankzij deze forum,ben ik me nu eens echt gaan verdiepen in de prijzen en aanbevelingen en wie nu echt voor mij de goedkoopste zou zijn en wie de beste service heeft met weinig addertjes onder het gras, RARA Dat is dus absoluut NIET; NEM! Ben blij dat ik eerst alles heb gelezen want ook mij wilde hij het pakket toe sturen, nu bellen ze mij over twee dagen terug, en dan mogen ze het lekker houden! Mensen mijn advies snuffel op het web, daar haal je nog steeds de meest info vandaan.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
nooit iets betalen ook niet aan een deurwaarder als je dit kan betwisten zij moeten met bewijzen komen en niet jij, wat je moet is ze een brief schrijven waarin jij het bedrag betwist en hu duidelijk maken dat je nooit bij de NEM hebt gezeten en dit ook absoluut nooit zult doen, tevens maan je hun het eerdere bedrag wt je hebt betaald aan hun terug vorderen met rente en kosten en gaan zij hier niet op in van het terug betalen dan meld je hun dat je ze een week tot 2 weken de tijd geeft anders ben je genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.
En als zij driegen met dat ze naar de rechter stappen dan vermeld je prima dan zien we elkaar voor de rechter.
Maar zou zeker het geld ook terug halen als ik jou was
En als zij driegen met dat ze naar de rechter stappen dan vermeld je prima dan zien we elkaar voor de rechter.
Maar zou zeker het geld ook terug halen als ik jou was
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
wellicht heb je hier wat aan ;
Voorbeeldbrief - Algemene klacht aan energiebedrijf
Quote:
Afzender
Naam
Adres
Postcode en woonplaats
e-mail
Aan
Naam Energiebedrijf
Adres
Postcode en plaats
Betreft: Klacht over [onderwerp klacht]
Geachte mevrouw, meneer,
Bij deze wil ik mijn klacht aan u kenbaar maken. Het betreft de volgende de klacht:
[korte omschrijving klacht].
Ik verzoek u vriendelijk om binnen vier weken op mijn klacht te reageren. Indien mijn klacht binnen deze termijn niet is afgehandeld, zie ik mij genoodzaakt om mijn klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Energie en Water.
Hoogachtend,
[Uw naam en handtekening]
Voorbeeldbrief - Algemene klacht aan energiebedrijf
Quote:
Afzender
Naam
Adres
Postcode en woonplaats
Aan
Naam Energiebedrijf
Adres
Postcode en plaats
Betreft: Klacht over [onderwerp klacht]
Geachte mevrouw, meneer,
Bij deze wil ik mijn klacht aan u kenbaar maken. Het betreft de volgende de klacht:
[korte omschrijving klacht].
Ik verzoek u vriendelijk om binnen vier weken op mijn klacht te reageren. Indien mijn klacht binnen deze termijn niet is afgehandeld, zie ik mij genoodzaakt om mijn klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Energie en Water.
Hoogachtend,
[Uw naam en handtekening]
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
en nog een waar je wat aan hebt:
Voorbeeldbrief - Brief aan Geschillencommissie Energie en Water
Quote:
Afzender
Naam
Adres
Postcode en woonplaats
E-mail
Aan
Geschillencommissie Energie en water
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Betreft: geschil met [naam energiebedrijf]
Woonplaats, datum
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb een geschil met mijn energiebedrijf. Deze klacht heb ik eerder schriftelijk aan het energiebedrijf kenbaar gemaakt, maar tot op heden heb ik geen reactie ontvangen/ is mijn klacht nog niet naar tevredenheid opgelost. [weglaten wat niet van toepassing is]
Ik verzoek u vriendelijk om toezending van een vragenformulier naar onderstaand adres, zodat ik mijn klacht bij de Geschillencommissie Energie en Water kan indienen.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]
Voorbeeldbrief - Brief aan Geschillencommissie Energie en Water
Quote:
Afzender
Naam
Adres
Postcode en woonplaats
Aan
Geschillencommissie Energie en water
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Betreft: geschil met [naam energiebedrijf]
Woonplaats, datum
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb een geschil met mijn energiebedrijf. Deze klacht heb ik eerder schriftelijk aan het energiebedrijf kenbaar gemaakt, maar tot op heden heb ik geen reactie ontvangen/ is mijn klacht nog niet naar tevredenheid opgelost. [weglaten wat niet van toepassing is]
Ik verzoek u vriendelijk om toezending van een vragenformulier naar onderstaand adres, zodat ik mijn klacht bij de Geschillencommissie Energie en Water kan indienen.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
beste mar42
ik had de nem als een klacht gestuurt dat ik het er niet mee eens was ben nu zover dat de brieven naar de geschillencommissie en de sociale raadslieden onderweg zijn en je heb gelijk laat het maar voorkomen dan betalen doe ik niet!!!
groetjessss
(die eeerste brief heb ik 7weken terug gestuurt naar nem en vandaag naar de geschillencom. maar bedankt dat je zo meeleeft )
ik had de nem als een klacht gestuurt dat ik het er niet mee eens was ben nu zover dat de brieven naar de geschillencommissie en de sociale raadslieden onderweg zijn en je heb gelijk laat het maar voorkomen dan betalen doe ik niet!!!
groetjessss
(die eeerste brief heb ik 7weken terug gestuurt naar nem en vandaag naar de geschillencom. maar bedankt dat je zo meeleeft )
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
De consumentenbond gaat nu achter de consumentenautoriteit aan om deze ambtenaren wakker te krijgen op de naleving van de wet OHP (Oneerlijke HandelsPraktijken).
http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... lspraktijk
Eindelijk...
http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... lspraktijk
Eindelijk...